Το παιχνίδι στην αυλή — όπως το φιδάκι (σε εξωτερική εκδοχή, π.χ. μεγάλο ταμπλό στο έδαφος) ή το κουτσό — έχει πολύ μεγάλη παιδαγωγική αξία στην προσχολική ηλικία. Δεν είναι απλώς διασκέδαση· πρόκειται για δραστηριότητες που προάγουν ολόπλευρη ανάπτυξη: κινητική, γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική.
-
Αντίληψη κανόνων & ακολουθιών: Τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες, να περιμένουν τη σειρά τους και να κατανοούν τη σχέση αιτίας–αποτελέσματος (π.χ. «αν πέσω σε αυτό το τετράγωνο, ανεβαίνω/κατεβαίνω» στο φιδάκι).
-
Αριθμητικές έννοιες: Μαθαίνουν να μετρούν βήματα ή κουτάκια, να αναγνωρίζουν αριθμούς και να συνδέουν ποσότητα με σύμβολα.
-
Αντίληψη χώρου: Στο κουτσό, η κίνηση σε συγκεκριμένες θέσεις στο έδαφος βοηθά στη χωροχρονική οργάνωση και τον προσανατολισμό.
Με μία κιμωλία σχεδιάσαμε φιδάκι και οι μαθητές-μαθήτριες μας ενθουσιάστηκαν…
































