Δωρεά δύο τόνερ για εκτυπωτή!
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον γονέα κ. Κοσογλου Μάκη για τη δωρεά δύο τόνερ για τον εκτυπωτή του σχολείου μας.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον γονέα κ. Κοσογλου Μάκη για τη δωρεά δύο τόνερ για τον εκτυπωτή του σχολείου μας.
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώσω ότι ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11/9/2024 και ώρα 10:30 π.μ. στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου μας.
Το πρόγραμμα μας ξεκίνησε μέσα από συζήτηση σχετικά με τη χρήση των φαγητοδοχείων τους (τάπερ), Παρατηρήσαμε ότι καθημερινά τα σκεύη φαγητού που χρησιμοποιούσαν τα παιδιά τόσο για το δεκατιανό όσο και για το μεσημεριανό φαγητό επαναχρησιμοποιούνταν σε καθημερινή βάση. Έτσι συζητήσαμε πόσο σημαντικό είναι αυτό για την προστασία του περιβάλλοντος αφού δε χρειάζεται κάθε φορά που τρώμε να πετάμε τη συσκευασία του φαγητού μας.
Από την αρχή σχεδόν της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε τη δράση του Σαλατούλη και της Τυρένιας. Η δράση έγινε με αφορμή την άρνηση κάποιων παιδιών να τρώνε σαλάτα ή τυρί συνοδευτικά με το μεσημεριανό φαγητό. Αφού έγινε σχετική συζήτηση για τη σημαντικότητα της σαλάτας και του τυριού στο καθημερινή μας διατροφή καθιερώσαμε την απονομή των αντίστοιχων βραβείων.
Στο χώρο της κουζίνας αναρτήθηκαν οι φιγούρες του Σαλατούλη και της Τυρένιας μαζί με ονομαστικούς καταλόγους. Κάθε φορά που ένα παιδί έφερνε στο μεσημεριανό γεύμα σαλάτα ή τυρί έπαιρνε αστεράκι επιβράβευσης στον αντίστοιχο κατάλογο. Το παιδί που συμπλήρωνε όλη τη γραμμή με αστεράκια έφευγε με το αντίστοιχο βραβείο. Η συγκεκριμένη δράση είχε μεγάλη αποτελεσματικότητα γιατί σιγά σιγά παρακινήθηκαν πολλά παιδιά και έβαλαν στο διαιτολόγιο τους και τη σαλάτα και το τυρί.
Μετά από αυτή τη δράση προσκαλέσαμε στο σχολείο μας την παιδίατρο κα Ελένη Λαζαρίδου να μιλήσει στους γονείς για την διατροφική αξία των τροφών και το απαραίτητο διαιτολόγιο στη νηπιακή ηλικία.
Στη συνέχεια και σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς κάναμε αφιέρωμα σε ένα χαρακτηριστικό φρούτο της περιοχής μας, της Έδεσσας, το μήλο.
Ζητήσαμε από τα παιδιά τον Οκτώβριο να φέρουν φθινοπωρινά φρούτα για να κάνουμε μία φρουτοσαλάτα.
Ξεχωρίσαμε τα μήλα και παρατηρήσαμε τις ποικιλίες τους, το χρώμα τους αλλά και το εσωτερικό τους. Δοκιμάσαμε τη ξεχωριστή γεύση κάθε ποικιλίας και προσθέσαμε τα μήλα στη φρουτοσαλάτα μας.
Στη συνέχεια συγκεντρώσαμε μήλα και τα χρησιμοποιήσαμε ως μονάδα μέτρησης του ύψους μας.
Μετρούσαμε τα μήλα και καταγράφαμε το ύψος κάθε παιδιού. Στο τέλος κάναμε τις συγκρίσεις ύψους.
Στα πλαίσια της παιδικής λογοτεχνίας ασχοληθήκαμε με το παραμύθι ΄΄Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι. Αφού το διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε, στη συνέχεια δραματοποιήσαμε το παραμύθι παίρνοντας αντίστοιχους ρόλους. Μετά τη δραματοποίηση παίξαμε κουκλοθέατρο αναπαριστώντας το παραμύθι.
Στα πλαίσια της μουσικής εκπαίδευσης μάθαμε να τραγουδάμε και να χορεύουμε το παραδοσιακό τραγούδι μήλο μου κόκκινο ροιδοβαμμένο΄΄.
Στα πλαίσια των εικαστικών κάναμε διάφορες κατασκευές με διαφορετικές τεχνικές.
Μία άλλη δραστηριότητα που υλοποιήσαμε ήταν η παρασκευή μηλόπιτας. Με την βοήθεια των παιδιών φτιάξαμε μηλόπιτα από την οποία κεραστήκαμε και κεράσαμε και τους γονείς.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε την Ημέρα Γευστικής Δοκιμής του μήλου.
Στη δραστηριότητα αυτή ζητήσαμε και τη βοήθεια των γονέων. Θα έπρεπε κάθε παιδάκι στο σπίτι του με τους γονείς του να φτιάξει μια παρασκευή από μήλο και να το φέρει στο σχολείο όπου θα δοκιμάζαμε όλοι κάθε παρασκευή.
Τα πλαίσια της καλλιέργειας των εικαστικών, γλωσσικών και μαθηματικών δεξιοτήτων δημιουργήσαμε ένα άλμπουμ για κάθε παιδί μέσα στο οποίο υπήρχαν φύλλα εργασίας γλώσσας, (πχ παροιμίες κλπ) μαθηματικών(πχ μεγέθη κλπ) και εικαστικές δημιουργίες (πχ ψηφιδωτό κλπ)που αφορούσαν στο μήλο. Το άλμπουμ αφού φιλοτεχνήθηκε από τους μαθητές το πήραν στο σπίτι τους.
Στα πλαίσια ανάπτυξης του γραπτού και προφορικού λόγου δημιουργήσαμε το ΄΄Μηλοβιβλίο΄΄ το οποίο ήταν ένα βιβλίο σπιράλ που περιείχε μέσα 2 σελίδες με το όνομα κάθε παιδιού. Κάθε παιδί έπαιρνε το βιβλίο το Σαββατοκύριακο στο σπίτι του και καλούνταν με τη βοήθεια των γονέων να συμπληρώσει τις σελίδες που αντιστοιχούσαν στο όνομα του.
Στο βιβλίο υπήρχαν οδηγίες για τον τρόπο που θα δούλευαν. Δίνονταν κάποιες επιλογές όπως ζωγραφική, γραφή ποιημάτων και τραγουδιών, ιστορίες που αφορούσαν στο μήλο, κατασκευές (φλατ) κλπ , συνταγές και ότι άλλο τους επέτρεπε η φαντασία τους που θα είχε σχέση με το μήλο. Κάθε Δευτέρα το παιδάκι επέστρεφε το ΄΄Μηλοβιβλίο΄΄ στο σχολείο και παρουσίαζε στην ολομέλεια τη δουλειά (τις σελίδες) που έκανε στο σπίτι.
Τέλος αποφασίσαμε η τελική γιορτή μας να αφορά την υγιεινή διατροφή και έτσι θα πραγματοποιήσουμε την ΦΡΟΥΤΟΠΟΛΗ!!!
Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας: ” Φθινόπωρο” τα νήπια συζήτησαν, παρατήρησαν, επεξεργάστηκαν και πειραματίστηκαν!!!
Παρακάτω είναι κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες από τις πολλές που πραγματοποιήσαμε.
Περίπατος για να συλλέξουν θησαυρούς του φθινοπώρου:
Κατασκευές με τους φθινοπωρινούς θησαυρούς:
Παιχνίδια με τα φθινοπωρινά φρούτα ( μάντεψε το φρούτο, μεγάλο – μεσαίο – μικρό, ψηλό – κοντό, ομοιότητες – διαφορές και πολλές άλλες δραστηριότητες…) και φυσικά στο τέλος τα δοκίμασαν σε μια υπέροχη φρουτοσαλάτα που φτιάξαμε.
Επίσης, ορίσαμε ημέρα που είχαν όλα τα παιδιά για δεκατιανο σχετικά με ελιά και λάδι, όπως ελιοψωμο, ριγανοψωμο, ψωμί με ελιά, ελαιοπιτακια και πολλά άλλα…
Η κ. Βαρβάρα, μητέρα νηπίου μας, ετοίμασε ελαιοπιτακια και έφερε στο σχολείο για να τα δοκιμάσουμε και ήταν πεντανόστιμα. Ευχαριστούμε πολύ!!!
Την Παρασκευή 29/9 υλοποιήσαμε αθλητικές δράσεις στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου μας και αναδείξαμε τη θεμελιώδη σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία μας!
Το κοινό σύνθημα ήταν: “Η Κίνηση δίνει Ζωή”.
Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία και χαρά στις αθλητικές δραστηριότητες που σχεδιάσαμε!
Με μεγάλη χαρά δεχτήκαμε σήμερα την εθνική ετικέτα ποιότητας για το ευρωπαϊκό έργο που υλοποιήσαμε τη σχολική χρονιά 2022-2023 με θέμα τον προγραμματισμό και την κωδικοποίηση! Το έργο διακρίθηκε μεταξύ των έργων που υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα και αυτόματα θα προταθεί και για την αντίστοιχη διάκριση ανάμεσα σε έργα από όλη την Ευρώπη! Η επιβράβευση ανήκει σε όλους μας: στους μικρούς μαθητές μας για την ενθουσιώδη συμμετοχή τους, στους γονείς που “αγκάλιασαν” το έργο, στις εκπαιδευτικούς που συνεργάστηκαν υποδειγματικά και στους Ευρωπαίους εταίρους μας που μας έδωσαν την ευκαιρία και την πολύτιμη βοήθεια τους ώστε να συμμετέχουμε!