Στα πλαίσια της “Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο Στο Δημοτικό Σχολείο” και με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μαζί με τα παιδιά της Α τάξης του συστεγαζόμενου 5ου Δημοτικού Σχολείου και την Γυμνάστρια του, έπαιξαν κοινά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου και το απόλαυσαν πολύ!
Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας είναι ιδιαίτερα σημαντική στην προσχολική ηλικία, καθώς αυτή η περίοδος αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη και μάθηση του παιδιού. Όταν οι γονείς και οι παιδαγωγοί συνεργάζονται στενά, δημιουργούν ένα σταθερό και υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου το παιδί νιώθει ασφάλεια, αποδοχή και συνέπεια μεταξύ σπιτιού και σχολείου. Μέσα από την ανοιχτή επικοινωνία και την αμοιβαία εμπιστοσύνη, ενισχύεται η κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, ενώ παράλληλα καλλιεργείται θετική στάση απέναντι στη μάθηση. Η ενεργή συμμετοχή της οικογένειας στις δραστηριότητες του σχολείου συμβάλλει επίσης στη δημιουργία μιας κοινότητας που στηρίζει το παιδί ολιστικά, ενισχύοντας τη συνολική του ευημερία και προσαρμογή.
Με γνώμονα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025 συνάντηση γονέων των παιδιών του 5ου Νηπιαγωγείου Τρίπολης με τις εκπαιδευτικούς του σχολείου. Παρουσιάστηκε το ημερήσιο πρόγραμμα και βασικά στοιχεία της προσχολικής εκπαίδευσης, ενημέρωση για επερχόμενες δράσεις και γιορτές και ακολούθησε ατομική ενημέρωση και συζήτηση εκπαιδευτικών και γονέων για την πρόοδο των παιδιών τους.
Κατηγορίες:Γενικά, Δράσεις|Ετικέτες:Γονείς|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημερωτική συνάντηση εκπαιδευτικών και γονέων
Τα παιδιά έχουν ανάγκη από σταθερά και σαφή όρια βάσει των οποίων μπορούν να νιώσουν ασφαλή, να προσανατολιστούν και να προχωρήσουν. Χρειάζονται όρια για να γνωρίζουν μέχρι πού μπορεί να φτάσει η συμπεριφορά τους. Βάσει αυτού, στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς παρατηρούμε και συζητούμε με τους μαθητές μας σωστές και λάθος, αποδεκτές και μη αποδεκτές συμπεριφορές. Με στόχο να περνάμε όλοι καλά στο νηπιαγωγείο προτείνονται από τα παιδιά οι σωστές συμπεριφορές, τις οποίες όλοι αποδεχόμαστε σαν “κανόνες”. Σημαντικό ρόλο παίζουν επίσης και οι συνέπειες που θα πρέπει να αντιμετωπίζουν όσοι δεν ακολουθούν τους κανόνες. Και αυτές προτείνονται από τα παιδιά. Οι κανόνες και οι συνέπειες καταγράφονται από τις νηπιαγωγούς, στη συνέχεια καθαρογράφονται και τέλος υπογράφονται από εκπαιδευτικούς και μαθητές και αποτελούν το παιδαγωγικό συμβόλαιο της τάξης μας.
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάζεται στις 4 Οκτωβρίου -ώστε να συμπίπτει με τη γιορτή του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτη των ζώων και της φύσης- και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωσή τους. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήσαμε ποικίλες δράσεις θέλοντας να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας, ώστε να συμβάλλουν κι εκείνα στη δημιουργία ενός κόσμου όπου τα ζώα θα ζουν με αξιοπρέπεια, θα έχουν τη φροντίδα και το σεβασμό που τους αξίζει!
Στην προσπάθεια καλλιέργειας της νοοτροπίας ότι μία τάξη είναι μία ομάδα, ενιαία, ενωμένη και δυνατή και ότι από αυτήν την ένωση προκύπτουν κάθε φορά τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα ( Σχέδιο Δράσης “Σχέσεις μεταξύ μαθητών – μαθητριών”), φτιάχτηκε από το σύνολο της τάξης μια αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Τα παιδιά αποφάσισαν να σχηματίσουν με το τύπωμα της παλάμης τους ένα ζώο και όλοι μαζί να δημιουργήσουν αυτή την όμορφη αφίσα!
έγραψαν τα δικαιώματα των ζώων,
και απόλαυσαν το αποτέλεσμα της συλλογικής δουλειάς!
Κατηγορίες:Παγκόσμιες Ημέρες|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων
Στο πλαίσιο της εβδομάδας προγραμματισμού 2025, διοργανώσαμε τη δραστηριότητα με τίτλο “Βρες το όνομά σου”. Οι μαθητές /τριες μας θα βρουν το όνομά τους που τοποθετούμε σε ένα πλέγμα και θα δώσουν οδηγίες σε συμμαθητές τους, πρώτα με καρτέλες και στη συνέχεια με προγραμματισμό της beebot ώστε να βρουν ένα δρόμο προς το όνομά τους.
Την 1η Οκτωβρίου 2025 γιορτάσαμε και τιμήσαμε τους παππούδες και γιαγιάδες μας στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τρίτης Ηλικίας. Μιλήσαμε με τα παιδιά για τα αγαπημένα αυτά πρόσωπα, είπαμε τα ονόματά τους, τα χαρακτηριστικά τους και όσα μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους. Τους δημιουργήσαμε ζωγραφιές και κάρτα και τους τα χαρίσαμε.
Στο πλαίσιο της εβδομάδας προγραμματισμού 2025, διοργανώσαμε τη δραστηριότητα color monster mix up
Περιγραφή δραστηριότητας:
Στο δάπεδο έχουμε ετοιμάσει ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο 12 τετραγώνων 3Χ4 .
Το τερατάκι των συναισθημάτων έχει μπερδευτεί!!! Δεν καταλαβαίνει τι είναι όλα αυτά που νιώθει κι εμείς θα είμαστε οι βοηθοί του!! Οδηγώντας την bee bot σε κάθε χρώμα στο ταμπλό θα βοηθήσουμε το τερατάκι να ξεχωρίσει τα συναισθήματα του κι εμείς θα συζητάμε γι αυτά σε κάθε βήμα!! Στόχος είναι το τερατάκι να ταξιδέψει σε κάθε χρώμα-συναίσθημα ξεχωριστά ώσπου να φτάσει και στο τελευταίο που θα είναι η αγάπη!! Αγάπη για όλους τους μαθητές που το βοήθησαν στο πρόβλημά του! Η δραστηριότητα θα πλαισιωθεί πρώτα με παιχνίδια ρομποτικής όπου τα παιδιά θα κάνουν το ρομποτάκι και θα κινούνται σε πίστα που θα έχουμε φτιάξει στο πάτωμα με τις δικές μας εντολές! Στο τέλος κάθε παιδί θα φτιάξει το καπέλο με το συναίσθημα που θα επιλέξει για να θυμάται το τερατάκι και τα συναισθήματα!
Κωδικός : cw25-lfpKd
Διάρκεια: 13-26 Οκτωβρίου 2025
Επικεφαλής εκπαιδευτικός: Λία Ρίζου
Κατηγορίες:code week|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Code Week-«color monster mix up»
Στο πλαίσιο της εβδομάδας προγραμματισμού 2025, διοργανώσαμε τη δραστηριότητα “Πάμε για αρκούδες”.
Σκοπός της δραστηριότητας είναι οι μαθητές/τριες να εξοικειωθούν με τους κώδικες και την εφαρμογή τους στη ζωή.
Περιγραφή δραστηριότητας:
Στο δάπεδο έχουμε ετοιμάσει ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο 12 τετραγώνων 3Χ4 . Αναπαριστά το δάσος με τη φωλιά της αρκουδίτσας. Το σενάριο λέει ότι η αρκουδίτσα έχασε τη φωλιά της και πρέπει να τη βοηθήσουμε να τη βρει.
Το ένα τετράγωνο είναι η αφετηρία, όπου ξεκινά η αρκουδίτσα και σε ένα άλλο η φωλιά. Τα παιδιά πρέπει να τοποθετήσουν στο πάτωμα τα βελάκια κατεύθυνσης και να “προγραμματίσουν” το παιδί αρκουδάκι να φτάσει στη φωλιά του.
CodeWeek4All: cw25-f9Brr και στο
Επικεφαλής Εκπαιδευτικοί: GR-ZACHRIA-100
Διάρκεια: 13-10-2025 έως 23-10-2025.
Το Πιστοποιητικό μας!!
Κατηγορίες:Χωρίς κατηγορία|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Code Week-Πάμε για αρκούδες
Δημιουργήσαμε την εκδήλωση με τίτλο “Following the drop” για την εβδομάδα Κώδικα Code Week στο πλαίσιο του E Twinning προγράμματος με τίτλο Little Water Guardians.
Περιγραφή:
Στη δραστηριότητα αυτή, ζητείται από τους μαθητές να προγραμματίσουν τη μέλισσα beebot ώστε να ακολουθήσει μια πορεία σε εικόνες που σχετίζονται με τον κύκλο του νερού (ήλιος, σταγόνες, σύννεφα..) Έχει προηγηθεί συζήτηση- προβληματισμός για τη βροχή και πώς έρχεται στη γη, καθώς και παρακολούθηση σχετικών εικόνων και βίντεο. Σκοπός της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να έρθουν σε πρώτη επαφή με τη beebot και τον προγραμματισμό.
Από 14 Οκτωβρίου 2025 12:01 ΠΜ Προς 24 Οκτωβρίου 2025 12:01 ΠΜ
CodeWeek for All code: cw25-XyE1u
Κατηγορίες:code week|Ετικέτες:Code Week|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Code Week-Following the drop
Το έργο "Little Water Guardians" «Μικροί Φύλακες του Νερού»
είναι ένα διεπιστημονικό και συνεργατικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά
προσχολικής ηλικίας (ηλικίας 4-6 ετών), με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής
συνείδησης μέσω της εξερεύνησης και προστασίας του φυσικού πόρου του νερού.
Μέσα από βιωματικές, δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες,
οι μικροί μαθητές γίνονται «Φύλακες του Νερού», αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο
στην εξερεύνηση, την κατανόηση και την προώθηση καλών πρακτικών που σχετίζονται
με την ορθή χρήση, τη σημασία και την προστασία του νερού.
Το έργο αξιοποιεί τη φυσική περιέργεια και τη δημιουργικότητα των παιδιών
για να προσεγγίσουν επιστημονικά, κοινωνικά και πολιτιστικά ζητήματα μέσω της
συνεργασίας με σχολεία από άλλες χώρες. Οι δραστηριότητες βασίζονται στη
συνεργατική μάθηση, δίνοντας έμφαση στην ενεργό συμμετοχή και αλληλεπίδραση
μεταξύ των σχολικών μονάδων. Καθ' όλη τη διάρκεια του έργου, οι μαθητές θα
συμμετέχουν σε κοινά σχέδια εργασίας, θα δημιουργούν από κοινού προϊόντα και
θα επικοινωνούν διαδικτυακά με τους συνεργάτες τους, ανταλλάσσοντας εμπειρίες
και ιδέες. Το έργο διερευνά το θέμα του νερού μέσα από διάφορες οπτικές γωνίες:
τον κύκλο του νερού, τις χρήσεις του στην καθημερινή ζωή, τη σημασία της διατήρησης
και την παρουσία του στο περιβάλλον και τον πολιτισμό. Ταυτόχρονα, καλλιεργούνται
αξίες όπως ο σεβασμός για τη φύση, η συνεργασία, η υπευθυνότητα και η ενεργός
συμμετοχή στα κοινά. Το έργο ευθυγραμμίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης
Ανάπτυξης (ΣΒΑ), ιδίως τον Στόχο 6 (Καθαρό Νερό και Αποχέτευση)
και τον Στόχο 13 (Δράση για το Κλίμα), καλλιεργώντας το αίσθημα ευθύνης
από πολύ μικρή ηλικία.
Στόχοι
Μαθητές:
Καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και ευθύνης απέναντι στο φυσικό περιβάλλον.
Προώθηση της συνεργασίας, της επικοινωνίας και της ομαδικής λήψης αποφάσεων.
Ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής στα κοινά μέσω της συμμετοχής σε δράσεις
ευαισθητοποίησης.
Ενθάρρυνση της παρατήρησης, της έρευνας και της δημιουργικής σκέψης μέσω απλών επιστημονικών και περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων.
Υποστήριξη γλωσσικών, κοινωνικών και ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω επικοινωνίας με συνεργαζόμενα σχολεία.
Ενίσχυση του σεβασμού, της ενσυναίσθησης και της συμμετοχής μέσω κοινών
δημιουργικών δραστηριοτήτων με χρήση της τέχνης και της τεχνολογίας.
Εκπαιδευτικοί:
Συνεργασία και αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικούς από άλλα σχολεία και χώρες.
Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων.
Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος 2025-Απρίλιος 2026.
Στο έργο συμμετέχουν 17 εκπαιδευτικοί και 300 μαθητές/τριες από 9 χώρες.
Το Σεπτέμβριο του 2025 προηγούνται ενέργειες των εκπαιδευτικών για την καλύτερη οργάνωση
των δραστηριοτήτων και την ορθή τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Συγκεκριμένα:
1. Συζήτηση-παρουσίαση του προγράμματος στους μαθητές και γονείς.
2. Δημιουργία video παρουσίασης της χώρας
και πόλης μας.
3. Αφίσα παρουσίασης του σχολείου.
4. Παρουσίαση εκπαιδευτικών.
https://padlet.com/venetakehayova/little-water-guardians-etwinning-hx30bafvla3448z3
5. Video παρουσίασης μαθητών/τριών.
6. Χωρισμός συμμετεχόντων σε ομάδες.
7. Προτάσεις δραστηριοτήτων.
8. Δήλωση των δραστηριοτήτων που θα αναλάβει κάθε εκπαιδευτικός.
9. Συμφωνία για τους όρους συνεργασίας και της χρήσης του διαδικτύου.
Λήψη αρχείου
10. Δηλώσεις γονέων για τη συμμετοχή των παιδιών στο έργο.
11. Πρώτη διαδικτυακή συνάντηση εκπαιδευτικών
12. Ερωτηματολόγια διερεύνησης των αντιλήψεων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.
Κατηγορίες:E Twinning|Ετικέτες:E Twinning, E Twinning Mparla|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο E Twinning_Little Water Guardians_Project presentantion_September activities
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή