Προετοιμάζοντας τα παιδιά για τα γεγονότα της εθνικής μας γιορτής και την διπλή της σημασία, είδαμε αρκετό εποπτικό υλικό και το σχολιάσαμε. Φυσικά, αρχικά εντοπίσαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών και στην συνέχεια προχωρήσαμε στην διαθεματική προσέγγιση του θέματος.
Είδαμε βίντεο που σχετίζονται με την διπλή γιορτή και το σχολιάσαμε.
https://www.youtube.com/watch?v=zPsrTNPG15k
Παρακολουθήσαμε τους ήρωες του 1821 να ζωντανεύουν με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης και ανάλογων εφαρμογών.
Ακούσαμε και μάθαμε πολλά τραγούδια σχετικά με την εθνική μας επέτειο.
Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της Ευαγγελίας Φακίνου “Τα ελληνάκια”.
Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι κατασκευές μας.
ΓΙΟΡΤΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ
Αφού αναλύσαμε και συζητήσαμε τα γεγονότα της διπλής γιορτής, τα παιδιά και οι παιδαγωγοί προετοίμασαν την γιορτή η οποία έγινε παρουσία γονέων. Τα παιδιά μέσα στην τάξη έπαιξαν σκετς σχετικά με τους ήρωες της επανάστασης, τις Σουλιώτισσες, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και τραγούδησαν τραγούδια σχετικά με τα γεγονότα. Στην συνέχεια, η γιορτή μας συνεχίστηκε στο προαύλιο όπου τραγούδησαν τα χελιδονίσματα και οι γονείς τους προσέφεραν κεράσματα για να γεμίσουν τα καλαθάκια τους. Η γιορτή μας ολοκληρώθηκε με παραδοσιακούς χορούς και φυσικά την παρέλαση όπου οι σημαίες μας κυμάτισαν ψηλά.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, σε κάθε τάξη δημιουργήθηκε λαογραφική έκθεση όπου τα παιδιά και οι παιδαγωγοί έφεραν παραδοσιακά αντικείμενα που χρησιμοποιούνταν παλιά και πια δεν είναι σε χρήση. Με τον τρόπο αυτό δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την λαϊκή παράδοση και τέχνη.