Μαθαίνω τον ΚΟΚ και με ασφάλεια κυκλοφορώ!!

Στο πλαίσιο του 1ου Εργ. Δεξιοτ. της θεματικής Ενότητας: «Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην» ασχοληθήκαμε με την οδική ασφάλεια, με τίτλο του προγράμματος: « Μαθαίνω τον ΚΟΚ και με ασφάλεια κυκλοφορώ» και σκοπό την εκπαίδευση των παιδιών στην οδική ασφάλεια.
Στόχοι του εργαστηρίου είναι:
Α. ως προς τις δεξιότητες του νου: οι μαθητές/τριες να περιγράφουν, να διατυπώνουν ερωτήματα, να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού και έντυπου εποπτικού υλικού σχετικά με τον «κώδικα οδικής κυκλοφορίας». Να παρατηρούν, να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται κάθε νέα πληροφορία με δημιουργικό τρόπο.
Β. ως προς το θέμα: οι μαθητές/τριες α)να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες, τις πινακίδες σήμανσης του ΚΟΚ, τις διαβάσεις και να μπορούν να διασχίσουν τον δρόμο με ασφάλεια ,β) να μάθουν τα οφέλη του ποδηλάτου για την υγεία μας και να γνωρίσουν τις βασικές αρχές ασφαλούς οδήγησης του ποδηλάτου και τα σήματα. Καθώς επίσης τον εξοπλισμό του ποδηλάτη, γ) να κατανοήσουν ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι όταν οδηγούμε στο δρόμο, δ)να έρθουν σε επαφή και να κατανοήσουν έννοιες όπως ειδικό καθισματάκι και ζώνη ασφαλείας, να μάθουν να τα αναγνωρίζουν ως αντικείμενα και τη σημασία που έχουν για την ασφάλεια τους ως επιβάτες, ε)να ευαισθητοποιηθούν οι γονείς στην εκπαίδευση οδικής ασφάλειας και στην υιοθέτηση σωστών οδικών συμπεριφορών.
Μέσα από συζήτηση διερευνάται η υπάρχουσα γνώση σχετικά με τους φωτεινούς σηματοδότες, για οδηγούς και πεζούς, τα χρώματα τους και τη σημασία τους.
Παρατηρήσαμε εικόνες

Παρακολουθήσαμε Βίντεο
Τα παιδιά χρωμάτισαν έναν φωτεινό σηματοδότη για οδηγούς και έναν για πεζούς με τα σωστά χρώματα.
Μάθαμε για τον κύριο ΚΟΚ. Στον κύριο ΚΟΚ αρέσει να βλέπει τους πεζούς αλλά και τα μέσα μεταφοράς, αυτοκίνητα, λεωφορεία, ταξί, ποδήλατα, καράβια, και άλλα πολλά, να πηγαίνουν βόλτες και ταξίδια. Όμως είναι και … λίγο αυστηρός και βάζει κανόνες για να είναι όλοι ασφαλής. Ο κύριος ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) χρησιμοποιεί πολλά σήματα που θέλει να ξέρουμε για να κυκλοφορούμε σωστά.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Καλώς τον κύριο ΚΟΚ” ,μια διασκευή από τη Δ΄τάξη του 10ου Δημοτικού σχολείου Χαλκίδας
Ακούσαμε το τραγούδι :Στον δρόμο όταν περπατώ (πατήστε στο παρακάτω link για να το ακούσετε )
Παρακολουθήσαμε Βίντεο με τίτλο “Κυκλοφοριακή Αγωγή, Μαθαίνουμε τα σήματα της τροχαίας” και μάθαμε ότι τα σήματα χωρίζονται σε 4 κατηγορίες : υποχρεωτικά, απαγορευτικά, προειδοποιητικά, πληροφοριακά.
Έχει σήματα λοιπόν που είναι τρίγωνα κόκκινα με κίτρινο χρώμα εσωτερικά και μας ειδοποιούν για έναν κίνδυνο.

Έχει σήματα που μας απαγορεύουν κάτι. Συνήθως αυτά είναι στρογγυλά με μια κόκκινη γραμμή, σαν αυτά στην παρακάτω εικόνα.

Έχει σήματα που μας δείχνουν τι είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε σαν οδηγοί και σαν πεζοί. Αυτά τις πιο πολλες φορές είναι χρώμα μπλέ

Ο κύριος ΚΟΚ έχει και ακόμα μερικά σήματα που μας δίνουν πληροφορίες που χρειαζόμαστε.

Παίξαμε!!
Κάναμε φύλλο εργασίας “Ενώσαμε τα ίδια σήματα”
Συζητήσαμε για τις διαβάσεις και το πώς μπορούμε να διασχίσουμε με ασφάλεια τον δρόμο. Φτιάξαμε τα δικά μας σήματα και κάναμε την αυλή μας πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.
Μάθαμε για το ποδήλατο, τα οφέλη του και πως μπορούμε να ποδηλατούμε με ασφάλεια.
Διαβάσαμε τα παραμύθια:

Τα παιδιά κατανόησαν την σωστή συμπεριφορά ενός ποδηλάτη, τη σημασία του να τηρούν και οι ποδηλάτες τον Κ.ΟΚ. και ποιον εξοπλισμό πρέπει να έχει ο κάθε ποδηλάτης.
Ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι.
Χρωμάτισαν τον απαραίτητο εξοπλισμό του ποδηλάτη.
Παρακολουθήσαμε βίντεο και συζητήσαμε τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς. Μάθαμε ότι πρέπει να φοράμε ζώνη ασφαλείας ,να καθόμαστε στο ειδικό καθισματάκι και να συμπεριφερόμαστε σωστά ως επιβάτες.
Πατήστε στα παρακάτω link
https://video.link/w/7rcKc https://video.link/w/etcKc
Χρωματίζουν μία εργασία που δείχνει ένα παιδάκι που κάθεται στο ειδικό καθισματάκι και φοράει τη ζώνη του.
Και για να δούμε αν τα μάθαμε σωστά καλέσαμε την αρμόδια υπηρεσία, την Τροχαία Κοζάνης για να μας υπενθυμίσει πως πρέπει να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στον δρόμο.
Σε φύλλο εργασίας χρωμάτισαν μόνο τις σωστές συμπεριφορές και διέγραψαν τις λάθος.
Μοιράστηκε στα παιδιά το φύλλο εργασίας «Γονείς, παιδιά και κανόνες» από το υλικό του Νηπιαγωγείου με την προτροπή να το δώσουν στους γονείς τους όταν πάνε στο σπίτι, να συζητήσουν για την ασφάλεια στο δρόμο και να «βοηθήσουν» τους γονείς τους να συμπληρώσουν τα κειμενάκια του φύλλου αυτού. Πρόκειται για τη συμπλήρωση μιας επιστολής που σκοπό έχει τη συμμετοχή των γονέων στο πρόγραμμα Εργ.Δεξ, που υλοποιείται στο νηπιαγωγείο και την ευαισθητοποίησή τους στην εκπαίδευση οδικής ασφάλειας και στην υιοθέτηση σωστών οδικών συμπεριφορών από τους ίδιους και από τα παιδιά τους.
Τέλος για το πιο γλυκό κλείσιμο φτιάξαμε φωτεινούς σηματοδότες με μπισκότα, λιωμένη κουβερτούρα και καραμέλες!
Πηγές:
- Το οπτικό και ακουστικό υλικό αναρτήθηκε από το διαδίκτυο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
- Το πρόγραμμα βασίστηκε στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Του δρόμου το ασφαλές» της Δρ. Κ Θεοδοσέλη από το αποθετήριο του ΙΕΠ

























