«

»

Ιούν 06 2016

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Ο φόβος δεν μας νικά!!

ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΧ.ΕΤΟΥΣ 2015-2016

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

ΤΙΤΛΟΣ: «Ο ΦΟΒΟΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΝΙΚΑ» ΜΕΡΟΣ Α΄

ΣΧΟΛΕΙΟ: 8Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΔΟΥ

ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟΧΟΣ :Γ1-Γ2

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΔΟΣΗ ΑΝΘΟΥΛΑ (ΠΕ11)

Σκοπός του προγράμματος ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, τις διαστάσεις του , πως μπορούμε να δράσουμε ως θύματα ή ως παρατηρητές και πώς να αντιμετωπίσουμε τον θύτη.

Επιμέρους στόχοι αποτέλεσαν:

1.τα ανθρώπινα δικαιώματα,

2. οι μορφές επικοινωνίας,

3. η διαχείριση των συναισθημάτων

4. η φιλαναγνωσία

5. ανάπτυξη θεατρικής συνείδησης

6. ο ρόλος της Φυσικής Αγωγής στην ανάδειξη σωστής συμπεριφοράς και ενίσχυσης αξιών .

Στάδια υλοποίησης:

1.Αναγνωρίζω τις πράξεις μου και τα αποτελέσματα τους, πως αισθάνομαι και πως αντιδρώ.

2. Μαθαίνω τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός.

3.Ανάγνωση βιβλίου («ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα»), Σχεδιάζω και υλοποιώ μια δράση.

4. Αναγνωρίζω τους χαρακτήρες σε ένα γεγονός σχολικού εκφοβισμού-Παιχνίδι ρόλων

5. Εικαστικές δημιουργίες και δημιουργία βίντεο.

Μεθοδολογία υλοποίησης-φορείς συνεργασίας:

Σε κάθε στάδιο οι μαθητές δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά αλλά και ατομικά.

Πηγές από το διαδύκτιο (βίντεο) έγιναν αφορμή για συζήτηση , επίλυση αποριών και ενίσχυση θετικών στάσεων απέναντι στο φαινόμενο.

Υλοποιήθηκε μια δράσητός του σχολείου κατά το σσχόλασμα) ώστε να περάσουμε το μήνυμα «δράσε και εσύ κατά του σχολικού εκφοβισμού» αλλά και αναρτήσαμε σε πίνακα του σχολείου ανάλογες δραστηριότητες προς το θέμα.

Ανάρτηση για την δράση υπάρχει στο blog του σχολείου:

https://blogs.sch.gr/8dimrodou/archives/2444

Τέλος , οι μαθητές πήραν μέρος στην σκηνοθεσία και στην δημιουργία ενός βίντεο που σκοπό είχε να προτείνει τρόπους δράσεις ανάλογα με την θέση που βρισκόμαστε στην διάρκεια εξέλιξης ενός επεισοδίου σχολικού εκφοβισμού.

Συνεργάστηκα με τον κ. Στογιάννη συνεργάτη του Κέντρου «Δίοδος»,τον οποίο και ευχαριστώ. Ενημερώθηκε για την πορεία του προγράμματος, και μου παρείχε εκπαιδευτικό υλικό απαραίτητο για την επιλογή της καλύτερης καθοδήγησης των μαθητών .Πολύτιμη επίσης ήταν η βοήθεια της Συμ. Φυσικής Αγωγής Δωδεκανήσου κ. Φατσέα Α.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε από τον Ιανουάριο του 2016 και ολοκληρώθηκε τον Μάϊο του 2016.

Για κάθε τάξη αφιερώθηκε ένα δίωρο /μήνα ώστε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.

Δυστυχώς δεν κατάφερα να φτάσω στο θέμα της Διαμεσολάβησης ,το οποίο πιστεύω πως θα αποτελέσει συνέχεια του προγράμματος την επόμενη σχολική χρονιά.

Εκτιμώντας την πορεία του προγράμματος ,θεωρώ πως οι μαθητές μου ξέρουν να διακρίνουν ένα πείραγμα από ένα επεισόδιο σχολικού εκφοβισμού και έχουν αντιληφθεί πως ο καθένας ανάλογα με την θέση του σε τέτοιο γεγονός μπορεί να αντιδράσει αποτελεσματικά χωρίς να φοβάται.

Οι μαθητές δημιούργησαν ένα βίντεο με αφορμή την στάση μας απέναντι σε ανάλογα επεισόδια.

Ρόδος, 25/05/2016

ΔΟΣΗ ΑΝΘΟΥΛΑ

Εκπ. Φυσικής Αγωγής

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/8dimrodou/archives/2584

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων