Ο Τίμιος Σταυρός

Ο Τίμιος Σταυρός 

   Ο  Σταυρός πάνω στον οποίο θυσιάστηκε ο Χριστός για όλους τους ανθρώπους αποτελεί το σημαντικότερο σύμβολο για εμάς τους Χριστιανούς γιατί μέσω αυτού κερδίζουμε την αιώνια ζωή. Και στην καθημερινή μας ζωή όμως κάνοντας τον σταυρό μας με πίστη παίρνουμε δύναμη και αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις και διάφορους πειρασμούς.

Το 326 μ.Χ η Αγία Ελένη πήγε στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους. Εκεί έχτισε πολλούς ναούς έχοντας μεγάλη πίστη στον Θεό αλλά και επειδή ήθελε να Τον ευχαριστήσει για τους θριάμβους του γιου της, του Μεγάλου Κωνσταντίνου που με την βοήθεια του Σταυρού που είχε δει στον ουρανό νίκησε τους εχθρούς του. Είχε επίσης μια βαθιά επιθυμία να βρει τον Σταυρό πάνω στον οποίο θυσιάστηκε ο Χριστός. Γι’ αυτό τον λόγο πραγματοποίησε μεγάλες ανασκαφές στον λόφο του Γολγοθά για να βρεθούν οι τόποι της Σταύρωσης και της Ανάστασης του Ιησού. Ο Βασιλικός, το γνωστό μας αρωματικό φυτό, που φύτρωνε σε κάποιο σημείο του λόφου προσέλκυσε την Αγία Ελένη να σκάψει σε εκείνο το σημείο. Ύστερα από επίπονες ανασκαφές βρέθηκαν τρεις σταυροί, του Κυρίου και των δύο ληστών. Πώς όμως θα ξεχώριζαν ποιός είναι ο Σταυρός του Χριστού;  Τότε ο επίσκοπος Ιεροσολύμων Μακάριος, αφού έκανε δέηση, άγγιξε στους σταυρούς το σώμα μιας ευσεβέστατης κυρίας που είχε πεθάνει. Όταν ήλθε η σειρά και άγγιξε τον τρίτο σταυρό, που ήταν πραγματικά του Κυρίου, η γυναίκα αμέσως αναστήθηκε.

Στις 14 Σεπτεμβρίου του έτους 335 ο Πατριάρχης Μακάριος ύψωσε τον Τίμιο Σταυρό στον Γολγοθά και τον τοποθέτησε στον ναό της Αναστάσεως. Από τότε την ημέρα αυτή γιορτάζουμε την Ύψωση αυτή του Τιμίου Σταυρού και  στις εκκλησίες  Τον προσκυνούμε αλλά μοιράζεται και βασιλικός, ώστε οι πιστοί να θυμούνται τον τρόπο που βρέθηκε ο Τίμιος Σταυρός πάνω στον οποίον μαρτύρησε ο Χριστός.   Ας δίνει δύναμη λοιπόν σε όλους μας ο Σταυρός να απομακρύνουμε κάθε κακό και να ξεπερνάμε οποιαδήποτε δυσκολία στην ζωή μας.

Τα πρωτάκια στο νέο τους σχολείο

Τα πρωτάκια στο νέο τους σχολείο.

Η είσοδος του παιδιού στο σχολείο είναι ένα χαρμόσυνο γεγονός αλλά συχνά αντιμετωπίζεται με δισταγμό, φόβο, ανησυχία και άγχος τόσο από την πλευρά του παιδιού όσο και  των γονιών. Το παιδί καλείται να απομακρυνθεί από τη θαλπωρή της οικογένειας του και να αντεπεξέλθει μόνο του σε νέες  καταστάσεις. Οι γονείς  από την  άλλη πλευρά ανησυχούν αν το παιδί τους θα έχει επαρκή φροντίδα και προσοχή στο σχολείο, αλλά ταυτόχρονα έρχονται σε επαφή συνειδητά ή ασυνείδητα με τις δίκες τους εμπειρίες αποχωρισμού από την οικογένεια τους. Το άγχος το οποίο βιώνουν συχνά μεταφέρεται στο παιδί τους με αποτέλεσμα  να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.

Είναι σύνηθες φαινόμενο το παιδί τις πρώτες μέρες να αρνείται  να αποχωριστεί τους γονείς του ή τα άτομα τα οποία το φροντίζουν και  να πάει στο σχολείο. Αυτή η άρνηση  εκφράζεται με  ποίκιλες αντιδράσεις: ντροπαλότητα, συστολή, ονυχοφαγία, τικ, έντονο κλάμα το οποίο μπορεί και να συνοδεύεται και από  σωματικές ενοχλήσεις (κοιλιακό άλγος, πόνους στο στομάχι, πονοκεφάλους, εμετούς κ.α.), επαναλαμβανόμενοι εφιάλτες, αϋπνία, υπερβολική ανησυχία ότι κάτι κακό θα πάθουν οι γονείς του ή εκείνο, διαταραχές στη διατροφή του, παλινδρόμηση σε προηγούμενες συνήθειες όπως ενούρηση, εγκόπριση, αρνείται να κοιμηθεί μόνο του  κ.α.  Στις περισσότερες περιπτώσεις τα συμπτώματα αυτά υποχωρούν όταν το παιδί προσαρμοστεί ικανοποιητικά στο νέο περιβάλλον.

Η άμεση προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο εξαρτάται από την προσωπικότητα του παιδιού, τη σωματική και ψυχική του υγεία, την κοινωνικότητα του και φυσικά από  τη στάση του οικογενειακού του περιβάλλοντος. Σε περίπτωση που η άρνηση του παιδιού να πάει σχολείο εμμένει και δεν μειωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα οι γονείς θα χρειαστεί να απευθύνουν σε κάποιο Ειδικό Ψυχικής Υγείας. Η έγκαιρη αντιμετώπιση θα βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει μια υγιής προσωπικότητα απαλλαγμένη από φόβους.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

  • Ο πρωινός αποχαιρετισμός θα πρέπει να είναι ζεστός, τρυφερός, ευχάριστος,  ακόμα και όταν το παιδί  παραπονιέται για σωματικούς πόνους. Οι γονείς τέτοιες περιπτώσεις  θα πρέπει τις χειρίζονται με  ψυχραιμία, αποφασιστικότητα και σταθερότητα, αποφεύγοντας τον πειρασμό να αφήσουν το παιδί να παραμείνει στο σπίτι .
  • Ο διάλογος  μεταξύ παιδιού – γονιού είναι ιδιαίτερα ωφέλιμος διότι παρέχεται η δυνατότητα στο παιδί να επεξεργαστεί το φόβο του και τα αρνητικά του συναισθήματα.
  • Η ένταξη στο σχολικό πλαίσιο δεν πρέπει να παρουσιάζεται ως τιμωρία ή εγκατάλειψη  άλλα ως μια εμπειρία αυτονομίας και ωρίμανσης της προσωπικότητας απαλλαγμένη από φόβους και αναστολές.
  • Οι γονείς θα χρειαστεί να επιδείξουν εμπιστοσύνη στις ικανότητες του παιδιού τους και να πιστέψουν ότι εκείνο μπορέσει να αντεπεξέλθει μόνο του.
  • Η επαφή με το σχολείο και με το δάσκαλο είναι ζωτικής σημασίας. Μέσω του δάσκαλου ο γονιός έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται για την καθημερινή εξέλιξη του παιδιού ή για τυχόν προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει. Αν για κάποιο λόγο ο γονιός δεν είναι ευχαριστημένος με το δάσκαλο δεν θα πρέπει να εκφράσει τη δυσαρέσκεια του μπροστά στο παιδί. Αυτή η αρνητική προδιάθεση θα επηρεάσει και το παιδί, με αποτέλεσμα να μην αισθάνεται ασφάλεια στο νέο περιβάλλον.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΝΤΕΚΟΒΑ

Κλινική Ψυχολόγος

Αγιασμός στο Σχολείο

   Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο σχολείο μας όπως και σε όλα τα σχολεία της χώρας ο Αγιασμός για την νέα σχολική χρονιά. Οι χαρούμενες μαθητικές φωνές επέστρεψαν και γέμισαν και πάλι τον βουβό εδώ και τρείς μήνες χώρο του προαυλίου μας. Τα Πρωτάκια στάθηκαν δειλά πιο πίσω διερευνώντας επιφυλακτικά τον νέο τους χώρο. Ο ιερέας έκανε τον Αγιασμό και εκπαιδευτικοί, γονείς, και μαθητές ασπάστηκαν τον Σταυρό και ραντίστηκαν με Αγιασμό.

Γιατί όμως κάνουμε τον Αγιασμό στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς; Ο Αγιασμός γίνεται σε πολλές περιπτώσεις στην ζωή μας όταν ξεκινούμε κάτι καινούργιο για να πάρουμε την ευλογία και την χάρη του Θεού.  Όπως για παράδειγμα στα εγκαίνια κάποιου έργου, όταν ξεκινούμε μια καινούργια δουλειά, στο σπίτι μας και γενικά οπουδήποτε αλλού νομίζουμε ότι αυτό θα μας βοηθήσει. Βέβαια για να έχει νόημα ο Αγιασμός χρειάζεται κάποιος να έχει μεγάλη πίστη σε αυτό που κάνει και ταυτόχρονα με εσωτερική προσευχή μέσα του να ζητάει θερμά από τον Θεό να τον βοηθήσει. Τότε σίγουρα ο Θεός που γνωρίζει τα πάντα για μας θα μας βοηθήσει εκεί ακριβώς που Τον χρειαζόμαστε. Φυσικά όμως και δεν αρκεί να επαναπαυόμαστε περιμένοντας μόνο βοήθεια. Σίγουρα πρέπει να προσπαθήσουμε και να αγωνιστούμε παράλληλα με όλες μας τις δυνάμεις για την πρόοδό μας αλλά και για την καλή μας συμπεριφορά προς όλους δείχνοντας στον Θεό ότι αξίζουμε την βοήθειά Του!!!

   Με ένα θερμό καλωσόρισμα σε όλα τα παιδιά και ιδίως στους νέους μας μαθητές, τα πρωτάκια μας ευχόμαστε εγκάρδια σε μαθητές και γονείς  ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ.

Ιουν 17
28
Κάτω από (Άρθρα και Κείμενα) από στις 28-06-2017

Με τον ερχομό του πρώτου καύσωνα επιβάλλεται όχι μόνο η αποχώρηση από τα αστικά κέντρα αλλά και η αποχή από δραστηριότητες εσωτερικού χώρου… (βλ. αναρτήσεις). Ευχόμαστε ένα καλό και συναρπαστικό καλοκαίρι, όπως το φαντάζεται ο καθένας από μας και να θυμόμαστε πάντα: «Όχι σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές«.

Εις το επανιστολογείν (καλώς εχόντων των πραγμάτων!)

a_toaster_summer_800x600

Καλό καλοκαίρι!

Ιουν 17
28

Μια ακόμη παρουσίαση ετοίμασε το saferinternet4kids.gr και το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου. Το θέμα της είναι οι ψευδείς ειδήσεις (hoaxes) που διαδίδονται στο διαδίκτυο και κυρίως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η παρουσίαση αναδεικνύει τα κριτήρια αξιολόγησης μιας ψευδούς είδησης, αλλά κυρίως μας υπενθυμίζει ότι το κυριότερο όπλο μας σε ό,τι ακούμε και διαβάζουμε ήταν, είναι και θα είναι η κριτική μας σκέψη

Ιουν 17
19