Κανονισμός λειτουργίας

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

7ο14/ΘΕΣΙΟΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής

Κωδικός Σχολείου: 9051148

Έδρα Σχολείου: Καραϊσκάκη & Κούμα- Άνω Λιόσια

Τηλ.: 2102471245 Fax:2102471245

E-mail:mail@7dimanliosion.att.sch.gr

Διευθύντρια: Κωνσταντίνα Σύρμα

Υποδιευθύντριες: Λιόση Ελευθερία-Δήμητρα Γαλλιάκη

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων:

Βουγαζιάνου Αφροδίτη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

  1. Εισαγωγή

Σκοπός του Σχολείου είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπηανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε,ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σεολοκληρωμένες προσωπικότητες, να γίνουν υπεύθυνοι, ελεύθεροι, δημοκρατικοίπολίτες.

Το Σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται,δημιουργούν, συνάπτουν σχέσεις με ομηλίκους, παίζουν, χαίρονται,αντιμετωπίζουν δυσκολίες και καλούνται να επιλύσουν “προβλήματα”,διαμορφώνοντας σταδιακά συμπεριφορές και στάσεις ζωής.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του Σχολείου και ναεπιτευχθούν οι στόχοι του, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη κανόνων. Στοκείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός Κανονισμός ΛειτουργίαςΣχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνωνπου αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά καιαποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουνστη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θαεξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και    συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό οόρος “σχολική πειθαρχία” αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σεβασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου μας είναι εναρμονισμένος μετην ισχύουσα νομοθεσία, τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη και την εμπειρία τωνπροηγούμενων χρόνων λειτουργίας του Σχολείου μας.

 

  1. Άφιξη στο σχολείο

Προσέλευση μαθητών: Είσοδος από την πόρτα της οδού Κούμα, 8.00΄- 8.15΄.

Στο διάστημα αυτό οι μαθητές/τριες παραμένουν στο χώρο του προαυλίου, εκτόςεάν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν.Είναι αυτονόητο ότι η έγκαιρη προσέλευση συμβάλλει καθοριστικά στην εύρυθμηλειτουργία του Σχολείου, ενώ η καθυστέρηση επηρεάζει αρνητικά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας εντός της τάξης. Γι’ αυτό και είναι απολύτως αναγκαίονα τηρείται πιστά ο χρόνος προσέλευσης. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών / τριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου  κανένας επισκέπτης.

Όταν κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα, προσέρχεται στο σχολείο κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος(9:40-10:00) και όχι κατά τη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου.

 

  1. Αποχώρηση

Οι μαθητές δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Ανπαραστεί ανάγκη κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ηαποχώρηση γίνεται πάντοτε με συνοδεία γονέα ή φυσικά, κατόπινσυνεννόησης με την/ον υπεύθυνη/ο εκπαιδευτικό της τάξης και τη Διεύθυνση τουΣχολείου. Ο γονέας – κηδεμόνας  υποχρεούται να συμπληρώσει και να υπογράψει το σχετικό έντυπο πρόωρης αποχώρησης του  παιδιού του.

Με στόχο την απρόσκοπτη και ομαλή αποχώρηση, η/ο εκπαιδευτικός που βρίσκεται

στην τάξη την τελευταία ώρα συνοδεύει τους μαθητές στο χώρο μπροστά από τοκυλικείο, όπου παρατάσσονται κατά τάξη. Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοίμεριμνούν για την ομαλή έξοδο των μαθητών από το χώρο του σχολείου.

Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους, δε φεύγουνποτέ από το σχολείο πριν την άφιξη του γονέα ή των συνοδών των μέσωνμεταφοράς τους.

Οι γονείς/κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρηση οφείλουν

να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των παιδιών τους.Σε περίπτωση που, λόγω ανυπαιτίου  κωλύματος, ο συνοδός αδυνατεί να βρίσκεταιστο σχολείο την ώρα αποχώρησης, οφείλει να ενημερώσει τηλεφωνικά τηΔιεύθυνση του Σχολείου.

Τέλος, μετά την παρέλευση του πρώτου δεκάλεπτου από τη λήξη τουπρογράμματος, ήτοι μετά τις 13:25΄, εάν παραμένει μαθητής στο χώρο του σχολείου,ειδοποιούνται τηλεφωνικώς οι γονείς του από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούςγια την άμεση παραλαβή του παιδιού.

Σημείωση: Στην έναρξη του σχολικού έτους οι γονείς οφείλουν να προσκομίσουνΥπεύθυνη Δήλωση για τον τρόπο αποχώρησης του παιδιού τους (μέσο, πρόσωπο).

 

  1. Φοίτηση

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, ακριβώς γιατίεξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας γιατην επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό η φοίτηση των μαθητών είναιυποχρεωτική και η συμμετοχή τους σε όλες τις εκδηλώσεις πρέπει να είναι ενεργός

και συστηματική. Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου (π.χ.λήξης σχολικού έτους), καθώς και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της

σχολικής ζωής και συμβάλλουν στην αποτελεσματική πραγμάτωση τουεκπαιδευτικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουνσοβαρό λόγο. Η ελλιπής φοίτηση υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο και δυσχεραίνει

την πρόοδο των μαθητών.

Σε περίπτωση απουσίας μαθητή οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν έγκαιρα τοΣχολείο (είτε τηλεφωνικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου). Αλλά και ο/ηυπεύθυνος/η εκπαιδευτικός της τάξης οφείλει να επικοινωνεί με την οικογένεια,όταν πρόκειται για μακρόχρονη ή επαναλαμβανόμενη απουσία μαθητή.Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση απουσίας έως 4 ημέρες, εκτός από τηντηλεφωνική ενημέρωση ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να προσέρχεται στοσχολείο και να υπογράφει σχετική υπεύθυνη δήλωση, με την οποία δικαιολογεί τις ημέρες απουσίας του παιδιού του από το σχολείο.

Οι μαθητές οφείλουν να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος –τηνώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινήπροσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, κ.ά.). Η απουσίααπό τα μαθήματα δικαιολογείται, μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια,έκτακτα οικογενειακά γεγονότα).

Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για εξαιρετικά σημαντικό λόγο, ναπάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, οφείλει να ενημερώσει εγκαίρωςτην/ον υπεύθυνη/ο εκπαιδευτικό της τάξης ή/και τη Διεύθυνση του Σχολείου.

 

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών

Η συνεργασία των μαθητών είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα κατάλληλο για            εργασία και μάθηση περιβάλλον. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού,οι μαθητέςοφείλουν:

  • να συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό στους εκπαιδευτικούς καιτους συμμαθητές τους.
  • να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα που τυχόναντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι), όπως και τους νέουςμαθητές του Σχολείου, δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέοπεριβάλλον.
  • να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και ναπροστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία.να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους, ώστε το σχολικό περιβάλλον να διατηρείται καθαρό.
  • να χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών, σύμφωνα με το φύλοτους και να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους, τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σετουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.
  • να τηρούν τη σειρά στο κυλικείο.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται:

  • να μαλώνουν ή να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία(λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους.Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
  • να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για τούψος ή το βάρος τους), εθνικούς, θρησκευτικούς ή φυλετικούς.
  • να διαδίδουν φήμες ή να αποκλείουν συμμαθητές τους από ομαδικέςδραστηριότητες, παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο ή ναειρωνεύονται και να ασκούν κακόβουλη κριτική.
  • να γράφουν ή να ζωγραφίζουν ή να χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία.
  • να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών τους.
  • να φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή υλικό με προκλητικόή ανήθικο περιεχόμενο.
  • να φέρνουν στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα.

 

Διάλειμμα: Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται η παραμονή τωνμαθητών/τριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Κανένας/καμία και για κανένα λόγο δε μένειστην αίθουσα μόνος/η του/της.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά καιχρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές, για οποιοδήποτε πρόβλημα

αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς πουβρίσκονται στο προαύλιο.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα,χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται (ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σεπερίπτωση που έχουν Γυμναστική). Φροντίζουν να έχουν τελειώσει το φαγητό τους κι να έχουνικανοποιήσει τις σωματικές τους ανάγκες.

 

6.Δικαιώματα και υποχρεώσεις των μαθητών/τριών

Στο σχολείο μας είμαστε όλοι ίσοι, έχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις.

  • Μιλάμε ελεύθερα, διατυπώνουμε τη γνώμη μας χωρίς φόβο και εκφράζουμε τις πεποιθήσεις μας, σεβόμενοι πάντα τις απόψεις και τις πεποιθήσεις των άλλων.
  • Παίζουμε με όποιους επιθυμούμε, ακολουθώντας πάντοτε τους κανόνες του παιχνιδιού.
  • Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου, όπως κι εμείς επιθυμούμε να γίνουμε αποδεκτοί, ανεξάρτητα από φύλο, θρησκεία, καταγωγή, αναπηρία κ.λπ.
  • Σεβόμαστε τους συμμαθητές και τους δασκάλους μας, όπως θέλουμε να μας σέβονται κι εκείνοι.
  • Οι δάσκαλοί μας μας προστατεύουν αλλά κι εμείς χρειάζεται να συμπεριφερόμαστε με ευγένεια, αποφεύγοντας την εριστική συμπεριφορά, την επιθετικότητα και την άσκηση οποιαδήποτε μορφής βίας.
  • Επιθυμούμε να ζούμε σε ένα καθαρό κι όμορφο σχολείο και οφείλουμε να το φροντίζουμε.
  • Αποκτούμε γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, φροντίζοντας να είμαστε επιμελείς στις μαθητικές μας υποχρεώσεις κάθε μέρα, σύμφωνα με τις  οδηγίες του/της δασκάλου/ας μας και τις απαιτήσεις του μαθήματος.

 

7.Παιδαγωγικός έλεγχος

Το  σχολείο ως φορέας αγωγής , έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες. Να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και  να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι ακόλουθες:

α)  Παρατήρηση

β) Επίπληξη

γ) Παραπομπή στην Διευθύντρια

δ)Ενημέρωση γονέων

ε) Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

Στ)Ενημέρωση της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου

ζ)  Αλλαγή τμήματος

η) Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών των περιπτώσεων α,β,γ είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου της περίπτωσης( δ) η Διευθύντρια  με τον εκπαιδευτικό της τάξης, της (ε, στ, ζ) η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων και της περίπτωσης (η) ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη συναίνεση του γονέα.

 

8.Εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία, και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

Οι  εκπαιδευτικοί:

  • Προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων
  • Παρίστανται στην πρωινή συγκέντρωση των μαθητών και φροντίζουν για την ευταξία του τμήματός τους.
  • Δεν επιτρέπουν την έξοδο μαθητή από την αίθουσα διδασκαλίας , παρά μόνο όταν πρόκειται για έκτακτη σωματική ανάγκη του μαθητή. Μαθητής που απομακρύνεται από την αίθουσα για παιδαγωγικούς λόγους αποστέλλεται στη Διεύθυνση του Σχολείου. Στο διάλειμμα ο/η εκπαιδευτικός ενημερώνει τη Διευθύντρια για τη συμπεριφορά του μαθητή.
  • Ενημερώνουν τ ους γονείς και τους κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών τόσο ιδιαιτέρως όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε ημέρες και ώρες που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτους και πάντως απαραίτητα τουλάχιστον μια φορά κάθε μήνα.
  • Επιμελούνται την ποιοτική διδασκαλία των αντικειμένων τους με τη χρήση κατάλληλων εποπτικών και ψηφιακών μέσων.
  • Σέβονται απόλυτα το χρόνο διαλείμματος των μαθητών.
  • Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας που χρησιμοποιούν και συμπεριφέρονται με σεβασμό στους μαθητές.
  • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος έχουν απενεργοποιημένα τα κινητά τους τηλέφωνα.
  • Αποχωρούν τελευταίοι από την τάξη.
  • Οφείλουν, και όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές, όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους.
  • Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, οι οποίες γίνονται με ευθύνη του σχολείου.
  • Εξασφαλίζουν την ευταξία μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στο σχολικό χώρο με τήρηση των κανόνων δημοκρατικής συμπεριφοράς. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου στον οποίο φοιτούν.
  • Καλλιεργούν συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικήςσυνείδησης στους μαθητές.
  • Σέβονται την προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις κοινωνικές,πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή.
  • Αναφέρουν στη Διευθύντρια κάθε υποψία που έχουν για τυχόνκακοποίηση μαθητή/τριας.
  • Φροντίζουν να ενημερώνονται για τυχόν χρόνια προβλήματα υγείας ήιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
  • Τηρούν την απαραίτητη εχεμύθεια σχετικά με τις αποφάσεις και συζητήσειςστον Σύλλογο Διδασκόντων για τις επιδόσεις ή τη συμπεριφορά τωνμαθητών και για κάθε άλλο θέμα που αφορά συμβάντα στον χώρο τουΣχολείου.
  • Συνεργάζονται μεταξύ τους, ειδικά όταν διδάσκουν στο ίδιο τμήμα, καισέβονται τις απόψεις όλων των συναδέλφων, χωρίς να υποτιμούν τοδιδακτικό αντικείμενο κανενός.
  • Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στηδιαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τιςμεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία.

 

  1. Διευθύντρια

Η Διευθύντρια έχει τις πιο πολλές ευθύνες.

  • Συντονίζει και καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, θέτει μαζί τους υψηλούς στόχους και δρα έτσι, ώστε να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξης των στόχων αυτών για ένα Σχολείο σύγχρονο, δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία.
  • Είναι υπεύθυνη για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.
  • Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά της.
  • Επικοινωνεί με τους μαθητές και απευθύνεται σε αυτούς με αγάπη, ενδιαφέρον καιφροντίδα για όποιο ζήτημα ανακύπτει. Αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη κάθεαπόκλιση από την ορθή μαθητική συμπεριφορά, κάνοντας παρατηρήσεις,υποδείξεις, ανακαλώντας στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα.
  • Είναι υπεύθυνη μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητικήτων χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, μεριμνά για την ασφάλεια των μαθητών τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας, αναθέτονταςτην κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό ή με κατανομή των μαθητών σε όμορα τμήματα ή κατ’ άλλον τρόπο και πάντασύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα της κείμενης νομοθεσίας.
  • Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος με γνώμονα τηναποδοτική λειτουργία του.
  • Έχει τακτική επαφή με τους γονείς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματοςσυνεργασίας ανάμεσα στο Σχολείο και την Οικογένεια, με στόχο πάντα το όφελοςτων μαθητών.

 

  1. Γονείς /Κηδεμόνες

Οι Γονείς και Κηδεμόνες οφείλουν:

  • να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με ευγένεια,σοβαρότητα και σεβασμό.
  • να ενημερώνονται τακτικά (τουλάχιστον μία φορά το μήνα) για την πρόοδοκαι συμπεριφορά του παιδιού τους από τους εκπαιδευτικούς της τάξης σεκαθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης (οι ώρες έχουνκαθοριστεί και είναι αναρτημένες και στην ιστοσελίδα του σχολείου).
  • να προσέρχονται και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησης από τοΣχολείο, για τη παραλαβή του ελέγχου βαθμολογίας και για ενημέρωση.
  • να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οιμαθητές σε έντυπη μορφή αλλά και να παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και την ιστοσελίδα μας, ώστε να ενημερώνονται για θέματαλειτουργίας του Σχολείου.
  • να γνωστοποιούν στον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης και στηΔιεύθυνση του Σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική καιψυχική υγεία του παιδιού
  • να ενημερώνουν τη Διεύθυνση του Σχολείου, εάν κάποιος από τους γονείς έχει απολέσει την επιμέλεια/κηδεμονία του παιδιού του.

 

Γονείς και εκπαιδευτικοί

Για να επιτύχουν τα παιδιά όλους τους στόχους τους –γνωστικούς , συναισθηματικούς και κοινωνικούς– οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να εμπιστευτούν, να συνεργαστούν και να επικοινωνούν εποικοδομητικά με τους εκπαιδευτικούς των  παιδιών τους.Γι’ αυτό οι γονείς / κηδεμόνες οφείλουν να δέχονται τις επισημάνσεις και τις προτροπές των εκπαιδευτικών προς όφελος των παιδιών και να μη θίγουν την προσωπικότητα και το κύρος των εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους, διότι όλα τα μαθήματα έχουν την αυτοτελή αξία τους. Να μην υποτιμούν τους εκπαιδευτικούς  στα μάτια των παιδιών τους γιατί αυτοί αποτελούν πρότυπο των παιδιών. Εάν τα παιδιά μάθουν από τους γονείς τους να σέβονται τους εκπαιδευτικούς, θα σέβονται και τους ίδιους τους γονείς τους.

 

  1. Βοηθητικό προσωπικό

Το βοηθητικό προσωπικό (επιστάτες , καθαρίστριες , σχολικοί φύλακες ) οφείλει να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου το καθορισμένο ωράριο και να ασκεί με επιμέλεια τα καθήκοντά του. Οι εκπαιδευτικοί δεν απευθύνονται στο βοηθητικό προσωπικό για ό,τι σχετίζεται με το έργο του αλλά αναφέρουν τις παρατηρήσεις τους στη Διευθύντρια και εκείνη φροντίζει για τα περαιτέρω.

Οι καθαρίστριες οφείλουν να ασφαλίζουν κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τους μαθητές και να κρατούν την αποθήκη πάντα κλειδωμένη, ενώ απευθύνονται στη Διευθύντρια για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δέχονται παρατηρήσεις και εντολές για το έργο τους μόνο από αυτή .

Το βοηθητικό προσωπικό οφείλει να συμπεριφέρεται στους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και να περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά του.

Τέλος,

η συγγραφή και συν-υπογραφή ενός Συμβολαίου με κανόνες συμπεριφοράςανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της κάθε τάξης, συντελεί στηνεσωτερίκευση και τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείουκαι αναπόφευκτα στη δημιουργία μιας αρμονικής σχέσης μεταξύ των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

 

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης έχει εκπονηθεί ειδικό σχέδιο αποχώρησης για την ασφάλεια των μαθητών. Ο χώρος καταφυγής βρίσκεται στο προαύλιο μακριά από τις μπασκέτες  και τους εξώστες του κτηρίου πλησίον του «mymarket» και  για το σκοπό αυτό πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Άνω  Λιόσια, 20 Σεπτεμβρίου 2022

 

 

ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ

  Η ΔιευθύντριαΠΕ Δυτ. ΑττικήςΗ  Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου

Νομοθεσία

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων