Tαξίδι στον… Όλυμπο!

Στο πλαίσιο της 3ης θεματικής ενότητας “Δημιουργώ και Καινοτομώ”, στόχος μας είναι η Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία των παιδιών.Τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τα ψηφιακά εργαλεία (Stem-εκπαιδευτική ρομποτική) μέσα από τη μυθολογία.

Στις 20/2/2024 τα παιδιά παρακολούθησαν το βιωματικό πρόγραμμα ¨Οι 12 θεοί του Ολύμπου σε μία παράξενη περιπέτεια” από το Μαγικό Πεφταστέρι.Οι μαθητές με παιγνιώδη τρόπο γνώρισαν τους θεούς του Ολύμπου.Οι Θεοί έχασαν τα σύμβολά τους ,τα παιδιά μέσα από τη συνεργασία και τη δράση τους τα βρήκαν και τους τα επέστρεψαν.Οι μαθητές το διασκέδασαν και απόλαυσαν τους ρόλους τους ως Θεοί του Ολύμπου!

EIKONA 3EIKONA 4ΕΙΚΟΝΑ 1ΕΙΚΟΝΑ 2

Όλοι μαζί μια αγκαλιά!

ΠΡΩΤΟ ΘΡΑΝΙΟ » Τραγούδια και στίχοι: ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

“Η ωραιότερη μυρωδιά,

είναι του ψωμιού.

Η ωραιότερη γεύση,

είναι του αλατιού.

Η ωραιότερη αγάπη,

είναι των ΠΑΙΔΙΩΝ!”

 

Για το σχολικό έτος  2023-2024 επιλέξαμε τη συνέχιση του σχεδίου δράσης με τίτλο “Όλοι μαζί μια αγκαλιά”,  που αφορά τις σχέσεις των μαθητών.

Βασικός μας στόχος είναι να καλλιεργήσουμε αξίες  , στάσεις ,συμπεριφορές ,  που προάγουν την αγάπη-συνεργασία- φιλία – αλληλοσεβασμό – ισότητα – διάλογο και διαχείριση συναισθημάτων.

Επίσης η προσωπική και κοινωνικοσυναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών για τη δόμηση του εαυτού και τη σχέση που αναπτύσσουν με το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον.

Για να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές – δημιουργικό και χαρούμενο περιβάλλον μάθησης απαραίτητη είναι η βελτίωση και η  καλλιέργεια των σχέσεων των μαθητών.

Η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών αναμένεται να συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη ενισχυτικών , υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων και στην προαγωγή του συντονισμού της σχολικής ζωής.

P2050002

Η κυρία – Αγάπη στο σχολείο. Δημιουργήθηκε μέσα από τη συνεργασία παιδιών,γονέων και νηπιαγωγών.

Αφού δημιουργήσαμε την κυρία- Αγάπη διαβάσαμε προς τιμήν της το βιβλίο “Αγάπη” .

P2050003

“Όσο μακριά κι αν είμαστε ο ένας απ’ τον άλλον,
η αγάπη έχει τη δύναμη να μας ενώνει.”

Δημιουργίες των παιδιών :

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ!

1707376902096

Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΗ!

1707376945459

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

IMG 20240214 100449IMG 20240214 100443

1708327688791
Σ’ αγαπώ σε όλες τις γλώσσες!
1708327688798
Η αγάπη δεν έχει όρια!
1708328362568
Χειροτεχνίες από τα παιδιά την ημέρα της αγάπης!
Χωρίς τίτλο 1
Γιορτάζοντας την αγάπη στην αυλή του σχολείου!

 

Συναισθήματα!

Μέσα από το διάλογο γίναμε όλοι μαζί μία αγκαλιά!Μιλήσαμε για τα συναισθήματα.Τα παιδιά μας είπαν τι τους κάνει να λυπούνται,να χαίρονται να θυμώνουν. Είπαμε τρόπους αντιμετώπισης των αρνητικών συναισθημάτων και δημιουργήσαμε μπαλάκια κατά του στρες με τη χρήση μπαλονιού,κουταλιού και αλευριού.Μία συνεργατική διαδικασία εξασκώντας τη λεπτή κινητικότητα των παιδιών.

 

IMG 7dd7af8a57ef5febadfea194bfbd91e8 V
Τι θυμώνει τα παιδιά;
1710491791116
Τι είναι λύπη και χαρά για τα παιδιά;

 

IMG 20240423 101756

 

1710491589548
Συνεργατική διαδικασία για το αγχολυτικό μπαλάκι.

Χειμωνιάτικες πινελιές

Kindergarten Art Class: Vincent van Gogh "Χειμωνιάτικο τοπίο "

Τι μας κάνεις χειμώνα; 
(Γιώργης Κρόκος)

Έβρεξες και χιόνισες, άσπλαχνε χειμώνα.
Πάγωσες την όμορφη τρυφερή ανεμώνα.
Όλους μας φυλάκισες μέσα στη φωλιά μας.
Φύσηξες και ρήμαξες την αμυγδαλιά μας.

Φτάνουν πια οι κακοκαιρίες φτάνουν πια τα χιόνια.
Άσε να ‘ρθει η άνοιξη με τα χελιδόνια.

Μπήκε και επίσημα ο Χειμώνας.Έφερε μαζί του κρύο και χιόνια.Μιλήσαμε για το Χειμώνα,τα παιδιά είδαν πίνακες σπουδαίων ζωγράφων με θέμα “Χειμωνιάτικες εικόνες”,έκαναν τις χιονονιφάδες με το σώμα τους μετά μουσικής,έφτιαξαν χιονισμένες χειροτεχνίες και ένιωσαν το κρύο του Χειμώνα μέσα από τις δημιουργίες τους.Μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι τα παιδιά έμαθαν ποια είναι τα λαχανικά του χειμώνα και ποια λουλούδια που αντέχουν στο κρύο,τι φοράμε όταν κάνει κρύο;Σε συνεργασία με την δασκάλα των Αγγλικών τα παιδιά έμαθαν και στα Αγγλικά λέξεις και φράσεις του χειμώνα.

 

 

πίνακες

P1120017

P2010063

1707811903160

Κοπή πίτας μετά Μουσικής!

P1300055

Στις 30/1/2024 γιορτάσαμε τους Τρείς Ιεράρχες, κόψαμε τη βασιλόπιτα και παρακολουθήσαμε την μουσική παράσταση ” Το ωραιότερο τραγούδι του κόσμου ” από την Ελεύθερη Θεατρική Σπουδή.Τα παιδιά τραγούδησαν, χόρεψαν με το σώμα τους,έμαθαν ρυθμικά μοτίβα μέσα από παιδικά τραγούδια με τη συνοδεία μουσικών οργάνων.

Και του χρόνου!

P1300033 1P1300039P1300040P1300043P1300045P1300052

Οδοντιατρικός Έλεγχος

Στις 25/1/2024, επισκέφθηκε το σχολείο ομάδα εθελοντών από τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Αττικής σε συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού και τη Δ/νση Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Αγιών Αναργύρων.Μίλησαν στα παιδιά για τη στοματική υγιεινή και τα εξέτασαν, πάντα με τη συγκατάθεση των γονέων τους.Στο τέλος πήραν αναμνηστικό δώρο, ένα καθρεφτάκι για τη σωστή φροντίδα και εικόνα των δοντιών τους.

.Χωρίς τίτλο ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟΣ

Μύρισαν Χριστούγεννα !

Ήρθε ο Δεκέμβρης ! Οι Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες ξεκίνησαν στο χώρο του σχολείου. Το προαύλιο  μετατράπηκε σε  « Χωριό του Άη – Βασίλη».

Το τζάκι ,το  έλκηθρο, το χριστουγεννιάτικο δέντρο , ο χιονάνθρωπος και ο Άη Βασίλης κόσμησαν την αυλή. Τα παιδιά δεν ήταν προετοιμασμένα για την έκπληξη που τους περίμενε. Γέλια και  τεράστια χαμόγελα συνόδευαν τα πρόσωπα μικρών και μεγάλων .

PC010299PC010292 1PC010289 1PC010297 1PC010298 1

 

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ

Στις 5/12/2023 στολίσαμε το δέντρο μας .. Τραγούδια αγκαλιές και χαμόγελα συνόδευαν το στολισμό του δέντρου .

Τα στολίδια μας δεν ήταν μπάλες , ούτε γιρλάντες .. Αλλά ευχές .. τα παιδιά έκοψαν χάρτινα αστεράκια , τους βάλαμε κόκκινα σκουφιά, χαμόγελα  και  και τα παιδιά έγραψαν από πίσω θερμές ευχές .

PC110289PC050328

PC050331PC050346PC050349

 

ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΦΙΛΙΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στις 12/12 μία έκπληξη περίμενε τα παιδιά στο προαύλιο του σχολείου. Ένα μικρό σπιτάκι Χριστουγεννιάτικα στολισμένο του υποδέχθηκε . Το σπιτάκι αυτό το ονομάσαμε Σπιτάκι της Αγάπης .. Και η οδός του άραγε ποια είναι ; Η οδός Φιλίας και Συνεργασίας .Σε αυτό το σπιτάκι τα παιδιά θα μάθουν την αντιστοιχία του ένα προς ένα . Όσα παιδιά φέρουν ένα βιβλίο από το σπίτι τους θα πάρουν ένα καινούργιο βιβλίο από αυτά που έχουν ήδη τοποθετηθεί μέσα στο σπιτάκι .

Αφού εξηγήσαμε τους κανόνες του σπιτιού χορέψαμε με Χριστουγεννιάτικους ήχους χεράκι χεράκι πιασμένοι . Τα παιδιά το απόλαυσαν και διασκέδασαν .

PC120308PC120307SPITI THS AGAPHS

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ

Τα παιδιά δημιούργησαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες οι οποίες απεικονίζουν χιονισμένο τοπίο με δέντρα και χιονονιφάδες. Στο εσωτερικό των καρτών υπάρχουν όμορφες ευχές από τα παιδιά .

PC140001PC140002

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ

Στις 15/12/2023 πραγματοποιήθηκε το πρώτο μας εργαστήρι! Γονείς , παιδιά και δάσκαλοι φτιάξαμε τους πιο γλυκούς κουραμπιέδες, Η τάξη μεταμορφώθηκε σε εργαστήρι ζαχαροπλαστικής . Το χιόνι το έφερε στο σχολείο η άχνη ζάχαρη… Τα παιδιά έμαθαν πως λειτουργεί ένα πραγματικό εργαστήρι .. Με συνεργασία , σεβασμό και αγάπη!

Και του χρόνου !

Χωρίς τίτλο23

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

Στις 18/12/2023 το σχολείο μας έγινε εργαστήρι Χριστουγεννιάτικων κατασκευών. Γονείς ήρθαν στο σχολείο και όλοι μαζί φτιάξαμε τα πιο όμορφα Χριστουγεννιάτικα στολίδια. Το υλικό ήταν πηλός χειροτεχνίας . Τα παιδιά έπλασαν και έκοψαν τον πηλό σχηματίζοντας ένα αστέρι . Έτσι δημιουργήθηκε η πιο όμορφη βάση για ένα κερί . Και έτοιμα το ρεσώ! Στη συνέχεια ακολούθησε η κατασκευή του πήλινου ροδιού . Το ρόδι αποτελεί Πανάρχαιο έθιμο του λαού μας για την γιορτινή μέρα της έλευσης του νέου χρόνου.

PC180022P1160018ΠΗΛΙΝΑ ΟΛΟΚΛΡΩΜΕΝΑ PC180019      PC180023PC210014

Στις 19/12/2023 η ομάδα της Ελεύθερης Θεατρικής Σπουδής μας παρουσίασε τη μουσικοθεατρική παράσταση “Ένα Καραβάκι Φορτωμένο Χριστούγεννα”. Ένα τρυφερό παραμύθι για τα Χριστούγεννα με ζωντανή παραδοσιακή μουσική!Μια γιορτινή παράσταση γεμάτη έθιμα,παραδόσεις και κάλαντα απ’ όλη την Ελλάδα!Κι ένα μικρό καράβι φορτωμένο καλικάντζαρους,φλουριά,παραμύθια,τραγούδια,ευχές.

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και απόλαυσαν την παράσταση!

Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ 2ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ 3

 

 

 

 

 

Ελιά η τιμημένη!

PB300299

 

Η ελιά

Όπου και αν λάχω κατοικία

Δεν μ ‘ απολείπουν οι καρποί

Ως τα βαθιά μου γηρατειά

Δεν βρίσκω στη δουλειά ντροπή

μ΄έχει ο Θεός ευλογημένη

κι είμαι γεμάτη προκοπή

είμαι η ελιά η τιμημένη!

 

Λίγα λόγια για την ελιά :

Η ελιά είναι γνωστή από τους αρχαιότατους χρόνους, και πιθανότατα κατάγεται από το χώρο της ανατολικής Μεσογείου.Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική παράδοση, πατρίδα της ελιάς είναι η Αθήνα και η πρώτη ελιά φυτεύτηκε από την Αθηνά στην Ακρόπολη.

Οι Έλληνες  ήταν ο πρώτος λαός που καλλιέργησε την ελιά στον ευρωπαϊκό μεσογειακό χώρο. Την μετέφεραν είτε Έλληνες άποικοι είτε Φοίνικες έμποροι. Όπως αναφέρει ο Πλίνιος, κατά το 580 π.Χ, ούτε το Λάτιο, ούτε η Ισπανία, ούτε η Τύνιδα γνώριζαν την ελιά και την καλλιέργειά της.

 

Στις 28/11/2023 σε συνέχεια του θέματος της διατροφής , έγινε αναφορά στη σπουδαιότητα του λαδιού τόσο στη διατροφή  όσο και την υγεία μας . Από ποιο δέντρο προέρχεται το λάδι ; Από τη γνωστή σε όλους μας ελιά !  Οι τάξεις γέμισαν με ελιές , λιόδεντρα και ποιήματα από γνωστούς ποιητές .

 

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό :

 

 

PB270292PB300300PB300298PB300295PB300289

 

Ακούσαμε το τραγούδι “Η ΕΛΙΑ – Το λιομάζεμα” της Γεωργίας Κοκκινάκη το οποίο αναφέρει όλη τη διαδικασία μαζέματος ελιάς . Τα παιδιά μάζεψαν τις δικές τους ελιές με τη συνοδεία του τραγουδιού .

 

Χτίζω σώμα δυνατό !

19516050 kids exercising

 

Νους υγιής εν σώματι υγιεί

Νους υγιής εν σώματι υγιεί, ένα αρχαίο γνωμικό που λεγόταν ,λέγεται και θα λέγεται. Ένα γνωμικό που ίσχυε, ισχύει και θα ισχύει όσο υπάρχει ο άνθρωπος. Τι όμως πραγματικά σημαίνει αυτό το γνωμικό; Αυτό που οι αρχαίοι ημών πρόγονοι πάντα έλεγαν και εννοούσαν με αυτό το όμορφο απόφθεγμα είναι «Να έχεις ένα υγιές πνεύμα μέσα σε ένα υγιές σώμα» μιας και ο άνθρωπος, ο καθένας από εμάς είναι μια ενιαία μονάδα ένα σύμπλεγμα των δύο, του νου, του πνεύματος δηλαδή αλλά και του σώματος.

Στα πλαίσια της Δεξιότητας “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” στις 24/11/2023  επισκέφθηκε το σχολείο μας ο γυμναστής κος Νικολόπουλος . Μιλήσαμε για γυμναστική .Ποια είναι τα οφέλη της; Κάνουν κάποιο άθλημα τα παιδιά ; Τα αγωνίσματα ξεκίνησαν και τα παιδιά το απόλαυσαν με την ψυχή τους.Έμαθαν  κλασικές έννοιες του αθλητισμού όπως το “ευ αγωνίζεσθαι” , τον συναγωνισμό και την ευγενής άμιλλα. Τα παιδιά αγωνίστηκαν και έλαβαν κύπελα και  μετάλλια για την προσπάθειά τους.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό:

 

Χωρίς τίτλο 4PB240289Χωρίς τίτλο 2 3

Χωρίς τίτλο 3 1Χωρίς τίτλο 4 1

 

 

 

Η Σπορά

 

Χωρίς τίτλο 2 1

 

ΨΩΜΙ

Θέλει το ψωμί ιδρώτα ,

Να οργώσεις πρέπει πρώτα.

Σπείρε στάρι να θερίσεις,

Θέρισε , για ν’ αλωνίσεις.

Κι ύστερα μπελάς θα σε βρει,

Θα το κάνεις πρώτα αλεύρι.

Ήρθε η ώρα να ζυμώσεις

Και στο φούρνο να το δώσεις.

Η φρατζόλα, το καρβέλι,

Θα σου πουν τι κόπο θέλει,

Θα σου πουν πόση σκοτούρα

Έχει του ψωμιού η κουλούρα.

 

Λίγα λόγια για τη σπορά :

Τα παλιά χρόνια, η σπορά άρχιζε στα τέλη του Σεπτέμβρη και τελείωνε το Δεκέμβρη. Στις 14 Σεπτεμβρίου, ημέρα του Σταυρού, οι γεωργοί πήγαιναν στην εκκλησία λίγο σπόρο να τον ευλογήσει ο παπάς. Μετά τον έπαιρναν και τον ανακάτευαν με τον υπόλοιπο σπόρο, για να έχουν καλή σοδειά. Άλλοι κρατούσαν αγιασμό και ράντιζαν το σπόρο για να πάρει ευλογία. Όταν άρχιζαν οι πρώτες βροχές και μαλάκωνε το χώμα οι γεωργοί άρχιζαν το όργωμα του χωραφιού. Τότε δεν είχαν μηχανές και χρησιμοποιούσαν ζώα για να τους βοηθούν στο όργωμα. Το αλέτρι ήταν ξύλινο και το έδεναν συνήθως σε δυο άλογα ή σε δυο βόδια. Στο όργωμα πρόσεχαν να πατάει το ένα ζώο μέσα στο διπλανό αυλάκι, για να γίνεται  ίσιο το όργωμα. Αφού τελείωνε το όργωμα, έριχναν το σπόρο με το χέρι. Το σπόρο τον είχαν μέσα σε ένα «δισάκι» ( διπλό σάκο), που στη μέση είχε ένα άνοιγμα, για να το κρεμάνε στο λαιμό. Δηλαδή, είχαν ένα σάκο μπροστά και έναν πίσω. Όταν άδειαζε λίγο ο μπροστινός σάκος, έφερναν μπροστά τους τον πισινό σάκο, για να μην κουράζονται από το μεγαλύτερο βάρος του. Αυτό συνεχιζόταν μέχρι να αδειάσουν οι σάκοι, οπότε τους ξαναγέμιζαν. Αφού τελείωνε η σπορά, για να σκεπαστεί ο σπόρος με χώμα, έκοβαν ένα μεγάλο κλωνάρι δέντρου και το σβάρνιζαν στο χωράφι. Αργότερα χρησιμοποιούσαν ξύλινες σβάρνες και τα τελευταία χρόνια σιδερένιες. Μπορούσαν να σπείρουν 2 – 3 στρέμματα την ημέρα.

Σε περιόδους μεγάλης ξηρασίας, μην μπορώντας να κάνουν κάτι άλλο, απευθύνονταν στον ιερέα του χωριού να κάνει λιτανεία. Έπαιρναν τα εικονίσματα και τα λάβαρα από την εκκλησία και πήγαιναν στα χωράφια. Εκεί ο ιερέας διάβαζε ευχές και όλοι μαζί παρακαλούσαν το Θεό να βρέξει. Σήμερα, οι μηχανές αντικατέστησαν τη χειρονακτική εργασία των γεωργών. Οι γεωργοί ενθουσιάστηκαν με τις δυνατότητές του και τους φαίνονταν  πολύ περίεργο πώς το μηχάνημα αυτό  είχε τη δύναμη πολλώνζώων. Από 2-3 στρέμματα που έσπερναν την ημέρα παλιότερα, τώρα πιο ξεκούραστα σπέρνουν  30-40. Σήμερα  δε χάνουν χρόνο στις μετακινήσεις τους και το βράδυ γυρίζουν στα σπίτια τους. Νέες ποικιλίες σιταριού τους δίνουν περισσότερο καρπό και τα λιπάσματα βοηθούν θεαματικά στην ανάπτυξη των σιτηρών. Με τα φυτοφάρμακα καταπολεμούν τις διάφορες ασθένειες και τα ζιζάνια. Νωρίς το φθινόπωρο οι γεωργοί καίνε τις καλαμιές, που έχουν μείνει στα χωράφια για να καταστραφούν τα ζιζάνια και μόλις πιάσουν οι πρώτες βροχές αρχίζει το όργωμα, που γίνεται και αυτό με τα τρακτέρ. Στη συνέχεια με ειδικά μηχανήματα που τοποθετούν στο τρακτέρ  σπάνουν τους σβώλους που γίνονται με το όργωμα. Με τη σπαρτική μηχανή ρίχνουν το σπόρο  μαζί με λίπασμα.  Η διαδικασία της σποράς διαρκεί μέχρι τα Χριστούγεννα.

 

Στις 21 Νοεμβρίου  με αφορμή τη γιορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου  όπου η σπορά βρίσκονταν περίπου στη μέση και την ημέρα αυτή βράζουν διάφορα δημητριακά και όσπρια, τα πολυσπόρια, και τα πηγαίνουν στην εκκλησία να ευλογηθούν . Έτσι ξεκινήσαμε το θέμα της σποράς στο νηπιαγωγείο . Η έναρξη έγινε με το βιβλίο «Η ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ» , τα παιδιά ακούμπησαν στάχυα , είδαν εικόνες σποράς από τα παλαιά χρόνια  και ζωγράφισαν τη δική τους  Περσεφόνη .

PB210305

 

PB210307PB210311PB210315

 

Στη συνέχεια τα παιδιά έγιναν οι ίδιοι γεωργοί , διαβάσαμε το βιβλίο  “Η ΡΟΖΑ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ”  , μάθαμε για τη διαδικασία της σποράς . Τι εργαλεία χρησιμοποιεί ένας αγρότης ; τι διαδικασίες ακολουθεί ; τι είναι η φωτοσύνθεση ;Σε ποτηράκια βάλαμε βαμβάκι , φακές και λίγο νερό , το κάθε παιδί πήρε το δικό του ποτήρι και έγινε υπεύθυνος αγρότης για τη δική του σπορά. Ακούσαμε το τραγούδι “Ο γεωργός πάει στον αγρό” και ακολούθησε μουσικοκινητικό παιχνίδι.

PB230478

PB230479

PB220433Χωρίς τίτλο 1

Τα ηλιοτρόπια του Βίνσεντ βαν Γκογκ

604f96552d5d4607a23b52a3Χωρίς τίτλο 3

 

Από την εκμάθηση της σποράς δεν μπορούσε να λείπει ο γνωστός ζωγράφος Βίνσεντ βαν Γκογκ και τα ηλιοτρόπιά του . Μάθαμε για τη ζωή του γνωστού ζωγράφου, είδαμε διάσημα έργα του και στη συνέχεια δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής .

PB220474

PB230531

 

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΨΩΜΙ

Η σπορά έκλεισε με το λαικό παραμύθι “Το πιο γλυκό ψωμί ” . Ο βασιλιάς και ο γέροντας μας έμαθαν την αξία του ψωμιού και τον κόπο που χρειάζεται να το φτιάξουμε.  Στη συνέχεια τα παιδιά ζύμωσαν το δικό τους ψωμί . Ήταν μία διαδικασία που απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι , ο διάδρομος του σχολείου μοσχοβόλησε και απολαύσαμε το δικό μας γλυκό ψωμί.

 

PB230516

PB230519PB230529Χωρίς τίτλο 2 2

 

 

 

Ο εορτασμός της 17 Νοέμβρη

 

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Για το Πολυτεχνείο

Στις  17 Νοέμβρη ,

Όλοι στο νηπιαγωγείο

Τιμάμε την επέτειο για το Πολυτεχνείο .

Και οι παιδικές φωνές μας

μ’όση δύναμη μπορούνε,

φωνάζουνε στα πέρατα

της  γης μας ν’ άκουστούνε .

ΟΧΙ πια στην τυρρανία

ΌΧΙ στη δικτατορία

Ζήτω η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Ζήτω η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου συζητήσαμε για τα γεγονότα της 17 Νοεμβρίου του 1973. Είδαμε φωτογραφικό υλικό και βίντεο των γεγονότων. Ακούσαμε τραγούδια και αναφερθήκαμε στον Μίκη Θεοδωράκη. Ποια είναι η κυρία Δικτατορία ; Ποια είναι η κυρία Δημοκρατία; Διαβάσαμε το βιβλίο “Η κυρά Δημοκρατία ” της Αρμενιάκου Κωσταντίνας , δημιουργήσαμε τα δικά μας ακορντεόν , διαβάσαμε την Τενεκεδούπολη , ζωγραφίσαμε κόκκινα γαρύφαλλα και φωνάξαμε συνθήματα :

“ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ , ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ” και “ΨΩΜΙ , ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ , ΓΕΛΙΑ , ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ , ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” .

Μηνύματα ενσυναίσθησης βίωσαν τα παιδιά από το εποπτικό υλικό που τους δόθηκε και τη συζήτηση μέσα στην τάξη.

 

Χωρίς τίτλο Χωρίς τίτλο 2PB150289

PB150286PB160296

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ

PB170341

Την ημέρα της 17 Νοέμβρη το σχολείο μεταμορφώθηκε σε Ντενεκεδούπολη ..Ο Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ-μπαμ-μπαμ μας ήρθαν στο σχολείο μέσα από κουκλοθέατρο. Τα παιδιά το απόλαυσαν , παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το κουκλοθέατρο και ήχοι της Ντενεκεδούπολης ακούστηκαν δυνατά με τη συνοδεία παιδικών φωνών..

Λίγα λόγια για την Ντενεκεδούπολη:

Δημιουργήθηκε από την Ευγενία Φακίνου και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1975. Στο αντικειμενοθέατρο, όπως φανερώνει και η λέξη, οι κούκλες-ήρωες έχουν αντικατασταθεί από τα αντικείμενα-ήρωες. Αιτία για τη δημιουργία του ήταν η αγάπη που έδειχναν τα παιδιά να προσωποποιούν τα πράγματα. Το πρώτο έργο ήταν η “Ντενεκεδούπολη, με τους ντενεκεδένιους ήρωες : Σαρδέλα, Μηλίτσα, Βουτηρένιο, Σοφό-Καφέ, Οκέυ-Μπαμ-Μπαμ, Λαδένιο. Οι ήρωες αυτοί αγαπήθηκαν και επιβλήθηκαν και στο δεύτερο έργο: “Τα ντενεκεδάκια, ο μπουλντόζας και το Κουρδιστάν”. Σ’ αυτό το έργο υπάρχει και ανθρώπινη παρουσία (κράμα αντικειμενοθεάτρου και θεάτρου). Το αντικειμενοθέατρο διαφέρει απ’ το κλαστικό κουκλοθέατρο, όχι μόνο στη μορφή των ηρώων αλλά και σ’ άλλους τομεις. Πρώτον, τα θέματα είναι παρμένα από τη σύγχρονη πραγματικότητα χωρίς μάγισσες και βασιλοπούλες, δίνοντας στα παιδιά μια γευση της σύγχρονης κοινωνίας, ρεαλιστική και όχι ωραιοποιημένη, με τα προβλήματα και τη σκληρότητας, Δεύτερον, η εξέλιξη του μύθου καθορίζεται από τα παιδιά και οι ηθοποιοί είναι αναγκασμένοι να αυτοσχεδιάζουν για να ακολουθήσουν την πορεία του έργου που χαράζουν τα παιδιά θεατές. Το είδος αυτό του θεάτρο έδωσε τη δυνατότητα για αδάπανη και εύκολη ψυχαγωγία σε χιλιάδες παιδιά. Έτσι μπορούσαν στα σπίτια τους να δημιουργούν παραστάσεις παρέα με άλλα παιδια, αφήνοντας τη φαντασία τους να περιπλανηθει ανάμεσα στα άδεια κουτιά από γάλα, μέλι , καφέ, κόκα κόλα κλπ. και μέσα από το παιχνίδι να αναπτύξουν την δημιουργική σκέψη και να πλάσουν διαλόγους και χαρακτήρες.

 

PB170345  PB170343  PB170323

PB170333