Σεισμός, σεισμός, μη σε πιάνει πανικός…1η Άσκηση Σεισμού


Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης είναι μια υπέροχη ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για τη σημασία της οικονομίας και της εξοικονόμησης πόρων! Μέσα από παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες, οι μικροί μας φίλοι έμαθαν τι είναι η αποταμίευση και πώς μπορούν να αποταμιεύουν με απλούς τρόπους και να βάζουν μικρούς στόχους. Ας κάνουμε την αποταμίευση μια χαρούμενη και δημιουργική συνήθεια από μικρή ηλικία!
Διαβάσαμε το βιβλίο “Αν κάθε μέρα” που με την πολύ ωραία εικονογράφηση και τον απλό του λόγο μας εξηγεί παραστατικά τι θα πει η λέξη ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ.
Κατασκευή κουμπαρά- καμηλοπάρδαλη
Φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες
”Η πόλη του Μυροβλύτη
φορά τα γιορτινά της
μέρα του Αϊ- -Δημήτρη
μέρα της λευτεριάς της.”
Στις 26 Οκτωβρίου τιμούμε τον Άγιο Δημήτριο, τον προστάτη της Θεσσαλονίκης, και στο νηπιαγωγείο μας αφιερώσαμε τη σημερινή μέρα στη μνήμη του. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του Αγίου μέσα από εικόνες, ιστορίες και δημιουργικές δραστηριότητες.
Ξεκινήσαμε βλέποντας φωτογραφίες από τις εικόνες του Αγίου Δημητρίου, καθώς και από την ιστορική εκκλησία στη Θεσσαλονίκη όπου φυλάσσονται τα λείψανά του.
Στη συνέχεια φτιάξαμε το Λευκό Πύργο και ψηφιδωτά του Αγίου Δημητρίου..
Χρόνια Πολλά Θεσσαλονίκη μας.Πάντα ελεύθερη!
Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί από το 1992 ως «Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας» από τον Π.Ο.Υ.,
με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και την κινητοποίηση της κοινωνίας
για την προάσπιση της ψυχικής υγείας, που αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.
Στο πλαίσιο οργάνωσης κι υλοποίησης δράσεων στο νηπιαγωγείο,
με στόχο τη συναισθηματική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών
μέσω της αναγνώρισης κι έκφρασης των συναισθημάτων
κι απώτερο σκοπό τη βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών,
συμφωνήσαμε όλοι μαζί πως:
”Είναι οκ να νιώθεις … χαρούμενος, λυπημένος, θυμωμένος, ντροπαλός, κουρασμένος, αγχωμένος, ενθουσιασμένος, τρομαγμένος …
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας , ταξιδέψαμε στον όμορφο κόσμο των συναισθημάτων! Μαζί με τα παιδιά γνωρίσαμε, ονομάσαμε και εκφράσαμε όσα νιώθουμε κάθε μέρα — χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, ενθουσιασμό, αγάπη.
Το χαμόγελό μας είναι ανεκτίμητο.Σε κάνει χαρούμενο… ακόμη και όταν δεν είσαι.Δεν θα αφήσουμε να μας το “κλέψει”κανένας.Φωτογραφίσαμε το χαμόγελό μας και στη συνέχεια έπρεπε να μαντέψουμε σε ποιον ανήκει..Την ίδια δοκιμασία κλήθηκαν να κάνουν και οι γονείς μας.
Η υλοποίηση προγραμμάτων που προάγουν την ψυχική υγεία και την ενδυνάμωση των μαθητών αποτελεί ουσιαστική παιδαγωγική παρέμβαση και απαιτεί χρόνο, συνέπεια και καθημερινή φροντίδα. Η διαδικασία αυτή είναι κάτι βαθύτερο και συνεχές. Ξεκίνησε με πίστη και αγάπη από την αρχή της σχολικής χρονιάς, εντάχθηκε οργανικά στη ροή της τάξης και κορυφώθηκε αυτήν την εβδομάδα, μέσα από δράσεις που ανέδειξαν τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη χαρά της ομάδας.
Γιατί η ψυχική υγεία και η συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
δεν είναι μια μεμονωμένη δραστηριότητα.
Είναι στάση ζωής που χτίζεται καθημερινά
με σεβασμό, ενσυναίσθηση και καλοσύνη.
Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με μια δραστηριότητα ρομποτικής.
Ξεκινάμε με το Αρχικό του ονόματός μας!
α. Μια αυγοθήκη μετατρέπεται σε πλέγμα κώδικα. Μέσα από μια απλή παιγνιώδη δραστηριότητα εξοικειωνόμαστε με το Αρχικό του ονόματός μας και συγχρόνως με τον Κώδικα. Βλέπουμε το πρότυπο, μετράμε, αποκωδικοποιούμε και σχηματίζουμε στο πλέγμα το αρχικό μας γράμμα.
β. Προγραμματίζουμε την μελισσούλα Βee-bot να μας οδηγήσει στο Αρχικό που επιλέγουμε.
Αυτήν την εβδομάδα σκεφτήκαμε να ενδυναμώσουμε τους δεσμούς ανάμεσα στα μέλη της ομάδας μας και να ασχοληθούμε με τη ΦΙΛΙΑ…

“Το σποράκι”
Ένα σποράκι, που χάρισε ένας Σπορο-πωλητής σε δύο φίλους, έγινε αιτία για καυγά και για διχόνοια!
“Δικό μου ” έλεγε ο ένας
” Όχι δικό μου “έλεγε ο άλλος
Τράβα ο ένας.. τράβα ο άλλος το σποράκι κόπηκε στα δύο.
Καθένας φύτεψε το δικό του μισό σποράκι…
Όταν φύτρωσε…βγήκαν δύο μισά λουλούδια..
Οι φίλοι κατάλαβαν το λάθος τους.Την επόμενη φορά φύτεψαν ΜΑΖΙ το σποράκι, ΜΑΖΙ το πότιζαν…σε λίγο καιρό φύτρωσε ενα όμορφο λουλούδι με όλα του τα πέταλα…το λουλούδι της ΦΙΛΊΑΣ.🌼
Στη συνέχεια,πήραμε χρώματα και εικονογραφήσαμε το δικό μας παραμύθι.
Το τερατάκι των συναισθημάτων επισκέφτηκε και το 6ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου.Ηταν πολύ μπερδεμένο με τα συναισθήματά του…Διαβάσαμε πρώτα το ομώνυμο βιβλίο.
Κλείσαμε λοιπόν τα συναισθήματα σε βάζα,και τα παιδιά συνεργατικά περνούσαν από κάθε συναίσθημα με σκοπό να φτάσουν στο βάζο της αγάπης.Κάθε φορά το παιδί-προγραμματιστής,επέλεγε τον συνεργάτη -οδηγό,που θα τον βοηθούσε να βρεί τον δρόμο προς το συναίσθημα που ένιωθε τη δεδομένη χρονική στιγμή,ενώ ο ίδιος υπό τις οδηγίες του προγραμμάτιζε τη μελισσούλα.Στη συνέχεια αποκωδικοποιήσαμε το φύλλο εργασίας..”σπασαμε”τον κώδικα και φανερώθηκε το τερατάκι της ηρεμίας.Στο τέλος βάψαμε με πινέλα τα καπέλα -τερατάκια για να κρατήσει η αγάπη μας για πάντα.
Ένα βραβείο για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!
Κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου γιορτάζουμε τη γλωσσική πολυμορφία της Ευρώπης.
Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (European Day of Languages),
κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου ενώνει
εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και πολίτες
δίνοντας την ευκαιρία να αναδειχθεί ο γλωσσικός πλούτος της Ευρώπης.
Πρωτοβουλία 2025: «Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό»- “Languages open hearts and minds!”!Αυτό σημαίνει ότι η εκμάθηση γλωσσών αξιοποιεί τόσο τα συναισθήματα όσο και τον εγκέφαλο.
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, ταξιδέψαμε με τους μικρούς μας μαθητές σε όλη την Ευρώπη!
Ξεκινήσαμε μελετώντας τον χάρτη της Ευρώπης και γνωρίσαμε τις χώρες της.
Στη συνέχεια, ακολουθήσαμε το γλωσσικό ταξίδι της Λάρας, που μας οδήγησε σε διαφορετικές γωνιές της ηπείρου και μας σύστησε νέες γλώσσες και χαιρετισμούς: language-journey-EL
Ξεκινήσαμε με μια απλή δραστηριότητα χρωματικής κωδικοποίησης για το λογότυπο της εκδήλωσης.
«Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό».
Αξιοποίησε την εφαρμογή ζωντανού ραδιοφώνου Radio Garden,
όπου τα παιδιά βλέποντας μέσω της εφαρμογής την Ελλάδα και ξεκινώντας ακούγοντας ένα τραγούδι από ένα σταθμό στη Θεσσαλονίκη,
(https://radio.garden/visit/thessaloniki/T6VpIBN4)
ταξίδεψαν σε όλη την Ευρώπη, επιλέγοντας με το ποντίκι του υπολογιστή διάφορες ευρωπαϊκές χώρες
και ακούγοντας τραγούδια, διαφημίσεις και ειδήσεις σε διάφορες γλώσσες.
Ακολούθησε συζήτηση και φυσικά ξέφρενος χορός!

Τέλος, δημιουργήσαμε τρεις αφίσες:
Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον γλωσσικό πλούτο της Ευρώπης, και εξασκώντας μνήμη, παρατηρητικότητα και συνεργασία ,να νιώσουν κομμάτι της μεγάλης Ευρωπαϊκής οικογένειας.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, που εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, όλα τα σχολεία της χώρας συμμετείχαν σε δράσεις αφιερωμένες στην αξία της άσκησης, της συνεργασίας και της συμμετοχής.
Με σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», ο φετινός εορτασμός επικεντρώθηκε στη σύνδεση του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του ενεργού πολίτη, τονίζοντας ότι ο αθλητισμός δεν είναι μόνο σωματική δραστηριότητα αλλά και μέσο ανάπτυξης δεξιοτήτων, κοινωνικής σύνδεσης και δημιουργικής έκφρασης.
Στο Νηπιαγωγείο μας, τιμήσαμε τη μέρα με συζήτηση και παρουσίαση των αγαπημένων αθλημάτων των παιδιών,καταλήγοντας στο τέλος να βγούμε στην αυλή, όπου τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, συνεργάστηκαν, έτρεξαν, γέλασαν και χάρηκαν τη χαρά της κίνησης.
Ευχαριστούμε πολύ τη γυμνάστρια, παίκτρια του μπάσκετ, Πωλίνα Λιώνη για το πολύ όμορφο πρόγραμμα γυμναστικής που ετοίμασε για τα παιδιά μας.
Ξεκινήσαμε από την τελεία. Η Παγκόσμια Ημέρα Τελείας (15 Σεπτεμβρίου) είναι μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά να ανακαλύψουν τη δύναμη της δημιουργικότητας και της αυτοέκφρασης με παιχνίδια και συζητήσεις γύρω από την έννοια της προσπάθειας, της αυτοπεποίθησης και της μοναδικότητας κάθε παιδιού. Παρακολουθήσαμε το παραμύθι του Peter H. Reynolds,”Η τελεία”
Το βιβλίο ” η τελεία ” αποτέλεσε έμπνευση για άλλη μια φορά!!!
Γνωρίσαμε τα διάφορα είδη γραμμών
Ένας μεγάλος μαύρος κύκλος! Με τι μοιάζει; Για να του δώσεις τη σωστή ερμηνεία θέλει πολλή παρατήρηση και φαντασία…
Πολλές μικρές τελείες, στριμωγμένες και ξάφνου μια, μόνο μία κάτι κάνει! Κινείται, προσπαθεί να τεντωθεί και αλλάζει μέγεθος, φορά, κίνηση, σχήμα…
Γίνεται μια γραμμή!
Κι αλλάζει διαρκώς και γνωρίζει καινούργιους κόσμους, ικανότητες, συναισθήματα, διαδρομές…
Ταξιδεύει, γνωρίζει, φοβάται, ανεβαίνει, βρέχεται… αντέχει!
Κι ύστερα συναντά το χρώμα, τον ουρανό, το ουράνιο τόξο και σταματά να νιώθει απέραντη μοναξιά ακόμα κι όταν μείνει μόνη ξανά. Είχε μάθει πια πως όταν ξεκινάς ένα ταξίδι θα πρέπει να φτάσεις στον προορισμό σου. Να περάσει δυσκολίες, να δοκιμάσει, να τραβήξει όσο ποιο μακριά μπορεί… τη γραμμή! ( Απόσπασμα από το βιβλίο “Το ταξίδι της κόκκινης γραμμής” ,Μαρία Δασκαλάκη και Μάνος Ταμιωλακης).
https://youtu.be/MnVw2bz9iuI?si=RMBu6nrz2G-uZU0R
Με αφορμή το βιβλίο ξεκίνησε και το δικό μας ταξίδι στις γραμμές. Γραμμές κάθετες (“όρθιες”), οριζόντιες (“ξαπλωτές”), πλάγιες (“που γέρνουν λιγάκι”) τεθλασμένες (“καμπύλες, κυματιστές, ζιγκ ζαγκ”).
Γίναμε και μεις μικροί Μαέστροι..με το δακτυλάκι μας ακολουθήσαμε τον ρυθμό της γραμμής.
https://youtu.be/LHtlvxIoxn4?si=cQupWmyaU1lFG5zq
Σε μικρές ομάδες παίξαμε με το γραμμοζάρι μας και εξασκηθήκαμε στη δημιουργία γραμμών.
Φτιάξαμε αυτοκινητόδρομο και ονοματίζαμε τις γραμμές πάνω στις οποίες οδηγούσαμε τα αυτοκινητάκια μας.