Να τα πούμε;

Να σας τα πούμε; Καλά ακούσατε… Να σας τα πούμε τα κάλαντα; Τα παιδιά πάντως, μας τα είπαν… Στις 21 Μαρτίου. Ημέρα της εαρινής ισημερίας. Αρχικά, βέβαια, μιλήσαμε για την εαρινή ισημερία. Τι σημαίνει ισημερία, πόσες ώρες έχει μία μέρα, πόσες ώρες έχουμε μέρα και πόσες νύχτα όταν έχουμε ισημερία;

20250323 221924 2

Τι σχέση έχει όμως η εαρινή ισημερία με τη ξαφνική διάθεσή μας να σας πούμε τα κάλαντα; Από τα αρχαία χρόνια τη 1η Μάρτη ή στις 21 Μαρτίου ( εαρινή ισημερία), τα παιδιά έφτιαχναν ομοιώματα χελιδονιών και πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας κάλαντα, για να υποδεχτούν την άνοιξη και να “φέρουν ” στα σπίτια την αναγέννηση και την καρποφορία.

Εμείς φτιάξαμε Χελιδόνες και υποδεχτήκαμε την άνοιξη με τα κάλαντά της! Όχι με τα κάλαντα των Χριστουγέννων, ούτε με της Πρωτοχρονιάς, ούτε με των Θεοφανίων. Αλλά με της άνοιξης!

20250323 221908 20250323 221854

20250323 221823

Ακούστε τα κάλαντα…

Ελπίζουμε να σας άρεσαν! Και του χρόνου με υγεία!

 

 

 

Πιστοποιητικό Αριστείας για τη συμμετοχή μας στην Code Week 2024

 



Λήψη αρχείου

Με μεγάλη χαρά την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025 λάβαμε το ηλεκτρονικό μήνυμα από την ομάδα EU code week πως εμείς κι η συμμαχία μας, πληρούσαμε τα κριτήρια ώστε να μας απονείμουν το Πιστοποιητικό Αριστείας της Εβδομάδας Προγραμματισμού.

Εδώ μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που υλοποιήσε το νηπιαγωγείο μας  μαζί με άλλα νηπιαγωγεία της χώρας στην Εβδομάδα κώδικα Code Week 4all  !

Κοιτάζοντας το μέλλον με τα μάτια στην… παράδοση!

Τετάρτη 19 Μαρτίου, λίγο πριν τον εορτασμό της επετείου της κήρυξης της ελληνικής επανάστασης του 1821…Και ενώ στις τάξεις συζητάμε για το σπουδαίο αυτό γεγονός, ο Πολιτιστικός Σύλλογος «ΗΛΙΔΑ – ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ» μας χτυπάει το κουδούνι…

Παραδοσιακά αντικείμενα από πηλό στήθηκαν στην τάξη και μας μίλησαν για τη διαδρομή αυτού του σπουδαίου υλικού από την αρχαιότητα έως σήμερα! Διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα, παιχνίδια και τελετουργικά σκεύη, όλα πήλινα και πανέμορφα!

20250319 201832 20250319 202250

20250319 202240

20250319 202226 20250319 202217

20250319 202209 

Στη συνέχεια, πηλός μοιράστηκε σε κάθε παιδί χωριστά, για να δημιουργήσει ο κάθε μαθητής μας το δικό του αντικείμενο. Σπηλιές ηρώων της επανάστασης, όρκες, σαλιγκάρια, κοσμηματοθήκες, λουλούδια, φίδια αλλά και κηροπήγια και καδράκια άρχισαν να παίρνουν μορφή στα μικρά χεράκια!

20250319 202108 20250319 202056

20250319 202120

20250319 202142 20250319 202156 

20250319 212000 

20250320 151749

Με ένα κομμάτι πηλό η φαντασία των παιδιών ταξίδεψε μακριά… Και εμείς θυμηθήκαμε τη σπουδαία φράση του  Albert Einstein, Η λογική θα σε πάει από το Α στο Ω. Η φαντασία θα σε πάει παντού”!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων

Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων” έληξε και μας άφησε πολύ όμορφες εικόνες και εντυπώσεις! Το δεύτερο εργαστήρι μας ανήκει στη θεματική ενότητα” Φροντίζω το περιβάλλον (Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά) και σύμφωνα με τη σύγχρονη οπτική της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται απλώς ως πηγή γνώσης, αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών με κεντρικό στόχο τον ΕΝΕΡΓΟ ΠΟΛΙΤΗ.

Στο εργαστήρι αυτό σκεφτήκαμε … Σκεφτήκαμε αρκετά και με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας καταγράψαμε ποια ζώα μας προσφέρουν τροφή και τι μας προσφέρουν τα ζώα!

1739311322701 1739311322710

20250124 135129 20250124 151047

 

Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ζώα είναι απαραίτητα για να ζήσει ο άνθρωπος!

Χωριστήκαμε σε ομάδες, φανταστήκαμε ότι είμαστε ζωάκια, σκεφτήκαμε κανόνες για να ζούμε αρμονικά και τις καταγράψαμε!

1739311322681

Διαβάσαμε βιβλία με ζώα…

20250124 160519 1

Επισκεφτήκαμε τον “σοφό” του ίντερνετ, το GOOGLE και αναζητήσαμε φωτογραφίες ζώων που μας ενδιαφέρουν. Τις αποθηκεύσαμε στην επιφάνεια εργασίας και μάθαμε να βάζουμε τις εικόνες στον φάκελο που δημιουργήσαμε στην επιφάνεια εργασίας!

Εκτυπώσαμε τις εικόνες, τα παιδιά χωρίστηκαν  σε ομάδες και με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο έφτιαξαν καταπληκτικά κολλάζ, χρησιμοποιώντας το εκτυπωμένο υλικό!

1739311322738 1739311322747 1739311322755

1739311322764 1739311322772

Παρατηρήσαμε τον πίνακα “Εγώ και το χωριό”, του Σαγκάλ, περιγράψαμε αυτό που είδαμε, αυτό που μας έκανε εντύπωση, που μας δημιούργησε έκπληξη!

17d

20250124 135207

Παρατηρήσαμε τα χρώματα, μαντέψαμε ποιο τοπίο μπορεί να απεικονίζει, εντοπίσαμε τα ζώα που είναι κρυμμένα στον πίνακα και ζωγραφίσαμε τη δική μας ανάμνηση από χωριό!

Είδαμε εικόνες από ζώα σε φυσικό περιβάλλον και εικόνες από ζώα σε βιομηχανικές μονάδες, σκεφτήκαμε και αναρωτηθήκαμε πολλά πράγματα…

Γιατί εκτρέφουμε ζώα; Είναι απαραίτητα τα εκτροφεία; Αν τρώμε λιγότερο κρέας οι ιδιοκτήτες των εκτροφείων τι θα κάνουν; Αν οι άνθρωποι τρώνε όλο και περισσότερο κρέας, οι ιδιοκτήτες των εκτροφείων θα ελαττώσουν ή θα αυξήσουν των αριθμό των ζώων στις μονάδες τους;

Είδαμε βίντεο από εκτροφεία που σέβονται τα ζώα και φροντίζουν να είναι ευτυχισμένα και υγιή. Συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε… Σε ποιο εκτροφείο τα ζώα είναι περισσότερο ευτυχισμένα και οι άνθρωποι τα σέβονται;

Με αφορμή τη συζήτηση αυτή μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και παρουσιάσαμε την ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΖΩΩΝ, που υπογράφηκε στο Παρίσι το 1978.

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα των ζώων, φτιάξαμε βιβλίο και κολλάζ!

20250124 134835 20250124 135058 20250124 135207

Αναρωτηθήκαμε με ποιον τρόπο μπορούμε να μιλήσουμε για τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής και ακούστηκε η πρόταση να δημιουργηθεί μια αφίσα με μήνυμα, για να διαμοιραστεί σε άλλα σχολεία. Σας παρουσιάζουμε τα προϊόντα της δουλειάς μας:

1739311322721

Αν πατήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο, θα μπορέσετε να δείτε το ψηφιακό βιβλίο, που βρίσκεται στην “ψηφιακή βιβλιοθήκη” του blog μας

https://padlet.com/mail6121/padlet-1epl8fnlgv5pm1ld/wish/v3w8ZwRXMVvBQN52

Επιπρόσθετα, δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό πίνακα- padlet, στον οποίο οι μαθητές μας με τη βοήθεια των γονέων τους ηχογράφησαν σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων. Το padlet αυτό ταξίδεψε σε άλλα νηπιαγωγεία των Βριλησσίων για να αφυπνίσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε και άλλα νήπια προς αυτή την κατεύθυνση.

pantlet nnnn

Στο τέλος, συζητήσαμε στην ολομέλεια τι μας άρεσε περισσότερο στο εργαστήριο αυτό και  τι μάθαμε… Και επειδή πολύς λόγος γίνεται για την αξιολόγηση, ήρθε η στιγμή να κάνουμε όλοι μας αυτοαξιολόγηση.… Τα παιδάκια μας τα κατάφεραν περίφημα και σε αυτό το εργαστήριο!

Μπράβο σε όλους!!!

1739311322730

 

 

 

 

 

Χρόνια πολλά στον Άλκη!

Ο Άλκης είχε γενέθλια και μας έφερε την άνοιξη με τα λουλούδια του! Σου ευχόμαστε να είσαι γερός, να τα εκατοστίσεις και να έχεις πάντα “λιακάδες” και χαρές στη ζωή σου!IMG 2a791cb23eee425228e8ae37e680e76d V

Με αφορμή τα λουλούδια, σκεφτήκαμε να στολίσουμε την τάξη μας με ανοιξιάτικες ζωγραφιές! Μεταμορφώσαμε ένα σκουπίδι, όπως το ρολό τουαλέτας, σε πινέλο και φτιάξαμε υπέροχα έργα τέχνης! Θαυμάστε μας…

IMG 7d9bc24288307504b4a598ebc42e4bd3 V IMG bc304b15a8ab5b54c41fd80f421e2156 V

1741847687271 1741847687261 1741847687253

1741847687244 1741847687234

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού !!!

      Η 6η Μαρτίου είναι μια σημαντική ημέρα, αφιερωμένη στην ενημέρωση και την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Αν και η καλοσύνη και ο σεβασμός πρέπει να καλλιεργούνται καθημερινά, η σημερινή μέρα μάς δίνει την ευκαιρία να δώσουμε έμφαση σε αυτά τα σημαντικά ζητήματα. Στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά αρχίζουν να ανακαλύπτουν τον κόσμο της φιλίας και της συνεργασίας, και είναι σημαντικό να μάθουν από νωρίς την αξία του σεβασμού και της καλοσύνης.

0 02 05 4593489c6d55d0fbea2f8ca345cc88376d9bec194015b7f075de137d1fbc0155 31ea265e50faf713

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την εγκύκλιο πρώτης εγγραφής στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026.

9ΠΡΧ46ΝΚΠΔ-8ΓΟ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2025-2026 (1)

Απόκριες στο Νηπιαγωγείο μας!!!

Οι Απόκριες είναι μια από τις πιο αγαπημένες γιορτές των παιδιών, γεμάτη φαντασία, χρώματα, χορούς, παιχνίδια και γέλιο! Στο νηπιαγωγείο μας, φροντίζουμε κάθε χρόνο, να δημιουργούμε μια μαγική ατμόσφαιρα που ενθουσιάζει τα παιδιά και ενισχύει τη δημιουργικότητά τους.

Χρώματα, χαρτόνια, ψαλίδια, χρυσόσκονες και μπόλικη φαντασία ήταν τα απαραίτητα συστατικά για να δημιουργήσουμε τις μάσκες, τα καπέλα μας, τις χειροτεχνίες μας.

0 02 05 441933a53154237f75c252ddd46d8b6fa577044e69e5b5a5c1bf813ae3147b36 e7750c4a0e0c2ffa

0 02 05 400e4f44d8aedfb47bfd84846312eb361ee3ff15c279af59513c5ba24fb6fba8 7b8ed3dd9dbdd79f

 

Φιλαναγνωσία  Μετά τη γνωριμία με την μυθολογία κ τον μύθο της αμυγδαλιάς, ακολούθησε η γνωριμία με τον λαϊκό μύθο, εκεί που τα ιστορικά γεγονότα μπερδεύονται με τους θρύλους. Διαβάσαμε τον Ρομπέν των δασών, μεταμφιεστήκαμε σε Ρομπέν και Λαίδη Μαριάν με αφορμή τις απόκριες και φανταστήκαμε για λίγο ότι είμαστε στο δάσος του Σέργουντ!!

0 02 05 ec6a104126e49eb3a0fe97f616484edfa530ca28d08b132b700ef61247eee01a 662b3591753825e6

1

2

Η  Τσικνοπέμπτη….φυσικά εορτάστηκε στο Νηπιαγωγείο μας δεόντως  με “νοστιμιές” και “μυρωδιές”….

IMG 20250220 122436 IMG 20250220 122427

Το γαϊτανάκι μας

unnamed file

Φιλαναγνωσία   “Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω” της Άννη Θεοχάρη . Με αφορμή το παραπάνω βιβλίο,που επεξεργαστήκαμε στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της Φιλαναγνωσίας παρακάτω παρουσιάζεται φύλλο εργασίας και παιχνίδι με ζευγάρια, το ένα παιδί έχει κλειστά τα μάτια του και το άλλο προσπαθεί να το καθοδηγήσει ώστε να τοποθετήσει τη μύτη του κλόουν στο σωστό σημείο του προσώπου του.

 

Οι χαρταετοί μας φέτος ήταν φτιαγμένοι από χαρτόκουτες ..

0 02 05 4e0ebd90133e0f6afea738bfaf6ef68f4ca3c70c09c5ec3564ba791397a5317b c99e3c3240250232

Τέλος την Πέμπτη, που μας πέρασε,  ντυθήκαμε, στολιστήκαμε, φορέσαμε τις αγαπημένες μας στολές και το πιο λαμπερό μας χαμόγελο και γιορτάσαμε τις Αποκριές με πολύ κέφι και χαρά!!!

Ευχαριστούμε θέρμα όλους τους γονείς για τα εδέσματα που προσφέρανε στην αποκριάτικη γιορτή μας!!!

Και του χρόνου να είμαστε καλά!!!

Καλή Καθαρή Δευτέρα και καλή Σαρακοστή!!!

 

 

 

 

 

 

Καλή Τσικνοπέμπτη!!!

Ήρθε η Τσικνοπέμπτη και ευκαιρία να “τσικνίσουμε” και να χαρούμε και να διασκεδάσουμε!!! Εμείς γεμίσαμε την τάξη μας με “μυρωδιές” και ” νοστιμιές¨ και σας τα παρουσιάζουμε!

IMG 20250220 122436    IMG 20250220 122427

 

Σχήματα παντού και πάντα…

02012

Ο Τριγωνοψαρούλης… Τι να πούμε για αυτό το βιβλίο; Υπέροχο, και με  ήρωα  ένα τρίγωνο ψαράκι.

Τρίγωνο ψαράκι; Ναι, Τρίγωνο. Διαφορετικό από όλα τα άλλα ψάρια. Διαβάσαμε το βιβλίο αυτό, χαθήκαμε στις σελίδες του, συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα και τα χαρίσματα κάθε ανθρώπου και πήραμε αφορμή να μιλήσουμε για το τρίγωνο σχήμα, για γωνίες και πλευρές.

20250219 193731 20250219 193810 20250219 193824

20250219 193850

20250219 193936

Μιλήσαμε για το τρίγωνο, το τετράγωνο, το ορθογώνιο, το πλάγιο παραλληλόγραμμο, τον ρόμβο, το τραπέζιο, τον κύκλο. Τα παρατηρήσαμε, εντοπίσαμε και ζωγραφίσαμε τις γωνίες και τις πλευρές. Παρατηρήσαμε τον κύκλο… Πουθενά γωνίες και πλευρές.

Περπατήσαμε πάνω στα σχήματα, παίξαμε ψυχοκινητικά  παιχνίδια που καλλιεργούν την  αντίληψη…

 

20250220 081127

Μπήκαμε στο ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ και παίξαμε παιχνίδια με τα σχήματα, για να οξύνουμε την παρατηρητικότητά μας, τις δεξιότητες στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και την αντίληψή μας…

20250219 194114 1 20250219 194103 1 20250219 193921

Κάναμε φύλλα εργασίας, για να εμπεδώσουμε τις νέες γνώσεις…

Μιλήσαμε για τον κύκλο, για την απουσία πλευρών και γωνιών. Βρήκαμε το κέντρο του και ανακαλύψαμε το μυστικό που κρύβει: οι ακτίνες του είναι μεταξύ τους ίδιες!!! Παίξαμε παιχνίδι, φτιάξαμε ακτίνες και τις συγκρίναμε…

Παρατηρήσαμε το έργο “Σπουδή χρωμάτων” του Βασίλι Καντίνσκυ  και αντλήσαμε έμπνευση από αυτό.

color study squares with concentric circles 191311

20250219 194036 20250219 194052 3

20250219 194001 1