Μαθαίνω τον ΚΟΚ και με ασφάλεια κυκλοφορώ!!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – 2o Νηπιαγωγείο Αλμυρού

Στο πλαίσιο του 1ου Εργ. Δεξιοτ. της  θεματικής Ενότητας: «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην» ασχοληθήκαμε με την οδική ασφάλεια, με τίτλο του προγράμματος: « Μαθαίνω τον ΚΟΚ και με ασφάλεια κυκλοφορώ» και σκοπό την εκπαίδευση των παιδιών στην οδική ασφάλεια.

Στόχοι του εργαστηρίου είναι:

Α. ως προς τις δεξιότητες του νου: οι μαθητές/τριες να περιγράφουν, να διατυπώνουν ερωτήματα, να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού και έντυπου εποπτικού υλικού σχετικά με τον «κώδικα οδικής κυκλοφορίας».  Να παρατηρούν, να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται κάθε νέα πληροφορία με δημιουργικό τρόπο.

Β. ως προς το θέμα: οι μαθητές/τριες α)να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες,  τις πινακίδες σήμανσης του ΚΟΚ, τις διαβάσεις  και να μπορούν να διασχίσουν τον δρόμο με ασφάλεια ,β) να μάθουν τα οφέλη του ποδηλάτου για την υγεία μας και να γνωρίσουν τις βασικές αρχές ασφαλούς οδήγησης του ποδηλάτου και τα σήματα. Καθώς επίσης τον εξοπλισμό του ποδηλάτη, γ) να κατανοήσουν ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι  όταν οδηγούμε στο δρόμο, δ)να έρθουν σε επαφή και να κατανοήσουν έννοιες όπως ειδικό καθισματάκι  και ζώνη ασφαλείας, να μάθουν να τα αναγνωρίζουν ως αντικείμενα και τη σημασία που έχουν για την ασφάλεια τους ως επιβάτες, ε)να ευαισθητοποιηθούν οι γονείς στην εκπαίδευση οδικής ασφάλειας και στην υιοθέτηση σωστών οδικών συμπεριφορών.

Μέσα από συζήτηση διερευνάται η υπάρχουσα γνώση σχετικά με τους φωτεινούς σηματοδότες, για οδηγούς και πεζούς, τα  χρώματα  τους και τη σημασία τους.

Παρατηρήσαμε εικόνες

Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο: Πίνακας Αναφοράς για τα Σήματα Οδικής Κυκλοοφορί… | School activities, Traffic safety, Blog posts 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΛΟΥ | Το Νηπιαγωγείο κοντά στο μαθητή

Παρακολουθήσαμε Βίντεο

 

Τα  παιδιά χρωμάτισαν έναν φωτεινό σηματοδότη για οδηγούς και έναν για πεζούς με τα σωστά χρώματα.

IMG20231108132021    20231128 115252 1 20231128 115309 1 20231128 115327 1

Μάθαμε για τον κύριο ΚΟΚ. Στον κύριο ΚΟΚ αρέσει να βλέπει τους πεζούς αλλά και τα μέσα μεταφοράς, αυτοκίνητα, λεωφορεία, ταξί, ποδήλατα, καράβια, και άλλα πολλά, να πηγαίνουν βόλτες και ταξίδια. Όμως είναι και … λίγο αυστηρός και βάζει κανόνες για να είναι όλοι ασφαλής. Ο κύριος ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) χρησιμοποιεί πολλά σήματα που θέλει να ξέρουμε για να κυκλοφορούμε  σωστά.

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Καλώς τον κύριο ΚΟΚ” ,μια διασκευή από τη Δ΄τάξη του 10ου Δημοτικού σχολείου Χαλκίδας

Ακούσαμε το τραγούδι :Στον δρόμο όταν περπατώ (πατήστε στο παρακάτω link για να  το ακούσετε )

https://video.link/w/Xt3Ec

Παρακολουθήσαμε Βίντεο με τίτλο “Κυκλοφοριακή Αγωγή, Μαθαίνουμε τα σήματα της τροχαίας” και μάθαμε ότι  τα σήματα χωρίζονται σε 4 κατηγορίες : υποχρεωτικά, απαγορευτικά, προειδοποιητικά, πληροφοριακά.

Έχει σήματα λοιπόν που  είναι τρίγωνα κόκκινα με κίτρινο χρώμα εσωτερικά και μας ειδοποιούν για έναν κίνδυνο.

Έχει σήματα που μας απαγορεύουν κάτι. Συνήθως αυτά είναι στρογγυλά με μια κόκκινη γραμμή, σαν αυτά στην παρακάτω εικόνα.

Έχει σήματα που μας δείχνουν τι είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε σαν οδηγοί και σαν πεζοί. Αυτά τις πιο πολλες φορές είναι χρώμα μπλέ

Ο κύριος ΚΟΚ έχει και ακόμα μερικά σήματα που μας δίνουν πληροφορίες που χρειαζόμαστε. 

Παίξαμε!!

 

Κάναμε φύλλο εργασίας “Ενώσαμε τα ίδια σήματα”

20231128 115441 1    20231128 115130 120231128 115150 1

Συζητήσαμε για τις διαβάσεις και το πώς μπορούμε να διασχίσουμε με ασφάλεια τον δρόμο. Φτιάξαμε τα δικά μας σήματα και   κάναμε την αυλή μας πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.

20231206 161112 COLLAGE               20231206 161305 COLLAGE

Μάθαμε για το ποδήλατο, τα  οφέλη του  και πως μπορούμε να ποδηλατούμε με ασφάλεια.

 

Μέρη του ποδηλάτου 2

Διαβάσαμε τα παραμύθια:

  Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΠΟΔΗΛΑΤΑΚΙΑΣ (παραμύθι για την κυκλοφοριακή αγωγή) - Κατερίνα Βαϊμάκη           Η ΜΙΛΙ ΚΑΙ Η ΜΟΛΙ ΚΑΝΟΥΝ ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ( ΜΙΛΙ ΚΑΙ ΜΟΛ

Τα παιδιά κατανόησαν την σωστή συμπεριφορά ενός ποδηλάτη, τη σημασία του να τηρούν και οι ποδηλάτες τον Κ.ΟΚ.  και ποιον εξοπλισμό πρέπει να έχει ο κάθε ποδηλάτης.

Ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι.

IMG 99b6ae1d68fd3f3f53609b124fbb79f0 V

Χρωμάτισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό του ποδηλάτη.

20231128 115031 1 20231128 115059 1

  20231128 115043 1  20231128 115422 1IMG20231120130632 IMG20231120130643

Παρακολουθήσαμε βίντεο και συζητήσαμε τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς. Μάθαμε ότι πρέπει να φοράμε ζώνη ασφαλείας ,να καθόμαστε στο ειδικό καθισματάκι και να συμπεριφερόμαστε σωστά ως επιβάτες.

Πατήστε στα παρακάτω link 

https://video.link/w/7rcKc    https://video.link/w/etcKc  

Χρωματίζουν μία εργασία που δείχνει ένα παιδάκι που κάθεται στο ειδικό καθισματάκι και φοράει τη ζώνη του.

IMG20231127133519 20231128 120708 1    20231128 120717 1   20231128 120713 1

Και για να δούμε αν τα μάθαμε σωστά καλέσαμε την αρμόδια υπηρεσία, την Τροχαία Κοζάνης για να μας υπενθυμίσει πως πρέπει να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στον δρόμο.

20231206 162022 COLLAGE  GridArt 20231206 162425337

Σε φύλλο εργασίας χρωμάτισαν μόνο τις σωστές συμπεριφορές και διέγραψαν τις λάθος.

20231207 085113

Μοιράστηκε στα παιδιά το φύλλο εργασίας «Γονείς, παιδιά και κανόνες» από το υλικό του Νηπιαγωγείου με την προτροπή να το δώσουν στους γονείς τους όταν πάνε στο σπίτι, να συζητήσουν για την ασφάλεια στο δρόμο και να «βοηθήσουν» τους γονείς τους να συμπληρώσουν τα κειμενάκια του φύλλου αυτού. Πρόκειται για τη συμπλήρωση μιας επιστολής που σκοπό έχει τη συμμετοχή των γονέων στο πρόγραμμα Εργ.Δεξ, που υλοποιείται στο νηπιαγωγείο και την ευαισθητοποίησή τους στην εκπαίδευση οδικής ασφάλειας και στην υιοθέτηση σωστών οδικών συμπεριφορών από τους ίδιους και από τα παιδιά τους.

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 12 10 145711

Τέλος για το πιο γλυκό κλείσιμο φτιάξαμε φωτεινούς σηματοδότες με μπισκότα, λιωμένη κουβερτούρα και καραμέλες!

GridArt 20231206 154152473 20231129 135501 COLLAGE

Πηγές:

  •  Το οπτικό και ακουστικό υλικό αναρτήθηκε από το διαδίκτυο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
  •  Το πρόγραμμα βασίστηκε  στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Του δρόμου το ασφαλές» της Δρ. Κ Θεοδοσέλη από                   το αποθετήριο του ΙΕΠ