THE LITTLE PICASSOS

Με μεγάλη χαρά η Ε΄τάξη παρουσιάζει την εργασία της στο μάθημα των αγγλικών με θέμα τη ζωή και το έργο του μεγάλου Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso. Με αφορμή το κεφάλαιο 7 του βιβλίου μας που αναφέρεται σε προσωπικότητες του παρελθόντος αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη βιογραφία του και να μπούμε στη διαδικασία να φιλοτεχνήσουμε ένα διάσημο έργο του. Αρχικά οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και ανατέθηκε σε κάθε μία από αυτές η εύρεση πληροφοριών για τη διαφορετική περίοδο της ζωής του καλλιτέχνη. Η πρώτη ομάδα συγκέντρωσε πληροφορίες για τα πρώτα χρόνια και τη νεανική του ηλικία, η δεύτερη για την ώριμη και δημιουργική περίοδο και η τρίτη για τα τελευταία χρόνια του. Οι πληροφορίες αυτές έπρεπε να είναι στα ελληνικά. Στη συνέχεια, αφού διαβάσαμε τα πάντα, διασταυρώσαμε τις πληροφορίες, αποφασίσαμε τι θα έπρεπε να περιλάβουμε σε μια σύντομη βιογραφία, τι ήταν απαραίτητο τι άσχετο και τι περιττό. Κατόπιν αρχίσαμε τη μετάφραση όλοι μαζί μέσα στην τάξη και ολοκληρώσαμε τη βιογραφία μας επιλέγοντας αντιπροσωπευτικούς πίνακες για να την πλαισιώσουν.

Επιπλέον, συζητήσαμε για το περιεχόμενο του πλέον διάσημου αντιπολεμικού πίνακα του Πικάσο, τη γνωστή Guernica και η αντίληψη των παιδιών ήταν εκπληκτική! Η προβολή επίσης ενός διαφωτιστικού βίντεο σχετικά με τον συμβολισμό κάθε αντικειμένου που εικονίζεται ήταν άκρως ενδιαφέρουσα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα καθώς ο πίνακας δεν αποτελούσε πλέον γρίφο…Μιλούσε για τη φρίκη του ισπανικού εμφυλίου.

Το πιο συναρπαστικό μέρος της εργασίας μας, όμως, αποτέλεσε η δημιουργία της δικής μας Guernica. Με τη βοήθεια προτζέκτορα προβάλαμε τον έργο πάνω σε ένα λευκό χαρτί που είχαμε κολλήσει στον πίνακα της τάξης. Οι μαθητές με το μολύβι τους και ανά ομάδες πάντα, πάτησαν τα περιγράμματα των αντικειμένων στο χαρτί, προσέχοντας να είναι σταθερά. Στη συνέχεια οι γραμμές αυτές οριστικοποιήθηκαν από την εκπαιδευτικό στο σπίτι με μαρκαδόρο και αφού το χαρτί μας επέστρεψε στην τάξη, αποφασίσαμε να το χρωματίσουμε χρησιμοποιώντας 5 χρωματικές διαβαθμίσεις από το λευκό στο μαύρο. Για κάθε τμήμα του πίνακα τα παιδιά σημείωσαν το νούμερο της αντίστοιχης απόχρωσης και ξεκινήσαμε. Η εικαστικός μας κ. Βαρβάρα Μαλτέζου μας βοήθησε στη δημιουργία των γκρι αποχρώσεων και διέθεσε κι εκείνη δικές της ώρες για τον πρόοδο του έργου. Αφού ολοκληρώσαμε τα χρώματα, κολλήσαμε σε κάποια σημεία χαρτί εφημερίδας για να πλησιάσουμε το πρωτότυπο, το οποίο ήθελε να δείξει το ρόλο του τύπου στον πόλεμο. Η τελική «πινελιά» ήταν το φινίρισμα του έργου από την εικαστικό μας, η οποία το κάλυψε με κόλλα, δίνοντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο μαθητής Σωτήρης Διακογεωργίου εμπνεύστηκε από τον πίνακα και ζωγράφισε τη δική του εκδοχή που μας συγκίνησε όλους και μας έκανε υπερήφανους. Χρησιμοποιώντας στοιχεία του Πικάσο, πρόσθεσε τις δικές του ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Ασφαλώς τοποθετήθηκε κι αυτό δίπλα στη Guernica μας.

Να συγχαρώ και να ευχαριστήσω όλους τους αγαπημένους μου μαθητές που κοπίασαν για να πραγματοποιήσουμε αυτή την ιδέα και εργάστηκαν με τάξη και ωριμότητα για την ολοκλήρωσή της. Ευχαριστίες στην κ. Μαλτέζου για την συνεχή στήριξή της και στον κ. Γ. Μαρκαντώνη για τη φωτογράφιση.

Καλό καλοκάιρι!

Γραμματική Ψαρά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων