
Η 25η Μαρτίου είναι εθνική αλλά και θρησκευτική γιορτή. Γιορτάζει η πατρίδα μας η Ελλάδα ,επειδή μία τέτοια μέρα οι Έλληνες ξεσηκώθηκαν για να διώξουν τους Τούρκους, που είχαν τετρακόσια χρόνια σκλαβωμένη την Ελλάδα. Γιορτάζει και η εκκλησία τον Ευαγγελισμό της Παναγίας .Aυτή την εβδομάδα στο Νηπιαγωγείο μας προετοιμαζόμαστε για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου του 1821 , τον εορτασμό μιας διπλής εορτής: του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της κήρυξης της Ελληνικής Επανάστασης. Οι μαθητές μας περιηγήθηκαν στο ιστορικό πανόραμα της Ελληνικής μας Ιστορίας με τα γεγονότα που διαδράματισαν σπουδαίο ρόλο, όπως η αρχή της Επανάστασης από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό στην Αγία Λαύρα, για τον Ρήγα Φεραίο που με τον Θούριο του ξεσήκωσε τον ελληνικό λαό, καθώς και για τους ήρωες μας που έδωσαν μάχη και αγωνίστηκαν με θάρρος κατά του τουρκικού ζυγού, όπως ο Κωνσταντίνος Κανάρης, η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, η Μαντώ Μαυρογένους, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Αθανάσιος Διάκος κ.α. Επιπλέον , μάθαμε την σημασία του Ελληνικού μας Συνθήματος που ακούστηκε στην Επανάσταση του 1821, όπου μέχρι και σήμερα επικρατεί στις λωρίδες της σημαίας μας (Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α Η’ ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ= 9 λωρίδες, 5 γαλάζιες και 4 άσπρες λωρίδες, όπως η θάλασσα και ο αφρός που περιβάλλει την Πατρίδα μας!!). Τα παιδιά έβαψαν την ελληνική σημαία μας, χρησιμοποιώντας σφουγγαράκι (μέθοδος πουαντιγισμού) με γαλάζιο και άσπρο χρώμα δημιουργώντας τις δικές τους συνθέσεις.













Η γιορτούλα μας για την 25η Μαρτίου 1821!!!


Πρόγραμμα ΕΑΕ
Στο πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης ακολουθήθηκε η ιστορική αναδρομή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Μάθαμε για το ¨κρυφό σχολειό» και πώς τα ελληνόπουλα κάτω από τον τουρκικό ζυγό μπορούσαν να μάθουν γράμματα, με ποιο τρόπο και πώς η Εκκλησία μας στήριξε την Παιδεία τα δύσκολα χρονιά της τουρκικής σκλαβιάς (Ανάλυση προφορικού λόγου, αφόρμηση βίντεο https://youtu.be/m05sNgV35TY ). Επίσης δημιουργήσαμε την δική μας κατασκευή για το κρυφό σχολειό (κάρτα-εικαστική αγωγή, γράφοντας το γνωστό τραγουδάκι «φεγγαράκι μου λαμπρό»). Έπειτα μιλήσαμε για την παραδοσιακή φορεσιά των Ελλήνων την φουστανέλα και τον τσολιά . Συγκεκριμένα περιγράψαμε την εμφάνισή του, τι φοράει, από τι αποτελείται η στολή , πως μοιάζει, εάν εμείς φοράμε σήμερα τέτοια ρούχα, ποιοι τα φορούν και την ερμηνεία του ελληνικού τσαρουχιού-ανάπτυξη προφορικού λόγου και επικοινωνίας). Μετά μέσα από ένα φύλλο εργασίας υπήρξε εξάσκηση γραφής με τα ρούχα του τσολιά μας, καθώς και κατασκευή με το ελληνικό τσαρούχι και την ερμηνεία των χρωμάτων του= Κόκκινο που συμβολίζει την Ελληνική Επανάσταση , η μαύρη φούντα που αναδεικνύει την τουρκική σκλαβιά, το χρυσό χρώμα που συμβολίζει το Έθνος μας ). Τέλος, με την βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών και του Η/Υ παίξαμε παιχνίδια σχετικά με τον αριθμό 1821 σειροθετώντας και βρίσκοντας στη σωστή σειρά τον αριθμό-σταθμό της Ελληνικής Επανάστασης.
