ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ: “Just go zero“ΤΗΛΟΣ…
ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΤΗΛΟΣ
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στον άξονα : Φροντίζω το Περιβάλλον, πραγματοποιήσαμε ένα μικρό πρότζεκτ εννέα διδακτικών ωρών που αφορούσε σε μία μελέτη περίπτωσης, το νησί της Τήλου. Η ιδέα προέκυψε από μία επίσκεψη της υπεύθυνης καθηγήτριας των εργαστηρίων στο νησί της Τήλου κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα. Το νησί της Τήλου είναι γνωστό στην Ευρώπη ως το νησί των 0% αποβλήτων.
Ο σχεδιασμός του πρότζεκτ είχε τρεις φάσεις. Η πρώτη φάση ήταν η αφόρμηση όπου προβλήθηκε ένα βίντεο 20 λεπτών για το νησί της Τήλου και συγκεκριμένα για το πρόγραμμα “ Just go zero“ όπου με πολύ εμπεριστατωμένο τρόπο παρουσιάζεται το πρόγραμμα, πως ξεκίνησε, ποιες ήταν οι αντιδράσεις, πως εφαρμόστηκε τί αντίκτυπο είχε κλπ. Στη συνέχεια ξεκίνησε μία συζήτηση με τους μαθητές πάνω στις πληροφορίες του βίντεο αλλά και στην εντύπωση που τους έκανε.
Στο επόμενο τρίωρο, οι μαθητές χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των τριών ατόμων και δόθηκαν ερωτήσεις κατανόησης πάνω στο βίντεο που είχαν δει. Ο σκοπός ήταν οι μαθητές να εμπεδώσουν τις σημαντικότερες πληροφορίες και βασιζόμενοι πάνω σε αυτές να δημιουργήσουν ένα μικρό άρθρο για το νησί της Τήλου. Ο στόχος του άρθρου ήταν να ενημερώσει τους μαθητές τους σχολείου τους για το καινοτόμο πρόγραμμα που πραγματοποιείται στην Τήλο και να τους ευαισθητοποιήσει πάνω στο θέμα της ανακύκλωσης.
Τέλος, οι μαθητές αποφάσισαν να κατασκευάσουν το νησί της Τήλου σε μακετόχαρτο και να χρησιμοποιήσουν, αντί για μαρκαδόρους για να δώσουν χρώμα στην κατασκευή τους, υλικά που βρίσκονταν στην τάξη και θα πήγαιναν στην ανακύκλωση στο τέλος της σχολικής χρονιάς, δίνοντας τους μια δεύτερη ευκαιρία στην ζωή όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται μέσα στο βίντεο. Παράλληλα στο τέλος του μαθήματος τέσσερις μαθητές, κάθε φορά διαφορετικοί, πετούσαν στον κάδο της ανακύκλωσης τα σκουπίδια ( ανακυκλώσιμα) που παράγονταν όλη την ημέρα.
Ακολουθούν οι κατασκευές των μαθητών και το άρθρο της ομάδας που κέρδισε. Το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει. Ήταν ένα πρότζεκτ όπου εννιάχρονα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, συνεργάστηκαν, ένωσαν τις δυνάμεις τους, απέδειξαν ότι η ισχύς βρίσκεται πραγματικά εν τη ενώσει και τέλος το απόλαυσαν και το γιορτάσαμε όπως θα διαπιστώσετε στις φωτογραφίες που ακολουθούν.
Η Εκπαιδευτικός
Καρύπη Ιωάννα
ΤΗΛΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ: “Just go zero“
Είμαστε οι μαθητές της τάξης του Δ2 και στο μάθημα του Εργαστηρίου δεξιοτήτων μάθαμε ότι υπάρχει ένα νησί στην Ελλάδα αλλά κα το μοναδικό στην Ευρώπη που ανακυκλώνει σε ποσοστό 86% τα σκουπίδια του με το πρόγραμμα “Just go zero””. Αυτό το νησί ονομάζεται Τήλος και ανήκει στα Δωδεκάνησα στο νότιο αιγαίο. Το νησί Τήλος είναι το πρώτο νησί των 0% αποβλήτων. Το 86% των σκουπιδιών ανακυκλώνεται και τι 14% των σκουπιδιών γίνεται κομποστοποίηση . Το πρόγραμμα στην Τήλο ονομάζεται “ Just go zero “. Όλα ξεκίνησαν από ένα τηλεφώνημα που δέχθηκε η Δήμαρχος της Τήλου από τον κύριο Θανάση Πολυχρονόπουλο που είναι ο πρόεδρος της Polygreen, και την ρώτησε αν θα ήθελε να μετατραπεί το νησί τους σε νησί με 0% απόβλητα. Στην αρχή για την Δήμαρχο ήταν λίγο δύσκολο να δεχθεί την πρόταση αλλά και για τους κατοίκους να το καταλάβουν. Αλλά όλα πήγαν καλά. Κανένα απόβλητο δεν μένει στο νησί αλλά πηγαίνουν στο Κέντρο Κυκλικής Καινοτομίας (3Κ) όπου αξιοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους.
Είναι φανταστικό ότι απ’ όλη την Ευρώπη υπάρχει μόνο ένα νησί σαν την Τήλο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΑΓΚΝΕΣΑ
ΜΑΡΙΑΝΝΑ
Δ2
Συγχαρητήρια σε όλα την ομάδα για την όμορφη και δημιουργική δράση …
Η Μέρα της Γερμανικής Γλώσσας…
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ…ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ
«Στα πλαίσια της ομαλής επανένταξης ορισμένων παιδιών που είχαν συχνά απουσίες από το σχολείο βρεθήκαμε μαζί με τα παιδιά και αφού μιλήσαμε για τον σεβασμό της προσωπικότητας κάθε παιδιού και τη σωστή συμπεριφορά που πρέπει να δείχνουν όλοι σε κάθε συμμαθητή τους ή συμμαθήτριά τους, που για κάποιο λόγο έλειπε για τακτά διαστήματα από το σχολείο ,τονίστηκε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει διάρκεια στη φοίτηση και όχι διαρροή, με πολλές απουσίες …κατι που δεν ευνοεί κανέναν…
Έτσι στη συνέχεια όλα τα παιδιά μαζί, συμμετείχαν σε μία ομαδική δημιουργική δράση με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας, της αποδοχής, του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων κάθε παιδιού με στοχεύοντας, στην κατανόηση και στην αξία της τακτικής παρουσίας στο σχολείο. Δημιουργήσαμε έτσι αφίσες με τις οποίες έδειξαν τα μηνύματα σχετικά με τη σημασία που έχει η συνεχής και δημιουργική φοίτηση στη σχολική ζωή, με κεντρικό σύνθημα: ”Κανείς δεν λείπει από την παρέα μας…”
Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μία μέθοδος πρόληψης της ενδοσχολικής βίας…
Η Διαμεσολάβηση αποτελεί μία διαδικασία ειρηνικής
επίλυσης διαφορών με βάση τον διάλογο και την
κατανόηση αλλά και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών για την
εξεύρεση λύσεων που ικανοποιούν όλα τα εμπλεκόμενα
μέρη. Η σημερινή δράση πού έλαβε μέρος στις τάξεις του σχολείου μας με την καθοδήγηση και την εξαιρετική προσπάθεια της ψυχολόγου και της Κοινωνικής Λειτουργού του σχολείου μας. Μέσα από διάφορα βιωματικά παιχνίδια και συμβουλές προσπάθησαν να μεταφέρουν την έννοια και τη σημασία της Διαμεσολάβησης και του ρόλου που μπορεί να διαδρατίσει στη συμβολή της υγειούς σχολικής καθημερινότητας και στην πρόληψη κάθε αρνητικής συμπεριφοράς σχολικού εκφοβισμού…
Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μία μέθοδος πρόληψης
της ενδοσχολικής βίας, η οποία επικεντρώνεται στη
διαχείριση των συγκρούσεων που προκύπτουν ανάμεσα
στους μαθητές/τριες.
Πρόκειται για μια δομημένη διαδικασία κατά τη διάρκεια
της οποίας οι δύο εμπλεκόμενες πλευρές με τη βοήθεια
διαμεσολαβητή κατανοούν τι συνέβη και συζητούν για
την επίλυση της σύγκρουσης προτείνοντας λύσεις σε ένα
διαμορφωμένο περιβάλλον αμοιβαίας εμπιστοσύνης και
λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ανάγκες και
ιδιαιτερότητες των εμπλεκομένων, κάτι που με πολύ όμορφο τρόπο προσπάθησαν να μεταφέρουν στα παιδιά η Κ.Λ. και η ψυχολόγος.
Μέσα από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν καλλιεργήθηκαν δεξιότητες και
στρατηγικές για τη διαχείριση συγκρούσεων μέσα και έξω από το σχολείο, όπως η ανάπτυξη αυτογνωσίας και αυτοπεποίθησης και
η ενεργοποίηση της ενσυναίσθησης κατανοώντας τα προβλήματα που απασχολούν τους/τις συμμαθητές/τριές τους, εστιάζοντας στην
ανάληψη ατομικής ευθύνης για τη διασφάλιση θετικού κλίματος στο σχολείο και της οικοδόμησης ισχυρών σχέσεων συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ των παιδιών.
Η Προσπάθεια μας για ένα υγιές και χαρούμενο σχολείο συνεχίζεται …
Συγχαρητήρια σε όλους…
To Πλανητάριο στο Σχολείο μας: Μία Δράση Αστρονομίας στην αυλή μας…
Μία ξεχωριστή δράση πραγματοποιήθηκε σήμερα στο σχολείο μας με τη συμμετοχή όλων των τάξεων , αλλά και πολλών νηπιαγωγείων της πόλης μας.
Οι μαθητές μας υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών, συμμετείχαν σε μια βιωματική διδακτική εμπειρία χωρίς να χρειαστεί να βγουν από το σχολείο τους. Παρακολούθησαν ένα μισάωρο ντοκιμαντέρ αστρονομίας (διαφορετικό ανάλογα με την ηλικία) μέσα στον θόλο και στη συνέχεια η δράση συνεχίστηκε από έξω στο τηλεσκόπιο, με ειδικά φίλτρα παρατήρησαν τις ηλιακές κηλίδες στην επιφάνεια του Ήλιου. Κατόπιν συζήτησαν με τους μαθητές για το Διάστημα και τους εξηγήθηκε τι είναι οι μετεωρίτες… Μέσα από τον συνδυασμό επιστημονικής γνώσης και συναρπαστικής αφήγησης, μια ματιά στον ουρανό μετατράπηκε σε βαθιά βιωματική εμπειρία —που βοήθησε το κάθε παιδί να κατανοήσει τη θέση του στο σύμπαν, στον χώρο και τον χρόνο. Δείχνοντας τις συναρπαστικές ανακαλύψεις στην εξερεύνηση του διαστήματος, η όλη δραστηριότητα συνέβαλλε στην κατανόηση του κόσμου γύρω μας, άνοιξε τους ορίζοντες των μαθητών, εκπαιδεύοντας έτσι για όσα μας περιβάλλουν για την ίδια τη Γη και τη θέση μας στο σύμπαν, προσφέροντας μία συναρπαστική περιήγηση σε κάθε παιδί που το παρακολούθησε…
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ…. ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ…
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Οι μαθητές/τριες της Στ΄τάξης του σχολείου μας υλοποιώντας το πρόγραμμα <<Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο>> ενημερώθηκαν από τις δασκάλες τους για την ομαλή μετάβασή τους στο γυμνάσιο, παρακολούθησαν ένα Power Point και συζήτησαν για αυτό το θέμα.
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το 4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών την Τετάρτη 29 Απριλίου 2026 στις 10:00π.μ. όπου τους/τις υποδέχτηκε η διευθύντρια κ. Δέσποινα Αναργυριάδου και τους <<ξενάγησε>> στο κτίριο του σχολείου. Στην αρχή ενημέρωσε τους/τις μαθητές/τριες για τον τρόπο λειτουργίας τουΓυμνασίου, στη συνέχεια επισκέφτηκαν τον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου ,τις αίθουσες διδασκαλίας όπου χαιρέτησαν τους/τις μαθητές /ήτριες. Έπειτα, πραγματοποίησαν με παιγνιώδη τρόπο διάφορες εκπαιδευτικές –διαδραστικές δραστηριότητες στις αίθουσες των υπολογιστών με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών της πληροφορικής και ο νικητής πήρε ένα μπρελόκ.. Στη συνέχεια, βγήκαν στην αυλή , μίλησαν με τους μεγαλύτερους μαθητές/τριες .Τέλος, επέστρεψαν στο σχολείο όπου ανέφεραν ο /η καθένας/μία τη γνώμη του/της για την επίσκεψή στο Γυμνάσιο και ζωγράφισαν σε κόλλες Α4 τις εντυπώσεις τους .
Γερμανικό Πάσχα στο σχολείο μας!(Frohe Ostern)
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου .
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου.
Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ. τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία.
Οι μαθητές /τριες της Στ τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο και έγραψαν-ζωγράφισαν το δικό τους μήνυμα. Μπράβο σε όλα τα παιδιά για την ενεργή συμμετοχή τους και το ενδιαφέρον που υπέδειξαν, πάντα υπό την υπεύθυνη καθοδήγηση των δασκάλων τους…
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ- ΜΗΝΥΜΑ 2026 -Ε΄1 4ο ΔΣ ΒΟΛΟΥ
- Αρχική
- Το σχολείο μας
- Ώρες ενημέρωσης γονέων 2022-2023
- Επικοινωνία
- 2021-2022
- Αποτίμηση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 2021-2022
- Εσωτερικός Κανονισμός 2022-2023
- Ανακοινώσεις
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ 2024-25
- Σύνοψη 2020-2021
- Σχολικό Έτος
- Συλλογικός προγραμματισμός σχολικής μονάδας 2022-2023
- Εσωτερικός Κανονισμός 2021-2022




. 














































































