Υπνος. Λείπει από τους γονείς αλλά είναι απολύτως αναγκαίος στα παιδιά και ιδιαίτερα στους εφήβους. Παρότι οι εκπαιδευτικοί και όσοι χαράσσουν την εκπαιδευτική πολιτική συζητούν για τον ύπνο, τα προγράμματα των σχολείων μοιάζουν να μη λαμβάνουν υπόψη ένα αδιάσειστο βιολογικό στοιχείο: ο ύπνος είναι μάθηση και μάλιστα ενός πολύ καθορισμένου είδους. Οι επιστήμονες σήμερα υποστηρίζουν ότι βασικός στόχος του ύπνου είναι η παγίωση της γνώσης, ο διαχωρισμός του σήματος από τον περιβάλλοντα θόρυβο. Τα προγράμματα των σχολείων αλλάζουν με μεγάλη βραδύτητα και το βάρος της χορήγησης βοήθειας στους εφήβους, ώστε να κοιμούνται όσο χρειάζονται, το επωμίζονται αποκλειστικά οι γονείς. Μπορούμε, άραγε, να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να εκμεταλλευτούν τον ύπνο ως ένα εργαλείο μάθησης;
Ασφαλώς. Υπάρχουν επιστημονικές έρευνες που υποδεικνύουν ότι διαφορετικά είδη ύπνου μπορούν να βοηθήσουν διαφορετικά είδη μάθησης. Μαθαίνοντας στα παιδιά αυτές τις ικανότητές τους, επιτρέπουμε να εκμεταλλευτούν καλύτερα το σύστημα.
Διαβάστε τη συνέχεια από την Καθημερινή,εδώ.