ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΑ ΦΕΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Με τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς μας δόθηκαν οι Βεβαιώσεις Συμμετοχής του σχολείου μας στα πανελλήνια και διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήσαμε.
Δείτε κάποιες από αυτές:
Με τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς μας δόθηκαν οι Βεβαιώσεις Συμμετοχής του σχολείου μας στα πανελλήνια και διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήσαμε.
Δείτε κάποιες από αυτές:
Κάποιες από τις δράσεις μας για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και από τα τρία τμήματα του σχολείου μας, για τη σχολική χρονιά 2021-22:
Click here to view the accessible version of this interactive content
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατόπιν εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, ανακοινώνει την άρση της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας σε σχολεία, IEK, Πανεπιστήμια και κάθε εκπαιδευτική δομή, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, από την Τετάρτη 1η Ιουνίου 2022.
Πηγή: https://www.minedu.gov.gr/news/52233-25-05-22-arsi-tis-maskas-se-ekpaideftikes-domes-eksairoyntai-oi-eksetaseis
Διδακτική επίσκεψη στην Κλειδωνιά και δράσεις στο πεδίο σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Κόνιτσας στο πλαίσιο ενίσχυσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται τη φετινή σχολική χρονιά στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε σήμερα 1η Ιουνίου, πρώτη μέρα με νέα υγειονομικά πρωτόκολλα !!
«Το ποτάμι και η Περλίτα, η μικρή σταγόνα» λοιπόν στάθηκε η αφόρμηση για πολλαπλές δράσεις και δραστηριότητες…
Με αυτόν τον τρόπο γιορτάσαμε και τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με σύνθημα “Μόνο μία Γη”…
Οι Σύλλογοι Σεισμοπλήκτων & Γονέων και Κηδεμόνων 21ου Δ.Σ. Ιωαννίνων, συνεισφέροντας στο έργο του Συλλόγου ΟΡΑΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ, διοργανώνουν εκδήλωση ενημέρωσης και εγγραφής εθελοντών δοτών μυελού των οστών με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών και την ενθάρρυνση του εθελοντισμού πάνω στο ζήτημα.
Μεγάλη η χαρά και η περηφάνεια μας καθώς μας ανακοινώθηκε μόλις, ότι το εκπαιδευτικό μας σενάριο “Παράγουμε οικολογικά, καταναλώνουμε λογικά”, διακρίθηκε μέσα στις 10 πρώτες θέσεις του διαδικτυακού διαγωνισμού του καινοτόμου, ερευνητικού, ευρωπαϊκού έργου SALL, ανάμεσα σε 55 έργα από όλες τις βαθμίδες και από σχολεία όλης της χώρας
Είμαστε πολύ χαρούμενοι και περήφανοι γιατί η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό σχολείων “Τα σχολεία ως ζωντανά εργαστήρια” πέρασε στη Β΄ Φάση, όπου επιτροπή ειδικών αποτελούμενη από μέλη της σύμπραξης του έργου SALL επέλεξε τις 15 καλύτερες συμμετοχές ανάμεσα σε 55 σχολεία όλων των βαθμίδων, σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης.
![]()
Στη συνέχεια, όλες/όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα έχουν συμμετάσχει στον διαγωνισμό, θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν τις τρεις κατά τη γνώμη τους καλύτερες συμμετοχές (εκτός της δικής τους). Αυτή η διαδικασία θα οδηγήσει στην τελική κατάταξη όλων των συμμετοχών.
Οι εκπαιδευτικοί των 10 κορυφαίων συμμετοχών της τελικής κατάταξης θα επιβραβευθούν με το δικαίωμα δωρεάν συμμετοχής στο Ευρωπαϊκό Θερινό Σχολείο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών 2022 του έργου SALL.
![]()
Μέσα από αυτό το έργο οι μικροί μας μαθητές μαθαίνουν με βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες και μέσα από την ανακαλυπτική και βιωματική μάθηση, την έννοια των τροφικών απόβλητων και την ανάγκη μείωσης της σπατάλης των τροφίμων όχι μόνο για την περιβαλλοντική διάσταση του θέματος αλλά και για την ηθική. Όταν πετάμε το φαγητό, στην πραγματικότητα δεν πετάμε μόνο μερικές μπουκιές μας αλλά και τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια που χρειάστηκε για να παραχθεί. Επιπλέον τα πεταμένα τρόφιμα παράγουν τεράστιες ποσότητες Μεθανίου συμβάλλοντας έτσι ακόμη περισσότερο στην κλιματική αλλαγή. Σύμφωνα με έρευνες, το φαγητό που πετάμε θα μπορούσε να θρέψει για ένα χρόνο τους κατοίκους της Ευρώπης, της Αμερικής και της Αφρικής, ενώ κάθε Έλληνας πετάει 142 κιλά τρόφιμα το χρόνο !!!
Στόχος του έργου μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας σχετικά με την κυκλική οικονομία των τροφίμων, να ανακαλύψουμε τρόπους μείωσης των αποβλήτων των τροφίμων στην καθημερινότητά μας, να συνεργαστούμε με φορείς τοπικούς και μη στα ζωντανά εργαστήρια και να μεταδώσουμε το μήνυμά μας στην τοπική κοινότητα.

Όλα αυτά μέσα από έναν νέο συγκεκριμένος τρόπο προσέγγισης των προγραμμάτων επιστημονικής εκπαίδευσης, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ σχολείων και τοπικών κοινωνιών με βάση τη μεθοδολογία live-lab.
Στο πλαίσιο αυτό ήρθαμε σε διαδικτυακή επαφή με την ΜΚΠ ΜΠΟΡΟΥΜΕ που έχει σαν βασικό της σκοπό τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και την καταπολέμηση του υποσιτισμού στην Ελλάδα:
όπου μέσα από το παραμύθι του ΔΕΙΝΩ..ΣΑΥΡΟΥ γνωρίσαμε τις σωστές και μη σωστές συμπεριφορές κατανάλωσης και μείωσης της σπατάλης τροφίμων:
Φτιάχνοντας τη δική τους πίστα ρομποτικής, τα νήπια του Ολοήμερου τμήματος παρουσίασαν την ιστορία μιας … κακοφτιαγμένης μπανάνας από το τροπικό δάσος στο σπίτι μας:
Και συνειδητοποίησαν το μακρύ ταξίδι που κάνει και τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον:
Αφού έδωσαν 2η ευκαιρία ζωής στα “άσχημα” φρούτα και λαχανικά:
και έμαθαν σωστές συμπεριφορές κατανάλωσης των υλικών, μας παρουσίασαν πόσο μπορούν να φάνε από το αγαπημένο τους φαγητό:
και έφτιαξαν τον δικό τους Οικοκώδικα Συμπεριφοράς για ευαισθητοποίηση και ενημέρωση όλων:
