Σεισμός, σεισμός, μη σε πιάνει πανικός…1η Άσκηση Σεισμού

Σεισμός, σεισμός, μη σε πιάνει πανικός…
Σήμερα το πρωί,14 Οκτωβρίου, στο σχολείο μας, αντιμετωπίσαμε τις φοβίες μας, γύρω από το τρομερό φαινόμενο του σεισμού, αφού γνωρίσαμε τον λόγο, για τον οποίο συμβαίνει. Μάθαμε ότι η ψυχραιμία είναι η μόνη και η καλύτερη αντιμετώπιση. Γνωρίσαμε τρόπους προφύλαξης ,ανάλογα με το περιβάλλον που θα βρισκόμαστε ,όταν γίνει. Ετοιμάσαμε έναν σάκο με χρήσιμα αντικείμενα που πρέπει πάντα να έχουμε μαζί μας. Γνωρίσαμε τις υπηρεσίες και τα τηλέφωνα τους ,σε περίπτωση που χρειαστούμε βοήθεια. Στη συνέχεια απομακρυνθήκαμε από τον χώρο της τάξης, με απόλυτη ηρεμία και οδηγηθήκαμε στην αυλή. Στο τέλος απαθανάτισαν τις καινούριες γνώσεις τους σε μια όμορφη κατασκευή , για να τις συζητήσουν και μαζί σας στο σπίτι. Τώρα πλέον, μπορείτε να κοιμάστε ήσυχοι, γιατί και τα παιδιά σας, θα φερθούν με ωριμότητα και ψυχραιμία, όταν και αν χρειαστεί, ελπίζουμε όμως ποτέ. Πολύ τους άρεσε αυτή η σοφιστικέ λέξη που έχει τόσο μεγάλη δύναμη…
413ad8d1 3186 42f9 bb28 73ab9888b88f
Φτιάξαμε με πλαστελίνη το εσωτερικό της γης ,τις τεκτονικές πλάκες.

31 Οκτωβρίου 2025-Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσηςς

Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης είναι μια υπέροχη ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για τη σημασία της οικονομίας και της εξοικονόμησης πόρων! Μέσα από παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες, οι μικροί μας φίλοι έμαθαν τι είναι η αποταμίευση και πώς μπορούν να αποταμιεύουν με απλούς τρόπους και να βάζουν μικρούς στόχους. Ας κάνουμε την αποταμίευση μια χαρούμενη και δημιουργική συνήθεια από μικρή ηλικία!

Διαβάσαμε το βιβλίο “Αν κάθε μέρα” που με την πολύ  ωραία εικονογράφηση και τον απλό του λόγο μας εξηγεί παραστατικά τι θα πει η λέξη ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ.

Eikona117

Κατασκευή κουμπαρά- καμηλοπάρδαλη

Φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες

InShot 20251101 162041248

InShot 20251101 162843038

 

InShot 20251101 163903539 1

 

Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης

”Η πόλη του Μυροβλύτη

φορά τα γιορτινά της

μέρα του Αϊ- -Δημήτρη

μέρα της λευτεριάς της.”

Screenshot 20251101 234229 Chrome

Στις 26 Οκτωβρίου τιμούμε τον Άγιο Δημήτριο, τον προστάτη της Θεσσαλονίκης, και στο νηπιαγωγείο μας αφιερώσαμε τη σημερινή μέρα στη μνήμη του. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του Αγίου μέσα από εικόνες, ιστορίες και δημιουργικές δραστηριότητες.

Ξεκινήσαμε βλέποντας φωτογραφίες από τις εικόνες του Αγίου Δημητρίου, καθώς και από την ιστορική εκκλησία στη Θεσσαλονίκη όπου φυλάσσονται τα λείψανά του.

InShot 20251101 225250571

Στη συνέχεια φτιάξαμε το Λευκό Πύργο και ψηφιδωτά του Αγίου Δημητρίου..

InShot 20251101 225602215

Χρόνια Πολλά Θεσσαλονίκη μας.Πάντα ελεύθερη!

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

PAGKOSMIA HMERA PSYCHIKHS YGEIAS

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί από το 1992 ως «Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας» από τον Π.Ο.Υ.,

με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και την κινητοποίηση της κοινωνίας

για την προάσπιση της ψυχικής υγείας, που αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.

Στο πλαίσιο οργάνωσης κι υλοποίησης δράσεων στο νηπιαγωγείο,

με στόχο τη συναισθηματική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών

μέσω της αναγνώρισης κι έκφρασης των συναισθημάτων

κι απώτερο σκοπό τη βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών,

συμφωνήσαμε όλοι μαζί πως:

 ”Είναι οκ να νιώθεις … χαρούμενος, λυπημένος, θυμωμένος, ντροπαλός, κουρασμένος, αγχωμένος, ενθουσιασμένος, τρομαγμένος …

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας , ταξιδέψαμε στον όμορφο κόσμο των συναισθημάτων! Μαζί με τα παιδιά γνωρίσαμε, ονομάσαμε και εκφράσαμε όσα νιώθουμε κάθε μέρα — χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, ενθουσιασμό, αγάπη.

                                       IMG 3058 510x1024 1

Το χαμόγελό μας είναι ανεκτίμητο.Σε κάνει χαρούμενο… ακόμη και όταν δεν είσαι.Δεν θα αφήσουμε να μας το “κλέψει”κανένας.Φωτογραφίσαμε το χαμόγελό μας και στη συνέχεια έπρεπε να μαντέψουμε σε ποιον ανήκει..Την ίδια δοκιμασία κλήθηκαν να κάνουν και οι γονείς μας.

                               1000077791

Η υλοποίηση προγραμμάτων που προάγουν την ψυχική υγεία και την ενδυνάμωση των μαθητών αποτελεί ουσιαστική παιδαγωγική παρέμβαση και απαιτεί χρόνο, συνέπεια και καθημερινή φροντίδα. Η διαδικασία αυτή είναι κάτι βαθύτερο και συνεχές. Ξεκίνησε με πίστη και αγάπη από την αρχή της σχολικής χρονιάς, εντάχθηκε οργανικά στη ροή της τάξης και κορυφώθηκε αυτήν την εβδομάδα, μέσα από δράσεις που ανέδειξαν τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη χαρά της ομάδας.

Γιατί η ψυχική υγεία και η συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών

δεν είναι μια μεμονωμένη δραστηριότητα.

Είναι στάση ζωής που χτίζεται καθημερινά

με σεβασμό, ενσυναίσθηση και καλοσύνη. 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα-Ξεκινάμε με το Αρχικό μου γράμμα

                              primary logo

Συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με μια δραστηριότητα ρομποτικής.

Ξεκινάμε με το Αρχικό του ονόματός μας!

α. Μια αυγοθήκη μετατρέπεται σε πλέγμα κώδικα. Μέσα από μια απλή παιγνιώδη δραστηριότητα εξοικειωνόμαστε με το Αρχικό του ονόματός μας και συγχρόνως με τον Κώδικα. Βλέπουμε το πρότυπο, μετράμε, αποκωδικοποιούμε και σχηματίζουμε στο πλέγμα το αρχικό μας γράμμα.

β. Προγραμματίζουμε την μελισσούλα Βee-bot να μας οδηγήσει στο Αρχικό που επιλέγουμε.

collageppppp 1          collage

collage 4            collage 5

                                 collage 6 1

ARCHIKO GRAMMA PAPAGEORGIOY K     code week

 

 

Μιλάμε για τη φιλία

Αυτήν την εβδομάδα σκεφτήκαμε να ενδυναμώσουμε τους δεσμούς ανάμεσα στα μέλη της ομάδας μας και να ασχοληθούμε με τη ΦΙΛΙΑ…

  1. Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι «Το Τικ και το Τακ» της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη. Δύο καλοί φίλοι, ο Μένιος και ο Μέντιος, τσακώθηκαν μια μέρα και αντάλλαξαν λόγια πικρά. Συζητήσαμε με τα παιδιά, ποια είναι τα πικρά λόγια; Πώς ένιωθαν οι φίλοι στην αρχή; Πώς στη συνέχεια του παραμυθιού; Συνήθως όταν τσακωνόμαστε με έναν φίλο μας στην αρχή νιώθουμε θυμό. Στην συνέχεια όμως, αφού καταλαγιάσει ο θυμός, νιώθουμε λύπη χωρίς τον φίλο μας. Τότε, είναι η καλύτερη στιγμή να σκεφτούμε μια λύση για να μπορέσουμε να τα ξαναβρούμε με το φίλο μας.Screenshot 20251104 215807 Chrome

“Το σποράκι”
Ένα σποράκι, που χάρισε ένας Σπορο-πωλητής σε δύο φίλους, έγινε αιτία για καυγά και για διχόνοια!
“Δικό μου ” έλεγε ο ένας
” Όχι δικό μου “έλεγε ο άλλος
Τράβα ο ένας.. τράβα ο άλλος το σποράκι κόπηκε στα δύο.
Καθένας φύτεψε το δικό του μισό σποράκι…
Όταν φύτρωσε…βγήκαν δύο μισά λουλούδια..
Οι φίλοι κατάλαβαν το λάθος τους.Την επόμενη φορά φύτεψαν ΜΑΖΙ το σποράκι, ΜΑΖΙ το πότιζαν…σε λίγο καιρό φύτρωσε ενα όμορφο λουλούδι με όλα του τα πέταλα…το λουλούδι της ΦΙΛΊΑΣ.🌼

InShot 20251101 0733352541 InShot 20251101 075327792 InShot 20251101 074152444 InShot 20251101 103106193 InShot 20251101 103217384

Στη συνέχεια,πήραμε χρώματα και εικονογραφήσαμε το δικό μας παραμύθι.

InShot 20251104 171139091 InShot 20251104 170754920

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα

                                  7c6abe18 7a41 4c79 adf1 05e414b5643d

Το τερατάκι των συναισθημάτων επισκέφτηκε και το 6ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου.Ηταν πολύ μπερδεμένο με τα συναισθήματά του…Διαβάσαμε πρώτα το ομώνυμο βιβλίο.

                                    9c02fa27 e292 4bf2 a74e 7a40c310c688

Κλείσαμε λοιπόν τα συναισθήματα σε βάζα,και τα παιδιά συνεργατικά περνούσαν από κάθε συναίσθημα με σκοπό να φτάσουν στο βάζο της αγάπης.Κάθε φορά το παιδί-προγραμματιστής,επέλεγε τον συνεργάτη -οδηγό,που θα τον βοηθούσε να βρεί τον δρόμο προς το συναίσθημα που ένιωθε τη δεδομένη χρονική στιγμή,ενώ ο ίδιος υπό τις οδηγίες του προγραμμάτιζε τη μελισσούλα.Στη συνέχεια αποκωδικοποιήσαμε το φύλλο εργασίας..”σπασαμε”τον κώδικα και φανερώθηκε το τερατάκι της ηρεμίας.Στο τέλος βάψαμε με πινέλα τα καπέλα -τερατάκια για να κρατήσει η αγάπη μας για πάντα.

                                    556120302 10234691595323745 3516472151067526322 n

 

553780989 10234691617004287 5600334211050889606 n                555470820 10234691616644278 7944374009941039848 n 1

 collage 2             collage 1 1

                                              collage 3

Ένα βραβείο για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!

code week

78bc0138 53b2 496d a399 5b3afea259b0

Ευρωπαϊκή ημέρα Γλωσσών 2025

EDL postcard EL

Κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου γιορτάζουμε τη γλωσσική πολυμορφία της Ευρώπης.

Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (European Day of Languages),

κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου ενώνει

εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και πολίτες

δίνοντας την ευκαιρία να αναδειχθεί ο  γλωσσικός πλούτος της Ευρώπης.

Πρωτοβουλία 2025: «Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό»- “Languages open hearts and minds!”!Αυτό σημαίνει ότι η εκμάθηση γλωσσών αξιοποιεί τόσο τα συναισθήματα όσο και τον εγκέφαλο.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, ταξιδέψαμε με τους μικρούς μας μαθητές σε όλη την Ευρώπη!

Ξεκινήσαμε μελετώντας τον χάρτη της Ευρώπης και γνωρίσαμε τις χώρες της.

Στη συνέχεια, ακολουθήσαμε το γλωσσικό ταξίδι της Λάρας, που μας οδήγησε σε διαφορετικές γωνιές της ηπείρου και μας σύστησε νέες γλώσσες και χαιρετισμούς: language-journey-EL

Ξεκινήσαμε με μια απλή δραστηριότητα χρωματικής κωδικοποίησης για το λογότυπο της εκδήλωσης.

«Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό».

code weeek 1

Αξιοποίησε την εφαρμογή  ζωντανού ραδιοφώνου Radio Garden,

όπου τα παιδιά βλέποντας μέσω της εφαρμογής την Ελλάδα και ξεκινώντας ακούγοντας ένα τραγούδι από ένα σταθμό στη Θεσσαλονίκη,

(https://radio.garden/visit/thessaloniki/T6VpIBN4)

ταξίδεψαν σε όλη την Ευρώπη, επιλέγοντας με το ποντίκι του υπολογιστή διάφορες ευρωπαϊκές χώρες

και ακούγοντας τραγούδια, διαφημίσεις και ειδήσεις σε διάφορες γλώσσες.

Ακολούθησε συζήτηση και φυσικά ξέφρενος χορός!

IMG 5142

Τέλος, δημιουργήσαμε τρεις αφίσες:

558569214 1301232898463786 789227282504389787 n 559711069 1301699885083754 4485430640980134518 n                      561175861 1301232658463810 2060481539232313694 n

Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον γλωσσικό πλούτο της Ευρώπης, και εξασκώντας μνήμη, παρατηρητικότητα και συνεργασία ,να νιώσουν κομμάτι της μεγάλης Ευρωπαϊκής οικογένειας.

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, που εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, όλα τα σχολεία της χώρας συμμετείχαν σε δράσεις αφιερωμένες στην αξία της άσκησης, της συνεργασίας και της συμμετοχής.

Με σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», ο φετινός εορτασμός επικεντρώθηκε στη σύνδεση του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του ενεργού πολίτη, τονίζοντας ότι ο αθλητισμός δεν είναι μόνο σωματική δραστηριότητα αλλά και μέσο ανάπτυξης δεξιοτήτων, κοινωνικής σύνδεσης και δημιουργικής έκφρασης.

20250926 084957

Στο Νηπιαγωγείο μας, τιμήσαμε τη μέρα με συζήτηση και παρουσίαση των αγαπημένων αθλημάτων των παιδιών,καταλήγοντας στο τέλος να βγούμε στην αυλή, όπου τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, συνεργάστηκαν, έτρεξαν, γέλασαν και χάρηκαν τη χαρά της κίνησης.

InShot 20251026 224253600 InShot 20251026 223628257 InShot 20251026 223841390 20250926 112826 IMG ba837d71b7d431d7a1e50ae9f0551e24 V

Ευχαριστούμε πολύ τη γυμνάστρια, παίκτρια του μπάσκετ, Πωλίνα Λιώνη για το πολύ όμορφο πρόγραμμα γυμναστικής που ετοίμασε για τα παιδιά μας.

 

Όταν η ΤΕΛΕΊΑ γίνεται ΓΡΑΜΜΉ ξεκινά το ταξίδι της δημιουργίας και της φαντασίας-Παγκόσμια Ημέρα Τελείας (15 Σεπτεμβρίου)

Η έννοια της γραμμής αποτελεί βασικό στοιχείο στη διδασκαλία των εικαστικών και της προγραφής στο νηπιαγωγείο. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά αναγνωρίζουν και πειραματίζονται με διαφορετικά είδη γραμμών – ευθείες, καμπύλες, σπαστές, κάθετες και οριζόντιες – αναπτύσσοντας την οπτικοκινητική τους αντίληψη και τη λεπτή κινητικότητα. Οι γραμμές γίνονται αφορμή για εξερεύνηση, δημιουργία και έκφραση, προετοιμάζοντας τα παιδιά για τη μετέπειτα διαδικασία της γραφής.

Ξεκινήσαμε από την τελεία. Η Παγκόσμια Ημέρα Τελείας (15 Σεπτεμβρίου) είναι μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά να ανακαλύψουν τη δύναμη της δημιουργικότητας και της αυτοέκφρασης με παιχνίδια και συζητήσεις γύρω από την έννοια της προσπάθειας, της αυτοπεποίθησης και της μοναδικότητας κάθε παιδιού. Παρακολουθήσαμε το παραμύθι του Peter H. Reynolds,”Η τελεία”

h teleia reynolds cover

Το βιβλίο ” η τελεία ” αποτέλεσε έμπνευση για άλλη μια φορά!!!

Γνωρίσαμε τα διάφορα είδη γραμμών

Ένας μεγάλος μαύρος κύκλος! Με τι μοιάζει; Για να του δώσεις τη σωστή ερμηνεία θέλει πολλή παρατήρηση και φαντασία…

Πολλές μικρές τελείες, στριμωγμένες και ξάφνου μια, μόνο μία κάτι κάνει! Κινείται, προσπαθεί να τεντωθεί και αλλάζει μέγεθος, φορά, κίνηση, σχήμα…

Γίνεται μια γραμμή!

Κι αλλάζει διαρκώς και γνωρίζει καινούργιους κόσμους, ικανότητες, συναισθήματα, διαδρομές…

Ταξιδεύει, γνωρίζει, φοβάται, ανεβαίνει, βρέχεται… αντέχει!

Κι ύστερα συναντά το χρώμα, τον ουρανό, το ουράνιο τόξο και σταματά να νιώθει απέραντη μοναξιά ακόμα κι όταν μείνει μόνη ξανά. Είχε μάθει πια πως όταν ξεκινάς ένα ταξίδι θα πρέπει να φτάσεις στον προορισμό σου. Να περάσει δυσκολίες, να δοκιμάσει, να τραβήξει όσο ποιο μακριά μπορεί… τη γραμμή! ( Απόσπασμα από το βιβλίο “Το ταξίδι της κόκκινης γραμμής” ,Μαρία Δασκαλάκη και Μάνος Ταμιωλακης).

https://youtu.be/MnVw2bz9iuI?si=RMBu6nrz2G-uZU0R

Με αφορμή το βιβλίο ξεκίνησε και το δικό μας ταξίδι στις γραμμές. Γραμμές κάθετες (“όρθιες”), οριζόντιες (“ξαπλωτές”), πλάγιες (“που γέρνουν λιγάκι”) τεθλασμένες (“καμπύλες, κυματιστές, ζιγκ ζαγκ”).

Γίναμε και μεις μικροί Μαέστροι..με το δακτυλάκι μας ακολουθήσαμε τον ρυθμό της γραμμής.

https://youtu.be/LHtlvxIoxn4?si=cQupWmyaU1lFG5zq

Σε μικρές ομάδες παίξαμε με το γραμμοζάρι μας και εξασκηθήκαμε στη δημιουργία γραμμών.

InShot 20251101 210255342

Φτιάξαμε αυτοκινητόδρομο και ονοματίζαμε τις γραμμές πάνω στις οποίες οδηγούσαμε τα αυτοκινητάκια μας.

InShot 20251101 210445530

Παίξαμε πολλά παιχνίδια με τα είδη των γραμμών.Σ ένα μεγάλο τραπέζι, ζωγραφίσαμε πάνω στο χαρτί του μέτρου, διάφορα είδη γραμμών. Τα παιδιά ακολούθησαν το δρόμο της γραμμής τοποθετώντας πάνω της όποιο υλικό ήθελαν πχ φασόλια, μακαρόνια, πον πον,ξυλάκια,ξηρούς καρπούς κλπ.

InShot 20251101 221843619

InShot 20251101 214924585 InShot 20251101 215034843 InShot 20251101 215246074 InShot 20251101 215430853 InShot 20251101 215607241 InShot 20251101 215905791