Έβδομο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Ακρίτα 118 & Κρήτης, Καλαμάτα, 24132 .Τηλ και Fax :2721084470

Για τους γονείς

Διδακτικό Ωράριο

ΩΡΕΣ                                    ΔΙΑΡΚΕΙΑ
07:00-07:15                                                                                  Υποδοχή μαθητών Πρωινής Ζώνης
07:15-08:00                                   45΄                                          Προαιρετική Πρωινή Ζώνη
08:00-08:15                                   15΄                                          Υποδοχή μαθητών
08:15-09:40                                   85΄                                          1η διδακτική περίοδος (1η διδακτική ώρα 45΄-2η διδακτική ώρα 40΄)
09:40-10:00                                   20΄                                          Διάλειμμα
10:00-11:30                                   90΄                                          2η διδακτική περίοδος
11:30-11:45                                   15΄                                          Διάλειμμα
11:45-12:25                                   40΄                                          5η διδακτική ώρα
12:25-12:35                                   10΄                                          Διάλειμμα
12:25-13:15                                   40΄                                          6η διδακτική ώρα  (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)
13:15-13:20                                    5΄                                            Μετάβαση μαθητών Ολοήμερου στην αίθουσα σίτισης
13:20-14:00                                    40΄                                          1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος – Σίτιση – Χαλάρωση
14:00-14:10                                    10΄                                          Διάλειμμα
14:10-14:55                                    45΄                                          2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος – Μελέτη – Προετοιμασία
14:55-15:05                                    10΄                                          Διάλειμμα
15:05-15:50                                    45΄                                          3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος (Αποχώρηση μαθητών)

 

 

 

10 ΦΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΙΤΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ

1. «Μα είσαι τόσο χαζός»

Μερικές φορές πάνω στην ένταση της στιγμής, οι γονείς το λένε στο παιδί τους. Όταν όμως το επαναλαμβάνουν συχνά, υπάρχει κίνδυνος εκείνο να το πιστέψει. Δοκιμάστε αντί γι’ αυτό να πείτε: «Ήταν χαζό αυτό που έκανες, δεν είναι έτσι;»
2. «Θα μπορούσες να τα πας πολύ καλά αν…»
Αν και η φράση αυτή εμπεριέχει ένα θετικό μήνυμα — πως πιστεύετε πως το παιδί σας έχει δυνατότητες — ωστόσο, αυτό που φτάνει στ’ αυτιά του είναι μάλλον αρνητικό. Μπορείτε να περιμένετε να κάνει κάτι αξιέπαινο και να του πείτε: «Πραγματικά. έχεις βελτιωθεί πολύ».
3. «Γιατί δεν μπορείς να είσαι σαν…»
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν Θα μπορούσε να εκληφθεί ως κοπλιμέντο. Στο κάτω κάτω, αν Θέλετε το παιδί σας να μοιάζει με κάποιο άλλο, στην ουσία δεν θέλετε να είναι ο εαυτός του. Είναι επικίνδυνο να συγκρίνετε.
4. «Εύχομαι να μην είχα παιδιά»
Μπορεί όλοι μας να Το ευχόμαστε αυτό μία φορά στο τόσο, όμως δεν πρέπει να το λέμε. Είναι τι μεγαλύτερη απόρριψη για ένα παιδί. Αν αισθάνεστε τόσο εκνευρισμένος για να πείτε κάτι τέτοιο, βγάλτε τον εαυτό σας απ’ αυτή την κατάσταση — βγείτε από το δωμάτιο. Είναι ένας καλός τρόπος να αντιμετωπίσετε τέτοιες καταστάσεις έντασης.
5. «Κοίτα τι θυσίασα για το χατίρι σου»
Με άλλα λόγια, «αν δεν είχες γεννηθεί, η ζωή μου Θα ήταν πολύ καλύτερη τώρα». Μπορεί να ακουστεί σκληρό, όμως τα παιδιά δεν ζήτησαν να γεννηθούν. Θυμηθείτε πως το να είναι κανείς γονιός, σημαίνει πως έχει αποφασίσει να κάνει παιδί.
6. «Είσαι ψεύτης και κλέφτης»
Στα περισσότερα παιδιά αρέσει να παίρνουν κάτι που δεν τους ανήκει και μετά να αρνούνται τα πάντα. Με τη σωστή απάντηση σε τέτοιες περιπτώσεις, τα παιδιά μπορούν να μάθουν από τις εμπειρίες και τα λάθη τους και να συνεχίσουν μπροστά. Αυτό είναι σίγουρα πολύ καλύτερο, από το να κουβαλούν πάντα τις ετικέτες του «κλέφτη» και του «ψεύτη».
7. «Μην είσαι ανόητος. Δεν υπάρχει τίποτα να φοβάσαι»
Είναι κάτι πολύ εύκολο να πει κανείς στο μικρό που φοβάται πως κρύβεται ένα τέρας κάτω από το κρεβάτι του, όμως του δίνετε έτσι το επιζήμιο μήνυμα πως είναι ηλίθιο να φοβάται κανείς και αυτό μπορεί να το κάνει να μη μοιραστεί μαζί σας τους φόβους του στο μέλλον. Ο κόσμος μπορεί να είναι τρομακτικός κι εσείς θα πρέπει να συμπαραστέκεστε του παιδιού σας.
8. «Θα σε παρατήσω»
Φωνάζοντας «αν δεν έρθεις εδώ αυτή τη στιγμή, θα φύγω και θα σε παρατήσω εδώ», όταν το παιδί σας έχει σταματήσει σε μια βιτρίνα, το μόνο που καταφέρνετε είναι να του ξυπνήσετε τον πιο δυνατό από τους φόβους του: πως μπορεί να εξαφανισθείτε και να μη γυρίσετε ποτέ πια. Δοκιμάστε να του δώσετε λίγο χρόνο και βάλτε το να διαλέξει τι θέλει: να σας κρατήσει το χέρι ή να το κουβαλήσετε μαζί σας.
9. «Πρέπει πάντα να υπακούς τους μεγάλους»
Ένα παιδί που έχει μάθει να υπακούει σε όλους του μεγάλους, είναι κατ’ αρχήν το πιο εύκολο θύμα όλων των «κακών μεγάλων», των απαγωγέων, για παράδειγμα.
Μάθετε στο παιδί σας να σέβεται τους μεγάλους, εξηγήστε του όμως πως αρκετές φορές δεν θα πρέπει να υπακούει, ενώ άλλες η γνώμη του είναι εξίσου σημαντική.
10. «Περίμενε, μέχρι να γυρίσει ο πατέρας σου και θα δεις»
Το να βάζει κανείς τον ένα γονιό στο ρόλο του τιμωρού, είναι κακό τόσο για τον γονέα όσο και για το παιδί. Ο πατέρας – στην περίπτωση – αυτή γίνεται για το παιδί «κάποιος που πρέπει να φοβάται» και από την άλλη το παιδί υποφέρει από την αγωνία, περιμένοντας την τιμωρία του.

Πηγή: http://www.kesyp-thessaly.gr/index.php

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

–   Για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο.  Στην ενότητα αυτή θα βρείτε πληροφορίες για τα σημαντικότερα ζητήματα που σχετίζονται με την ασφαλή χρήση των επιγραμμικών τεχνολογιών (online technologies)

 Ο Συνήγορος του παιδιού

cyberkid -Υπουργείο Δημόσιας τάξης -Ασφαλές διαδίκτυο 

Δίκτυο για την πρόληψη και καταπολέμηση της σωματικής τιμωρίας για τα παιδιά

-Νοσοκομείο Παίδων ” Η Αγία Σοφία ”

 

Τα πάντα για το παιδί

Babytips.gr

–  Σας προτείνουμε να διαβάσετε………

Ενθάρρυνση ή έπαινος? Αναθρέψτε ανεξάρτητα παιδιά γεμάτα αυτοπεποίθηση

Η αποτελεσματική πειθαρχία στα παιδιά

Παιδί και Όρια: «Αναγκαίο καλό» Πόσο έτοιμοι είναι οι γονείς να το κάνουν πράξη? 

Το παιδί μου φοβάται να πάει σχολείο

Οι ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και τα καλοπροαίρετα λάθη των γονιών

Τα λάθη βελτιώνουν την ικανότητα μάθησης των παιδιών

 

 

Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσουν τα παιδιά τις ξένες γλώσσες

Ένα βασικό ερώτημα που απασχολεί τους γονείς είναι σε ποια ηλικία θα ήταν καλό να ξεκινήσει το παιδί τους την εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας.Η κατάλληλη ηλικία για να έρθει ένα παιδί σε πρώτη επαφή με μία ξένη γλώσσα είναι ηπροσχολική – νηπιακή ηλικία. Τα παιδιά στα πρώτα χρόνια της ζωής τους διαθέτουν μια φυσική ευφυΐα για τη γλώσσα και παράλληλα διαθέτουν μια έμφυτη ικανότητα να παράγουν γλωσσικούς συνδυασμούς μέσα από το παιχνίδι και τον πειραματισμό.Η ακουστική αντίληψη ενός παιδιού είναι πολύ καλή από τα 3-6 χρόνια, το παιδί χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις του σε αυτή την ηλικία, είναι εύκολο να μάθει την ξένη γλώσσα πολύ γρήγορα μέσα από το τραγούδι, το παιχνίδι όπως άλλωστε μαθαίνει και την μητρική.Τα παιδιά δείχνουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό να συμμετέχουν σε προφορικές δραστηριότητες, δεν φοβούνται ότι θα πουν ή θα κάνουν κάτι λάθος, τους αρέσει να πειραματίζονται με νέες γνώσεις, ειδικά όταν αυτές τους μεταφέρονται με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από το παιχνίδι, τα παραμύθια, την ζωγραφιά και το τραγούδι.

Η ουσιαστική εκμάθηση της ξένης γλώσσας ξεκινά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, διότι η διδασκαλία επικεντρώνεται στην κατανόηση του προφορικού λόγου και στην προφορική έκφραση. Η εκμάθηση της αγγλικής παράλληλα με την διδασκαλία της μητρικής ενθαρρύνει τη σύγκριση ανάμεσα στη μητρική και την ξένη γλώσσα, το παιδί συγκρίνει λέξεις, ήχους, προφορά αντιλαμβάνεται επομένως τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στις γλώσσες, σύγκριση των γλωσσών σημαίνει ανάπτυξη της κριτικής σκέψης του παιδιού, ένα από τα βασικά ζητούμενα της εκπαίδευσης.

Το πολύγλωσσο άτομο αναπτύσσει υψηλότερο επίπεδο κατανόησης της μητρικής του γλώσσας, ενώ παράλληλα εξελίσσει τις γλωσσικές του δεξιότητες και βελτιώνεται ως προσωπικότητα.

Γράφει για το LarissaKid η:

Ψυχολόγος Καλτσά Φωτεινή
Απόφοιτος Πανεπιστημίου Πάντοβα Ιταλίας Τμήμα Ψυχολογίας
Εκπαιδεύτρια στα ΚΔΒΜ Δήμου Λάρισας
facebook.com/fay.kaltsa
Τηλ.Επικοινωνίας: 6973074707

Αφήστε μια απάντηση

Τα απαραίτητα πεδία έχουν σήμανση με *.


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων