Ελιά
Μέσα στον Νοέμβριο ασχοληθήκαμε με την ελιά.
Αρχικά μάθαμε τον μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα. Τα παιδιά έμαθαν ότι η ελιά συμβολίζει την σοφία και την ευημερία.
https://www.youtube.com/watch?v=v1FDmd3YqOo
μάθαμε πως γίνεται το λάδι και είδαμε και σχετικό βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=LjvmXPIRBFk
βάλαμε τα γράμματα της λέξης ελιά σε σειρά
οδηγήσαμε το ρομποτάκι μας πάνω στα γράμματα της λέξης ΕΛΙΑ
μετρήσαμε ελίτσες
η έννοια μπροστά/πίσω
κάναμε το πείραμα με το λάδι. Παρατηρήσαμε ότι το λάδι είναι πιο ελαφρύ από το νερό και στέκεται στην επιφάνεια, ενώ διαπιστώνουμε ότι το οινόπνευμα διαλύεται στο νερό.
και τέλος φτιάξαμε πολλές ελιές
Εγώ κι εσύ δυναμώνουμε μαζί
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα / Ευ ζην
Επιμέρους θεματικές ενότητες/Υποενότητες: Ψυχική υγεία
Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση της προσωπικότητας, των κοινωνικών δεξιοτήτων και των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, ώστε να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων, χωρίς να καταφεύγουν σε συμπεριφορές που βλάπτουν στην σωματική και την ψυχική τους υγεία.
Εργαστήρι 1: Από το άτομο στην ομάδα
Παίζουμε τον ιστό της αράχνης
τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Όταν σταματήσει η μουσική, ενώνουν διάφορα μέρη του σώματος και στο τέλος επιλέγουν τρόπους να περπατήσουν μαζί.
σκορπίζουμε στο πάτωμα χρωματιστά χαρτιά. Τα παιδιά επιλέγουν ένα, το τυλίγουν στο χέρι τους και φτιάχνουν μια υποτιθέμενη κούκλα, με την οποία παρουσιάζουν τον εαυτό τους στην ομάδα. Ύστερα σχηματίζουν μια καρδιά με τα χρωματιστά χαρτιά στο πάτωμα, την καρδιά των φίλων.
διαβάσαμε το παραμύθι ¨ Οι φίλοι είναι για πάντα¨
και οι εργασίες μας
Εργαστήρι 2:Συνεργαζομαι/Συγκεντρώνομαι
Τονίζουμε την έννοια της συνεργασίας και της συγκέντρωσης
παίζουμε παιχνίδια όπου τα παιδιά θα πρέπει να συνεργαστούν
και δραστηριότητες συγκέντρωσης
κρατά τη μπάλα στο πανί
προσπαθώ να μείνω συγκεντρωμένος στη δραστηριότητά μου
Εργαστήρι 3:Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου
Τί είναι τα συναισθήματα; Πότε τα νιώθουμε;
Βλέπουμε βίντεο με τα 10 βασικά συναισθήματα
https://www.youtube.com/watch?v=MlBF_6ZdpsI
παίζουμε με το ζάρι των συναισθημάτων
κάνουμε παζλ με τα συναισθήματα
τι μας κάνει χαρούμενους και τι λυπημένους και κάνουμε αναπαράσταση των καρτών
βρίσκουμε τα όμοια συναισθήματα
αντιστοίχιση λέξης με συναίσθημα
ανασύνθεση λέξεων
ακολουθώ τα τετράγωνα να φτάσω στο σωστό συναίσθημα
με αφορμή το βιβλίο ¨Νικάω το φόβο μου¨ μιλήσαμε για τους φόβους μας
τους φυλακίσαμε
τους πατήσαμε, τους τσαλακώσαμε και τους πετάξαμε
φτιάξαμε ασπίδες
οι εργασίες μας
Εργαστήρι 4: Μαθαίνω να διαχειρίζομαι το θυμό μου
Τι είναι ο θυμός; Τι με κάνει να θυμώνω; Τι πρέπει να κάνω για να ηρεμήσω;
διαβάσαμε το παραμύθι ¨Όταν θυμώνω¨
ζωγραφίσαμε τι με κάνει να θυμώνω και τι κάνω για να ηρεμήσω
φτιάξαμε το φανάρι του θυμού
με αφορμή το θυμώνω / ηρεμώ παίζουμε τα αντίθετα
Εργαστήρι 5: Διαχειρίζομαι τις συγκρούσεις
Παίζουμε το παιχνίδι η μικρή Ελένη. Γιατί κλαίει η Ελένη; Όση ώρα μας λένε τα παιδιά τις απόψεις τους εμείς τσαλακώνουμε μια καρδιά, που συμβολίζει την καρδιά της Ελένης. Πως μπορεί να γιατρευτεί η καρδιά της Ελένης; Γράφουμε όμορφα λογάκια και τα βάζουμε πάνω στην καρδιά. Τέλος διαβάσαμε το βιβλίο ¨Δεν σε έχω φίλη¨.
Εργαστήρι 6:Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου
Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Ίδιοι μα και διαφορετικοί¨
Η νηπιαγωγός στέκεται σε διάφορα σημεία της τάξης και καλεί να πηγαίνουν κάθε φορά κοντά της τα παιδιά π.χ που έχουν μαύρα μαλλιά, τα παιδιά που έχουν μπλε μάτια, τα παιδιά με ξανθά μαλλιά κ.α. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι έχουν κάτι κοινό με τους άλλους αλλά και ότι ο καθένας είναι διαφορετικός.
Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Ο βάτραχος είναι βάτραχος¨. Πως αισθανόταν ο βάτραχος και γιατί; Τέλος ζωγραφίσαμε το παραμύθι
Εργαστήρι 7:Ας δούμε τι κερδίσαμε
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ¨Εγώ κι εσύ μαζί¨ και κάνουμε την ομαδική μας ζωγραφιά
ακούσαμε το τραγούδι ¨Εγώ κι εσύ μαζί¨
https://www.youtube.com/watch?v=9hPv_LgyKEE
φύλλα εργασίας
Χρώματα παντού
Ένα αγαπημένο θέμα των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι τα χρώματα.
Με αφορμή λοιπόν το βιβλίο ¨Το παραμύθι με τα χρώματα¨ μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα, το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε.
Κάναμε μίξεις αυτών των χρωμάτων και φτιάξαμε το πολύχρωμο δέντρο.
ζωγραφίσαμε την πόλη με τα χρώματα και την ασπρόμαυρη πόλη
κάναμε ομαδοποιήσεις
και πολλά παιχνίδια
και με την κ. Ζωή που μας κάνει Αγγλικά
μοτίβα χρωμάτων
και η εργασία μας
Φθινοπωράκι….
Με αφορμή το βιβλίο ¨Το τελευταίο φύλλο¨ κάναμε δραστηριότητες με φύλλα
από το μικρότερο στο μεγαλύτερο
φτιάξαμε φύλλα
προμαθηματικές έννοιες πάνω κάτω
φθινοπωρινά δεντράκια με τα χρώματα του φθινοπώρου
προγραφικές δραστηριότητες
ομαδική εργασία το φθινόπωρο
γνωρίσαμε τους 3 μήνες του φθινοπώρου
κάναμε την ακροστοιχίδα του Νοεμβρίου
παίξαμε με τα γράμματα του Νοεμβρίου
ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι του Νοεμβρίου
μάθαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά
ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο και λαχανικό
ομαδοποιήσαμε φρούτα/ λαχανικά
παιχνίδι μνήμης
παζλ
μαθηματικά με μηλαράκια
κατασκευή
κάναμε ομαδοποιήσεις στα καλάθια του φθινοπώρου
ο καιρός δεν μας επέτρεψε για πολύ παιχνίδι στην αυλή, έτσι εμνευστήκαμε για πολλά παιχνίδια ψυχοκινητικά και λεπτής κινητικότητας μέσα στην τάξη
γιορτάσαμε το χάλογουιν με την επίσκεψη της κ. Αγγελικής
με αφορμή την παροιμία ¨’Ενα μηλο την ημέρα…¨ κάναμε τον αριθμό 1
φτιάξαμε σκαντζοχοιράκια και μανιτάρια
συμπληρώσαμε με πλαστελίνη ότι έλειπε πάνω σε κάρτες φθινοπωρινές
Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού
Γιορτάστηκε και φέτος η Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Ημέρα που γιορτάζουν όλα τα παιδιά του κόσμου ανεξάρτητα από το φύλλο, την εθνικότητα ή το χρώμα τους, την κοινωνική τους τάξη , την καταγωγή τους…
Τα παιδιά μέσα από σχετικό βίντεο ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα, τα οποία οφείλουμε να τους παρέχουμε για να μπορούν όλα τα παιδικά ματάκια να χαμογελούν.
https://www.youtube.com/watch?v=4434n3xeLWw
κάναμε αντιστοίχιση των δικαιωμάτων με το αρχικό τους
τα ζωγραφίσαμε
και τέλος χορέψαμε και το τραγούδι ¨Αν όλα τα παιδιά της γης¨
https://www.youtube.com/watch?v=8BSpy8pxEiM&list=RD8BSpy8pxEiM&start_radio=1
Πολυτεχνείο
Τα παιδιά με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου έμαθαν για τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου του 1973 μέσα από σχετικά βίντεο , φωτογραφίες και βιβλία.
https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk
κάναμε ανασύνθεση της λέξης ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
το κάναμε και σε ατομικό φύλλο εργασίας
ζωγραφίσαμε
γράψαμε τα σχετικά συνθήματα
η κατασκευή μας
το σήμα της ειρήνης, το περιστέρι και το κανόνι της ειρήνης
μάθαμε το τραγούδι τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
https://www.youtube.com/watch?v=LLOXlhdxDMc
το φτιάξαμε με πλαστελίνη
είδαμε το κουκλοθέατρο Τενεκεδουύπολη και ακούσαμε και το τραγούδι
https://www.youtube.com/watch?v=hVHBfwJE6as&t=340s
https://www.youtube.com/watch?v=p2KmsBwmI9s&list=RDp2KmsBwmI9s&start_radio=1
Ενημέρωση
Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τις παρ. 2 και 6 του άρθρου 3 του ΠΔ 79/2017(Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (Α’ 142), την Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί στο Νηπιαγωγείο μας γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Όλοι οι μαθητές (πρωινού και ολοήμερου τμήματος) θα προσέλθουν στις 8.30 (δεν θα γίνει πρωινή ζώνη) και θα σχολάσουν στις 10.00.
Με εκτίμηση
Ο Σύλλογος Διδασκόντων
Το ιστορικό ΟΧΙ
Με αφορμή την επέτειο του ¨ΟΧΙ¨ , μέσα από βίντεο και έντυπο υλικό, μάθαμε για την ιστορία της 28ης Οκτωβρίου 1940 και το περήφανο ΟΧΙ που είπαν οι Έλληνες στους Ιταλούς.
https://www.youtube.com/watch?v=XBhPi1ShGms
https://www.youtube.com/watch?v=kWtUroiPNt4
γνωρίσαμε τις σημαίες άλλων χωρών
κάναμε αντιστοίχιση τις σημαίες με τους αρχηγούς κάθε χώρας
φτιάξαμε το ΟΧΙ με πλαστελίνη
με το σώμα μας
κάναμε ανασύνθεση λέξεων σχετικών με την 28η Οκτωβρίου
βάλαμε τη σημαία μας από την μεγαλύτερη στην μικρότερη
ξεχωρίσαμε εικόνες πολέμου και ειρήνης
ζωγραφίσαμε τον πόλεμο και την ειρήνη
φτιάξαμε το σήμα της ειρήνης με διάφορα αντικείμενα
βάλαμε το περιστέρι της ειρήνης από το μεγαλύτερο στο μικρότερο
τα μεγάλα περιστέρια στο μεγάλο στεφάνι και τα μικρά στο μικρό στεφάνι
διαβάσαμε το παραμύθι ¨Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο¨
μιλήσαμε για τον Άγιο Δημήτριο
οι εργασίες μας
οι κατασκευές μας
η ομαδική μας εργασία
και η γιορτούλα μας
Από την τελεία στη γραμμή
Με αφορμή το παραμύθι ¨Η τελεία¨ του Peter H. Reynolds γνωρίσαμε την τελεία , το μικρό αυτό σημαδάκι από όπου ξεκινούν οι γραμμές.
https://www.youtube.com/watch?v=J–PY6AnDV0
παίξαμε με τις τελείες σε διάφορα χρώματα και φτιάξαμε διαδρομές.
ζωγραφίσαμε τις δικές μας τελείες
γνωρίσαμε τις διάφορες γραμμές και φτιάξαμε διαδρομές, πάνω στις οποίες περπατήσαμε με διάφορους τρόπους
τις φτιάξαμε με μαρκαδόρους, τουβλάκια και ζωάκια /αυτοκινητάκια.
με το σώμα μας
με πλαστελίνη
φτιάξαμε τα μαλλιά της κ. Γραμμής . Ρίχναμε ένα ζάρι κι όποια γραμμή μας έδειχνε την βάζαμε στα μαλλιά της
παίξαμε. Περάσαμε κάτω από ευθείες γραμμές προσεκτικά να μην τις ακουμπήσουμε
ακούσαμε το τραγούδι ¨Σημείο γραμμή¨
https://www.youtube.com/watch?v=rEjYGIQom2k
και τέλος η εργασία μας















































































































































































































































