Ο Φεβρουάριος παρόλο που έχει λιγότερες ημέρες από τους υπόλοιπους μήνες , έχει κι αυτός τις χάρες του. Έχει τις ανθισμένες αμυγδαλιές , τις αλκυονίδες μέρες αλλά και τη γιορτή της αγάπης.
Δραστηριότητες
Αρχικά ασχοληθήκαμε με τις λαϊκές ονομασίες του Φλεβάρη. Τον λένε και Μεθυσμένο και Κουτσοφλέβαρο. Διαβάσαμε το μύθο που μας εξηγεί γιατί τον ονόμασαν έτσι.
Ο μύθος του Φλεβάρη
Τα τρία αδέλφια, ο Γενάρης, ο Φλεβάρης και ο Μάρτης κάποτε τρύγησαν τα αμπέλια τους και έφτιαξαν κρασί.
Κάναμε ανασύνθεση της λέξης Φεβρουάριος αλλά και των λαϊκών ονομάτων του σε συλλαβές.
Ακούσαμε το τραγούδι του Φλεβάρη
Μάθαμε την παροιμία για τον Φλεβάρη και την ζωγραφίσαμε
Είδαμε την ιστορία Ο γλεντζοφλέβαρος
Ζωγραφίσαμε τις χάρες του Φλεβάρη όπως παρουσιάζονται στην ιστορία
Παίξαμε με το γράμμα Φ και τις συλλαβές ΦΑ, ΦΕ, ΦΙ, ΦΟ, ΦΟΥ
Η νηπιαγωγός έλεγε λέξεις σε ένα παιδί κι αυτό έπρεπε να πάει στο στεφάνι όπου είχε την πρώτη συλλαβή της λέξης
Παίξαμε παιχνίδια στο wordwall στον παρακάτω σύνδεσμο
παιχνίδια στην τάξη μας
Οι εργασίες μας
Η Αλκυόνα και οι αλκυονίδες μέρες
Είδαμε τον μύθο της Αλκυόνας
Ζωγραφίσαμε τον μύθο και τον δραματοποιήσαμε
ο Κύηκας και η Αλκυόνη ζουν ευτυχισμένοι
ο Κύηκας ταξιδεύει στη θάλασσα
ο Δίας τη μεταμορφώνει σε πουλί
ο ήλιος βγαίνει για να γεννήσει τα αυγά της
Φτιάξαμε το πάζλ της λέξης Αλκυόνα με κεφαλαία και πεζά
Παίξαμε παιχνίδια με τα γράμματα της Αλκυόνας
Τα παιδιά κρατούσαν από ένα γράμμα και όταν σταματούσε η μουσική έπρεπε να κάνουν ζευγαράκι το κεφαλαίο με το πεζό γράμμα
Παιχνίδι προσανατολισμού
Τα παιδιά περνούσαν από τα τετράγωνα με τα γράμματα σχηματίζοντας τη λέξη Αλκυόνα
Διαβάσαμε το εικονόλεξο και αντιστοιχίσαμε λέξεις με εικόνες
Ακούσαμε το τραγού δι της αλκυόνας
Μάθαμε το αίνιγμα και το ζωγραφίσαμε
Ταΐσαμε την Αλκυόνα τόσα ψάρια όσα μας έλεγε ο αριθμός
Οι εργασίες μας
Οι εικαστικές μας δημιουργίες
Η αμυγδαλιά
Με αφορμή ένα κλαδί αμυγδαλιάς που έφερε ένα παιδί στο σχολείο μας μιλήσαμε για την αμυγδαλιά, τη νυφούλα του χειμώνα. Είπαμε ποια είναι τα μέρη του φυτού αλλά κα ποια προϊόντα μας δίνει
Μετρήσαμε αμύγδαλα
Διαβάσαμε τον μύθο της αμυγδαλιάς
Τον ζωγραφίσαμε και τον δραματοποιήσαμε
η μεταμορφωσή του σε ιπποτη
και η συνομιλία του με την αμυγδαλιά
η αμυγδαλιά βγαίνει απο τον πυργο της, αγκαλιάζει τον ιπποτη και παγώνει
Ακούσαμε το τραγούδι Αμυγδαλιά, Αμυγδαλιά
Παιχνίδι με αμύγδαλα
Ποια ομάδα θα κατάφερνε να βάλει πρώτη στο πιάτο τα αμύγδαλα που είχε
Μάθαμε τον κύκλο ζωής της αμυγδαλιάς .Τοποθετήσαμε τις καρτελίτσες με τη σειρά
Παίξαμε παιχνίδια στο wordwall
https://wordwall.net/el/resource/28654423/%CE%B1%CE%BC%CF%85%CE%B3%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1
Χορέψαμε σε ζευγάρια το τραγούδι Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά
Με αφορμή το ποίημα του Δροσίνη Η ανθισμένη αμυγδαλιά μιλήσαμε για τους ποιητές και ειδικά για τον Γεώργιο Δροσίνη
Οι εργασίες μας
Οι εικαστικές μας δημιουργίες
Η γιορτή της αγάπης
Επίσης γιορτάσαμε και την αγάπη στις 14 Φεβρουαρίου
Φτιάξαμε καρδιές με πλαστελίνη
Η κ. Αγγελική , η μαμά του Γιώργου έφερε καρδούλες για όλα τα παιδιά , όπου πάνω έγραψαν Σε Αγαπώ και την χάρισαν σε όποιον ήθελαν, σε αυτόν που αγαπούν περισσότερο
Φτιάξαμε και τα γλυκάκια μας
Τέλος, τις πρώτες μέρες του Φλεβάρη ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας έκοψε τη βασιλόπιτα σε παιδότοπο. Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ και φυσικά ένα ποδήλατο περίμενε τον τυχερό της βραδιάς.
















































































































η αμυγδαλιά στο παραθυρο












































