ΜΟΜΑ και βασικά σχήματα – Διαδραστικό εργαστήρι

Την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο χώρο του νηπιαγωγείου το διαδραστικό εργαστήρι «ΜΟΜΑ: Βασικά Σχήματα» από την ομάδα ΚΕΦΑΛΑΙΑ και μικρά.

Η κυρία Ελευθερία παρουσίασε στα παιδιά πίνακες των ζωγράφων Καντίνσκι, Πόποβα και Μοντριάν οι οποίοι ζωγραφίζουν κατά βάση με σχήματα όπως κύκλοι, τρίγωνα και τετράγωνα αντίστοιχα.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 52 522 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 52 581 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 52 640

Τα παιδιά εντόπισαν ποιος ζωγράφος ζωγραφίζει με τα σχήματα αυτά και κατηγοριοποίησαν τους πίνακες τους σύμφωνα με τον καλλιτέχνη.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 52 735

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και έγιναν τα ίδια καλλιτέχνες, δημιουργώντας η κάθε ομάδα τον πίνακα του εκάστοτε καλλιτέχνη, με σχήματα που τους είχαν δοθεί.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 51 603 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 51 637 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 51 710 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 51 791 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 51 824 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 51 917 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 51 985 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 52 213 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 52 425

Έπειτα, έπαιξαν ένα παιχνίδι με έναν ζάρι που στις 6 έδρες του είχε σχήματα και τα παιδιά προσπαθούσαν όταν έριχναν το ζάρι να σχηματίσουν το αντίστοιχο σχήμα στο μαυροπίνακα αλλά και να το σχηματίσουν με τα σώματά τους.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 456 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 480 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 531 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 665

Τέλος, τους δόθηκαν διάφορα υλικά όπως μαγνήτες, ξύλινα τουβλάκια και γεωμετρικά οικοδομικά υλικά έτσι ώστε να δημιουργήσουν τα δικά τους σχήματα.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 28 970 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 102 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 143 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 198 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 227 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 254 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 306 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 328 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 357 εικόνα Viber 2024 11 08 14 50 29 391

Τα παιδιά έδειξαν να απόλαυσαν την ταυτόχρονη επαφή τους με την τέχνη και τις προσωπικές τους δημιουργίες.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – ‘Είμαι εγώ…είμαι μοναδικός’ – Το ανθρώπινο σώμα

Με αφορμή το Εργαστήριο δεξιοτήτων ‘ Είμαι εγώ.. είμαι μοναδικός’ γνωρίσαμε με τα παιδιά το ανθρώπινο σώμα.

Αρχικά, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά προγράμματα στον προτζέκτορα και διαβάσαμε εκπαιδευτικά βιβλία σχετικά με το σώμα.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεφύλλισαν μόνα τους βιβλία σχετικά με το ανθρώπινο σώμα.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 01 733 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 01 773 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 01 798 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 01 839

Έπειτα, παίξαμε με τον κύριο Κοκαλάκια, ο οποίος έκανε διάφορες κινήσεις και τα παιδιά προσπάθησαν να τις αντιγράψουν. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι χάρη στο σκελετό τους μπορούν και έχουν ένα όρθιο κορμί και δεν είναι μία μάζα και κατασκεύασαν έναν ανθρώπινο σκελετό.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 01 923 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 01 953 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 01 981 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 028 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 062 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 108 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 154 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 193 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 217 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 234 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 254 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 276 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 299 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 323 εικόνα Viber 2024 11 08 14 52 02 378

εικόνα Viber 2024 11 09 16 04 03 827 εικόνα Viber 2024 11 09 16 04 04 726 εικόνα Viber 2024 11 09 16 04 05 886

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τα όργανα του σώματος μας τα οποία δε βλέπουμε και προσπαθήσαμε να τα τοποθετήσουμε σωστά πάνω στην εικόνα.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 51 16 533 εικόνα Viber 2024 11 08 14 51 16 592 εικόνα Viber 2024 11 08 14 51 16 617 εικόνα Viber 2024 11 08 14 51 16 672 εικόνα Viber 2024 11 08 14 51 16 872

Τέλος, τα παιδιά με τη βοήθεια της πλαστελίνης κατασκεύασαν το καθένα από ένα όργανο του ανθρώπινου σώματός μας και όλα μαζί δημιούργησαν ένα ανθρώπινο σώμα.

εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 229 εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 288 εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 306 εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 348 εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 686 εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 726  εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 839 εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 35 895 εικόνα Viber 2024 11 08 14 49 36 033

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα σε συνεργασία με την οικογένεια – Τα δικαιώματα … ταξιδεύουν!

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

bee6baad70999536b3dede8c6a4c1ed7

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Τα δικαιώματα …ταξιδεύουν!

Αγαπητοί γονείς,

με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, του δεύτερου Εργαστήριου Δεξιοτήτων που φέτος θα διενεργηθεί στο Νηπιαγωγείο μας, της θεματικής ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ με θέμα “Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός’’ και του σχεδίου δράσης της εκπαιδευτικής μονάδας μας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σκεφτήκαμε φέτος, να γνωρίσουν τα παιδιά μέσα από έναν πιο παιγνιώδη και αλληλεπιδραστικό τρόπο τα δικαιώματά τους.

Στη σκέψη μας αυτή  θα θέλαμε και  εσείς οι ΓΟΝΕΙΣ να είστε οι βοηθοί για τη νέα κατάκτηση της γνώσης τους.

Τα παιδιά μαθαίνουν τόσο μέσα στο σχολείο όσο και έξω από αυτό. Ειδικά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους οι περισσότερες εμπειρίες των παιδιών προέρχονται  από το οικογενειακό πλαίσιο μέσα στο οποίο μεγαλώνουν. Ιδιαίτερα, η γλώσσα και η κουλτούρα της οικογένειας λειτουργούν ως φίλτρα μέσα από τα οποία τα παιδιά ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους και αποκτούν νέες γνώσεις.

Ο πρωταρχικός ρόλος της οικογένειας στη ζωή των παιδιών της δίνει το πλεονέκτημα, όχι μόνο να κατέχει σημαντικές πληροφορίες γι’ αυτά αλλά και να έχει στη διάθεση της αμέτρητες, αυθεντικές ευκαιρίες για μάθηση. Σε συνδυασμό με την άνεση που νιώθει ένα παιδί στο δικό του περιβάλλον, την απερίσπαστη προσοχή που επιτρέπει ο μικρός αριθμός των μελών μιας οικογένειας (σε σύγκριση με τον αριθμό των μελών μιας τάξης) και τη δυνατότητα για εξατομικευμένη φροντίδα και αγωγή, η οικογένεια λειτουργεί, όπως    και    το    σχολείο,    ως    μαθησιακό    περιβάλλον.    Ως «μαθησιακό περιβάλλον» λειτουργεί κάθε οικογένεια, ανεξάρτητα από το εισόδημα, τη δομή, το μορφωτικό επίπεδο και την εθνική ή πολιτισμική ταυτότητα της.

Από τη διαπίστωση ότι τα παιδιά μαθαίνουν σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα, που το κάθε ένα έχει τα πλεονεκτήματα του, προκύπτει η ανάγκη τα περιβάλλοντα αυτά να συμπληρώνουν το ένα το άλλο με συστηματικό τρόπο και να συντονίζουν την πορεία τους προς την ίδια κατεύθυνση:θέτοντας κοινούς στόχους και ακολουθώντας κοινές πρακτικές. Αυτός είναι και ο πρωταρχικός στόχος της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ νηπιαγωγείου και οικογένειας.

Καθώς λοιπόν οι οικογένειες διαθέτουν σημαντικές  πληροφορίες  για τα παιδιά, οι οποίες είναι απαραίτητες για την οργάνωση μαθησιακών εμπειριών που έχουν νόημα γι’ αυτά και ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις ικανότητες τους, οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς μοιράζονται την ευθύνη για τη μάθηση των παιδιών και την απαραίτητη «συνέχεια» ανάμεσα στα δυο πιο σημαντικά περιβάλλοντα των μικρών παιδιών.

Από το συντονισμό και τη συνεργασία αυτή, τα παιδιά:

  • επωφελούνται συναισθηματικά και γνωστικά,
  • βιώνουν τη μάθηση ως μέρος της ζωής (και όχι μόνο του νηπιαγωγείου),
  • προσαρμόζονται και διαχειρίζονται καλύτερα τις απαιτούμενες μεταβάσεις που καλούνται να κάνουν στη ζωή τους (από το σπίτι στο νηπιαγωγείο και από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο).

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

  • Ένα παιδί της τάξης θα παίρνει το κουτί των δικαιωμάτων για 2-3 μέρες στο σπίτι του
  • Σε συνεργασία με την οικογένεια του και μελετώντας το υλικό που θα περιλαμβάνει το κουτί θα το επιστρέφει- μετά το πέρας των ημερών- με ένα εικαστικό έργο που θα έχει κατασκευάσει και το οποίο θα έχει σχέση με ένα δικαίωμα των παιδιών (ζωγραφιά, αφίσα, κολλάζ, πλαστελίνη, πηλός, δημιουργία βιβλίου, δημιουργία κόμικς, δημιουργία παρουσίασης κ.α.)
  • Όταν όλα τα παιδιά του τμήματος πάρουν το κουτί των δικαιωμάτων και φέρουν τα εικαστικά έργα τους θα σταλεί πρόσκληση σε όλους τους γονείς, έτσι ώστε να έρθουν και να παρουσιάσουν τα έργα τους παρέα με τα παιδιά τους στην ολομέλεια της τάξης.

Σχολική ψυχολόγος στο νηπιαγωγείο μας.

psychology school course mental emotional health studying psychologist children parents counselling isolated flat vector 229675269

 

Αγαπητοί γονείς,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι από τις 30 Οκτωβρίου 2024 έχει τοποθετηθεί Ψυχολόγος στο σχολείο μας, η κα Δήμητρα Καψιώτη. Θα είναι διαθέσιμη για ατομικές συναντήσεις με γονείς κάθε Παρασκευή, από τις 8:30πμ-13:00μμ.

Μέσω του email dkapsioti@sch.gr ή του τηλεφώνου του σχολείου (210 6008867) μπορείτε να κλείνετε ατομικά ραντεβού.

Στόχος της παρουσίας της Ψυχολόγου στο σχολείο είναι η προαγωγή της ψυχοσυναισθηματικής, κοινωνικής και γνωστικής ανάπτυξης των μαθητών και της συναισθηματικής τους ισορροπίας μέσω της ενίσχυσης θετικών στάσεων και συμπεριφορών.

Με εκτίμηση,

Κατερίνα Σαβούρδου

  • επισυνάπτεται υπόδειγμα  υπεύθυνης δήλωσης συναίνεσης 

Υπόδειγμα Υπευθυνης Δήλωσης Συναίνεσης. df

Happy Ηalloween

“Trick or treat?”

C74A511C 0B65 48BB B947 3D93D2DB398B

Το Halloween είναι μία γιορτή του δυτικού κόσμου που γιορτάζεται την νύχτα της 31ης Οκτωβρίου, κατά την οποία τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται, σκαλίζουν κολοκύθες και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας γλυκά, ενέργεια γνωστή ως “trick or treat”, φάρσα ή κέρασμα.  
Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας ως “Πολίτες του κόσμου”, ένα από τα σχέδια δράσης που διατρέχει όλο το σχολικό μας έτος, γνώρισαν τα έθιμα και τις παραδόσεις των αγγλόφωνων χωρών, προσφέροντάς τους ταυτόχρονα και την ευκαιρία για να περάσουν όμορφα!!!
IMG 0205
Αφού λοιπόν φορέσαμε τα αξεσουάρ μας και συλλέξαμε τα ζαχαρωτά σε ευφάνταστα κολοκυθένια καλαθάκια, επισκεφτήκαμε την ώρα των Αγγλικών, με την Mrs. Aντιγόνη, τους μαθητές της Α τάξης του Δημοτικού και τους φωνάξαμε “trick or treat?”, προσφέροντας τους από ένα ζαχαρωτό.
IMG 0191 2B519E45 3AE3 4CF9 A189 AF6BF836E6C6
 Τα παιδιά της Α τάξης, για να μας ανταποδώσουν τη χαρά, μοιράστηκαν μαζί μας τις ξυλομπογιές τους και μιας και η ζωγραφική είναι από τις αγαπημένες μας ασχολίες, ζωγραφίσαμε όλοι μαζί από μία κολοκύθα.
IMG 0192
Η επιστροφή μας στο νηπιαγωγείο μας επιφύλασσε και άλλες εκπλήξεις όπως κατασκευές με τέμπερα και θέμα τη νύχτα του halloween,
5C214E68 3F88 427F 8FDE FD21F185CC6B
παιχνίδια με κρυμμένα αντικείμενα σε ιστούς αράχνης, εξασκώντας έτσι παράλληλα τη λεπτή μας κινητικότητα,
D8707432 1C12 4A26 817A 0D3E33F57F91 IMG 0201 IMG 0203
αλλά μιας και τα γλυκά μας ήταν τόσα πολλά που δεν έλεγαν να τελειώσουν..
κάναμε και από μία βόλτα στα άλλα τμήματα του νηπιαγωγείου για να μοιράσουμε περισσότερη χαρά και ζελεδένια χαμόγελα στους φίλους μας!!
IMG 0198 IMG 0200 IMG 0202
Το χαρήκαμε πολύ και περάσαμε όμορφα!!

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ – 31 Οκτωβρίου

Συζητήσαμε για τα χρήματα…

Σε τι μας χρησιμεύουν?

Που τα χρησιμοποιούμε?

Είδαμε τα χρήματα…και τα χωρίσαμε σε κέρματα και χάρτινα…

Γνωρίσαμε πως με χρήματα πληρώνουμε και μέσα από τις κάρτες πλέον…αλλά και μέσω των smartphones και των smartwatches…

Παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης με τα κέρματα

εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 251 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 292 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 331 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 368

Μιλήσαμε για την αποταμίευση και τι γνωρίζουμε για αυτήν…

Διαβάσαμε το βιβλίο ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΩ και ψάξαμε να βρούμε που μπορούμε εμείς να αποθηκεύσουμε τα χρήματα μας

εικόνα Viber 2024 11 02 15 34 46 322

Πολλές ιδέες ξεπήδησαν από τα παιδιά :

  • Κουμπαράς
  • Πορτοφόλι
  • Τράπεζα
  • Χρηματοκιβώτια…ήταν μερικές από αυτές!

Παίξαμε και επιτραπέζιο παιχνίδι ‘Ο λαγός με τα καρότα’, κατά τη διάρκεια του οποίου μάθαμε να περιμένουμε τη σειρά μας, αλλά εξασκηθήκαμε παράλληλα στην καταμέτρηση των καρότων που μάζευε ο λαγός.

εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 395 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 435 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 469

Είπαμε και παροιμίες με αφορμή την ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ : Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι!

Και κατασκευάσαμε το δικό μας σακούλι, το οποίο γεμίσαμε με μαυρομάτικα φασόλια και προσπαθήσαμε να αντιγράψουμε την παροιμία !

εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 57 954 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 57 992 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 041 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 091 εικόνα Viber 2024 11 02 15 16 58 132 εικόνα Viber 2024 11 02 15 21 41 256 εικόνα Viber 2024 11 02 15 21 43 753

Ολοήμερο Πρόγραμμα: SAFE INTERNET FOR KIDS Συμμετοχή στον Διαγωνισμό για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025



Λήψη αρχείου

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου

Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων μας προσκάλεσε να παρελάσουμε μαζί στην αυλή του.

Η εμπειρία που αποκόμισαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου ήταν υπέροχη, όπως επίσης και η χαρά τους που ήταν τεράστια.

εικόνα Viber 2024 10 28 16 01 13 020 εικόνα Viber 2024 10 28 16 01 12 351 εικόνα Viber 2024 10 28 16 01 12 305 εικόνα Viber 2024 10 28 16 01 12 169

Την επόμενη ημέρα 25 Οκτωβρίου τα παιδιά του Νηπιαγωγείου παρέλασαν και τραγούδησαν τον εθνικό ύμνο στην αυλή του σχολείου τους.

εικόνα Viber 2024 10 25 10 28 52 920 εικόνα Viber 2024 10 25 10 28 53 101 εικόνα Viber 2024 10 25 10 28 54 566 εικόνα Viber 2024 10 28 16 01 12 119εικόνα Viber 2024 10 25 10 28 52 444εικόνα Viber 2024 10 25 10 28 52 587

 

Χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες!!!

“Ειρήνη σε όλο τον κόσμο”