Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων” έληξε και μας άφησε πολύ όμορφες εικόνες και εντυπώσεις! Το δεύτερο εργαστήρι μας ανήκει στη θεματική ενότητα” Φροντίζω το περιβάλλον (Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά) και σύμφωνα με τη σύγχρονη οπτική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται απλώς ως πηγή γνώσης, αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών με κεντρικό στόχο τον ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΗ.
Στο εργαστήρι αυτό σκεφτήκαμε … Σκεφτήκαμε αρκετά και με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας καταγράψαμε ποια ζώα μας προσφέρουν τροφή και τι μας προσφέρουν τα ζώα!


Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ζώα είναι απαραίτητα για να ζήσει ο άνθρωπος!
Χωριστήκαμε σε ομάδες, φανταστήκαμε ότι είμαστε ζωάκια, σκεφτήκαμε κανόνες για να ζούμε αρμονικά και τις καταγράψαμε!

Διαβάσαμε βιβλία με ζώα…

Επισκεφτήκαμε τον “σοφό” του ίντερνετ, το GOOGLE και αναζητήσαμε φωτογραφίες ζώων που μας ενδιαφέρουν. Τις αποθηκεύσαμε στην επιφάνεια εργασίας και μάθαμε να βάζουμε τις εικόνες στον φάκελο που δημιουργήσαμε στην επιφάνεια εργασίας!
Εκτυπώσαμε τις εικόνες, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο έφτιαξαν καταπληκτικά κολλάζ, χρησιμοποιώντας το εκτυπωμένο υλικό!


Παρατηρήσαμε τον πίνακα “Εγώ και το χωριό”, του Σαγκάλ, περιγράψαμε αυτό που είδαμε, αυτό που μας έκανε εντύπωση, που μας δημιούργησε έκπληξη!


Παρατηρήσαμε τα χρώματα, μαντέψαμε ποιο τοπίο μπορεί να απεικονίζει, εντοπίσαμε τα ζώα που είναι κρυμμένα στον πίνακα και ζωγραφίσαμε τη δική μας ανάμνηση από χωριό!
Είδαμε εικόνες από ζώα σε φυσικό περιβάλλον και εικόνες από ζώα σε βιομηχανικές μονάδες, σκεφτήκαμε και αναρωτηθήκαμε πολλά πράγματα…
Γιατί εκτρέφουμε ζώα; Είναι απαραίτητα τα εκτροφεία; Αν τρώμε λιγότερο κρέας οι ιδιοκτήτες των εκτροφείων τι θα κάνουν; Αν οι άνθρωποι τρώνε όλο και περισσότερο κρέας, οι ιδιοκτήτες των εκτροφείων θα ελαττώσουν ή θα αυξήσουν των αριθμό των ζώων στις μονάδες τους;
Είδαμε βίντεο από εκτροφεία που σέβονται τα ζώα και φροντίζουν να είναι ευτυχισμένα και υγιή. Συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε… Σε ποιο εκτροφείο τα ζώα είναι περισσότερο ευτυχισμένα και οι άνθρωποι τα σέβονται;
Με αφορμή τη συζήτηση αυτή μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και παρουσιάσαμε την ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΩΝ, που υπογράφηκε στο Παρίσι το 1978.
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα των ζώων, φτιάξαμε βιβλίο και κολλάζ!

Αναρωτηθήκαμε με ποιον τρόπο μπορούμε να μιλήσουμε για τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής και ακούστηκε η πρόταση να δημιουργηθεί μια αφίσα με μήνυμα, για να διαμοιραστεί σε άλλα σχολεία. Σας παρουσιάζουμε τα προϊόντα της δουλειάς μας:

Αν πατήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο, θα μπορέσετε να δείτε το ψηφιακό βιβλίο, που βρίσκεται στην “ψηφιακή βιβλιοθήκη” του blog μας
https://padlet.com/mail6121/padlet-1epl8fnlgv5pm1ld/wish/v3w8ZwRXMVvBQN52
Επιπρόσθετα, δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό πίνακα- padlet, στον οποίο οι μαθητές μας με τη βοήθεια των γονέων τους ηχογράφησαν σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων. Το padlet αυτό ταξίδεψε σε άλλα νηπιαγωγεία των Βριλησσίων για να αφυπνίσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε και άλλα νήπια προς αυτή την κατεύθυνση.

Στο τέλος, συζητήσαμε στην ολομέλεια τι μας άρεσε περισσότερο στο εργαστήριο αυτό και τι μάθαμε… Και επειδή πολύς λόγος γίνεται για την αξιολόγηση, ήρθε η στιγμή να κάνουμε όλοι μας αυτοαξιολόγηση.… Τα παιδάκια μας τα κατάφεραν περίφημα και σε αυτό το εργαστήριο!
Μπράβο σε όλους!!!
