Μια ακόμη δημιουργική χρονιά έφτασε στο τέλος της…..
και ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε τους μικρούς μας μαθητές!
Με τραγούδια και χαρές κλείσαμε αυτή την υπέροχη χρονιά προσπαθώντας να στείλουμε τα μηνύματά μας….
Το Γ’ τμήμα του νηπιαγωγείου μας παρουσίασε μια υπέροχη γιορτή βασισμένη στο σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας που είχε σαν τίτλο «Βελτιώνοντας τις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών».
Το Α’ και το Β’ τμήμα του νηπιαγωγείου μας οργάνωσε ένα οικολογικό πάρτι όπου οι μαθητές διασκέδασαν πετώντας χρώμα και κάνοντας κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά. Έγραψαν μηνύματα για τη γη και τραγούδησαν το τραγούδι που οι ίδιοι δημιούργησαν….
Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, αποχαιρέτησε τους μικρούς μας μαθητές με αναμνηστικά μπλουζάκια, κούπες και παγωτό !!!
Τους ευχαριστούμε πολύ !!!!
Ευχόμαστε σε όλους ένα Χαλαρό και Ξεκούραστο Καλοκαίρι!!!
Σήμερα, Τετάρτη, 21/5/2025 επισκεφθήκαμε το κτήμα Pandrosia στο Πυλί για να δούμε από κοντά την καλλιέργεια της αλόης, ενός φυτού με πάρα πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον άνθρωπο!
Εκεί μας υποδέχθηκε ο ιδιοκτήτης μαζί με τους συνεργάτες του και κάναμε μια ενδιαφέρουσα περιήγηση στο χώρο.
Μας έδειξαν την αλόη από κοντά… και μας είπαν πού χρησιμοποιείται…
Κάναμε το πικ νικ μας στην εξοχή……
Φεύγοντας συναντήσαμε τα πρόβατα που φιλοξενεί το κτήμα….. Επιστρέψαμε χαρούμενοι και γεμάτοι γνώσεις….
Ευχαριστούμε πολύ το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας που ανέλαβε τα έξοδα του λεωφορείου για τη μεταφορά μας καθώς και γονέα του σχολείου μας που παραχώρησε δωρεάν ένα μικρό βαν που χρειαζόμασταν επιπλέον ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες μεταφοράς των μαθητών μας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Θεματική ενότητα: «Φροντίζω το Περιβάλλον» – Yποθεματική: «Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά».
Το πρόγραμμα εκπονήθηκε από το Α’ και το Β’ τμήμα του Νηπιαγωγείου μας στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα φυτά του τόπου μας και ειδικότερα μέσω της προσεκτικής παρατήρησης διερεύνησαν τα φυτά της αυλής και της γειτονιάς του σχολείου μας. Επιπρόσθετα, ήρθαν σε επαφή με ειδικό – γεωπόνο που τους πληροφόρησε σχετικά με τα φυτά της περιοχής μας και τη χρησιμότητα τους σε διάφορους τομείς. Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά για την πραγματοποίηση μίας σειράς δραστηριοτήτων με στόχο τη διάσωση και διατήρηση της πολιτιστικής αξίας των φυτών του τόπου τους.
Η παραλία μας περίμενε…και είχε στρώσει το πιο όμορφο ροζ χαλί για να μας καλωσορίσει!!
Παιχνίδια στην παραλία ανακαλύπτοντας φυτά που δεν γνωρίζουμε…
Αποτυπώσαμε τη χαρά μας στην παραλία….!
Με την επιστροφή μας στο σχολείο φτιάξαμε το φυτολόγιο της περιπλάνησής μας…
και επικαιροποιήσαμε το χάρτη που είχαμε δει στο google maps ζωγραφίζοντας το δικό μας προσθέτοντας ό,τι έλειπε….
Δόθηκε αποστολή στο σπίτι…..και συλλέχθηκαν πληροφορίες αναφορικά με τις χρήσεις των φυτών στη μαγειρική, στη λογοτεχνία , στην ιατρική και στη λαϊκή τέχνη….
Επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας ο γεωπόνος κ.Δημήτρης Βαγγέλης όπου απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών και μας έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για τα φυτά του τόπου μας.
Μιλήσαμε για τη θέση των φυτών στην ελληνική μυθολογία και μάθαμε για τον «Απόλλωνα και τη Δάφνη».
Με αφορμή τις πληροφορίες που συλλέξαμε σε προηγούμενο εργαστήριο σχετικά με την πολιτιστική αξία των φυτών του τόπου μας δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με την εφαρμογή storyjumper. Για το περιεχόμενο του αξιοποιήσαμε τις πληροφορίες που μας έδωσε ο γεωπόνος αλλά και το διαδίκτυο.
Πατώντας στο ακόλουθο link θα μπορέσετε να διαβάσετε το ηλεκτρονικό μας βιβλίο .(στην 3η σελίδα πατήστε το μπλε κουμπί PLAY κάτω από το βιβλίο ώστε να ακούσετε ηχογραφημένο μήνυμα).
Φτάνοντας στην ολοκλήρωση του προγράμματος «Τα φυτά του τόπου μας» αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση και να φροντίσουμε να καθαριστεί η γειτονική περιοχή – παραλία που είχαμε επισκεφθεί το προηγούμενο διάστημα ώστε να είναι καθαρός ο χώρος που μεγαλώνουν τα φυτά που είχαμε παρατηρήσει.
Ετοιμάσαμε λοιπόν μια αφίσα για να προσκαλέσουμε τους γονείς και 3 πινακίδες με μηνύματα……
Επίσης, αποφασίσαμε να αποστείλουμε επιστολή στον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος – Καθαριότητας – Ανακύκλωσης Κω κύριο Σταμάτη Καμπουράκη ζητώντας την πραγματοποίηση ενεργειών για τη διάσωση της φυσικής κληρονομιάς του τόπου μας. Επισημάναμε τη σημασία της ανάδειξης της πολιτιστικής αξίας του φυτών του τόπου μας κρατώντας τους χώρους που αναπτύσσονται καθαρούς. Τέλος, τον ενημερώσαμε για τη δική μας δράση και του εκφράσαμε την επιθυμία μας να βοηθήσει στις ενέργειες που θα κάνουμε με όποιο τρόπο μπορεί.
Η Δράση καθαρισμού της γειτονικής παραλίας πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Παρασκευή, 9/5 /2025 με τη συμμετοχή πολλών γονέων τους οποίους ευχαριστούμε θερμά!
Το πρόγραμμά μας αξιολογήθηκε με κουκλοθέατρο ……
Η ξυνίλα, η μαθιόλα και η σειληνή (φυτά που τα παιδιά συνάντησαν και γνώρισαν στην περιοχή μας) συναντιούνται , γνωρίζονται και γίνονται φίλοι μέσα από διάφορες αστείες καταστάσεις….
Η δράση του ενεργού πολίτη περιλαμβάνει δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τα παιδιά να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της κοινότητας τους, με τρόπο βιωματικό και ουσιαστικό. Μέσα από τέτοιες δράσεις , τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του «ανήκειν», μαθαίνουν να συνεργάζονται και να αναλαμβάνουν υπευθυνότητα.
Έτσι λοιπόν και εμείς ως ενεργοί πολίτες αυτού του τόπου αναλάβαμε δράση……
Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί καθαρίσαμε την γειτονική μας παραλία την Παρασκευή , 9/5/25 ,με δαγκάνες που αγόρασε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων.
Κατά την διάρκεια και ολοκλήρωση της δράσης όλοι φορούσαμε γάντια ενώ χρησιμοποιήθηκαν σακούλες απορριμμάτων οι οποίες αργότερα συλλέχθηκαν από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου Κω.
Η αφορμή για την υλοποίηση της δράσης αυτής δόθηκε μετά την ανάγνωση του παραμυθιού…« Μια θάλασσα πλαστικά » όπου οι μικροί μας μαθητές έδωσαν φωνή στα ζωάκια που κινδύνευαν και ζητούσαν τη βοήθειά μας….
Οι μαθητές μας αποφάσισαν να αναλάβουμε δράση όλοι μαζί και να ζητήσουν ΒΟΗΘΕΙΑ!!!
Φτιάξαμε αφίσα πρόσκληση
Συμφωνήσαμε να φτιάξουμε πινακίδες με μηνύματα που θα βάζαμε στην παραλία και τις ετοιμάσαμε….
Συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του Νηπιαγωγείου όλοι ….. την Παρασκευή , 9/5/2025 και ξεκινήσαμε…
Φτάσαμε παραλία………και αναλάβαμε ΔΡΑΣΗ!!!!
Καθώς καθαρίζαμε αφήναμε και τα μηνύματά μας……!!
Τη Δράση μας αυτή κάλυψε το KOS TV όπου οι μικροί μας μαθητές κατέθεσαν τις ανησυχίες τους…
Σε αυτή την προσπάθεια, έδωσαν το «παρών» ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος – Καθαριότητας – Ανακύκλωσης Σταμάτης Καμπουράκης και η Προϊσταμένη της υπηρεσίας Περιβάλλοντος – Καθαριότητας Θάλεια Κιαπόκα.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση και ολοκλήρωση της δράσης αυτής και δεσμευόμαστε πως δεν θα σταματήσουμε να ανησυχούμε!!!!
ΓΙΑΤΙ……ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΜΕΡΑ……
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση μας σε συνεργασία με το ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ με θέμα τη Φιλία «Μαθαίνω να ακούω & να συνεργάζομαι», το οποίο πραγματοποιήθηκε από την ψυχολόγο του κέντρου κ. Άννα Γεωργαντή.
Τις μέρες που πέρασαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες και δράσεις με θέμα το Πάσχα.
Διαβάσαμε βιβλία για τα θαύματα και τη ζωή Tου Χριστού, επεξεργαστήκαμε αγιογραφίες και έργα τέχνης όπου είδαμε τα Πάθη Του.
Ακόμη μέσα από οπτικοακουστικό υλικό γνώρισαν τα πασχαλινά έθιμα και τον συμβολισμό τους.
Φυσικά δεν μείναμε μόνο σε αυτό, αλλά με τα χεράκια μας ζωγραφίσαμε και κάναμε διάφορες κατασκευές σχετικές με την γιορτή του Πάσχα… λαγουδάκια, κοτούλες, αυγά, καλαθάκια, στολίζουν τώρα το σπίτι μας !!
και…..πολλές όμορφες κατασκευές……….
Φτιάξαμε φαναράκια………..
Δεν έλειψαν βέβαια τα αβγά, τα καλάθια , οι λαμπάδες, οι κάρτες
Πασχαλινό κουκλοθέατρο……Η πασχαλίτσα μαθαίνει στην αραχνούλα τί γιορτάζουμε το Πάσχα……….
Τα παιδιά μας στην αυλή στόλισαν ένα τάφο για το Χριστούλη!!!
Παίξαμε παιχνίδια μνήμης και παρατηρητικότητας
Πήραμε τα γλαστράκια με τους βασιλικούς μας και ένα σοκολατένιο λαγουδάκι που στόλισε το καλάθι μας – ΔΩΡΟ από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας και τους ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!!
Και κλείσαμε για διακοπές πηγαίνοντας εκκλησία στον Άγιο Γεώργιο τον Πετρουμιανό!
Από τον καιρό του θρυλικού ηρωισμού και της αυταπάρνησης για την ελευθερία μέχρι σήμερα οι Έλληνες βίωσαν συχνά περιόδους δύσκολες και τις περισσότερες φορές επεδείκνυαν γενναιότητα και θάρρος. Άλλοτε πάλι, οι Έλληνες βιώσαν περιόδους κατάπτωσης και χρόνια παρακμής. Ωστόσο, σε καμία περίοδο της σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας δεν µειώθηκε ούτε για μια στιγμή το μεγαλείο της αυτοθυσίας και της μεγαλοσύνης των Ελλήνων ηρώων της επανάστασης του 1821.
Έτσι λοιπόν και εμείς προσπαθήσαμε να τιμήσουμε τη λαμπρή επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821 που σηματοδοτεί ιστορικά την ημερομηνία έναρξης της επανάστασης των Ελλήνων από τον Οθωμανικό ζυγό.
Μιλήσαμε για την επανάσταση και κάναμε σημαίες….
Διπλή γιορτή….Διπλή χαρά….Ευαγγελισμός της Θεοτόκου!!!
Τραγουδήσαμε το Θούριο … μιλήσαμε για τους ήρωες της Επανάστασης..
Διαβάσαμε τα «Ελληνάκια » της Ευγ.Φακίνου και ζωγραφίσαμε.
Πολύτιμη βέβαια η Ειρήνη!!!
Το κάθε τμήμα ετοίμασε και παρουσίασε τη γιορτή του!!!
Οι μαθητές του Γ’ τμήματος έγιναν αστροναύτες και ταξίδεψαν στο διάστημα γνωρίζοντας το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες αυτού.Προσπάθησαν να κατανοήσουν την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο καθώς και την εναλλαγή μέρας και νύχτας.
Τα παιδιά συμμετείχαν σε πλήθος δραστηριοτήτων που σκοπός τους ήταν η ανάδειξη της σπουδαιότητας της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της από κοινού ανακάλυψης, η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και η αξιοποίηση της τεχνολογίας.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ :ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Το Α’ και το Β΄τμήμα του νηπιαγωγείου μας ασχολήθηκε για διάστημα περίπου δύο μηνών με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ» το οποίο διδάσκει στους μαθητές δεξιότητες απαραίτητες για τη ζωή τους.
Σκοπός του Προγράμματος
Να διδαχθούν τα παιδιά όχι το «τι», αλλά το «πώς» να σκέφτονται, και να αποκτήσουν Ατομικές και Κοινωνικές Δεξιότητες, με έμφαση στην ενίσχυση της Αυτοεκτίμησης και της Ενσυναίσθησης, στη Διαχείριση Συναισθημάτων και στην Επίλυση Προβλημάτων.
Δομή του Προγράμματος Το πρόγραμμα απαρτίζεται από 4 ενότητες που περιλαμβάνουν τα εξής: ▪ Α’ Ενότητα: Διάστημα προσαρμογής (γνωριμία, φιλία, συνεργασία). ▪ Β’ Ενότητα: Μαθήματα βασικών εννοιών (κανόνες, συγκέντρωση προσοχής, αποδοχή της διαφορετικής οπτικής, επαγωγική σκέψη). ▪ Γ’ Ενότητα: Αναγνώριση και Διαχείριση Συναισθημάτων (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, περηφάνια, ζήλια, απογοήτευση, στρες, κ.ά.) ▪ Δ’ Ενότητα: Επίλυση προβλημάτων (ποιο είναι το πρόβλημα; τι μπορώ να κάνω για να το λύσω; είναι καλή ιδέα;)
Ξεκινήσαμε λοιπόν ……….
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Το αξίωμα του ΒΟΗΘΟΥ (σύστημα ενίσχυσης αυτοεκτίμησης)
Η αυτοπαρουσίαση από τα παιδιά
Τα παιχνίδια ρόλων
Οι ιστορίες με τις ανάλογες εικόνες (story-telling)
Η συζήτηση και ο καταιγισμός ιδεών
Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με τα συναισθήματα
Ακούσαμε τραγούδια…
Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τεχνικές αυτορρύθμισης.
Εκτονώνω το θυμό μου….χτυπώντας το μαξιλάρι μου ή παίρνω κάτι από το κουτί της ηρεμίας που με βοηθάει να ηρεμήσω!
Ζωγραφίζουμε τον φόβο και τον θυμό μας και τον τρώει ο «ΘΥΜΟΦΟΒΟΦΑΓΟΣ ΜΑΣ»
Κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας…………
Και ολοκληρώσαμε το πρόγραμμά μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!!!!
Πραγματοποιήσαμε την Παρασκευή, 14/3/25 και ώρα 6.30μ.μ στο Νηπιαγωγείο μας επιμορφωτικό σεμινάριο με προσκεκλημένο εισηγητή τον κ. Νικηφόρο Φάρκωνα, κοινωνιολόγο της Αστικής Εταιρείας Ιπποκράτης, με θέμα «Διαχείριση των συναισθημάτων στη νηπιακή ηλικία».
7 Μαρτίου 1948 – Η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα
Τα Δωδεκάνησα ήταν από αρχαιοτάτων χρόνων δεμένα με τις τύχες του Ελληνισμού. Εν τούτοις, μόλις το 1947 έγινε η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στο ελληνικό κράτος.
Εξαιτίας της γεωγραφικής τους θέσης δέχθηκαν καταστρεπτικές επιδρομές από τους Πέρσες, τους Σαρακηνούς, τους Βενετούς, τους Γενουάτες, τους Σταυροφόρους και τους Τούρκους.
Από το 1309 περιήλθαν στην εξουσία των Ιωαννιτών Ιπποτών και έμειναν υπό την κυριαρχία τους έως το 1522, οπότε καταλήφθηκαν από τους Οθωμανούς Τούρκους.
Με την έναρξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821, τα Δωδεκάνησα επαναστάτησαν, αλλά το 1830 επιστράφηκαν μαζί με τη Σάμο στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, με αντάλλαγμα την Εύβοια, η οποία ενσωματώθηκε στο ελεύθερο ελληνικό κράτος.
Η οθωμανική παρουσία στα Δωδεκάνησα τερματίζεται το 1912, μετά την κατάληψή τους από τους Ιταλούς. Όλοι τότε άρχισαν να σκέφτονται ότι είχε αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την ενσωμάτωσή τους στην Ελλάδα, πράγμα που έγινε εν μέρει πραγματικότητα με τη Συνθήκη των Σεβρών, που υπογράφτηκε στις 10 Αυγούστου 1920. Με αυτή τα Δωδεκάνησα παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα, εκτός από τη Ρόδο, που έμεινε στην κατοχή της Ιταλίας.
Η επίσημη τελετή της ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου έγινε στις 7 Μαρτίου 1948 και το 1955 τα Δωδεκάνησα έγιναν νομός με πρωτεύουσα τη Ρόδο.
Εμείς θέλοντας να τιμήσουμε την ημέρα αυτή ζωγραφίσαμε τα νησιά μας… και κάναμε καδράκια..
Τραγουδήσαμε το τραγούδι του Γ.Σακελαρίδη «7 του Μάρτη»
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή