Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα «Εγώ, εσύ, εμείς»

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, πραγματοποίησε την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2026 εκδήλωση ενημέρωσης και ανταλλαγής καλών πρακτικών, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εγώ, εσύ, εμείς». Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Το σχολείο μας συμμετείχε ενεργά στην εκδήλωση με την εκπαιδευτικό του Τμήματος Υποδοχής, κ. Κούτσικα Δήμητρα, η οποία παρουσίασε τις δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς στις τάξεις Α’, Γ’, Ε’ και ΣΤ’.
Η συμμετοχή μας στην εκδήλωση αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για την ανάδειξη του έργου του σχολείου μας, καθώς και για την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών με άλλες σχολικές μονάδες.unnamed 3 1 unnamed 5 unnamed 4

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  «Εγώ, εσύ, εμείς»

Την Τετάρτη 25/02/2026 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική δράση στην Α΄ τάξη του σχολείου μας, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος, από την εκπαιδευτικό του Τμήματος Υποδοχής (ΖΕΠ)Κούτσικα Δήμητρα.

Το πρόγραμμα είχε στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τη διαφορετικότητα, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδι ρόλων, μουσική και κίνηση.

Οι μαθητές γνώρισαν ιδιαίτερους χαιρετισμούς από τον κόσμο και χρησιμοποιώντας παγκόσμιο χάρτη, εντόπισαν τις χώρες αυτές και σύνδεσαν κάθε χαιρετισμό με τη γεωγραφική του θέση.

Έπειτα πραγματοποίησαν ένα μουσικό ταξίδι στον κόσμο, αξιοποιώντας την ψηφιακή πλατφόρμα Radio Garden. Περιηγήθηκαν στην υδρόγειο, επέλεξαν χώρες και άκουσαν σύντομα μουσικά αποσπάσματα από διαφορετικούς πολιτισμούς.

Η δράση ολοκληρώθηκε με το κινητικό παιχνίδι «Μουσικά αγαλματάκια του κόσμου», όπου τα παιδιά κινήθηκαν ελεύθερα στον ρυθμό μουσικής από διάφορες χώρες.

CHores sto charth 1 1

unnamed 2 1unnamed 1 1unnamed 3

Δράση Ευαισθητοποίησης για τη Σωστή Διαχείριση Φαρμάκων

Μαθαίνουμε – Προστατεύουμε – Προσφέρουμε!
Δράση Ευαισθητοποίησης για τη Σωστή Διαχείριση Φαρμάκων
Στις 30 Ιανουαρίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ΄, Ε΄ και
ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν σε δράση ευαισθητοποίησης
που υλοποιείται από τη GIVMED, με την υποστήριξη της Alpha Bank,
σε σχολικές μονάδες της Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές ενημερώθηκαν για:
1)Τη σημασία της σωστής διαχείρισης των φαρμάκων.
2)Την πρόσβαση στο φάρμακο ως κοινωνικό αγαθό και τα οφέλη
της δωρεάς φαρμάκων.
3)Τη σωστή απόρριψη φαρμάκων για τη μείωση της
φαρμακευτικής ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος.

Δράση συλλογής φαρμάκων:
Οι μαθητές συγκέντρωσαν αχρησιμοποίητα φάρμακα και προϊόντα
υγείας, τα οποία θα διατεθούν σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες της
τοπικής κοινότητας μέσω του Κοινωνικού Φαρμακείου της περιοχής.
Η συμμετοχή των μαθητών ήταν ενεργή και ουσιαστική, ενισχύοντας την
κοινωνική ευθύνη, την αλληλεγγύη και την περιβαλλοντική
συνείδηση.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Δ1 ΚΑΙ Δ2

Επίσκεψη των Δ1,  Δ2 τάξεων στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ
Στις 20 Φεβρουαρίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ1 και Δ2 τάξεων
επισκέφθηκαν το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη και
συμμετείχαν σε δύο δημιουργικά εκπαιδευτικά προγράμματα.
«Αφαίρεση: Η Ελευθερία της Δημιουργίας»

Τα παιδιά γνώρισαν την αφηρημένη τέχνη, κατανοώντας πως η τέχνη δεν
αποτυπώνει πάντα την πραγματικότητα, αλλά εκφράζει συναισθήματα και
εσωτερικές αναζητήσεις.
Δραστηριότητες:
 Παρατήρηση έργων και συζήτηση για τη γραμμή, το σχήμα, την υφή,
το χρώμα και τον ρυθμό.
 Δημιουργία αφαιρετικού κολλάζ, εμπνευσμένα από τα εκθέματα, με
πειραματισμό σε σχήματα και χρώματα.
«Παρατηρώ και Αποτυπώνω»

Οι μαθητές επικεντρώθηκαν στα πορτραίτα της έκθεσης, παρατηρώντας
χαρακτηριστικά, εκφράσεις και τεχνικές.
Δραστηριότητες:
 Συζήτηση για ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των έργων.
 Δημιουργία πορτραίτου συμμαθητή/τριας σε ζευγάρια,
χρησιμοποιώντας διαφάνειες και ανεξίτηλους μαρκαδόρους.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, ενισχύθηκαν η παρατηρητικότητα, η
συνεργασία και η δημιουργικότητα των παιδιών.
Η επίσκεψη αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης και δημιουργίας,
αφήνοντας τα παιδιά γεμάτα εικόνες, έμπνευση και χαμόγελα.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Κίζου Αλεξία (Δ΄1), Πνευματικάκη Αγγελική (Δ΄2)

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Δ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν την Παρασκευή, 28/11/25, το Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Ευόσμου για να παρακολουθήσουν το αθλητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Γνωριμία με τα αρχαία ελληνικά παιχνίδια».

Σκοπός του προγράμματος ήταν ο εναλλακτικός τρόπος εκπαίδευσης που καλλιεργεί την ευγενή άμιλλα.

Ήταν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που είχε σκοπό να γνωρίσει στα παιδιά τα αρχαία παιχνίδια και τον τρόπο ζωής των παιδιών στην αρχαιότητα, μέσα από βιωματική μάθηση. 

Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν μία παρουσίαση που αφορούσε την ιστορία στην εξέλιξη του παιχνιδιού, ακολούθησε συζήτηση και τέθηκαν ερωτήματα. Κατόπιν, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τη χαρά του παιχνιδιού, να πειραματιστούν και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους.

Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος και τα γέλια τους γέμισαν το κλειστό γήπεδο του Δ.Α.Κ. Ευόσμου.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Κίζου Αλεξία (Δ΄1), Πνευματικάκη Αγγελική (Δ΄2)

ΔΙΑΓΕΝΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ – ΣΥΚΕΩΝ – 7ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ(ΤΑΞΕΙΣ Δ1 – Δ2):

ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΝΩΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ

Το «European Outdoor Education Hub», είναι μια νεοσύστατη μη κερδοσκοπική οργάνωση γεμάτη πάθος και γνώσεις, με έδρα την Ελλάδα, με πρωταρχικό στόχο την προώθηση της υπαίθριας εκπαίδευσης και των πρακτικών αειφορίας μεταξύ των δασκάλων και των μαθητών στα σχολεία.

Το «ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ, ΜΕΤΑΞΥ ΓΕΝΕΩΝ»,  έργο του European Outdoor Education Hub, ήταν μια δημιουργική προσέγγιση για την ενίσχυση της ευημερίας των ηλικιωμένων ατόμων, με στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στους νέους, αποδεικνύοντας πως μια παιδαγωγική σύμπραξη μεταξύ ηλικιωμένων και νέων μπορεί να προσφέρει αμοιβαία οφέλη μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και την καλλιέργεια κοινωνικής συνοχής.

Στόχος του έργου: Η ενίσχυση της σωματικής και ψυχικής υγείας των ηλικιωμένων συμμετεχόντων, η προώθηση διαγενεακής κοινωνικής αλληλεπίδρασης και μείωση κοινωνικής απομόνωσης αλλά και η υποστήριξη ολιστικής μάθησης και ανάπτυξης για τους νέους.

Το  Διαγενεακό  Πρόγραμμα Υπαίθριας Εκπαίδευσης ξεκίνησε τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου  2025 στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης υπό την αιγίδα του δήμου Νεάπολης – Συκεών, δίνοντας την ευκαιρία σε παιδιά και ηλικιωμένους να συναντηθούν για 5 εβδομάδες (Δευτέρα 22/9, Δευτέρα 29/9 & Παρασκευή 3/10, Δευτέρα 6/10 & Παρασκευή 10/10) και να συνδεθούν με τη φύση, με τον εαυτό τους, αλλά και ο ένας με τον άλλον.

Το έργο βασίστηκε στην επιστημονικά τεκμηριωμένη δύναμη της υπαίθριας εκπαίδευσης: Μέσα από κηπουρική, περιπάτους, αφήγηση ιστοριών, εκπαιδευτικές υποστηρίξεις και δράσεις με αντιστροφή ρόλων, ηλικιωμένοι και μαθητές συνεργάστηκαν και έμαθαν μαζί, ενισχύοντας την υγεία, τη συναισθηματική σύνδεση και την οικολογική συνείδηση.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 10 άτομα από τα ΚΑΠΗ του Δήμου Νεάπολης – Συκεών και 32 παιδιά του Δ1 και Δ2 τάξεων του 7ου Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς την κυρία Κίζου Αλεξία (Δ1) και την κυρία Πνευματικάκη Αγγελική (Δ2).

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στο πάρκο των Ρουμανικών του δήμου Νεάπολης και περιλάμβαναν:

✔ Διαγενεακά εργαστήρια
✔ Μαθησιακές συνεδρίες με καθοδήγηση ηλικιωμένων
✔ Κοινές εκδηλώσεις στη φύση
✔ Εργαστήρια αφήγησης ιστοριών

 

 

 

Διοργάνωση – Σχεδιασμός – Υλοποίηση: European Outdoor Education Hub  (Αριστέα Κυριάκου & Κατερίνα Μουχταρίδη + επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό του οργανισμού)

 

Με βάση τη φιλοσοφία και μεθοδολογία της Υπαίθριας Εκπαίδευσης, το πρόγραμμα:

  • Βελτίωσε τις ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση  των ηλικιωμένων.
  • Ενίσχυσε την ενσυναίσθηση και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα των παιδιών.
  • Δημιούργησε κοινούς χώρους βιωματικής μάθησης και ανταλλαγής εμπειριών.

 

 

 

Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών , 7 ο Δημοτικό Σχολείο Νεαπόλεως 2 Φεβρουαρίου 2026


Λήψη αρχείου

 

Χριστουγεννιάτικη γιορτή-Το ημερολόγιο του Αη Βασίλη

Με μεγάλη επιτυχία  πραγματοποιήθηκε φέτος η χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου και ώρα 1.15μ.μ. στο θέατρο ΘΕΣΠΙΣ. Μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις του σχολείου μας παρουσίασαν τις μουσικές  τους  γνώσεις με ενθουσιασμό και αγάπη. Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης οι μαθητές μάς εντυπωσίασαν με μικρές μουσικές παρουσιάσεις, ερμηνεύοντας σύντομα έργα στα όργανα που μαθαίνουν. Κάθε εκτέλεση αποτύπωνε τη συγκέντρωση, την προσπάθεια και τη χαρά τους για τη μουσική, ενώ παράλληλα επέτρεπε στους θεατές να θαυμάσουν το ταλέντο και την επιμονή τους.

     Στο δεύτερο μέρος, η σχολική χορωδία “Super Stars” μάς ταξίδεψε μέσα από χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά κάλαντα, αγαπημένες μελωδίες από ταινίες της Disney και μουσικούς κανόνες που φέρνουν κοντά μικρούς και μεγάλους. Η ζωντάνια, η ενέργεια και η αγάπη με την οποία τα παιδιά παρουσίασαν κάθε τραγούδι δημιούργησαν μια εορταστική ατμόσφαιρα γεμάτη χαμόγελα, συγκίνηση και αλληλεπίδραση με το κοινό. Ιδιαίτερη στιγμή της γιορτής μας αποτέλεσε η παρουσία στη σκηνή του πρώην μαθητή μας Αχιλλέα Χαριτίδη που συνόδευσε με μοναδικό τρόπο με τη λύρα του τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Πόντου.

      Η παρουσία των γονέων, κηδεμόνων και φίλων του σχολείου πρόσφερε στα παιδιά ιδιαίτερη χαρά και την αίσθηση ότι η προσπάθειά τους αναγνωρίζεται και εκτιμάται. Κάθε χειροκρότημα, κάθε βλέμμα περηφάνιας και κάθε χαμόγελο έκανε τη γιορτή ακόμη πιο ζεστή και αξέχαστη. Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας απέδειξε ότι, όταν μοιραζόμαστε τη δημιουργικότητα, τη μουσική και τη χαρά μαζί, η μαγεία των Χριστουγέννων γίνεται αισθητή σε όλους.

Οργάνωση-επιμέλεια γιορτής: Ευαγγελία Στεργίου

Επιμέλεια ήχου: Οδυσσέας Τσαπάρας

Ομάδα παραγωγής: Δήμητρα Κούτσικα, Μαρία-Ευαγγελία ΘεοδώρουIMG 20260125 231202 IMG 20260125 231324 IMG 20260125 231402 IMG 20260125 231759

Διάχυση αποτελεσμάτων Erasmus+ και ενημέρωση για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα

IMG 20260125 220051 IMG 20260125 220212IMG 20260125 220257 1 IMG 20260125 220140

     Τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025  και ώρες από 17.00 μ.μ. έως 20.00 μ.μ. πραγματοποιήθηκε στη σχολική μας μονάδα διάχυση των αποτελεσμάτων των δύο κινητικοτήτων Erasmus+ που υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς του σχολείου μας τον Ιούνιο του 2025, με εισηγητές τις εκπαιδευτικούς  Κερασούλα Μιχαηλίδου ,Σοφία Ντέμου, Αναστασία Καρεκλίδου, Ευαγγελία Στεργίου, Ευφροσύνη Μπέζα και Μαριανίκη Γεωργιάδου που συμμετείχαν στις κινητικότητες.

      Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης παρουσιάστηκαν οι δράσεις που υλοποιήθηκαν, οι καλές πρακτικές που παρατηρήθηκαν και οι δυνατότητες αξιοποίησης των αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική πράξη, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με τους επιμορφούμενους, κατά την οποία ανταλλάχθηκαν απόψεις και προβληματισμοί, ενισχύοντας τη συνεργασία και την επαγγελματική ανάπτυξη στη σχολική κοινότητα.

      Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα «Ενημέρωση για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα», με εισηγήτρια την εκπαιδευτικό Ευαγγελία Στεργίου, κατά την οποία παρουσιάστηκαν βασικά στοιχεία που αφορούν τη φιλοσοφία, τους στόχους και τις προοπτικές συμμετοχής της σχολικής μονάδας στην ευρωπαϊκή δράση eTwinning.