ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ

 ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 Σας υπενθυμίζουμε ότι το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης συνεχίζοντας τις προσπάθειές του να υποστηρίξει

 επιστημονικά και παιδαγωγικά εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές όλων των βαθμίδων στις

έκτακτες αυτές συνθήκες της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, έχει σχεδιάσει Νέο

επιμορφωτικό κύκλο ενημέρωσης και ενδυνάμωσης για γονείς και εκπαιδευτικούς με τη

μορφή διαδικτυακών απογευματινών προαιρετικών σεμιναρίων (webinars).

Για να δείτε το έγγραφο πατήστε εδώ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

  “Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΗΚΤΑ ΔΕΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ”

 Πώς ξεκίνησαν όλα.

 Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 17889 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β’ 1384/24/04/2017).

«Με την θέσπιση αυτής της παγκόσμιας ημέρας επιδιώκεται η ανάδειξη του θεμελιώδους ρόλου που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εδραίωση τόσο του ευρωπαϊκού όσο και του παγκόσμιου πολιτισμού. Η ελληνική γλώσσα κατά την αρχαιότητα ευτύχησε να καταστεί φορέας μορφοποίησης και μεταβίβασης σημαντικών επιστημονικών θεωριών, φιλοσοφικών θεωρήσεων και λογοτεχνικών κειμένων. Στην ελληνική γράφτηκαν λίγο αργότερα τα πιο σημαντικά κείμενα του Χριστιανισμού για να διαδοθούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο διάβα των αιώνων υπήρξε καθοριστική η συμβολή της ως μέσου αποθησαύρισης και διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και επιβιώνει ως τις μέρες μας, στη νεότερη εκδοχή της, ως μια από τις μακροβιότερες ζωντανές γλώσσες παγκοσμίως» αναφέρεται σε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

 Με τα ξεχωριστά δεδομένα που έχει δημιουργήσει η πανδημία και κυρίως μέσα από τις δυνατότητες και το πεδίο που παρέχει η τεχνολογία μέσω του διαδικτύου, τιμάται σήμερα 9 Φεβρουαρίου σε όλον τον κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.

Το υπουργείο Εξωτερικών μέσω της γενικής γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού σε συνεργασία με τις ελληνικές διπλωματικές αρχές, τις ομογενειακές οργανώσεις, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία και Αρχιεπισκοπές ανά τον κόσμο που συνδράμουν στη λειτουργία σχολείων και τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, οργανώνουν διαδικτυακές ομιλίες, ημερίδες και σεμινάρια για τη τιμήσουν αυτή την ξεχωριστή ημέρα.

«Η Ορθόδοξη Εκκλησία και η ελληνική γλώσσα είναι άρρηκτα δεμένες μεταξύ τους. Η Ορθοδοξία ως Αποκάλυψη του αληθινού Θεού αξιοποίησε τον γλωσσικό και εννοιολογικό πλούτο της ενιαίας ελληνικής και χρησιμοποίησε διάφορες μορφές της (Αττική, Ελληνιστική Κοινή, Καθαρεύουσα, Δημοτική κ.λπ), για να εκφράσει τα δόγματα της Πίστεως, να καταγράψει τον επίγειο βίο και τη διδασκαλία του Χριστού, να υμνήσει τον Θεό μέσω της Θείας Λειτουργίας και της Υμνογραφίας και για να κατηχήσει τον λαό», γράφει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων και Συγγραφέας.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Κωνσταντίνος Βλάσης στον χαιρετισμό του για τη μεγάλη αυτή ημέρα τονίζει μεταξύ άλλων: «Μέσω της Ελληνικής Γλώσσας, της γλώσσας των Ευαγγελίων και των Πατερικών Κειμένων της Εκκλησίας, διαδόθηκε και συνεχίζει να διαδίδεται ως σήμερα, το πανανθρώπινο μήνυμα της Αλήθειας, της Πίστεως, της Αγάπης και της Ειρήνης».
Και προσθέτει: « Tα εκατομμύρια των Ελλήνων και πολλών φιλελλήνων σε κάθε γωνιά της γης σήμερα, αποτελούν ζωντανό παράδειγμα της απαράμιλλης γοητείας της. Tο χαρακτηριστικό, ωστόσο, που κάνει τη Γλώσσα μας μοναδική είναι ότι αποτελεί στάση ζωής. Οι Έλληνες, στην προσπάθειά τους να ερμηνεύσουν τον κόσμο, δημιούργησαν λέξεις, οι οποίες έχουν την ιδιότητα να δίνουν νόημα στην ύπαρξη, να οδηγούν στη διαπίστωση του πραγματικού, του υπαρκτού, αλλά και του υπερβατικού. Λέξεις που αποδίδουν με ακρίβεια αυθύπαρκτες έννοιες, ιδέες και αξίες. Δημο-κρατία, Φιλο-σοφία, Διά-λογος, Αγαθο-εργία. Το χαρακτηριστικό αυτό διατρέχει την Ελληνική Γλώσσα σε όλη την ιστορική της πορεία.».

Το φετινό μήνυμα

Επετειακό είναι το μήνυμα της φετινής 9ης Φεβρουαρίου- Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), που προτρέπει «να δούμε τη μεγάλη εικόνα, και τους μεγάλους σταθμούς στη γλωσσική μας εξέλιξη τα τελευταία 200 χρόνια, παραμερίζοντας τις συνήθεις μεμψιμοιρίες μας για τα καθέκαστα».

Η πρώτη ματιά του παρατηρητή, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΚΕΓ ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ, Ιωάννης Καζάζης, «πέφτει στη γλωσσική κατάσταση του νεογέννητου κράτους -πριν από 200 χρόνια, ή, προσωποποιώντας την αφηρημένη αριθμητική, εδώ και έξι ανθρώπινες γενιές ή πριν από δύο μόλις παππούδες».

Γιατί σπουδάζω ελληνικά;

Γιατί σπουδάζω ελληνικά; Στο ερώτημα αυτό απαντούν φοιτητές του από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας και Μετάφρασης του Κρατικού Πανεπιστημίου Μαριούπολης στην Ουκρανία με βίντεο που ανεβάζουν στο Facebook. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας εξηγούν γιατί επέλεξαν να μάθουν τη γλώσσα του Ομήρου και του Πλάτωνα.

Η ημέρα αυτή τιμάται ιδιαίτερα στην Ρουμανία. Θεσμοθετήθηκε με τον Νόμο αρ. 204/2018 με στόχο τη διατήρηση των παραδόσεων, του πολιτισμού και της μητρικής γλώσσας από τα άτομα που ανήκουν σε αυτήν την εθνική μειονότητα, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων της Ρουμανίας.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρει: «Έτσι, σύμφωνα με αυτόν τον νόμο για τον εορτασμό της Ημέρας της Ελληνικής Γλώσσας, οργανώνονται ετησίως στις περιοχές όπου ζουν μέλη της ελληνικής κοινότητας και φιλέλληνες πολιτιστικές εκδηλώσεις αφιερωμένες σε αυτήν την ημέρα, οι οποίες είναι δυνατόν να υποστηριχθούν υλικά και οικονομικά από κεντρικούς και τοπικούς δημόσιους φορείς, καθώς και από μη κυβερνητικές οργανώσεις.
Επίσης, η Ρουμανική Εταιρεία Ραδιοφωνίας και η Ρουμανική Εταιρεία Τηλεόρασης μπορούν να συμπεριλάβουν στα προγράμματα τους εκπομπές ή αποσπάσματα από αυτές τις εκδηλώσεις.
Εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις ελληνικές κοινότητες της Διασποράς, σε αλλοδαπά πανεπιστημιακά ιδρύματα με έδρες ελληνικών σπουδών και σε σχολές και άλλους φορείς εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Τον πρώτο λόγο θα έχουν οι συνεργαζόμενοι με τη γενική γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού φορείς, με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής γλώσσας.

Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση, το Υπουργείο Εξωτερικών θα μεριμνήσει για την αναγνώριση της Παγκόσμιας Ημέρας της Ελληνικής Γλώσσας και από τους διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ΟΗΕ και η ΟΥΝΕΣΚΟ.

Της Ναταλίας Δανδόλου

Πηγή: Οrthodoxianewsagency.gr

 

 

Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο

Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του Διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου: 

αποτελεί μία πρόσκληση σε όλους/όλες, ώστε να συμμετάσχουν αποφασιστικά και να διαδραματίσουν τον δικό τους καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου και ασφαλέστερου Διαδικτύου.

Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο

Όλοι ΜΑΖΙ, μέσα από την υπεύθυνη, κριτική, δημιουργική και με σεβασμό αξιοποίησή του, καλούμαστε να κινητοποιηθούμε με κάθε τρόπο και να ενώσουμε τις φωνές μας, σε μια συλλογική προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενθάρρυνσης θετικών συμπεριφορών στη χρήση του Διαδικτύου.

Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (9 Φεβρουαρίου 2021), διοργανώνεται, όπως κάθε χρόνο, Ημερίδα, με θέμα: «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο». Την Ημερίδα, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, με την υποστήριξη των εταίρων του Ευρωπαϊκού Έργου: Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου – CΥberSafety, καθώς και της Εθνικής Στρατηγικής για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά στην Κύπρο.

 


Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 από τη σελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στο σύνδεσμο εδώ???? video.sch.gr/asset/deta…#SaferInternetDay


Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids

Ο ηθοποιός Μάριος Αθανασίου μίλησε στην εκδήλωση #SID2021 για το θέμα της υπερβολικής ενασχόλησης και τον εκφοβισμό στο #διαδίκτυο εν καιρώ πανδημίας. #SaferInternetDay


Το πάνελ νέων μας συμβουλεύει… #SID2021 #SaferInternetDay youtu.be/tJhx2ftK4Wc μέσω @YouTube

SaferInternet4Kids@SaferInt4Kids


Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids

Η Νατάσσα Μποφίλιου στην εκδήλωση για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου #SID2021 #SaferInternetDay


Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη ΥΠΠΑΝ Κύπρου

#ΠαγκόσμιαΗμέρα Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο
Εικόνα προφίλ του χρήστη ΥΠΠΑΝ Κύπρου

Μέσο που δημοσιεύτηκε από το χρήστη SaferInternet4Kids

Συγχαρητήρια σε όλους του συμμετέχοντες στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη #SaferInternetDay υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. ????saferinternet4kids.gr/s…


“ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;”

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

«Στην Ελλάδα έχουμε το απαραίτητο ταλέντο για να ηγηθούμε των εξελίξεων»
 

Κατά τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, που σε πολύ νεαρή ηλικία έλυσε το επί 60 χρόνια άλυτο μαθηματικό πρόβλημα του “υπέροχου ανθρώπου”, μαθηματικού και νομπελίστα οικονομολόγου John Nash, «πρέπει να θέτουμε ψηλά τον πήχη (…) Να παράγουμε και να εξάγουμε τεχνολογία, αυτός θα έπρεπε να είναι ο στόχος. Οπωσδήποτε έχουμε στην Ελλάδα το απαραίτητο ταλέντο για να ηγηθούμε των εξελίξεων, αλλά πρέπει να το προπονήσουμε και να το εξοπλίσουμε με πόρους. Πρέπει να κάνουμε επενδύσεις στην έρευνα, όχι μόνο στο R&D, αλλά και στη νέα έρευνα, στο πώς θα ενισχύσουμε τη νέα τεχνογνωσία που απαιτείται, για να μπορεί κάποιος να καταστεί παγκόσμιος παίκτης» σημείωσε.

 

 Για την τεχνητή νοημοσύνη

Ο κ. Δασκαλάκης ανέφερε: «Στην ΤΝ βρισκόμαστε σε σταυροδρόμι. Είμαι αισιόδοξος για τις βραχυπρόθεσμες και τις μακροπρόθεσμες χρήσεις, αλλά δεν πρέπει να θριαμβολογούμε ή να είμαστε υπέρμετρα αισιόδοξοι. Αυτή τη στιγμή διανύουμε περίοδο αισιοδοξίας, αλλά υπάρχουν περιορισμοί και όρια επιστημονικά».

«Οι αλγόριθμοι δεν κατανοούν το αίτιο και το αιτιατό, π.χ, αν είναι η βροχή που αναγκάζει τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν ομπρέλα ή βρέχει επειδή οι άνθρωποι κρατούν ομπρέλα (…) Στο κομμάτι της κατανόησης του νοήματος (από την ΤΝ) δεν έχουμε κατορθώσει να καταγράψουμε πρόοδο (…)», σημείωσε.

«Υπάρχουν πράγματα, που (η ΤΝ) δεν μπορεί καθόλου καλά να τα κάνει, όπως η μετάδοση της γνώσης και των γνωσιακών ικανοτήτων σχετικά με ένα γνωστό αντικείμενο ή λειτουργία. Ένας άνθρωπος που ξέρει να περπατάει, δεν χρειάζεται πολύ μεγάλη προπόνηση για να κάνει ποδήλατο. Ένα ρομπότ όμως, αν το διδάξεις να σηκώνει ποτήρια από ένα τραπέζι και θέλεις να του μάθεις να σηκώνει πιάτα, πρέπει να του δώσεις πάρα πολλά παραδείγματα και να το προπονήσεις πολύ», επεσήμανε και υπενθύμισε ακόμα την ευπάθεια των αλγορίθμων σε χειραγώγηση, βασισμένη τόσο σε προκαταλήψεις και στερεότυπα, όσο και στις αδυναμίες που ακόμα έχουν σε επίπεδο αναγνώρισης φωνής και εικόνας.

Κλείνοντας, ο κ. Μπλέτσας τόνισε: «Η επίτευξη της Γενικής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΓΝΤ) είναι ένας κινούμενος στόχος. ‘Ηδη από την αρχή της δεκαετίας του ΄50, όταν αυτό το πεδίο ξεκινούσε, ο στόχος αυτός για ΓΤΝ πάντοτε απείχε 20 χρόνια. Ακόμα και σήμερα, με όλη την πρόοδο που έχει συντελεστεί και πάλι απέχουμε 20 χρόνια (…)».

Το συμπόσιο πραγματοποιηθηκε σε συνεργασία με το δίκτυο «Ναυαρίνο» και το ίδρυμα Konrad Adenauer, υπό την αιγίδα του δήμου Θεσσαλονίκης.

 

Ποιες χώρες «οδηγούν» το τρένο

Κατά τον Μιχάλη Μπλέτσα, στον αγώνα δρόμου των χωρών, εν μέσω 4ης βιομηχανικής επανάστασης, μια από τις κυρίαρχες συνιστώσες της οποίας είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), οι ΗΠΑ βρίσκονται σαφώς στην πρωτοπορία, με τις μεγάλες εταιρείες να οδηγούν την πρόοδο.

Η Κίνα, λόγω του μεγέθους της και της τελείως διαφορετικής προσέγγισης επί της ιδιωτικότητας του ατόμου, έχει στη διάθεσή της πολύ περισσότερα δεδομένα και πολύ μεγαλύτερη εποπτεία και -κατά τον κ. Μπλέτσα- τα πάει πάρα πολύ καλά σε όλες τις “στάνταρντ” εφαρμογές της ΤΝ (σ.σ. Τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση των αλγορίθμων και άρα για την εξέλιξη της ΤΝ). Η Ευρώπη αντίθετα, …έπεται. «Δεν πιστεύω ότι η Ευρώπη συνεισφέρει ή ότι βρίσκεται στην πρωτοπορία, γιατί πρώτον υπάρχει κατακερματισμός και δεύτερον δεν έχει τις μεγάλες εταιρείες που θα ωθήσουν αυτή την εξέλιξη» σημείωσε.

Κατά τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, οι ΗΠΑ έχουν καινοτομήσει και έχουν βρεθεί στην πρωτοπορία των εξελίξεων, ενώ πολλές άλλες χώρες έχουν συνειδητοποιήσει ότι πλέον αποτελεί στρατηγική επιβίωσης το να είσαι ανταγωνιστικός σε αυτό το πεδίο. Κάποιες χώρες είναι πιο επιφυλακτικές ως προς τη χρήση των δεδομένων και άλλες λιγότερο. Η Ευρώπη είναι πιο επιφυλακτική. Η Κίνα όχι τόσο. «Άρα, πολλές είναι οι εξελίξεις στις ΗΠΑ, ναι, αλλά και η Κίνα, ο Καναδάς και η Ευρώπη είναι τόποι που συνεισφέρουν» τόνισε.
 
Ο ρόλος των μεγάλων επιχειρήσεων και τα «κουμπιά» των καταναλωτών

Σύμφωνα με τον κ. Μπλέτσα, το να είσαι στην αιχμή της έρευνας για την ΤΝ απαιτεί τρομαχτική υποδομή, πχ. σε data centers, που μόνο μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες (πχ. Google, Facebook) έχουν, ούτε καν οι κυβερνήσεις. «Και πολλά από τα ταλέντα που σήμερα δουλεύουν για αυτές τις πλατφόρμες κάνουν πράγματα, που ναι μεν είναι εξαιρετικά επικερδή για τις εταιρείες, αλλά δεν είναι τόσο επωφελή για την κοινωνία» σημείωσε.

Όπως είπε, οι αλγόριθμοι μπορούν να χειραγωγηθούν και να ξεγελαστούν, άρα ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα είναι καθοριστικός. «Οι αλγόριθμοι πρέπει να χρησιμοποιούνται ως υποβοηθήματα, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να αφήσουμε τη λήψη σύνθετων αποφάσεων στα χέρια τους. Τελεία και παύλα. Ακόμα κι όμως όταν υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας, πέρα από τη χρήση (της ΤΝ) από απολυταρχικά πολιτεύματα, προσωπικά θα ανησυχούσα πολύ περισσότερο για τις μεγάλες επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, που χρησιμοποιούν εκτενέστατα, με απόλυτα αυτοματισμένο τρόπο τους αλγόριθμους, χωρίς να υπάρχει ρυθμιστικό πλαίσιο» επισήμανε.

«Για παράδειγμα» πρόσθεσε, «για το τι κάνει το Facebook με όλα τα δεδομένα για τις συμπεριφορές του καθενός εξ ημών (όπως αυτές αποτυπώνονται στην πλατφόρμα) δεν υπάρχει καν λογοδοσία. Είναι όλα στα χέρια του Ζάκερμπεργκ, ο οποίος έχει συμπεριφορικό προφίλ σχετικά με τον καθέναν από εμάς. Αν κάποιος ήξερε πολύ καλά τα κουμπιά ολονών μας, τότε θα ήταν σε θέση να τα πατήσει και να κατευθύνει καταναλωτικές συνήθειες» εξήγησε.

  

Πηγή: Sofokleousin.gr

 

 

Η Ελλάδα στην 5η θέση παγκοσμίως

Διαδικτυακές απειλές: Η Ελλάδα στην 5η θέση παγκοσμίως

  

Πώς μπορώ να προστατευθώ από κακόβουλο λογισμικό όπως το Emotet;

Κατά την προστασία από τέτοιου είδους Trojans, δεν αρκεί να βασίζεστε αποκλειστικά σε προγράμματα προστασίας από ιούς. Η ανίχνευση του πολυμορφικού ιού είναι μόνο το πρώτο βήμα για τους τελικούς χρήστες. Δεν υπάρχει απλώς καμία λύση που να παρέχει 100% προστασία έναντι των συνεχώς μεταβαλλόμενων Trojans. Μόνο λαμβάνοντας οργανωτικά και τεχνικά μέτρα, μπορείτε να περιορίσετε τον κίνδυνο μόλυνσης στο ελάχιστο.

 Σύμφωνα με την έκθεση απειλών του Kaspersky Security Network (KSN), το 4ο τρίμηνο του 2020 η Ελλάδα βρέθηκε πολύ ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη αναφορικά με τις διαδικτυακές απειλές.

Την περίοδο Οκτώβριος – Δεκέμβριος, το 35,5% των Ελλήνων χρηστών δέχτηκε επίθεση από απειλές που προκαλούνται από το Διαδίκτυο, τοποθετώντας την Ελλάδα στην 5η θέση παγκοσμίως σε ό, τι αφορά τους κινδύνους που σχετίζονται με την περιήγηση στο Διαδίκτυο.

«Η αύξηση των ειδοποιήσεων για την Ελλάδα προκλήθηκε από την αποστολή κακόβουλων εγγράφων που σχετίζονται με το κακόβουλο λογισμικό Emotet. Το αποκορύφωμα της δραστηριότητας σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2020. Τα κακόβουλα έγγραφα εστάλησαν μέσω συνημμένων σε email και όταν οι χρήστες χρησιμοποιούσαν μια διαδικτυακή διεπαφή για πρόσβαση σε mailboxes, η απειλή εντοπιζόταν από την antivirus λύση μας. Ως εκ τούτου, αυτές οι ειδοποιήσεις θεωρούνται απειλές που σχετίζονται με την περιήγηση στο Διαδίκτυο», σχολιάζει η Victoria Vlasova, ανώτερη αναλύτρια κακόβουλου λογισμικού, Kaspersky. 

Το Emotet ήταν ένα κακόβουλο πρόγραμμα με στόχο υπολογιστές που αναπτύχθηκε αρχικά με τη μορφή τραπεζικού Trojan. Η λειτουργία του διακόπηκε πρόσφατα μετά από μια διεθνή συντονισμένη δράση από την Europol και την Eurojust. Η κοινή προσπάθεια μεταξύ των υπηρεσιών επιβολής του νόμου και των αρχών από την Ολλανδία, τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Λιθουανία, τον Καναδά και την Ουκρανία επέτρεψε στους ερευνητές να πάρουν τον έλεγχο των servers του botnet και να διακόψουν τη λειτουργία του κακόβουλου λογισμικού.

Το Emotet είναι γνωστό ότι εξαπατά τα βασικά προγράμματα προστασίας από ιούς και κρύβεται από αυτά. Μόλις η συσκευή «μολυνόταν», το κακόβουλο λογισμικό εξαπλωνόταν σαν worm υπολογιστή και προσπαθούσε να διεισδύσει σε άλλους υπολογιστές στο δίκτυο. Εξαπλωνόταν κυρίως μέσω spam email. Το αντίστοιχο email περιείχε κακόβουλο link ή «μολυσμένο» έγγραφο. Εάν κάποιος κατέβαζε το έγγραφο ή άνοιγε το link, άλλα κακόβουλα προγράμματα «κατέβαιναν» αυτόματα στον υπολογιστή του. Αυτά τα email δημιουργήθηκαν για να φαίνονται πολύ αυθεντικά και πολλοί είναι αυτοί που έπεσαν θύματα του Emotet.

Το Emotet στόχευε ιδιώτες, καθώς και εταιρείες, οργανισμούς και αρχές. Το 2018, αφού «μολύνθηκε» με το Emotet, το νοσοκομείο Fuerstenfeldbruck στη Γερμανία έπρεπε να κλείσει 450 υπολογιστές και να αποσυνδεθεί από το κέντρο ελέγχου διάσωσης σε μια προσπάθεια να ελέγξει τη «μόλυνση». Τον Σεπτέμβριο του 2019, επηρεάστηκε το Εφετείο του Βερολίνου και τον Δεκέμβριο του 2019 το Πανεπιστήμιο του Giessen. Το Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Ανόβερου και η διοίκηση του Frankfurt am Main «μολύνθηκαν» επίσης από το Emotet.

Τον Φεβρουάριο του 2020, ερευνητές ασφαλείας από την Binary Search ανακάλυψαν ότι το Emotet επιτέθηκε επίσης σε δίκτυα Wi-Fi. Εάν μια «μολυσμένη» συσκευή ήταν συνδεδεμένη σε ασύρματο δίκτυο, το Emotet σάρωνε όλα τα κοντινά ασύρματα δίκτυα. Χρησιμοποιώντας μια λίστα κωδικών πρόσβασης, ο ιός στη συνέχεια προσπαθούσε να αποκτήσει πρόσβαση στα δίκτυα και έτσι «μόλυνε» άλλες συσκευές.

Ο Costin Raiu, Διευθυντής της Παγκόσμιας Ομάδας Έρευνας και Ανάλυσης στην Kaspersky, σχολιάζει για τη διακοπή λειτουργίας του Emotet: «Η ομάδα πίσω από το Emotet ήταν μια από τις πιο επιθετικές υπηρεσίες “infrastructure as a service” στον κόσμο του ψηφιακού εγκλήματος. Η προσαρμογή του στα κακόβουλα email ήταν εξαιρετικά καλή και κάλυψε πολλές γλώσσες εκτός από τα Αγγλικά. Χρησιμοποιούσαν συνεχώς παλαιότερα email, θέματα και threads για να εξαπατήσουν τους παραλήπτες να ανοίξουν τα κακόβουλα συνημμένα τους. Κατά κάποιο τρόπο, τελειοποίησαν το αρχικό στάδιο «μόλυνσης» σε πολύ υψηλό βαθμό, το οποίο, από την εμπειρία μας, εξαπάτησε ακόμη και έμπειρους χρήστες του Διαδικτύου. Μια «μόλυνση» με το Emotet συνήθως θα είχε ως αποτέλεσμα περαιτέρω κακόβουλο λογισμικό, το οποίο πολλές φορές περιλάμβανε επίσης ransomware. Στη συνέχεια, οι άνθρωποι θα έχαναν τα δεδομένα, τις φωτογραφίες ή τα έγγραφά τους.

Αυτό είναι πιθανώς μια από τις πιο σημαντικές πρόσφατες “διαλύσεις” botnet, κυρίως λόγω της φυσικής δράσης εναντίον των κυβερνοεγκληματιών που εκτελούν το Emotet. Κατά τη γνώμη μου, η συντονισμένη κίνηση από πολλές υπηρεσίες επιβολής του νόμου ενάντια στην υποδομή δικτύου τους θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητα του Emotet να λειτουργεί τους επόμενους μήνες. Με το Emotet εκτός του οικοσυστήματος του ψηφιακού εγκλήματος, απομένει να δούμε αν τη θέση του θα καταλάβει άλλη ομάδα ή εάν θα είναι σε θέση να ενορχηστρώσουν μια επιστροφή, είτε ως Emotet είτε ίσως ως συγχώνευση με μια άλλη ομάδα και να συνεχίσουν από εκεί.

Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, δεδομένου ότι το Emotet ενοικίαζε την υποδομή του σε άλλες ομάδες ψηφιακών εγκληματιών, ωθώντας κακόβουλα προγράμματα όπως το Trickbot, αυτό θα πρέπει επίσης να επηρεάσει ακόμη και την ικανότητα άλλων εγκληματικών ομάδων να διατηρούν και να αναπτύσσουν τα botnets τους. Η κατάργηση του Emotet πιθανόν να επηρεάσει πολλές ομάδες ψηφιακών εγκληματιών και τις δραστηριότητές τους πέρα από το ίδιο το Emotet».

 Παρέχεταιαπό: FREED Information Technology Networks S.A       ©

 

Σχετικά με την Δικαιολόγηση Απουσιών

 

Δικαιολόγηση απουσιών των μαθητών που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νόσημα/τα και ταυτόχρονα δυνατότητα   να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης 

Για το λόγο αυτό συγκροτείται  πενταμελής Επιστημονική Επιτροπή η οποία θα πιστοποιεί με θετική ή αρνητική αιτιολογημένη κρίση  επί των αιτήσεων των μαθητών. 

Ως άτομα συνοικούντα με τους μαθητές/τριες   ορίζονται οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού ευθέως ή εκ πλαγίου των μαθητών/τριών και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι ενήλικοι και οι σύζυγοι αυτών.

Ως υποκείμενα νοσήματα ατόμων που συγκατοικούν με μαθητή/τρια, τα οποία μπορεί να συνιστούν αιτία για προσεκτική στάθμιση του ενδεχομένου μακρόχρονης αποχής του παιδιού από το σχολείο είναι τα αναφερόμενα στις υπ’ αρ. 37095/1436 (Β’ 4011) και υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17-9-2020 (Β’ 4011) κοινές υπουργικές αποφάσεις και ιδίως οι κάτωθι περιπτώσεις:

1) άτομα με μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

2) άτομα με μεταμόσχευση μυελού των οστών το τελευταίο έτος ή που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα,

3) άτομα με διάγνωση νεοπλασίας ή αιματολογικής κακοήθειας που βρίσκεται υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία,

4) άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια (κυστική ίνωση, χρόνιο αναπνευστικό νόσημα που απαιτεί χρήση οξυγό- νου κατ’ οίκον, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια με FEV1 < 30% [FEV1: forced expiratory volume in 1st second], διάμεση πνευμονοπάθεια με δοκιμασία διάχυσης < 40%),

5) άτομα με σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια (υποβολή σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, χρόνια νεφρική νόσος σταδίου)

6) άτομα με σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια με πυλαία υπέρταση, κίρρωση ήπατος με πυλαία υπέρταση,

7) άτομα με ανοσοκαταστολή λόγω βαριάς συνδυασμένης ανοσοανεπάρκειας, HIV λοίμωξης με CD4<200 κύτταρα/μL ή που λαμβάνουν υψηλές δόσεις κορτικοειδών ή δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα λόγω φλεγμονωδών νοσημάτων.

Οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού ευθέως ή εκ πλαγίου των μαθητών/τριών, και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι ενήλικοι, υποβάλλουν στη διεύθυνση της οικείας σχολικής μονάδας, με κάθε πρόσφορο μέσο, αίτηση – υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 περί δικαιολόγησης των απουσιών κατά το πρώτο τετράμηνο λόγω συνοικήσεως με άτομο ή άτομα που πάσχει/ουν από σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, όπως τούτα περιγράφονται, όχι περιοριστικά, στο άρθρο 2.

Μαζί με την ως άνω αίτηση – υπεύθυνη δήλωση οι παραπάνω ενδιαφερόμενοι/ες προσκομίζουν σε σφραγισμένο φάκελο το σύνολο των δικαιολογητικών που έχουν εκδοθεί από δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας που αποδεικνύουν ότι το συνοικούν με αυτούς πρόσωπο πάσχει από σοβαρό ή σοβαρά υποκείμενα νοσήματα του άρθρου 2.

Παράλληλα, προσκομίζεται εκ μέρους των συνοικούντων προσώπων υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, δια της οποίας δηλώνουν ότι επιθυμούν η Επιτροπή  να προβεί στην επεξεργασία των φακέλων.

Για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων ειδικών κατηγοριών οι παραπάνω φάκελοι με τα δικαιολογητικά αποστέλλονται σφραγισμένοι και χωρίς καθυστέρηση στην Επιτροπή , με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας της οικείας σχολικής μονάδας, μέσω της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Διαβάστε ολόκληρο το ΦΕΚ εδώ

ΕΝΑΡΞΗ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 ΕΝΑΡΞΗ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 Σας ενημερώνουμε πως ξεκινά την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου η ενισχυτική διδασκαλία. Τα μαθήματα θα γίνουν εξ αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας webex. Οι μαθητές θα μπούν στη διεύθυνση webex του καθηγητή , οι οποίες  έχουν σταλεί, μαζί με το πρόγραμμα με email στους μαθητές, που δήλωσαν συμμετοχή. 

Υπενθυμίζουμε πως στην πλατφόρμα εισέρχονται οι μαθητές γράφοντας με κεφαλαία ελληνικά το ΕΠΩΝΥΜΟ-ΟΝΟΜΑ . 

Το πρόγραμμα της ενισχυτικής :

 

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021

 Εκδήλωση της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021

Μια μεγάλη γιορτή με κεντρικό μήνυμα

“Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο”.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αποσκοπεί όχι μόνο στο να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο, αλλά και ένα καλύτερο διαδίκτυο, όπου όλοι έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα, με σεβασμό, με κριτική σκέψη και δημιουργικά.
Φέτος η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί στις 9 Φεβρουαρίου, ταυτόχρονα σε περισσότερες από 160 χώρες του κόσμου με κεντρικό μήνυμα «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο».
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση- γιορτή και προσκαλεί εκπαιδευτικούς μαζί με τους μαθητές τους να δηλώσουν συμμετοχή στη φόρμα που βρίσκεται εδώ έως την Παρασκευή 5/2/2021.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου και η διάρκεια της είναι 60 λεπτά (10:00 π.μ. – 11:00 π.μ.). Το link της εκδήλωσης θα σταλεί μόνο στους εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει εγγραφή και εκείνοι με τη σειρά τους θα έχουν την ευθύνη προβολής της εκδήλωσης μέσα στην τάξη. Οι ερωτήσεις των μαθητών θα μπορούν να υποβάλλονται μέσω του εκπαιδευτικού είτε μέσω μικροφώνου είτε μέσω chat. 

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί και ζωντανά (με live streaming) μέσω της υπηρεσίας Ζωντανών Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (https://video.sch.gr/live/show/275).

 Υλικό SID 2021

Δείτε εδώ και χρησιμοποιήστε στην τάξη σας το νέο εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με αφορμή τη Safer Internet Day 2021!  Παρε κι εσύ μέρος σε αυτή τη μεγάλη γιορτή. Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο!

Κατεβάστε το φυλλάδιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου από εδώ και το φυλλάδιο για μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού από εδώ.

Κύκλοι ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕξΑΕ

ΘΕΜΑ: ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ της 2 ης ενότητας του ΚΥΚΛΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην εξΑΕ 

Σκοπός των διαδικτυακών σεμιναρίων είναι η απόκτηση ή η αναβάθμιση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν και να αξιοποιούν τις πλατφόρμες ασύγχρονης (e-Class και e-me) και σύγχρονης (Webex meetings) εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και να μετασχηματίζουν εκπαιδευτικό υλικό δια ζώσης διδασκαλίας σε εκπαιδευτικό υλικό εξΑ διδασκαλίας, καθώς και να δημιουργούν δικό τους πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό και σενάρια μαθημάτων για τις ανάγκες της εξΑΕ.  

Στην παρούσα φάση έχουν προγραμματιστεί σεμινάρια που αφορούν κυρίως τη 2η ενότητα, πληροφορίες για τα οποία και σύνδεσμο σύνδεσης θα βρείτε στο ημερολόγιο που είναι αναρτημένο στη διεύθυνση: https://pekes.pdekritis.gr/epimorfosi/

. Υπενθυμίζεται ότι τα σεμινάρια είναι προαιρετικά, επαναλαμβάνονται κάποια από αυτά και αφορούν τους/τις εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, όλης της Κρήτης.

RSS 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ Ανακοινώσεις – Ενημέρωση

1ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 3D

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ

Ορχήστρα Χριστουγέννων

Εκπαιδευτικό διήμερο του 7ου Γυμνασίου Χανίων για το πρόγραμμα «Κινηματογράφος: Το παιδί και το βιβλίο»

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων