Μια ξεχωριστή ημέρα στο Νηπιαγωγείο μας!

Μια πολύ ευχάριστη μέρα πέρασαν οι μαθητές του μας, καθώς στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη ενός σκύλου-οδηγού μαζί με τον εκπαιδευτή του. Η δράση αυτή αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο με τον οποίο ένας σκύλος μπορεί να βοηθά άτομα με προβλήματα όρασης και να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να στηρίζουμε όσους το χρειάζονται.

Ένας σκύλος που προσφέρει βοήθεια

Ο σκύλος-οδηγός τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών με τον τρόπο που συνεργάζεται με τον άνθρωπό του και εκτελεί τις οδηγίες του. Τα παιδιά ρώτησαν πολλά πράγματα, παρακολούθησαν με προσοχή όσα τους έδειξε ο εκπαιδευτής και ενθουσιάστηκαν με το πόσο χρήσιμος μπορεί να είναι ένας τέτοιος σκύλος στην καθημερινότητα κάποιου.

Αξίες και στάσεις ζωής

Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να καταλάβουν στην πράξη πόσο σημαντικό είναι:

  • να σεβόμαστε τη διαφορετικότητα,

  • να δείχνουμε κατανόηση στις δυσκολίες των άλλων,

  • να προσφέρουμε βοήθεια όταν μπορούμε,

  • να συνεργαζόμαστε και να σκεφτόμαστε πώς συμβάλλουμε όλοι σε μια πιο υποστηρικτική κοινωνία.

Η εμπειρία αυτή τα βοήθησε να συνδέσουν την καθημερινότητα με απλές αλλά ουσιαστικές αξίες που καλλιεργούν την υπευθυνότητα και την ενσυναίσθηση.

 

 

 

Skyloi Odhgoi 3 Skyloi Odhgoi 2 Skyloi Odhgoi 1 Skyloi Odhgoi

CODE WEEK

 

💡 Δραστηριότητες για τη Σχολική Εβδομάδα Κώδικα στο Νηπιαγωγείο


🧩 1. «Τα αρχικά μου»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν  σε ομάδες των πέντε ατόμων.
Στο πλέγμα του BeeBot τοποθετήσαμε:

  • Καρτέλες με τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των παιδιών,

Κάθε ομάδα επιλέγει διαδρομές για το ρομποτάκι, ώστε να φτάσει στο αρχικό γράμμα κάθε παιδιού.
Επειδή βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή της σχολικής χρονιάς, η δραστηριότητα πραγματοποιείται με λιγότερη πληροφορία και έμφαση στη συνεργασία, ώστε να υποστηρίζονται όλα τα παιδιά και να νιώθουν αυτοπεποίθηση μέσα στην ομάδα.


🤖 2. «Οι κανόνες της τάξης μου»

Πρόκειται για μια unplugged δραστηριότητα, δηλαδή χωρίς τη χρήση υπολογιστή ή ρομπότ. Τα παιδιά εργάζονται σε ζευγάρια και χρησιμοποιούν το σώμα τους ως “ρομπότ”.

Δημιουργήσαμε στο πάτωμα ένα πλέγμα από τετράγωνα με χαρτοταινία.
Στο πλέγμα τοποθετήσαμε:

 καρτέλες που απεικονίζουν αγαπημένους κανόνες της τάξης (π.χ. «Μιλάω ευγενικά», «Συνεργάζομαι», «Σηκώνω το χέρι μου για να μιλήσω» κ.λπ.).

Το ζευγάρι επιλέγει έναν κανόνα–προορισμό και δημιουργεί μια διαδρομή από την αφετηρία προς αυτόν, χρησιμοποιώντας βελάκια-εντολές.
Το ένα παιδί δίνει τις οδηγίες, ενώ το άλλο κινείται ως ρομπότ, εκτελώντας τη διαδρομή.
Στη συνέχεια, τη θέση τους παίρνει το επόμενο ζευγάρι, ώστε να συμμετέχουν όλα τα παιδιά.


🎯 Στόχοι των δραστηριοτήτων

Οι δραστηριότητες αυτές στοχεύουν στην καλλιέργεια:

  • Αναδυόμενης αλγοριθμικής σκέψης μέσα από παιχνίδι και πειραματισμό.

  • Κατανόησης της έννοιας της ακολουθίας (πρώτα–μετά–τέλος).

  • Συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα σε ομάδες και ζευγάρια.

  • Ανάπτυξης αυτορρύθμισης, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες και οδηγίες.

  • Εξοικείωσης με βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από βιωματικές και παιχνιώδεις δραστηριότητες.


🧠 Σύνδεση με το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου

(Ενότητα: Τεχνολογία)

Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου (ΥΠΑΙΘ 2021), στην ενότητα «Τεχνολογία» τα παιδιά καλούνται:

🪄 «Να διερευνούν τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία διευκολύνει την καθημερινή ζωή και να πειραματίζονται με εργαλεία και διαδικασίες που συνδέονται με την επίλυση προβλημάτων και τη δημιουργία.»

⚙️ «Να εξοικειώνονται με βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από παιχνίδι, χρήση ρομποτικών συστημάτων και δραστηριότητες αλγοριθμικής σκέψης, τόσο με όσο και χωρίς υπολογιστή.»

Οι παραπάνω δραστηριότητες ανταποκρίνονται πλήρως στους μαθησιακούς στόχους της ενότητας «Τεχνολογία», καθώς:

  • εισάγουν τα παιδιά στις βασικές αρχές του προγραμματισμού (εντολές, ακολουθία, αιτιότητα),

  • ενισχύουν την ικανότητά τους να προβλέπουν και να ελέγχουν αποτελέσματα,

  • προάγουν τη συνεργασία, την επίλυση προβλημάτων και τη δημιουργική σκέψη,

  • και συμβάλλουν στη διαθεματική σύνδεση με τη Γλώσσα (αρχικά ονομάτων, επικοινωνία), τα Μαθηματικά (χώρος, κατεύθυνση, ακολουθία) και την Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη (κανόνες, συνεργασία).

Μια ξεχωριστή ημέρα έζησαν τα παιδιά του 6ου Νηπιαγωγείου Αμαρουσίου, συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στον πηγαιμό για τους Δημόσιους Χώρους… Μου προσφέρουν, τους προσέχω;», σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Δραπετσώνας.

Μέσα από παιχνίδια, εικόνες, συζητήσεις και δράσεις πεδίου, οι μικροί μαθητές ανακάλυψαν τι σημαίνει δημόσιος χώρος, ποιος τον χρησιμοποιεί και γιατί είναι τόσο σημαντικό να τον φροντίζουμε.


🌳 Μαθαίνουμε παίζοντας!

Με κέφι και φαντασία, τα παιδιά έγιναν μικροί ερευνητές και ενεργοί πολίτες.
Παρατήρησαν φωτογραφίες, αντάλλαξαν ιδέες και έπαιξαν παιχνίδια μέσα από τα οποία έμαθαν:

  • να ξεχωρίζουν το ιδιωτικό από το δημόσιο,

  • να αναγνωρίζουν καλές και κακές συμπεριφορές στους κοινόχρηστους χώρους,

  • και να προτείνουν τρόπους φροντίδας και προστασίας του περιβάλλοντος.


💚 Όλοι μαζί για μια πιο όμορφη πόλη

Μέσα από τη συνεργασία και τη βιωματική μάθηση, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι οι δημόσιοι χώροι ανήκουν σε όλους και όλοι έχουμε ευθύνη να τους κρατάμε καθαρούς, όμορφους και ασφαλείς.
Έμαθαν πως ένας ενεργός πολίτης δεν είναι μόνο αυτός που μιλά, αλλά κι εκείνος που δρά, σέβεται και προστατεύει.


Στο τέλος της ημέρας, τα παιδιά έδωσαν την υπόσχεσή τους:

🌱 «Θα φροντίζουμε τους δημόσιους χώρους, γιατί είναι το σπίτι όλων μας!»

Εορτασμός Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού

Μια διαφορετική ημέρα οργανώσαμε φέτος στο σχολείο μας για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, μια μέρα αφιερωμένη στη χαρά της άθλησης, στη συνεργασία και στη δύναμη της ομαδικότητας. Χάρη στην πολύ όμορφη οργάνωση της μητέρας-γυμνάστριας κ. Φανουράκη και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεφύγουν από τη συνηθισμένη μαθησιακή διαδικασία και να απολαύσουν δημιουργικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.

Την ξεχωριστή αυτή ημέρα τίμησε με την παρουσία του και ο παραολυμπιονίκης Κωνσταντίνος Καραούζος, ο οποίος ανταποκρίθηκε με χαρά στην πρόσκλησή μας. Ο κύριος Καζάκος μίλησε στα παιδιά για την αξία του αθλητισμού, τη σημασία της προσπάθειας και μας δίδαξε ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο όταν υπάρχει θέληση και επιμονή.

Στη συνέχεια, μας έβαλε όλους στο πνεύμα του Παραολυμπιακού αθλήματος Μπότσια, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους και να ζήσουν από κοντά μια διαφορετική εμπειρία αγωνιστικού πνεύματος.

Η ημέρα έκλεισε με χαρά καθώς  τα παιδιά,  γεμάτα ενθουσιασμό, πρόσφεραν στον κ. Καραούζο ένα μικρό μπουκέτο λουλούδια ως ένδειξη ευγνωμοσύνης καθώς και μια αφίσσα-κάρτα που είχαν ετοιμάσει.

Εκείνος, με τη σειρά του, τίμησε τους μικρούς μαθητές φορώντας τους μετάλλια συμμετοχής, επιβραβεύοντας τον καθένα για τη θετική του διάθεση και τη σωστή συμμετοχή του στα παιχνίδια.

Η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για παιχνίδι∙ ήταν ένα πολύτιμο μάθημα ζωής, γεμάτο χαμόγελα, έμπνευση και αληθινά πρότυπα.IMG b38d3637f4516c9cd980d698d8379625 V2 hmera athlhtismoy 2 hmera athlhtismoy 3 hmera athlhtismoy 4 hmera athlhtismoy 5 hmera athlhtismoy 6 hmera athlhtismoy 7 hmera athlhtismoy

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Στο νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε τη λειτουργία του Τμήμα Ένταξης, μια σημαντική δομή υποστήριξης για παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές ή άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες.

🔸 Τι είναι το Τμήμα Ένταξης;
Το Τμήμα Ένταξης είναι μέρος της γενικής εκπαίδευσης και λειτουργεί μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Σκοπός του είναι η παροχή εξατομικευμένης εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε νήπια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε να ενισχυθεί η ομαλή συμμετοχή και ένταξή τους στην τάξη.

🔸 Πώς λειτουργεί;
Η υποστήριξη των παιδιών πραγματοποιείται κυρίως εντός του γενικού τμήματος, με τη συνεργασία της νηπιαγωγού και της εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής. Σε ορισμένες σπάνιες περιπτώσεις και για συγκεκριμένες δραστηριότητες, η παρέμβαση μπορεί να γίνει εκτός τάξης, πάντα με διακριτικότητα και σεβασμό στις ανάγκες του παιδιού.

Το Τμήμα Ένταξης στοχεύει τόσο στη μαθησιακή ενίσχυση όσο και στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, συμβάλλοντας συνολικά στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.

🔸 Συνεργασία με την οικογένεια και ειδικούς
Η αποτελεσματική υποστήριξη κάθε παιδιού βασίζεται στη στενή συνεργασία με την οικογένειά του, αλλά και με τους ειδικούς που το παρακολουθούν (όπως παιδοψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.ά.). Μέσα από αυτή την ολιστική προσέγγιση, επιδιώκουμε τη συνολική ενδυνάμωση και πρόοδο του παιδιού, καλύπτοντας όλες του τις ανάγκες με συνέπεια και συνέργεια.

🔸 Ποιος παρακολουθεί το παιδί μου;
Η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής εργάζεται σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό του γενικού τμήματος και την προϊσταμένη του σχολείου, ώστε να υπάρχει συντονισμένη παρέμβαση. Για κάθε θέμα που σας απασχολεί, μπορείτε να απευθύνεστε στο εκπαιδευτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου.

🔸 Γιατί είναι σημαντικό;

Η λειτουργία του Τμήματος Ένταξης αποτελεί έναν πολύτιμο θεσμό που βοηθά το κάθε παιδί να ανθίσει μέσα από την αποδοχή, την κατανόηση και την υποστήριξη. Δεν πρόκειται για διαχωρισμό, αλλά για ένα εργαλείο ένταξης και ενδυνάμωσης, που δίνει στα παιδιά τα κατάλληλα εφόδια για να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση.

Μαζί μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας ένα σχολικό περιβάλλον όπου όλοι έχουν θέση, φωνή και ευκαιρίες.

Aγαπητοί γονείς,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι ο Αγιασμός του σχολείου μας, θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 08:30 π.μ στο προαύλιο του 13ου Δημοτικού Σχολείου.

 

Eikona gia agiasmo 1

Μα πού πήγαν οι κάμπιες;(Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο)

Κάτι περίεργο συνέβη τον τελευταίο καιρό στο σχολείο μας και τα παιδιά κλήθηκαν να το ανακαλύψουν!

Πριν λίγο καιρό, στο προαύλιο του σχολείου υπήρχαν πολλές κάμπιες. Τις παρατηρούσαμε με περιέργεια κάθε μέρα. Κι όμως… ξαφνικά, εξαφανίστηκαν! Μα πού πήγαν; Τι τους συνέβη; Θα γίνουν πεταλούδες; Γιατί δεν τις βλέπουμε πια στην αυλή;

Η έρευνα ξεκίνησε με ενθουσιασμό αλλά αποδείχτηκε αρκετά δύσκολη. Ευτυχώς, είχαμε ενισχύσεις! Οι φοιτήτριες από το πανεπιστήμιο που κάνουν την πρακτική τους στο σχολείο μας ανέλαβαν δράση και μας βοήθησαν να οργανώσουμε την αναζήτηση.

Αρχικά, καταγράψαμε όλες τις απορίες μας σε ένα μεγάλο χαρτί:

             IMG fca1656727842425cbd61eb1bdcf67d8 V

  • Πού πήγαν οι κάμπιες;

  • Τι γίνεται όταν μεταμορφώνονται;

  • Γιατί δεν τις βλέπουμε πια στην αυλή;

Στη συνέχεια, οπλιστήκαμε με μεγεθυντικούς φακούς και αφού μάθαμε πώς λειτουργούν, ξεκινήσαμε την εξερεύνηση! Ψάξαμε παντού: στο χορτάρι, στα δέντρα, μέσα στα παρτέρια… αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

IMG 20250512 0942372 IMG 20250512 095012 IMG 20250512 0947462 IMG 20250512 094918 IMG 20250512 095305 IMG 20250512 095324

Τότε αποφασίσαμε να ζητήσουμε τη βοήθεια ενός ειδικού. Ο μπαμπάς ενός συμμαθητή μας, ο Δρ. Μιχάλης Βαλαχάς, καθηγητής βιολογίας, επισκέφθηκε το σχολείο μας. Με απλό και κατανοητό τρόπο μάς εξήγησε τι συμβαίνει με τις κάμπιες και τη μαγική τους μεταμόρφωση.

IMG b4fd9b877fd340df733a6c9d09534790 V3 IMG be00d09316c7ce56158cbb503457137e V2

Και επειδή η γνώση γίνεται πιο διασκεδαστική όταν τη μοιραζόμαστε, δημιουργήσαμε όλοι μαζί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με όλα όσα μάθαμε! Το παίξαμε με χαρά και ενθουσιασμό και, φυσικά, γίναμε μικροί εξερευνητές της φύσης!

IMG 20250514 093825 IMG 20250514 093035 IMG 20250514 095310

IMG 20250514 1150092 IMG 20250514 1149442

Αυτό το πρότζεκτ έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να εμπλακούν ενεργά σε όλα τα θεματικά πεδία του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου:
✔ Στη γλώσσα, μέσα από ερωτήσεις, συζητήσεις, καταγραφές και αφηγήσεις.
✔ Στα μαθηματικά, μέσα από την οργάνωση πληροφοριών, την κατηγοριοποίηση και τη δημιουργία του επιτραπέζιου παιχνιδιού.
✔ Στη μελέτη περιβάλλοντος, μέσα από την παρατήρηση της φύσης και την κατανόηση φαινομένων.
✔ Στην τέχνη, με τη δημιουργία εικαστικών κατασκευών και παιχνιδιών.
✔ Στη σωματική και συναισθηματική αγωγή, με την ομαδική συνεργασία, την ενσυναίσθηση και τη χαρά της ανακάλυψης.

Μπορεί οι κάμπιες να «κρύφτηκαν», αλλά μας άφησαν πίσω τους πολύτιμες γνώσεις, εμπειρίες και μια όμορφη ιστορία για να θυμόμαστε!

Πρότζεκτ παγωτού-Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο

IMG 22857835c18f34e1f2b8ce757e8082ae V Antigrafh

Το φετινό κλείσιμο της συνεργασίας μας με το Πανεπιστήμιο έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο, καθώς οι φοιτήτριες του τμήματος πραγματοποίησαν ένα πρωτότυπο και γευστικό πρότζεκτ με θέμα το “παγωτό” – ένα θέμα που σίγουρα προκαλεί ενθουσιασμό σε μικρούς και μεγάλους!

Κατά τη διάρκεια της δράσης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία και την προέλευση του παγωτού, να γνωρίσουν τα υλικά του και να εξοικειωθούν με τη διαδικασία παρασκευής του. Μέσα από διαδραστικές συζητήσεις και παιχνίδια, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς τα απλά υλικά συνδυάζονται για να δημιουργήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή λιχουδιά.

Το πρότζεκτ κορυφώθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο – φτιάξαμε όλοι μαζί παγωτό και φυσικά… κεραστήκαμε! Η χαρά στα πρόσωπα των παιδιών και ο ενθουσιασμός τους επιβεβαίωσαν την επιτυχία αυτής της ιδιαίτερης δράσης.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την ευγενική χορηγία των υλικών, που έκανε αυτή την όμορφη εμπειρία πραγματικότητα. Με τέτοιες δράσεις, η συνεργασία μας με το Πανεπιστήμιο αποκτά πραγματική αξία, προσφέροντας στα παιδιά μας εμπειρίες που θα τους μείνουν αξέχαστες.

IMG 84f725e4e18dad6b1d124d2e2898ec01 V2  IMG 8a888535432a00720af6d3f83b3d3920 V2  IMG 1de18d3cd5f82d045317994fa354d2eb V2 IMG 3ff03953bfeddd6b0675c0b5916d59ee V2 IMG 76fbce40432c4e08e4d1ea5a6e8758ee V2 IMG 22857835c18f34e1f2b8ce757e8082ae V

IMG 20250513 1035192 IMG 20250513 1039522 IMG 20250513 1040052 IMG 20250513 1040132