Reduce Carbon, Keep Nature Alive!
Μειώστε τον Άνθρακα, Κρατήστε τη Φύση Ζωντανή!
Στο πλαίσιο του Θεματικού Πεδίου: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή δράση eTwinning, με το συνεργατικό πρόγραμμα “Μειώστε τον άνθρακα, κρατήστε τη φύση ζωντανή (Carbon Reduce. Keep Nature Alive)”.
Η δράση αυτή αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας 20 συνολικά σχολεία από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, συνεργάζονται για την υλοποίηση «eTwinning» έργων μέσα από την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης «European School Education Platform- ESEP»και όλοι μαζί θα προσπαθήσουμε να δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα για την προστασία της Γης!
Ενημέρωση και Συναίνεση Γονέων
Το θέμα του προγράμματος επικεντρώνεται σε ένα παγκόσμιο περιβαλλοντικό ζήτημα, το αποτύπωμα του άνθρακα, και συγκεκριμένα στο πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες επηρεάζουν την κλιματική αλλαγή. Μέσα από ποικιλία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και με τη χρήση διαφορετικών ψηφιακών εργαλείων, τα παιδιά θα μάθουν τη σημασία του να μειώσουμε τις εκπομπές άνθρακα για να προστατέψουμε τη φύση. Στο πλαίσιο αυτής της μαθησιακής εμπειρίας σας θέλουμε δίπλα μας και γι’αυτό θα ήταν μεγάλη χαρά για μας να αποδεχτείτε αυτή την πρόσκληση!Η αποτύπωση του άνθρακα στη φύση και η μείωσή του αφορά όλους μας!
*Μπορείτε να ακολουθήσετε το πρόγραμμα και μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα facebook και instagram
https://www.instagram.com/karbonuazaltdogayiyasat/?igsh=MWttbTU3Z3hkY2tvOA%3D%3D&utm_source=qr
https://www.facebook.com/groups/2768511220006115/?ref=share&mibextid=NSMWBT
Η υπεύθυνη νηπιαγωγός του προγράμματος Στεργίου Ευδοξία
Online επικοινωνία εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό του έργου
Η avatar ομάδα της τάξης μας
Ο διαδικτυακός μας τοίχος
Αρχική αξιολόγηση του έργου από τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Το eTwinning Πρόγραμμα μέσα από ένα βίντεο
Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τους συντελεστές του ευρωπαϊκού προγράμματος που συμμετέχει το σχολείο μας με το σκοπό και τους γενικότερους στόχους του.
Επιλογή Λογότυπου του Προγράμματος
Στην αρχή του προγράμματος, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και προτείναν το δικό τους λογότυπο. Όλοι οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά) θα ψηφίσουν το αγαπημένο τους λογότυπο μέσω ανώνυμης ψηφοφορίας, με δυνατότητα μόνο μίας ψήφου ανά άτομο. Μπορείτε να επισκεφτείτε είτε την παρακάτω διεύθυνση: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdfjjV9NOURG3KNz814hdlvhA4xAED-7rUm3c_mxHp1X5_orw/viewform είτε τον διαδικτυακό μας τοίχο στο Padlet και να επιλέξετε το λογότυπο που προτιμάτε.
Η ψηφοφορία των παιδιών για το Λογότυπο του Προγράμματος
Στην τάξη μας ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία για το λογότυπο του προγράμματος. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ψήφισαν το αγαπημένο τους σχέδιο, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη διαδικασία. Ήταν μια υπέροχη ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια δημιουργική δραστηριότητα και να εκφράσουν τις προτιμήσεις τους με έναν διασκεδαστικό τρόπο!
Προκαταρκτική Έρευνα για Γονείς
Στις απαραίτητες προκαταρκτικές ενέργειες ενός προγράμματος eTwinning περιλαμβάνεται αρχικά η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου από εσάς τους γονείς και αφορά το θέμα που επεξεργάζεται το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Σας παρακαλούμε να συνδεθείτε είτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdqHWvfK2BVYlfiBD-_1Yk5DI0AVlc8DTff94lkBrRHO43OXA/viewform είτε στο Padlet
Στην περίπτωση που χρειάζεστε μετάφραση στις ερωτήσεις πατήστε εδώ
Μέσα από μια όμορφη συνεργασία με τα υπόλοιπα σχολεία στην Ελλάδα, την Τουρκία και την Ρουμανία ετοιμαζόμαστε να ξεκινήσουμε το πρώτο μας ταξίδι στον κόσμο του e-Twinning και να γίνουμε όλοι συνοδοιπόροι ώστε να βοηθήσουμε στην μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα! Το νηπιαγωγείο μας κλήθηκε να φτιάξει το δικό του συννεφόλεξο, λογότυπο και αφίσα και φυσικά ένα βίντεο μέσα από το οποίο θα γνωριστούμε με τα υπόλοιπα σχολεία!
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της ψηφορίας επιλέχθηκε από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς το λογότυπο του προγράμματος μας….
……..αναλάβαμε δράση ώστε να οργανώσουμε και να φτιάξουμε έναν πίνακα για την γωνιά του eTwinning που διαμορφώσαμε στην τάξη μας!
1ος Σταθμός: Γνωρίζω το αποτύπωμα του άνθρακα
Η πρώτη μας δραστηριότητα ξεκινά με την παρακολούθηση ενός ψηφιακού παραμυθιού όπου τα παιδιά μαθαίνουν τι είναι το αποτύπωμα του άνθρακα. Ο ήρωας της ιστορίας, ένα μικρό πατουσάκι, μεταφέρει στα παιδιά το μήνυμα ότι ο άνθρωπος με τις ενέργειες που κάνει έχει συμβάλλει στο να αφήσει ένα πολύ μεγάλο αποτύπωμα στη γη και θα πρέπει όλη αυτή η κατάσταση να αλλάξει και να βρεθεί μία λύση. Στο σημείο αυτό γίνονται στα παιδιά οι ερωτήσεις:
- Τι νομίζεις ότι είναι το αποτύπωμα του άνθρακα;
- Με ποιο τρόπο μπορείς να μειώσεις το αποτύπωμα αυτό;
και οι απαντήσεις τους αφού ηχογραφούνται χρησιμοποιούνται για την διερεύνηση των πρότερων τους γνώσεων.
Αφού τα παιδιά συμφωνούν να βοηθήσουν τον ήρωα του παραμυθιού, συμμετέχουν σε μία δραστηριότητα όπου καλούνται να διακρίνουν και να ταξινομήσουν τις εικόνες με τις ανθρώπινες ενέργειες που είτε μειώνουν είτε αυξάνουν το αποτύπωμα του άνθρακα στο περιβάλλον. Στη συνέχεια αποτυπώνον τις απόψεις τους μέσα από τη ζωγραφική και προτείνουν τους δικούς τους μοναδικούς τρόπους που θα συμβάλλουν στη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα.
Το κάθε σχολείο κάνει την επιλογή μία ζωγραφιάς, την οποία καταθέτει στην ομάδα του προγράμματος ώστε να ετοιμαστεί το πρώτο συνεργατικό έργο και ειδικότερα η έκθεση εικονικής πραγματικότητας με πίνακες ζωγραφικής που φέρει τον τίτλο «Λύσεις για το αποτύπωμα του άνθρακα μέσα από τα μάτια των παιδιών».
Με τις ζωγραφιές αυτές ετοιμάζεται και το πρώτο κοινό έργο της ομάδας που αποτελεί και το σλόγκαν του προγράμματος.
2ος Σταθμός: Παρατήρηση στη φύση, Εποχική και Τοπική διατροφή, Κομποστοποίηση
Ξεκινάμε τη δραστηριότητά μας με μια μικρή εξερευνητική περιήγηση στην αυλή του σχολείου και στην είσοδο αυτής. Εκεί βγάζουμε φωτογραφίες των φυτών και των ζώων που συναντάμε με την εφαρμογή iNaturalist και βρίσκουμε την ονομασία τους και άλλες πληροφορίες. Στη συνέχεια, επιστρέφουμε στην τάξη και συζητάμε για τις συμπεριφορές που βλάπτουν και δεν βλάπτουν τη φύση, δίνοντας έμφαση στη σημασία του κάθε ζωντανού οργανισμού και στην αρμονία του με τη φύση.
Έπειτα αναφερόμαστε στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η κατανάλωση εποχικών τοπικών λαχανικών και φρούτων στη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα. Έτσι ετοιμάζουμε και απολαμβάνουμε μια φρουτοσαλάτα με εποχικά φρούτα (μήλα, αχλάδια, μανταρίνια, πορτοκάλια, ακτινίδια, αχλάδια και μπανάνες ελληνικές) καθώς και μερικά καρότα που τα παιδιά αποφλοιώνουν μόνα τους με το ειδικό εργαλείο. Στο τέλος αντί να πετάξουμε τις φλούδες των φρούτων, μαθαίνουμε πώς να τις ανακυκλώνουμε για τη φύση. Για να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαδικασία της κομποστοποίησης και τη συμβολή της στη φύση παρακολουθούν μια σχετική παρουσίαση έχοντας πρώτα γνωρίσει τις δύο φίλες του Περι του περιβάλλοντος, την Άννα την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και την Μπέτυ την ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ. Ξεκινάμε ένα πείραμα στην τάξη για να δημιουργήσουμε το δικό μας μικρό κομπόστ, χρησιμοποιώντας ένα διαφανές πλαστικό μπολ, χώμα, νερό, οργανικά απόβλητα φρούτων και ξερά κλαδιά και φύλλα τα οποία τα παιδιά συγκέντρωσαν στην αυλή και έκοψαν σε μικρά κομμάτια.
Από εδώ και στο εξής ξεκινάμε να παρατηρούμε πώς τα οργανικά αυτά απόβλητα θα αρχίσουν να μετατρέπονται σταδιακά σε ένα πλούσιο φυσικό λίπασμα, το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε την άνοιξη για την ανάπλαση του παρτεριού που βρίσκεται έξω από την είσοδο του νηπιαγωγείου.
3ος Σταθμός: Δημιουργούμε ταϊστρες για πουλιά από μπουκάλια πλαστικά
Στο πλαίσιο του προγράμματος για τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα, τα παιδιά μας γίνονται μικροί δημιουργοί και προστάτες του περιβάλλοντος! Με μια απλή αλλά ουσιαστική δράση, μετατρέπουν άδεια πλαστικά μπουκάλια σε πολύχρωμες ταΐστρες για τα πουλιά, δίνοντας τους νέα ζωή και έναν σημαντικό σκοπό.
Με χρώματα, φαντασία και πολλή αγάπη, τα παιδιά διακοσμούν τα μπουκάλια, ζωγραφίζουν τα απαραίτητα ανοίγματα και τα γεμίζουν με τροφή για τους φτερωτούς μας φίλους. Στη συνέχεια, τις κρεμούν στα δέντρα της αυλής, δημιουργώντας ασφαλή καταφύγια όπου τα πουλιά μπορούν να βρίσκουν τροφή, ειδικά τους δύσκολους μήνες του χειμώνα.
Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά μαθαίνουν πόσο σημαντική είναι η επαναχρησιμοποίηση των υλικών και η μετατροπή των απορριμμάτων σε κάτι όμορφο και χρήσιμο. Στη φύση, τίποτα δεν πάει χαμένο, και εμείς μπορούμε να συμβάλλουμε στη διατήρησή της με μικρές, δημιουργικές κινήσεις που κάνουν τη διαφορά!
Μια μικρή πράξη, ένα μεγάλο μήνυμα: αγαπάμε, σεβόμαστε και προστατεύουμε το περιβάλλον μας! 🌿💚