Στις 29.11.2023 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο νηπιαγωγείο μας, επιμόρφωση για τη χρήση εξωτερικής συσκευής αυτόματης απινίδωσης – AED, από διασώστες του ΕΚΑΒ. Εθελοντές και μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν με βιωματικό τρόπο, τόσο στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και τη χρήση του απινιδωτή, όσο και στην παροχή πρώτων βοηθειών σε παιδιά και ενήλικες. Ο απινιδωτής είχε παραδοθεί στην προϊσταμένη του 6ου Νηπιαγωγείου Φλώρινας στις 18-9-2023, από τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Φλώρινας Σωτήρη Βόσδου, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος με τίτλο «Πρόγραμμα Απινίδωσης Δημόσιας Πρόσβασης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας – Θωμάς Γάκης».
Γιορτή λήξης σχολικού έτους 2022-23 στο 6ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας
Στις 14.6.2023 πραγματοποιήθηκε, παρουσία γονέων και κηδεμόνων, η καλοκαιρινή γιορτή όλων των τμημάτων στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Αφού το κάθε τμήμα παρουσίασε το δικό του θεατρικό δρώμενο , ακολούθησαν ομαδικά τραγούδια και χοροί. Επίσης, υπήρξε έκθεση των ομαδικών εργασιών των παιδιών. Η γιορτή έκλεισε με προσφορά κερασμάτων και δώρων στα παιδιά από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχία της γιορτής. Ευχόμαστε ολόψυχα σε όλους «Καλό καλοκαίρι!»
Η Προϊσταμένη και ο σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας
4ο εργαστήριο δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας.
Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων, με το οποίο ασχοληθήκαμε τη σχολική χρονιά 2022-23 στο νηπιαγωγείο μας, είχε τίτλο: “Στον δρόμο προσέχω, ατυχήματα μην έχω”.
Θεματικός Κύκλος:
Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:
Οδική ασφάλεια
Δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν:
α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)
β) Δεξιότητες Ζωής
γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
δ) Δεξιότητες του νου
Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την ασφάλεια στον δρόμο, η εξοικείωση με βασικούς κανόνες της κυκλοφοριακής αγωγής για πεζούς και οδηγούς και η πρόληψη των ατυχημάτων μέσω της τήρησης του ΚΟΚ.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:
- Να μάθουν να ξεχωρίζουν και ν’ αντιμετωπίζουν τους κινδύνους στους δρόμους και να καλλιεργήσουν το έμφυτο, σε κάθε άνθρωπο, ένστικτο της αυτοπροστασίας.
- Να εξοικειωθούν με βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής για πεζούς και οδηγούς.
- Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους.
- Να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ώστε να αξιολογούν τις συνέπειες της κακής οδικής συμπεριφοράς.
- Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και την υπευθυνότητά τους, ώστε να παρεμβαίνουν ενεργά στην παραβίαση κανόνων οδικής συμπεριφοράς των πολιτών και τη διόρθωσή τους.
- Να υιοθετήσουν σωστή κυκλοφοριακή συμπεριφορά στον δρόμο και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να προλάβουμε ατυχήματα.
Η συμμετοχή των παιδιών υπήρξε μεγάλη και το ενδιαφέρον των παιδιών, καθ΄όλη τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, διατηρήθηκε αμείωτο.
Παραθέτουμε, ενδεικτικά, φωτογραφικό υλικό από διάφορες δραστηριότητες του εργαστηρίου:
1ο τμήμα:
2ο τμήμα:
3ο τμήμα:
4ο τμήμα:
Εργαστήρια δεξιοτήτων στο 6ο Νηπιαγωγείο.
Ολοκληρώθηκε και το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλό”Μεγαλώνει ,μεγαλώνει το φυτό”.Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Στον δρόμο προσέχω, ατυχήματα μην έχω”.
Θεματικός Κύκλος:
Φροντίζω το Περιβάλλον
Επιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα: Περιβάλλον
Δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν
Kύκλος 1ος – Δεξιότητες Μάθησης
Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
Κύκλος 2ος – Δεξιότητες Ζωής
Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός –Παραγωγικότητα
Κύκλος 3ος – Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.
Κύκλος 4ος – Δεξιότητες του νου
Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη
Επιμέρους Στόχοι:
-Να κατανοήσουν τον κύκλο ζωής των φυτών
-Να αντιληφθούν τι χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει
-Να γνωρίσουν τα μέρη των φυτών
-Να πειραματιστούν και να διατυπώσουν συμπεράσματά
-Να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο και την κριτική τους σκέψη
-Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση
-Να έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης μεγάλων καλλιτεχνών με αποτέλεσμα την αισθητική τους καλλιέργεια.
-Να έρθουν σε άμεση επαφή με την διαδικασία φύτευσης και μεταφύτευσης.
-Να αναπτύξουν την φαντασία και την δημιουργικότητα τους αλλά να εκφράσουν και τις καλλιτεχνικές δεξιότητες τους μέσα από την κατασκευή καλλιτεχνημάτων(κολάζ ,ζωγραφιές.τ.λ)
-Να αποκτήσουν συγγραφικές εμπειρίες μέσα από την δημιουργία ενός παιδικού παραμυθιού.
-Να αποκτήσουν ψηφιακό γραμματισμό και να εξοικειωθούν με τις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή.
ΤΜΗΜΑ 1ο
[/videoΕργαστήρια δεξιοτήτων στο 6ο Νηπιαγωγείο!
Ολοκληρώθηκε και το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Εγώ είμαι εγώ, εσύ είσαι εσύ και είμαστε μοναδικοί». Ήδη έχει ξεκινήσει και το 3ο εργαστήριο με θέμα «ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΤΟ ΦΥΤΟ….»
Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν:
• Δεξιότητες μάθησης.
• Δεξιότητες ζωής.
• Δεξιότητες του νου.
• Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ
• Να κατανοήσουν τα νήπια την αξία και την μοναδικότητα του καθενός
• Να γνωρίσουν κάποιες ειδικές κατηγορίες φυλών
• Να γνωρίσουν κάποιες ειδικές κατηγορίες ανθρώπων (άτομα με προβλήματα ακοής, με προβλήματα όρασης και με κινητικά προβλήματα)
• Να προβληματιστούν και να ευαισθητοποιηθούν γι’ αυτές τις ομάδες
• Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τόσο τα δικά τους όσο και των άλλων (ενσυναίσθηση και ευαισθησία)
• Να συμμετέχουν στην επίλυση προβλημάτων μέσα από καταστάσεις προβληματισμού και να εκφράζουν προφορικά τις προβλέψεις τους, τις εκτιμήσεις τους και τα συμπεράσματά τους.
Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί και παιδιά, ταξιδέψαμε σε έναν κόσμο διαφορετικό. Με βιωματικές δραστηριότητες και καταστάσεις προβληματισμού, τα νήπια συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στις δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν.
Ενδεικτικά παραθέτουμε το παρακάτω φωτογραφικό υλικό:
Τμήμα 1o
Καλό Πάσχα!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ.
Ολοκληρώθηκε το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Το μαγικό ταξίδι του νερού», ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη το 2ο εργαστήριο με τίτλο «Εγώ είμαι εγώ, εσύ είσαι εσύ και είμαστε μοναδικοί».
Θεματικός Κύκλος:
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία. «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού »
Δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν:
- Δεξιότητες μάθησης.
- Δεξιότητες ζωής.
- Δεξιότητες του νου.
- Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης.
Στόχοι που τέθηκαν ως προς τον θεματικό κύκλο και τις επιμέρους θεματικές ενότητες.
- Σκοπός του παρόντος διδακτικού προγράμματος ήταν η κατανόηση από μέρους των παιδιών του φαινομένου του κύκλου του νερού ή αλλιώς του υδρολογικού κύκλου και των σταδίων που χαρακτηρίζουν το φυσικό αυτό φαινόμενο.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ.
- Να γνωρίσουν τα παιδιά και να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού.
- Να γνωρίσουν τις καταστάσεις του νερού.
- Να εξοικειωθούν με το πείραμα.
- Να πειραματιστούν ( τήξη-πήξη, επίπλευση – βύθιση , διαλυτότητα ) και να εκφράζουν προφορικά τις προβλέψεις τους , τις εκτιμήσεις τους και τα συμπεράσματά τους .
- Να γνωρίσουν τη χρησιμότητα του νερού.
- Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τις τέχνες.
Εκπαιδευτικοί και παιδιά, ταξιδέψαμε με το νερό σε ένα μαγικό ταξίδι μέσα από παραμύθια, πειράματα, ποιήματα, τραγούδια, εικαστικές δημιουργίες και παιχνίδια. Ανακαλύψαμε και κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού, τις φυσικές καταστάσεις του νερού (στερεό, υγρό, αέριο) και φυσικά τις ιδιότητές του και τη χρησιμότητά του για τον άνθρωπο και τη φύση. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κέντρισε από την αρχή το ενδιαφέρον των παιδιών και το κράτησε αμείωτο μέχρι την ολοκλήρωση του . Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό σε όλες στις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν και αυτό αποτέλεσε την κινητήρια δύναμη μας.
Παραθέτουμε παρακάτω ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό:
1ο Τμήμα
2ο Τμήμα
3ο Τμήμα
4ο Τμήμα