Εργαζόμαστε όλοι μαζί και δημιουργούμε…. Μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα της Ελλάδας

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Ε1 τάξη εργάστηκαν σε ομάδες, μελέτησαν το χάρτη της Ελλάδας και βρήκαν πώς κατανέμονται τα νησιά στα δύο ελληνικά πελάγη. Τα ελληνικά πελάγη είναι κατάσπαρτα από νησιά. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στο Αιγαίο Πέλαγος. Καθώς είναι διασκορπισμένα στη θάλασσα, μοιάζουν σαν να είναι σπαρμένα και γι΄ αυτό παλιότερα λέγονταν όλα μαζί Σποράδες.

Κατόπιν εντόπισαν στο χάρτη τα νησιωτικά συμπλέγματα της Ελλάδας, τις ομάδες δηλαδή των μικρών και των μεγάλων νησιών που βρίσκονται σε μια θαλάσσια περιοχή.  Όρισαν τη θέση τους στο θαλάσσιο χώρο και με τη βοήθεια του χάρτη έμαθαν σε ποιο νησιωτικό σύμπλεγμα ανήκει το κάθε νησί.

Διαπίστωσαν επίσης ότι εμείς οι Έλληνες ιστορικά είμαστε στενά συνδεδεμένοι με τα νησιά της χώρας μας. (ελληνική μυθολογία, ο ρόλος που έπαιξαν τα νησιά και οι νησιώτες στον αγώνα για την ανεξαρτησία από τον τουρκικό ζυγό)

Το Αιγαίο είναι η κοιτίδα του Ελληνισμού: Το Αιγαίο ενώνει δύο ηπείρους, την Ασία και την Ευρώπη. Ενώνει δύο θάλασσες, τον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο. Επίσης βρίσκεται πολύ κοντά στους πρώτους ανατολικούς πολιτισμούς και στην Αφρική. Λόγω της θέσης του, το Αιγαίο έγινε χώρος συνάντησης του πολιτισμού της Ανατολής και του σύγχρονου πολιτισμού της Δύσης. Ο ελληνικός πολιτισμός αναπτύχθηκε στα παράλια της Μικράς Ασίας και κατόπιν στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Στο Αιγαίο Πέλαγος βρίσκονται τα Δωδεκάνησα, οι Κυκλάδες,  τα Νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και οι Σποράδες στο Βόρειο Αιγαίο, ενώ στο Ιόνιο Πέλαγος βρίσκονται τα Επτάνησα. 

Θα πάμε στη Φολέγανδρο,
στις Σπέτσες και στην Ύδρα,
πιο ομορφότερα νησιά
στα μάτια μου δεν είδα…
Νησιώτικο τραγούδι
Τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου πελάγους είναι κομμάτια της μεγάλης στεριάς που ονομαζόταν Αιγηίδα και υπήρχε στην περιοχή πριν από 7 εκατομμύρια χρόνια. Η Αιγηίδα ήταν το Αιγαίο πέλαγος, όπως και ολόκληρη η περιοχή στα βόρεια της Κρήτης, στα νότια του Αίμου, στα δυτικά της Μικράς Ασίας και στα ανατολικά του Ιονίου πελάγους. Με τον καιρό η Αιγηίδα κατακερματίστηκε εξαιτίας ορισμένων δυνάμεων που έδρασαν στο εσωτερικό της Γης, με αποτέλεσμα άλλα τμήματά της να ανυψωθούν και άλλα να βυθιστούν.

 

Ενημέρωση σχετικά με τις αιτήσεις μετεγγραφών που θα υποβληθούν στη Διεύθυνση Π.Ε. Δ΄ Αθήνας για το σχολικό έτος 2025-2026



Λήψη αρχείου

Εργαζόμαστε όλοι μαζί και χαιρόμαστε την καθημερινότητά μας!

Μια δράση Ενεργού Πολίτη από τη Γ΄ τάξη

του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου

Με μεγάλη μας χαρά σας παρουσιάζουμε τη «Δράση Ενεργού Πολίτη» των μαθητριών και των μαθητών της Γ΄ τάξης.

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης προσεγγίσαμε  τον 8ο στόχο από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, «Αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη», μέσα από ατομικές συνεντεύξεις που μας έδωσαν εργαζόμενοι στον χώρο του σχολείου μας. Διερευνήσαμε τις ανάγκες επαγγελματιών που εργάζονται στο σχολείο μας, τους παράγοντες που τους δίνουν ικανοποίηση, όπως επίσης και το πώς θα μπορούσε το σχολείο μας να λειτουργεί ακόμα καλύτερα.

Ένα τα βασικά αποτελέσματα που καταλήξαμε είναι ότι τα παιδιά είναι η κινητήριος δύναμη και η πηγή έμπνευσης για όλους όσους εργάζονται στο σχολείο μας.

Ευχαριστούμε όλες τις συνεντευξιαζόμενες για τη συμμετοχή τους στη δράση μας!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Μαρία Χρήστου

Γιώργος Μήνας

Λάζαρος Γκανάτσιος

«Η στερνή, η πιο ιερή στιγμή της θεωρίας είναι η πράξη»

Νίκος Καζαντζάκης

 

Επίσκεψη στη Μονή Δαφνίου (Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου)

1 2
Το Βυζαντινό μοναστήρι-μνημείο του 11ου αιώνα

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης επισκέφτηκαν  τη Μονή Δαφνίου (Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου) στο Χαϊδάρι, όπου παρακολούθησαν εκπαιδευτικό βιωματικό  πρόγραμμα.                                                          Στόχος της επίσκεψης ήταν  οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν το μεγαλύτερο βυζαντινό μοναστήρι της Αττικής.

Αυτό το μοναστήρι – μνημείο από το 1990  περιλαμβάνεται στον Κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Το μοναστήρι βρίσκεται στη θέση πιθανότατα του αρχαίου ιερού του Δαφναίου ή Δαφνίου Απόλλωνα.

Η ονομασία της Μονής Δαφνίου ίσως προέρχεται από τις δάφνες που φύονται άφθονες στην περιοχή ή από την Παναγία της Δάφνης στην Κωνσταντινούπολη.

Το μοναστήρι προστατεύεται από ιδιαίτερα εντυπωσιακό, οχυρωμένο με πύργους και επάλξεις τετράγωνο περίβολο, με δύο πύλες εισόδου, στην ανατολική και τη δυτική πλευρά. Η αρχική του φάση χρονολογείται στους βυζαντινούς χρόνους, αλλά σήμερα μόνο το βόρειο τείχος θυμίζει τη μορφή που είχε το αρχικό τετράγωνο οχυρό.

Τα παιδιά ξεναγήθηκαν  στη Μονή, έμαθαν για την ιστορία της,  ότι είναι  ένα από τα μεγάλα αριστουργήματα της βυζαντινής Αυτοκρατορίας που έγινε Μουσείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και θαύμασαν  τα όμορφα εσωτερικά ψηφιδωτά.

2 1    3 1   4 1    6 1

12 1   13 1    10 1     11 1

7 1    34    IMG20250321110214    15 3

17 1    16 1    18 1   22 1

21 1   20 1   19 1    IMG20250321111128

 IMG20250321110844 2   23 1     27   25 6

8 2   9 2

5 2   26 2

Μετά την ξενάγηση στη Μονή το δεύτερο μέρος περιλάμβανε  κατασκευή  βυζαντινών  ψηφιδωτών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν και συζήτησαν  για την τέχνη των βυζαντινών και στη συνέχεια κατασκεύασαν  τα δικά τους έργα μαθαίνοντας την τεχνική των ψηφιδωτών.

30    31

29    28

33     20250330 191506 1

32

     24 3

 

Η γιορτή της κρέπας στη Γαλλία: La Chandeleur (Υπαπαντή)

1739692276099 1 1739692276111 1

8ο ΔΑΔ

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού μέρους του μαθήματος των Γαλλικών, οι μαθητές των τάξεων Ε’ & ΣΤ’ του σχολείου μας γιόρτασαν το γαλλικό έθιμο της Chandeleur – Υπαπαντής ή Γιορτής της κρέπας. Στη Γαλλία, κάθε χρόνο στις 2 Φεβρουαρίου,  αναβιώνει σε κάθε σπίτι το έθιμο της παρασκευής κρέπας, καθώς, σύμφωνα με την παράδοση, αν την ημέρα της Chandeleur δεν παρασκευάζονταν κρέπες, η σοδειά του σιταριού όλης της χρονιάς θα καταστρεφόταν.

Το όνομά της γιορτής προέρχεται από τη λατινική λέξη candela = κερί, δηλαδή η γιορτή των κεριών, λόγω του εθίμου να ανάβονται κεριά ως ένδειξη εξαγνισμού της Παναγίας και παρουσίασης του βρέφους Ιησού στο ναό 40 μέρες μετά τα Χριστούγεννα, γεγονός που σηματοδοτεί και το τέλος της εορταστικής περιόδου.

Οι μαθητές αναβίωσαν το γαλλικό αυτό έθιμο με τη βοήθεια της καθηγήτριας τους, κ. Βασιλικής Κοιτίδη, και αφού παρακολούθησαν στην τάξη σχετική προβολή, έφτιαξαν και γεύτηκαν γλυκές κρέπες ακούγοντας γαλλικά τραγούδια.

 

Αποχαιρετώντας τη Στ΄/ Ιούνιος 2024

«Το μέλλον ανήκει σε αυτούς  που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους.»

                                                              Eleanor Roosevelt                                         

Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας του Ευγένιου Τριβιζά!

αφίσα 1Ποτέ δεν είναι αργά για να ξαναζήσουμε όμορφες στιγμές!!!

Οι μικροί μαθητές και οι  μαθήτριες της Δ΄ τάξης πέρυσι, που έγιναν φέτος  τα παιδιά της Ε΄ τάξης του σχολείου μας,  την Τετάρτη  7  Ιουνίου 2023  μας ταξίδεψαν με το ταλέντο τους και τη δημιουργικότητά τους στη  μακρινή  Ισπεπονία  σε έναν από τους μαγικούς κόσμους του Ευγένιου Τριβιζά!!!

Άφησαν το δημιουργικό τους αποτύπωμα με τη θεατρική παράσταση:
<< Η Δόνα  Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας >>, μια παράσταση με πολλές ανατροπές που μας διασκέδασε και μας ενέπνευσε!

Πάντα θα έχουμε στην καρδιά και στο μυαλό μας την εξαιρετική ερμηνεία τους και την ομαδική δουλειά που έκαναν.

Ιδού και οι αποδείξεις ότι πάντα υπάρχει χώρος και χρόνος για όμορφες αναμνήσεις!!!

Απολαύστε  το βίντεο της παράστασής μας :

Ιδού το φωτογραφικό υλικό των πρωταγωνιστών και των πρωταγωνιστριών:                        Η Δόνα Τερηδόνα με τους Καθρέφτες και τους Γορίλες της,  αφηγητές Ποντικάκια και Αρχιζαχαροπλάστες, ο Οδοντίατρος, η Λουκία και ο Λεοπόλδος  και  ο Ποντικοσουρταφέρτας με την παρέα του!

Εμψυχώτριες οι δασκάλες τους:    Μαναού Σταυρούλα ,   Μανωλάτου Μαρία (Θεατρική Αγωγή)

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2 6 2 7 2 8 1 9 1 10 1 11 1 12 2 13 1 14 1 15 1 16 1 17 1 18 1 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Λάζαρο Γκανάτσιο εκπαιδευτικό της Πληροφορικής, που επιμελήθηκε και υποστήριξε το τεχνικό κομμάτι της γιορτής και της ιστοσελίδας μας.

Αφιέρωμα στη Ζωρζ Σαρή … με ένα βιβλίο στο κουτί!

poster1 1

Τη φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ1 τμήματος  του σχολείου μας, με αφορμή τη συμπλήρωση των  100 χρόνων  από τη γέννηση της  Ζωρζ  Σαρή και στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας,  επέλεξαν  και διάβασαν  ένα βιβλίο της συγκεκριμένης  συγγραφέως, κάνοντας παράλληλα και την εργασία ” Βιβλίο στο κουτί” .

Διακόσμησαν  ένα κουτί με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιπροσωπεύει το βιβλίο που διάβασαν. Το γέμισαν   με αντικείμενα, που ταιριάζανε σε διαφορετικά σημεία του κειμένου τα οποία αντιπροσώπευαν  τα σημαντικότερα στοιχεία της ιστορίας και είχαν  επιλεχτεί από διαφορετικά σημεία/κεφάλαια του βιβλίου.

Για κάθε αντικείμενο έφτιαξαν  μια κάρτα, που  το περιέγραφε και στη συνέχεια έγραψαν μια μικρή παράγραφο που δικαιολογούσε την επιλογή του  και τη σημασία του για την υπόθεση του βιβλίου.

Διαβάζοντας το βιβλίο τους κράτησαν σημειώσεις κι έφτιαξαν μια κάρτα  με λέξεις ή εκφράσεις που τους εντυπωσίασαν και την παρουσίασαν στην τάξη.

 Επίσης, επειδή η Ζώρζ Σαρή στα βιβλία της αναφέρεται άμεσα ή έμμεσα στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των παιδιών , τα παιδιά διαβάζοντας το βιβλίο τους εντόπισαν ένα δικαίωμα που θεωρούσαν σημαντικό και για το οποίο έφτιαξαν μια κάρτα όπου το περιέγραφαν και το αποτύπωσαν εικαστικά.

2 1 3 1 4 1 5 1 6 1 7 1

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης ήταν να εμπνεύσει στους μαθητές/τριες την αγάπη για το διάβασμα, να ”χαθούν” για λίγο μέσα στη φαντασία του βιβλίου , να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία , τη δημιουργικότητα ,  να τονίσει την αξία της ανάγνωσης και να ενθαρρύνει τη συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας σε παιδιά.

Η Ζώρζ Σαρή υπήρξε  μία από τις πρωτοπόρες συγγραφείς παιδικών βιβλίων και το έργο της αποτελεί σταθμό στον χώρο της λογοτεχνίας για παιδιά και για νέους. Έχει αναθρέψει πνευματικά πολλές γενιές παιδιών μέχρι και σήμερα και θα εξακολουθήσει να αναθρέφει για πολλά ακόμα χρόνια με το έργο που άφησε.

Αγωνίστηκε για την απελευθέρωση της πατρίδας, πολέμησε για δικαιοσύνη στα δύσκολα πολιτικά χρόνια, αυτοεξορίστηκε.

Πίστεψε στη δύναμη του ανθρώπου, στη δύναμη της φιλίας, στην αγάπη και υπερασπίστηκε τις ανθρώπινες αξίες και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα με πάθος ως το τέλος.