Εργαστήρι δεξιοτήτων
Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα/ Ευζήν
Υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το σώμα μας. Γνωρίσαμε τις 5 αισθήσεις, τη λειτουργία του κάθε οργάνου στο σώμα μας, το σκελετό μας αλλά και πώς πρέπει να το φροντίζουμε για να είναι υγιές.
1ο Εργαστήρι: Γνωριμία με το σώμα
Αρχικά συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι είναι σώμα και ποια μέρη του σώματος γνωρίζουν. Αναφερθήκαμε πρώτα στα εξωτερικά μέρη του σώματος.
Δραστηριότητες
Ψυχοκινητικό παιχνίδι
Τα παιδιά όσο έπαιζε η μουσική χόρευαν , στο σταμάτημα της μουσικής έπρεπε να ακουμπήσουν ένα μέρος του σώματος τους σύμφωνα με το παράγγελμα της νηπιαγωγού . Μετά το παίξαμε και σε ζευγάρια όπου έπρεπε να ενώσουν μέρη του σώματος.
Χορέψαμε το χοκυ ποκυ και το κεφάλι, ώμοι, γόνατα και δάχτυλα
Αντιστοιχίσαμε τις λέξεις στα μέρη του σώματος που ταιριάζουν
Τραγουδήσαμε
Οι εργασίες μας
2ο Εργαστήρι: Οι 5 αισθήσεις
Αναφερθήκαμε στις 5 μας αισθήσεις. Ποια όργανα είναι και τί κάνουμε με το καθένα . Διαπιστώσαμε ότι δεν έχουμε όλοι τα ίδια χαρακτηριστικά. Αναφερθήκαμε στα ονόματα των δαχτύλων μας και στις δυο πλευρές του σώματος μας.
Δραστηριότητες
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο
Παίξαμε παιχνίδια αφής, όσφρησης, γεύσης και όρασης.
Ζωγραφίσαμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου όλοι μαζί
Σημειώσαμε το χρώμα των ματιών μας και μετρήσαμε ποιο χρώμα έχει τα πιο πολλά
Παιχνίδι με τα χαρακτηριστικά του προσώπου. Ποια ομάδα θα καταφέρει να βάλει πρώτη όλα τα χαρακτηριστικά στο πρόσωπο ρίχνοντας το ζάρι.
Αντιστοιχίσαμε τις εικόνες στις αισθήσεις που ταιριάζουν
Παίξαμε τον καθρέφτη. Τα παιδιά σε ζευγάρια , το ένα απέναντι από το άλλο. Το ένα παιδί έπαιρνε μια πόζα και το άλλο παιδί απέναντι έκανε ότι ακριβώς έβλεπε.
Γνωρίσαμε τα ονόματα των δαχτύλων μας μέσα από το παρακάτω τραγούδι
Που είναι ο αντίχειρας;
Είμαι εδώ , είμαι εδώ
Γεια σου τι κάνεις, γεια σου τι κάνεις;
Είμαι καλά, είμαι καλά
Φεύγω τώρα έχω δουλειά
αυτό επαναλαμβάνεται για όλα μας τα δάχτυλα , δείκτης, μέσος, παράμεσος, μικρός.
Ακούσαμε και το τραγούδι Πέντε δαχτυλάκια
Με αφορμή τις 5 αισθήσεις και τα τα 5 δαχτυλάκια γνωρίσαμε τον αριθμό 5
Μετρήσαμε 5 βήματα, παλαμάκια, πηδηματάκια κ.α
Τον γράψαμε
Τον φτιάξαμε με τουβλάκια
Τον κάναμε με το σώμα μας
Ακολουθήσαμε τη διαδρομή του 5 με ένα μπαλάκι
Γνωρίσαμε τη συμμετρία και τις δυο πλευρές μας , τη δεξιά και την αριστερή. Για να αντιληφθούν τα παιδιά τη συμμετρία χωρίσαμε ένα παιδί στη μέση με μια κορδέλα.
Βάλαμε μια κορδελίτσα στο δεξί χέρι των παιδιών για να το ξεχωρίζουν και παίξαμε παιχνίδια. Σύμφωνα με το παράγγελμα της νηπιαγωγού έπιαναν το δεξί τους αυτί, ακουμπούσαν το δεξί τους γόνατο κ.α
Μουσικοκινητική
Οι εργασίες μας
3ο Εργαστήρι: Ο σκελετός μας
Γνωρίσαμε πως είναι ο σκελετός μας, γιατί έχουμε κόκκαλα, πόσα κόκκαλά έχουμε και πως ονομάζονται κάποια από αυτά
Δραστηριότητες
Μέσα από εκπαιδευτικά βιβλία και βίντεο μάθαμε κάποιες πληροφορίες για το σκελετό μας
Τον συναρμολογήσαμε
Κάναμε τις ίδιες κινήσεις με τον σκελετούλη
Τον φτιάξαμε με πλαστελίνη
με ρολά από χαρτί υγείας
Χορέψαμε και το τραγούδι ο σκελετός που χορεύει
4ο Εργαστήρι: Τα εσωτερικά όργανα του σώματος
Γνωρίσαμε πως είναι ο εγκέφαλος, η καρδιά , οι πνεύμονες αλλά και ποια είναι η λειτουργία τους. Επίσης μάθαμε για το ταξίδι της τροφής.
Δραστηριότητες
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο.
Καλέσαμε στο σχολείο μας την μαμά του ‘Αγγελου, την κ. Μίνα που είναι φαρμακοποιός και μας μίλησε για τα εσωτερικά μας όργανα. Τοποθετήσαμε τα διάφορα όργανα στο σώμα, φτιάξαμε παζλ και ακούσαμε με το στηθοσκόπιο πως χτυπά η καρδιάς μας.
Είδαμε την ιστορία Ο Μάκης ο ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι
Οι εργασίες μας
5ο Εργαστήρι: Τι χρειάζεται ένα σώμα για να είναι υγιές
Συζητήσαμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε ένα υγιές σώμα. Αναφερθήκαμε στην γυμναστική, στον καλό ύπνο, στο ότι πρέπει να πίνουμε πολύ νερό και φυσικά στη σωστή διατροφή.
Δραστηριότητες
Διαβάσαμε το βιβλίο Η Κυρά Διατροφή
Χωρίσαμε τις τροφές σε υγιεινές κι ανθυγιεινές
Παιχνίδι προσανατολισμού. Περάσαμε μόνο από τα τετράγωνα με τις υγιεινές τροφές.
Φτιάξαμε την πυραμίδα των τροφών
Κάναμε και τη γυμναστική μας
Οι εργασίες μας
6ο Εργαστήρι: Φροντίζω το σώμα μου
Συζητήσαμε για την φροντίδα του σώματος και τι πρέπει να κάνουμε για να είναι καθαρό. Αναφερθήκαμε στο μπάνιο, στο λούσιμο των μαλλιών, στο πλύσιμο των χερών, στο κόψιμο των νυχιών και φυσικά στη στοματική υγιεινή , που δώσαμε και ιδιαίτερη έμφαση.
Δραστηριότητες
Είδαμε το παραμύθι Σοκολάκης και Ζαχαρούλα τρυποδόντη και συζητήσαμε για τις τροφές που κάνουν κακό στα δόντια μας
Ανασύνθεση της λέξης ΔΟΝΤΙΑ / δόντια.
Περάσαμε μόνο από τα στεφάνια με το γράμμα Δ, δ
Οι εργασίες μας
Οι κατασκευές μας
7ο Εργαστήρι: Ανατροφοδότηση των γνώσεων.
Μέσα από τα διαδραστικά παιχνίδια που παίξαμε κάναμε επανάληψη των όσων είχαμε μάθει
https://wordwall.net/el/resource/2335041/%CF%83%CF%89%CE%BC%CE%B1
https://wordwall.net/el/resource/1884679/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE
https://wordwall.net/el/resource/7267625/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE