Σχολικό έτος 2024-2025
1ος θεματικός κύκλος: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”
Υποθεματική «Υγεία Ψυχική και Συναισθηματική »
Γενικός στόχος:
Να εξοικειωθούν με το διαφορετικό, αλληλοεπιδρώντας με διαφορετικές ομάδες και πρόσωπα
Να αναπτύξουν ικανότητες αυτογνωσίας και δεξιότητες ενσυναίσθησης.
Να αντιληφθούν ότι κάθε άτομο είναι μοναδικό και δεν μπορεί να αντικατασταθεί ή να αντιγραφεί με κανένα άλλο
Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητά τους, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου. Όλα τα άτομα έχουν το δικαίωμα σεβασμού και η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο αλλά δύναμη.
Τίτλος ΄Είμαι Εγώ ! Είμαι Μοναδικός! ΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, υπευθυνότητα ,πρωτοβουλία
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός, αυτομέριμνα Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
Ολοκλήρωση εργαστηρίων
Ενδεικτικές φωτό
Ο καθημερινός ήρωας της τάξης . Στην τσάντα με την συνεργασία των γονέων έβαζε τρία πολύτιμα αντικείμενα γι΄αυτόν και τα παρουσίαζε στην ολομέλεια
ο μαγικός καθρέφτης του εαυτού μου
Συνεργασία με το 1o Toμυ Ναυάρχων με θέμα ΄Διαφορετικότητα και συνεργασία ομάδας΄
Σχολικό έτος 2023-2024
Θεματικός κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”
Υποθεματική: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος ΄Τα δικαιώματα του παιδιού ΄
Γενικοί στόχοι:
-Να έρθουν σε επαφή με το περιεχόμενο κειμένων που αφορούν στην προώθηση και προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ειδικότερα των δικαιωμάτων των παιδιών.
-Η κατανόηση της σημασίας τους ,η αναγνώριση της ύπαρξης στη ζωή των ίδιων και η εφαρμογή τους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο με έμφαση την εισαγωγή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην σχολική μας τάξη ,στο παιχνίδι, στην αυλή του σχολείου και στο σπίτι, καλλιεργώντας στάσεις και συμπεριφορές σεβασμού και υπεράσπισής τους.
– η αναγνώριση της αξίας τους
Βασικοί στόχοι:
-Δεξιότητες κοινωνικής ζωής , ενσυναίσθηση και ευαισθησία , ανθεκτικότητα και υπευθυνότητα, συνεργασία , επικοινωνία και δημιουργικότητα
-Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης, επίλυσης συγκρούσεων
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.
Ολοκλήρωση εργαστηρίων δεξιοτήτων
- Διάχυση στην οικογένεια
Υλοποίηση εργαστηρίων
Καταιγισμός ιδεών
Ομαδικές κατασκευές
Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Yποθεματική :STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική/ Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας
Τίτλος ΄Ο κύκλος του νερού ¨
Γενικοί στόχοι :
-Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από προβληματισμό ,να σχεδιάσουν ,να πειραματιστούν, να αποκτήσουν δεξιότητες παρατήρησης και αναστοχασμού
-Να κατανοήσουν τον αέναο κύκλο του νερού ,υγρά –στερεά- αέρια μορφή
Βασικοί στόχοι:
-καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
-δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
-ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα
-Δεξιότητες μάθησης:· Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
-Δεξιότητες του νου:· δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
Υλοποίηση εργαστηρίων
Πειράματα
Εξάτμιση Συμπύκνωση Υγροποίηση / Οι τρεις καταστάσεις του νερού Αέριο – Υγρό – Στερεό
Κατασκευή χιονιού
Ανακατέψαμε μαλακτική μαλλιών και μαγειρική σόδα και….χιόνι , χιόνι !!!Οι χιονάνθρωποί μας πανέτοιμοι !
Κατασκευή ατομική
Ο κύκλος του νερού αποτυπωμένος από τα ίδια τα παιδιά
Φύλλα Εργασίας
Θεματικός κύκλος: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”
Υποθεματική «Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια»
Τίτλος : ΄Δόντια γερά , χαμόγελα γλυκά !΄
Γενικοί στόχοι:
– Να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της καλής στοματικής υγιεινής.
-Να κατανοήσουν τους τρόπους πρόληψης: σωστό βούρτσισμα, συχνός οδοντικός έλεγχος, υγιεινή διατροφή.
-Να εξοικειωθούν με την επίσκεψη στον οδοντίατρο.
-Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες που συμβάλλουν στη διατήρηση της στοματικής υγείας.
-Να ενημερωθούν οι γονείς και να συμβάλλουν στην απόκτηση υγιεινών συνηθειών και κανόνων στοματικής υγιεινής.
Βασικοί στόχοι:
-καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
-καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
-δεξιότητες μάθησης:· Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
-δεξιότητες του νου:· δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
Υλοποίηση εργαστηρίων
Αφήγηση σχετικών παραμυθιών και προβολή βίντεο
Ομαδοποιήσεις τροφές που κάνουν καλό /τροφές που καταστρέφουν τα δόντια
Φύλλα Εργασίας
Κατασκευές
Πείραμα
Η αδαμαντίνη των δοντιών καταστρέφεται από τα οξέα που παραμένουν στα δόντια μας. Άρα τί θα συμβεί στην αδαμαντίνη που βρίσκεται στο κέλυφος του δοντιού εάν μείνει μέσα σε ξύδι για πολύ ώρα ;;;
Υλικά
1 αυγό
ένα ποτήρι ξύδι
και ιδού το αποτέλεσμα!! Η αδαμαντίνη που προστατεύει τα δόντια μας μαλάκωσε και εξαφανίστηκε !
Θεματικός κύκλος: “Φροντίζω το Περιβάλλον”
Υποθεματική :΄Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά ΄
Τίτλος ¨Υπεύθυνα παιδιά – υπερασπιστές των ζώων ΄
Γενικοί στόχοι :
-Να καλλιεργήσουν τον σεβασμό απέναντι στο δικαίωμα που έχει κάθε ζωντανός οργανισμός της γης να ζει σε ένα ασφαλές και προστατευμένο μέρος και να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.
-Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Βασικοί στόχοι:
-καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
-καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
-δεξιότητες μάθησης:· Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
-δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα
-δεξιότητες του νου:· δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
Υλοποίηση εργαστηρίων
τα βραβεία μας !
Η αφίσα μας
Προγραμματισμός σχεδίων δράσης τμημάτων ανά θεματικό κύκλο σχολικού έτους 2022-2023
1ος θεματικός κύκλος: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”
Υποθεματική «Υγεία Ψυχική και Συναισθηματική »
Γενικός στόχος:
Να εξοικειωθούν με το διαφορετικό, αλληλοεπιδρώντας με διαφορετικές ομάδες και πρόσωπα
Να αναπτύξουν ικανότητες αυτογνωσίας και δεξιότητες ενσυναίσθησης.
Να αντιληφθούν ότι κάθε άτομο είναι μοναδικό και δεν μπορεί να αντικατασταθεί ή να αντιγραφεί με κανένα άλλο
Να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητά τους, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου. Όλα τα άτομα έχουν το δικαίωμα σεβασμού και η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο αλλά δύναμη.
Τίτλος ΄Είμαι Εγώ ! Είμαι Μοναδικός! ΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, υπευθυνότητα ,πρωτοβουλία
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός, αυτομέριμνα
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
Υλοποίηση εργαστηρίων
2ος θεματικός κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”
Υποθεματική: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα
Γενικοί στόχοι:
Να «ξανασυστηθούν» οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο.
Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.
Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.
Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».
Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους
Να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας
Να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση πως αισθάνονται άλλα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες
Τίτλος ¨Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!¨
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
Πως βοηθώ την οικογένειά μου
Η μοναδική μου οικογένεια !
Με αφόρμηση την ανάγνωση του παραμυθιού ΄Μια ωραία οικογένεια΄Της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη
3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Yποθεματική :STEAM/Eκπαιδευτική Ρομποτική/ Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας
Γενικοί στόχοι :
Να γνωρίσουν το ηλιακό σύστημα , τους πλανήτες και τα αστέρια
Να παρατηρήσουν, να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους
Να αναπτύξουν την λογικομαθηματική σκέψη
Τίτλος ΄ STEAM και η ΓΗ γυρίζει…΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
- Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
Υλοποίηση εργαστηρίων
Κατασκευή του Κωνσταντίνου στο σπίτι σε συνεργασία με τους γονείς !!
4ος θεματικός κύκλος: “Φροντίζω το Περιβάλλον”
Υποθεματική :΄Οικολογική συνείδηση΄
Γενικοί στόχοι :
Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για τις απειλούμενες με εξαφάνιση θαλάσσιες χελώνες, τους βιοτόπους τους και τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει ο άνθρωπος στο περιβάλλον με έμφαση στα θαλάσσια απορρίμματα.
Να καλλιεργήσουν τον σεβασμό απέναντι στο δικαίωμα που έχει κάθε ζωντανός οργανισμός της γης να ζει σε ένα ασφαλές και προστατευμένο μέρος και να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Τίτλος ΄ Νιρέττα η Καρέττα ΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- γνωριμία με ένα από τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι από τους οποίους απειλείται.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος-Μάιος
ΔΙΑΧΥΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Συλλογή πληροφοριών / κατασκευές
Χάρτης της Ελλάδας όπου εντοπίσαμε που ζουν οι χελώνες Καρέτα καρέτα
Κατασκευή πίνακα από μαθητή
Φύλλα Εργασίας
Ομαδική κατασκευή
Κατασκευή ατομική
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
1ος θεματικός κύκλος: “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην”
Υποθεματική «Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια»
Γενικός στόχος:
Η βελτίωση του τρόπου ζωής των μαθητών του νηπιαγωγείου με την υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών
Τίτλος ΄Η κυρά Διατροφή είναι φίλη μας καλή΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
- Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος θεματικός κύκλος: “Φροντίζω το Περιβάλλον”
Υποθεματική :΄Οικολογία-πρόγραμμα για τα ζώα υπό εξαφάνιση΄
Γενικοί στόχοι : Να καλλιεργήσουν τον σεβασμό απέναντι στο δικαίωμα που έχει κάθε ζωντανός οργανισμός της γης να ζει σε ένα ασφαλές και προστατευμένο μέρος και να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Τίτλος ΄Ζώα σε διαμαρτυρία μια γενναία ιστορία΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος θεματικός κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”
Υποθεματική: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα
Γενικοί στόχοι:Να έρθουν σε επαφή με το περιεχόμενο κειμένων που αφορούν στην προώθηση και προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ειδικότερα των δικαιωμάτων των παιδιών. Η κατανόηση της σημασίας τους ,η αναγνώριση της ύπαρξης στη ζωή των ίδιων και η εφαρμογή τους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο με έμφαση την εισαγωγή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην σχολική μας τάξη ,στο παιχνίδι, στην αυλή του σχολείου και στο σπίτι, καλλιεργώντας στάσεις και συμπεριφορές σεβασμού και υπεράσπισής τους.
Τίτλος΄Με πυξίδα μας τα δικαιώματα΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
Αγαπημένες στιγμές με την οικογένειά μου…
Τα μέλη της οικογένειάς μου …..
Κατασκευάζω μαζί με την οικογένειά μου….
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Yποθεματική :STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική/ Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας
Γενικοί στόχοι :Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από προβληματισμό ,να σχεδιάσουν ,να πειραματιστούν, να αποκτήσουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα όπως η έλλειψη και η άσκοπη σπατάλη του.
Τίτλος ΄Το νερό παρατηρώ, ερευνώ, δημιουργώ΄
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
- Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος-Μάιος
Πειραματιζόμαστε με το νερό και αντικείμενα !