ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα της παράδοσης στο ολοήμερο τμήμα μάθαμε για τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στην Ελλάδα. Αφού ξεχωρίσαμε τις 3 γιορτές του 12ημέρου καθώς και το τι γιορτάζουμε σε κάθε μια, ξεκινήσαμε με το χριστουγεννιάτικο στεφάνι που κοσμεί τις πόρτες ,τα τζάκια και αποτελεί σύμβολο τύχης. Δημιουργήσαμε τα δικά μας στεφανάκια σε κάρτες και ζωγραφίσαμε τις ευχές μας.
Ακολούθησε η εκμάθηση των καλάντων των Χριστουγέννων ,της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων. Μάθαμε ότι στα παλιά χρόνια οι καλαντιστές μάζευαν φρούτα, αβγά, ξηρούς καρπούς.
Ζωγραφίσαμε το χριστόψωμο το γλυκό ψωμί των εορτών και αναπαραστήσαμε το κόψιμό του με το κεφάλι του παιδιού που πηδάει.
Το στόλισμα του καραβιού που συνεχίζει ακόμη στις μέρες μας έδωσε την αφορμή να φτιάξουμε τα δικά μας καραβάκια.
Φτιάξαμε τα δικά μας γούρια σε σχήμα ροδιού από φύλλο αλουμινίου αφού πρώτα τα παιδιά το σφυρηλάτισαν.
Θυμηθήκαμε την ιστορία του Αγίου Βασιλείου και παρατηρήσαμε τις διαφορές με τον γνωστό Αη Βασίλη
Γνωρίσαμε το έθιμο της βασιλόπιτας καθώς και τα γλυκά που συνοδεύουν τις ημέρες των εορτών. Γευτήκαμε μελομακάρονα που έφεραν οι γονείς.
Εργαστήρι κατασκευής Ημερολογίων
Την Τετάρτη 18-12-2024 το νηπιαγωγείο μας άνοιξε τις πόρτες του σε γονείς μαθητών των ολοήμερων τμημάτων και με μεγάλη χαρά, ενθουσιασμό και φαντασία ,μικροί και μεγάλοι επιδοθήκαμε στην κατασκευή ημερολογίων για όλα τα παιδιά του σχολείου μας. Μεταμορφωθήκαμε σε μικρά ταρανδάκια που γεμάτα καλοσύνη προσφέρουν την αγάπη τους προς τους άλλους. Στολίσαμε το δεντράκι των ευχών με στολίδια που φέρουν ευχές για όλο τον κόσμο. Τραγουδήσαμε τα κάλαντα και φωτογραφηθήκαμε με τους γονείς μας σε εορταστικό κλίμα. Ευχαριστούμε θερμά όσους συμμετείχαν σε αυτήν την γιορτή που ενίσχυσε τους δεσμούς της σχολικής κοινότητας.
Το όργωμα και η σπορά από τα χρόνια τα παλιά
Οι δραστηριότητες μας για το εργαστήριο δεξιοτήτων “Το όργωμα και η σπορά από τα χρόνια τα παλιά”.
Η Ελιά
Με αφορμή το παραμύθι «Η σοφή ελιά»της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλλούση που διαβάσαμε στο ολοήμερο με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου και αφού συζητήσαμε τις έννοιες της ισότητας,της δικαιοσύνης,της δημοκρατίας,της ελευθερίας,εστιάσαμε στο δέντρο της ελιάς το οποίο είχαμε συναντήσει και σε προηγούμενες θεματικές.
Συγκεκριμένα μάθαμε ότι:
Η ελιά είναι δέντρο αειθαλές, δηλαδή δε ρίχνει τα φύλλα της
Τα φύλλα της είναι μακρόστενα, πράσινα από πάνω και ασημί από κάτω
Ο καρπός είναι πράσινος στην αρχή και όταν ωριμάσει γίνεται καφέ, πράσινο, μαύρο…
Το μάζεμα της ελιάς γίνεται στα μέσα του φθινοπώρου
Γνωρίσαμε τον τρόπο που συλλέγονται οι ελιές από τους ανθρώπους από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι σήμερα μέσα από πίνακες ζωγραφικής (φωτο 7)
Τα προϊόντα που παράγονται από την ελιά.
Είδαμε στον χάρτη της Ελλάδας τα μέρη με την μεγαλύτερη παραγωγή λαδιού.
παρακολουθήσαμε βίντεο,
και αναπαραστήσαμε τη διαδικασία του ελαιομαζέματος.
Δημιουργήσαμε ομαδικά τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής
μάθαμε για τον μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα και την διεκδίκηση του ονόματος της πόλης της Αθήνας και τον ζωγραφίσαμε στους δικούς μας αμφορείς ενώ παράλληλα ετοιμάσαμε και τα δικά μας καδράκια με κλαδιά ελιάς
σεροθετήσαμε τις τέσσερις εικόνες(που βρήκαμε στο διαδίκτυο) από το δέντρο της ελιάς ως την παραγωγή του λαδιού.
χωριστήκαμε σε ομάδες και οδηγήσαμε την μελισσούλα- ρομπότ με τη σειρά στα τέσσερα σημεία-σταθμούς.
παρακολουθήσαμε τον μύθο του Αισώπου “Η ελιά και η συκιά”, τον ζωγραφίσαμε και μάθαμε ότι η ομορφιά δεν κρατάει για πάντα σε αντίθεση με τη σύνεση και τη σοφία.
Αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε στο μεσημεριανό μας ένα γεύμα βασισμένο στα προϊόντα της ελιάς και σε συνεργασία με τους γονείς συλλέξαμε ελιές,ελαιόψωμο,λάδι ,ψωμί και το ταξίδι της απόλαυσης ξεκίνησε.Αλείψαμε με λάδι τις φέτες του ψωμιού και αφού ρίξαμε λίγη ρίγανη τις γευτήκαμε,δοκιμάσαμε ελιές και ελαιόψωμο και μας άρεσαν πολύ.
τέλος αναμείξαμε λάδι και νερό και αφού κάναμε τις υποθέσεις μας για το τι θα συμβεί …ανακαλύψαμε ότι το λάδι δεν αναμιγνύεται με το νερό και ότι παραμένει πάντα στην επιφάνεια
Επέτειος του Πολυτεχνίου
Η επέτειος του πολυτεχνείου Στο ολόήμερο τμήμα διαβάσαμε το παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου ” Η κυρά Δημοκρατία” και συζητήσαμε για τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας. Σταθήκαμε στο σύνθημα «όλοι μαζί, όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί», το οποίο έγινε το σύνθημα της ομάδας μας. Ακούσαμε το τραγούδι «όταν σφίγγουν το χέρι» του Μίκη Θεοδωράκη σε στίχους του Γ.Ρίτσου, και δημιουργήσαμε το ακόλουθο κολάζ.
Δημιουργήσαμε ατομικές χειροτεχνίες με το περιστέρι της ειρήνης.
Τραγουδήσαμε “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”-τραγούδι Τ.Τσανακλίδου το οποίο έγινε κατασκευή με πλαστελίνη.
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ 3-11-2024
ΚΥΡΙΑΚΗ 3-11-2024
Η πολυπόθητη μέρα έφτασε.!!!!!!!!!!!!!Αρχίσαμε να μαζευόμαστε
και αφού η προϊσταμένη μας ενημέρωσε για τη σπουδαιότητα της εθελοντικής μας δράσης,έδωσε τις απαραίτητες πληροφορίες για την διαδικασία,
φορέσαμε τα γάντια μας, πήραμε τις τσάντες περισυλλογής απορριμμάτων και ξεκινήσαμε:
Μαζέψαμε αρκετά σκουπίδια
και αφού μαζευτήκαμε για την αξιολόγηση της δράσης μας την επισφραγίσαμε με μια αναμνηστική φωτογραφία δίνοντας ραντεβού για μελλοντικές συνεργατικές δράσεις που προάγουν αρχές, αξίες και στάσεις ζωής.
Ευχαριστούμε πολύ όσους συμμετείχαν στην δράση “παγκόσμιος εθελοντικός καθαρισμός ακτών 2024”
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
Τα παιδιά του 2ου τμήματος εργάστηκαν σε ομάδες ολοκληρώνοντας το σχέδιο εργασίας για το φθινόπωρο και τα σαλιγκάρια
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 5 ατόμων και παράλληλα εργάζονταν σε διαφορετικά θέματα.
Ομαδοποιήσεις ανά χρώμα στα φύλλα που μάζεψαν, σειροθετήσεις από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα.
Έβρισκαν αν τα σαλιγκάρια είναι τόσα όσα τα φύλλα, ποια είναι περισσότερα, ποια είναι λιγότερα και πόσα περισσότερα ή λιγότερα.
Σειροθέτησαν δέντρα από το 1 έως το 10 και τοποθέτησαν σε αυτά τόσα φύλλα όσα λέει ο αριθμός στο δέντρο.
Ζωγράφισαν φθινοπωρινά φύλλα με τα χρώματα του Φθινοπώρου για να διακοσμήσουμε το δέντρο της τάξης.
Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε την δουλειά της.
Κλείνοντας τις δραστηριότητες, στο μάθημα των Αγγλικών τα παιδιά έμαθαν τα χρώματα του Φθινοπώρου στα αγγλικά και αφού χρωμάτισαν ομάδες φύλλων ανά χρώμα έφτιαξαν το φθινοπωρινό δεντράκι των αγγλικών.
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ 2024 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Το σχολείο μας θα λάβει μέρος με πρωτοβουλία του ολοήμερου τμήματος στον παγκόσμιο εθελοντικό καθαρισμό των ακτών 2024 συμμετέχοντας στο πρόγραμμα της helmepa με τίτλο Βιωματική Δράση Καθαρισμού Ακτής (Experiential Marine Clean up – EMC).
Τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους συνήθεια κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών και μίλησαν για αυτήν.Κατόπιν τους παρουσιάστηκαν εικόνες ακτών και θαλασσών όπως οι παρακάτω:
και αμέσως προβληματίστηκαν .
Ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού “Μια θάλασσα πλαστικά” της Κατρίνας Τσάνταλη
και ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά στην ατομική ευθύνη και πρωτοβουλία που οφείλουμε να αναλάβουμε όλοι για να έχουμε καθαρές θάλασσες και ακτές. Ακολουθούν οι ζωγραφιές τους.
Παίξαμε στην αυλή το παιχνίδι “θάλασσα-στεριά”
και μαζέψαμε από ένα σκουπίδι που βρήκαμε.
Ετοιμάσαμε την αφίσα μας με πρωτοβουλία και συμμετοχή των παιδιών και δώσαμε ραντεβού την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024 στην ακτή.
Τέλος, δημιουργήσαμε κολάζ και αναρωτηθήκαμε τι μπορεί να σκέφτεται το ψάρι αντικρίζοντας μέσα στη θάλασσα ένα πλαστικό μπουκάλι.
Φθινόπωρο
Στο τμήμα 1 οργανώσαμε τη γωνιά του φθινοπώρου με τη βοήθεια των νηπίων. Μαζέψαμε θησαυρούς της φύσης (φύλλα, κελύφη σαλιγκαριών, καρπούς δέντρων, κολοκύθες, παραμύθια, παιχνίδια) και μελετήσαμε αυτήν την εποχή.
Παίξαμε παιχνίδια, μετρήσαμε, κάναμε κατασκευές.
Φτιάξαμε δεντράκια της εποχής με διάφορους τρόπους. Γνωρίσαμε τον ζωγράφο Ζωρζ Σερά και κάναμε με πουαντιγισμό δέντρα.
Διαβάσαμε την ιστορία Ο Τομ, το σαλιγκάρι και το αποδώσαμε θεατρικά. Φτιάξαμε μικρά χάρτινα σαλιγκαράκια και συνειδητοποιήσαμε πως όποιος κλαίει, δεν μπορεί να σκεφτεί καθαρά για να βρει τη λύση.
Με την ευκαιρία της Ημέρας Αποταμίευσης μιλήσαμε για τα χρήματα και την αξία τους, σκεφτήκαμε γιατί δεν μπορώ να αγοράσω ότι θέλω και αναρωτηθήκαμε για τα πράγματα που δεν παίρνουμε με χρήματα. Φτιάξαμε τον κουμπαρά της τάξης μας και τον γεμίσαμε με τα προσωπικά μας νομίσματα.