Μικροί Μετεωρολόγοι
Το δίμηνο Φεβρουάριος -Μάρτιος 2023 ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων με τίτλο “Μικροί μετεωρολόγοι”.
Είναι ένα πρόγραμμα για την σύνδεση των καιρικών φαινομένων με τις επιδράσεις τους στις κοινωνίες και το περιβάλλον
Στόχος του σχεδίου δράσης είναι οι μαθητές να έρχονται αντιμέτωποι με προβλήματα που απαιτούν επίλυση, να διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να λάβει υπόψη της μια ομάδα ερευνητών, για την επίλυση του προβλήματος, να χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες, να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν τα δικά τους επιστημονικά όργανα με απλά υλικά αλλά και ψηφιακά μέσα, να γνωρίζουν τις μεταβλητές που συνθέτουν την καταγραφή αλλά και την πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών, τις έννοιες της διατήρησης και τη μεταβολής, ενώ θα προβληματίζονται για θέματα που μπορούν να προκύψουν λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Roca Nuria “Ο καιρός “
Δημιουργήσαμε πίνακα με τον αγαπημένο καιρό των παιδιών:
Τα παιδιά σε ομάδες δημιούργησαν τετράγωνα με διάφορα σύμβολα καιρού και προγραμμάτισαν το επιδαπέδιο ρομπότ ,Beebot να ακολουθήσει συγκεκριμένες εντολές, καθοδηγώντας το σε συγκεκριμένο καιρικό φαινόμενο.
Φύλλο εργασίας : Ζωγράφισαν τα σύμβολα σε χαρτί ώστε το Beebot να μετακινηθεί στο τετράγωνο που δείχνει τον καιρό της παρούσας μέρας
Φωτογράφισαν τον ουρανό και τον περιβάλλοντα χώρο του νηπιαγωγείου ημέρες με διαφορετικές καιρικές συνθήκες.
Τα παιδιά κατέγραφαν τον καιρό καθημερινά ζωγραφίζοντας αναλόγως μέσα στα κουτάκια της καταγραφής τα κατάλληλα σύμβολα καιρικών φαινομένων. Στο τέλος της εβδομάδας μετρήσαμε πόσες μέρες είχε ήλιο, πόσες συννεφιά, πόσες βροχή κ.τ.λ .
Με αφορμή τον δυνατό αέρα μιλήσαμε για αυτόν . Διαβάσαμε τα βιβλία:
«Τα τέσσερα στοιχεία αέρας» Maria Rius Εκδόσεις Κέδρος
«Ο αέρας φου φου» Νούρια & Εμπάρ Χιμένεθ Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες από αεροδρόμια και όργανα μέτρησης του αέρα .Κατασκευάσαμε ανεμούριο και με τη χρήση πυξίδας παρακολουθήσαμε την κατεύθυνση του ανέμου που μας δείχνει το ανεμούριο.
Το χιόνι που έπεσε μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για την θερμοκρασία. Γνωρίσαμε το θερμόμετρο εξωτερικού χώρου ,καταγράψαμε την εβδομαδιαία εσωτερική και εξωτερική θερμοκρασία σε ατομικό φύλλο εργασίας
Ετοιμάσαμε 2 μεγάλους πίνακες εβδομαδιαίας καταγραφής Θερμοκρασίας (εσωτερικής/εξωτερικής)
Κατασκευάσαμε τα δικά μας θερμόμετρα
Γνωρίσαμε την Ε.Μ.Υ. και το επάγγελμα του μετεωρολόγου .Παρακολουθήσαμε δελτία καιρού και τα παιδιά ζωγραφίσανε τη δική τους πρόβλεψη για τον καιρό της Ελλάδας, χρησιμοποιώντας μετεωρολογικά σύμβολα.
Παρουσίασαν το δελτίο καιρού στους συμμαθητές τους
Τέλος για να αποτυπώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν και για να διασκεδάσουν κατασκεύασαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με εικόνες σχετικές με τον καιρό για ατέλειωτες ώρες παιχνιδιού μέσα στην τάξη…
Πηγές στο διαδίκτυο :
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2012/08/blog-post_31.html
http://nipiablog.blogspot.com/2022/02/blog-post.html
Παιχνίδι για τον καιρό στο Νηπιαγωγείο (taniamanesi-kourou.blogspot.com)