Χαρακτική

Διαφάνεια5

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας της Γ τάξης οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Χαρακτική” από το καλλιτεχνικό εργαστήριο KARLAS ART WORLD. Στο θεωρητικό μέρος του προγράμματος τα παιδιά ενημερώθηκαν για την τέχνης της Χαρακτικής, τη γέννησή  της, την εξέλιξή  της στον πέρασμα των αιώνων, καθώς και για το έργο σημαντικών καλλιτεχνών-χαρακτών. Στο πρακτικό  μέρος που ήταν και το πιο ενδιαφέρον και δημιουργικό, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν το δικό τους χαρακτικό έργο, ένα αγγείο διακοσμημένο με μοτίβα και τα σύμβολα των θεών του Ολύμπου. Τα παιδιά εργάστηκαν προσεκτικά υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης του προγράμματος και τα έργα τους ήταν εντυπωσιακά.

Διαφάνεια1 Διαφάνεια1

Διαφάνεια3 Διαφάνεια4

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ρουσούλη Ιφιγένεια

 

Εορτασμός των Τριών Ιεραρχών

Διαφάνεια1 2 Διαφάνεια2 3

Τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών τίμησε η σχολική κοινότητα του 8ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών. Συμμετείχε στην τελετή της αρτοκλασίας στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους και στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός Αθανάσιος Μπαζάκος μίλησε για τη ζωή και το έργο των Τριών Ιεραρχών στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου. Ακολούθησε παρουσίαση των μηνυμάτων που μας κληροδότησαν, συζήτηση και προβληματισμός για την διαχρονική αξία αυτών.

Χρόνια μας πολλά!

Αφήγηση παραμυθιών -Τα Δικαιώματα των Ζώων

Διαφάνεια3 1 Διαφάνεια2 2

Η Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025 ήταν μια διαφορετική ημέρα για τα παιδιά των Α΄και Β΄τάξεων. Στο σχολείο μας φιλοξενήσαμε την Παραμυθού Κλεάρχου Αικατερίνη η οποία μας αφηγήθηκε με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο καθώς τόσο με την ιδιαίτερη φωνή της όσο και με μια ποικιλία μουσικών οργάνων, όπως, μπεντίρ, μπεντίρ-ωκεανός, καλίμπα και σπρινγκ ντραμ μας ταξίδεψε στον όμορφο κόσμο της φαντασίας,  όπου συναντήσαμε ένα ευαίσθητο λιοντάρι με έναν ξυλοκόπο και καταλάβαμε καλά πως τα λόγια μας μπορεί να πονέσουν  πολύ περισσότερο και από το πιο κοφτερό μαχαίρι. Μετά γίναμε φίλοι με τον Γκαγκαρίκο τον αξιαγάπητο  γάιδαρο που όλοι τον εκμεταλλεύονταν και τον κορόιδευαν ώσπου αναγκάστηκε να μεταμφιεστεί σε κάποιον άλλο για να γίνει αποδεκτός. Ποιος όμως είπε πως πρέπει να γίνουμε κάποιος άλλος για να μας αποδέχονται; Όποιος κι αν το είπε έκανε λάθος. Αγαπάμε τον εαυτό μας και θέλουμε να μας αγαπάνε και οι άλλοι ακριβώς για αυτό που είμαστε. Τέλος γνωρίσαμε ένα πληγωμένο σκυλάκι που κάποιοι του φέρθηκαν με τον χειρότερο τρόπο και κόντεψε να χάσει την εμπιστοσύνη του απέναντι σε όλους μέχρι που ευτυχώς βρήκε αληθινούς φίλους που τον αγάπησαν πραγματικά και έζησε μια ευτυχισμένη ζωή. Όλοι αυτοί οι συμβολισμοί μας άρεσαν και τους συσχετίσαμε και με εμάς  τους ανθρώπους και  συζητήσαμε για τη σημασία που έχουν στην καθημερινή τους ζωή οι αξίες του Σεβασμού και της Αγάπης.  Τα παιδιά διδάχτηκαν τις αξίες του Σεβασμού, της Διαφορετικότητας, της Ενσυναίσθησης και τη δύναμη της ΑΓΑΠΗΣ!

Επίσης, τραγουδήσαμε,  διασκεδάσαμε και  περάσαμε πάρα πολύ ωραία.

Ευχαριστούμε την κα Κλεάρχου Κατερίνα για τη μεγάλη αγκαλιά που μας προσέφερε με τα παραμύθια της!!!

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Καρακούτα Ευαγγελία , Ραμπιάδου Παντελία

Το κινητό μου κι εγώ-Αποτελέσματα έρευνας

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ 

Στον παρακάτω σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησαν οι μαθητές και μαθήτριες της Στ΄Τάξης στο πλαίσιο του προγράμματος που εκπονούν στο μάθημα των Γερμανικών.

ΚΙΝΗΤΑ 2

https://www.canva.com/design/DAGY1MPky-0/MPJWpffY7VeWW-G39iAQ5g/view?utm_content=DAGY1MPky-0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευαγγελίδου Αναστασία

Οι ντεντέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για γερό σώμα και μυαλό δυνατό

 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ  –   Α ΤΑΞΗ

Το εργαστήρι μας με τίτλο Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό στόχο είχε να μάθουν τα παιδιά πως τόσο η πυραμίδα φυσικών δραστηριοτήτων  όσο και η πυραμίδα μεσογειακής διατροφής είναι δύο εξαιρετικά σημαντικά εργαλεία που προάγουν την υγεία του ανθρώπου και την ευημερία του, εστιάζοντας σε δύο βασικούς πυλώνες της καθημερινότητας: την κίνηση και τη διατροφή.

Αυτό υλοποιήθηκε μέσα από μία πληθώρα δραστηριοτήτων όπως μουσικοκινητικά παιχνίδια, παντομίμα, αινίγματα, ανάγνωση παραμυθιών , αντιστοίχιση εικόνων, ζωγραφική, παρατήρηση πινάκων ζωγραφικής χρησιμοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης ΒΛΕΠΩ  ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ, ομαδικά παιχνίδια με το μαντήλι στην αυλή, κολάζ, οπτικοακουστικές ιστορίες, δραματοποίηση που στόχο είχαν να ενεργοποιήσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών καθώς μέσα από παιχνίδια και ιστορίες η γνώση αφομοιώνεται με τρόπο ευφάνταστο και δημιουργικό.

Διαφάνεια1 1

Πυραμίδα φυσικών δραστηριοτήτων:

Η πυραμίδα φυσικών δραστηριοτήτων παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για τη σωστή ένταση, συχνότητα και διάρκεια της άσκησης, με στόχο την βελτίωση της φυσικής κατάστασης και τη μείωση του κινδύνου για διάφορες ασθένειες. Η βάση της πυραμίδας περιλαμβάνει ήπιες δραστηριότητες όπως το περπάτημα και το ελαφρύ ποδήλατο, ενώ οι κορυφαίοι βαθμοί της πυραμίδας προτείνουν πιο έντονες μορφές άσκησης, όπως οι ασκήσεις ενδυνάμωσης και οι αεροβικές δραστηριότητες. Η ενσωμάτωση αυτών των δραστηριοτήτων στην καθημερινή ζωή βοηθά στη διατήρηση του σωματικού βάρους, στη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής υγείας και στη διατήρηση της μυϊκής και οστικής υγείας.

Διαφάνεια2 1

Πυραμίδα μεσογειακής διατροφής:

Η μεσογειακή διατροφή αποτελεί μια από τις πιο ευεργετικές δίαιτες για την υγεία του ανθρώπου, η οποία βασίζεται σε προϊόντα της μεσογειακής κουλτούρας, όπως το ελαιόλαδο, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα ψάρια και τα θαλασσινά. Η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής επικεντρώνεται στην κατανάλωση αυτών των υγιεινών τροφών με έμφαση στην ισορροπία και την ποικιλία. Οι κατώτεροι βαθμοί της πυραμίδας περιλαμβάνουν την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής άλεσης, ενώ οι υψηλότεροι βαθμοί αναφέρονται στην πιο περιορισμένη κατανάλωση κρέατος και γλυκών. Αυτή η διατροφή προσφέρει προστασία από χρόνιες παθήσεις, ενισχύει την καρδιοαγγειακή υγεία, μειώνει τη φλεγμονή και βελτιώνει τη μακροχρόνια ποιότητα ζωής.

Συνολικά, η συνδυασμένη εφαρμογή της πυραμίδας φυσικών δραστηριοτήτων και της πυραμίδας μεσογειακής διατροφής προσφέρει μια ολιστική προσέγγιση για τη διατήρηση της υγείας και την ενίσχυση της ευεξίας, προλαμβάνοντας και μειώνοντας τους κινδύνους για πολλές ασθένειες.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ραμπιάδου Παντελία, Ευαγγελία-Μαρία Πάλλα

Εργαστήρια του Άη Βασίλη

Από το πρωί της Δευτέρας, 23 Δεκεμβρίου, μια διαφορετική αύρα επικρατούσε στο σχολείο. Η  μαγεία των Χριστουγέννων άρχισε να διαχέεται σε όλους τους χώρους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ανάμεικτες ομάδες (μαθητές από διαφορετικές τάξεις) και ανυπομονούσαν να συμμετάσχουν στα εργαστήρια του Άη Βασίλη.

Η ομάδα εθελόντριων μαμάδων κάνουν τα παιδιά πρωταγωνιστές των γιορτών. Τα παιδιά απασχολούνται ευχάριστα και χαίρονται με έναν  διαφορετικό τρόπο τα Χριστούγεννα συμμετέχοντας στο εργαστήρι: Face painting

Διαφάνεια3 

Οι χριστουγεννιάτικες κάρτες είναι από τις πιο κλασικές αλλά και εύκολες κατασκευές που μπορούμε να φτιάξουμε με τα παιδιά   Η εικαστικός του σχολείου μας, Στυλιανή Καρζά, καθοδηγεί τα παιδιά να φτιάξουν τη δική τους χριστουγεννιάτικη κάρτα .

Διαφάνεια6 

Κατασκευή χριστουγεννιάτικων κατασκευών και στολιδιών τα οποία αποκτούν ξεχωριστή αξία, γιατί δημιουργούνται με αγάπη και τα παιδιά βάζουν τη δική τους υπογραφή. Οι εθελόντριες μανούλες εμπνέουν και καθοδηγούν τους μαθητές.

Διαφάνεια8 Διαφάνεια5

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και ο χορός. Τα παιδιά χόρεψαν με κέφι και οι μεγάλοι έγιναν παιδιά. Πρώτη έδινε τον ρυθμό η εκπαιδευτικός της Ε΄τάξης, Χατζηαλεξάνδρου Αικατερίνα.

Διαφάνεια2 

Και φυσικά η ανάγνωση παραμυθιών μαγεύει μικρούς και μεγάλους και η ώρα κυλά δίχως να το καταλάβουμε! Υπεύθυνες του εργαστηρίου οι εκπαιδευτικοί Ρουσούλη Ιφιγένεια και Σιδηροπούλου Ιωάννα.

Διαφάνεια4

Και επειδή γιορτή χωρίς γλυκό δε γίνεται, οι εθελόντριες μανούλες της Στ΄τάξης έφτιαξαν υπέροχα χριστουγεννιάτικα μπισκότα τα οποία γεύτηκαν οι μικροί μας μαθητές.

Διαφάνεια1

Οι περσινοί μας απόφοιτοι διοργάνωσαν ένα υπέροχο escape room, οι μαθητές με την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Βογιατζή Κορίνας συνεργάστηκαν και έλυσαν τους γρίφους.

Διαφάνεια9

Τέλος, τα παιδιά πέρασαν διασκεδαστικά με επιτραπέζια χριστουγεννιάτικα παιχνίδια με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών Ραμπιάδου Παντελίας και Μαραντίδου Πολυχρονίας

Διαφάνεια11

και με υπέροχα κινητικά παιχνίδια που διοργάνωσε ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Γεώργαινας Γεώργιος

Διαφάνεια7 Διαφάνεια10

Στο τέλος, έγινε η απονομή των τιμητικών βραβείων στους μεγαλύτερους μαθητές του σχολείου, οι οποίοι καθοδηγούσαν τους μικρότερους, καθώς και στους περσινούς αποφοίτους, οι οποίοι διοργάνωσαν το δωμάτιο απόδρασης.

Διαφάνεια12

Όλα τα παιδιά έφυγαν με κέφι και χαρά από το σχολείο, μεταφέροντας κάτι από τη μαγεία των Χριστουγέννων στους οικείους τους.

Διαφάνεια13

Συγχαρητήρια σε όλους τους εκπαιδευτικούς που ήταν υπεύθυνοι για την υλοποίηση των εργαστηρίων και στην εκπαιδευτικό αγγλικών, Νικολέτα Μπαλασοπούλου , η οποία συνεργάστηκε με τις εθελόντριες μητέρες, τους εκπαιδευτικούς και κατέστρωσε τη δημιουργία των ανάμεικτων μονάδων μαθητών καθώς και το πρόγραμμα του εργαστηρίου.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες τις μανούλες που προσέφεραν εθελοντικά τον χρόνο τους, τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, ώστε να κυλήσει και φέτος υπέροχα η τελευταία μέρα στο σχολείο και τα παιδιά να δημιουργήσουν υπέροχες αναμνήσεις που θα τα συντροφεύουν για χρόνια.

Διεθνές Δίκτυο MYTH2SPACE

1η Διαδικτυακή συνάντηση γνωριμίας

Δ1’ τάξη 8ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών & Δ1’ τάξη Ελληνογαλλικής Σχολής Saint Joseph

Tην Παρασκευή 20/12/2024 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση γνωριμίας της Δ1’ τάξης με το σχολείο-εταίρο μας “Ελληνογαλλική Σχολή Saint Joseph”, στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο διεθνές δίκτυο Myth2space.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν και να συνομιλήσουν με τους/τις συμμαθητές/τριές τους στην Αθήνα, να παρουσιάσουν  το σχολείο, την τάξη, τη γειτονιά και την πόλη τους με μια παρουσίαση power point που δημιούργησαν ομαδοσυνεργατικά και αντίστοιχα να πληροφορηθούν για την ιστορία και τον τρόπο λειτουργίας της ελληνογαλλικής σχολής από τα παιδιά της Δ1 τάξης του Saint Joseph.

Θα ακολουθήσουν και άλλες διαδικτυακές συναντήσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Το 1ο Μαθητικό Συνέδριο του Δικτύου που πραγματοποιήθηκε στις 6, 7 & 8 Δεκεμβρίου 2024, ολοκληρώθηκε με επιτυχία αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε μικρούς και μεγάλους!

Στα παρακάτω links από το κανάλι του Δικτύου στο YouTube έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε και τις τρεις ημέρες του Συνεδρίου.

1η ημέρα

https://www.youtube.com/watch?v=FVZd5djxV-w&t=7112s

2η ημέρα

https://www.youtube.com/watch?v=l-cRkj8Mg_E&t=7446s

3η ημέρα

https://www.youtube.com/watch?v=KEURS3ZwdeU&t=588s

  Διαφάνεια1 4   Διαφάνεια2 6 Διαφάνεια3 6 Διαφάνεια4 6 

ΑΦΙΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (Document (A4))_27.11.2024

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βογιατζή Κορίνα

Νοιάζομαι και προσφέρω

Η έννοια της προσφοράς είναι ένα από τα σημαντικότερα μηνύματα των Χριστουγέννων. Η ανιδιοτελής προσφορά αγάπης, φροντίδας και η παροχή υλικών και συναισθηματικών αγαθών προς τον άνθρωπο είναι απαραίτητη όλο τον χρόνο βέβαια, αλλά δυστυχώς οι ρυθμοί της καθημερινότητας μας παρασύρουν. Μέσα από την προσφορά βελτιωνόμαστε και οι ίδιοι και δίνουμε ένα χρήσιμο μάθημα στα παιδιά μας. Εκπαιδεύουμε τα παιδιά στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών να δείχνουν ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη.

Με αυτόν τον σκοπό διαθέσαμε το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που συγκεντρώσαμε από τα κάλαντα και αγοράσαμε τρόφιμα για να ενισχύσουμε την Κουζίνα του Κόσμου στο Επταπύργιο. Ο κ. Στέφανος, εθελοντής στην Κουζίνα του Κόσμου μίλησε στα παιδιά για τον τρόπο που δημιουργήθηκε, τον σκοπό της,  το έργο που επιτελεί και ευχαρίστησε τα παιδιά για τη συνδρομή τους.

Προγραμματίσαμε στο επόμενο διάστημα να επισκεφτούμε τον χώρο και να μιλήσουμε με τους εθελοντές.

κουζινα