Ένα πρωινό, με αφορμή το τραγούδι “Η καλή κυρά βδομάδα” και συγκεκριμένα με τον τελευταίο στίχο του τραγουδιού,
[Τέλος, να κι η Κυριακή, μ’ ένα κόκκινο βρακί!], με τα γέλια και την “ενοχή” αυτής της λέξης, ασχοληθήκαμε με τον Κανόνα του εσώρουχου.
Αφού ρώτησα τα παιδιά πως αλλιώς λέμε αυτήν την λέξη , γιατί το φοράμε, τι μας χρειάζεται, τι καλύπτει, φτάσαμε στο ποιος ή ποια μπορεί να μας αγγίξει αυτό το συγκεκριμένο σημείο του σώματος μας. Στην αρχή, υπήρχε αμηχανία ως προς τις απαντήσεις.
Ακόμα και η κυρία ειπώθηκε από τους μαθητές ότι μπορεί να δει τον εσώρουχο μας.
Και κάπου εκεί ήρθε το ΟΧΙ.
Η γνωριμία μας, η οικειότητα μας, η φιλία μας, οι γνωστοί των γονιών μας, όσοι νομίζουμε ότι μας αγαπούν, δεν μπορούν να δουν το εσώρουχο μας και δεν μπορούν να μας αγγίξουν σε αυτό το σημείο.
Ακολούθησε μια μεγάλη συζήτηση με το δικαίωμα μας να πούμε ΟΧΙ και STOP, σε όποιον μας το ζητήσει.
Χωρίς την παρουσία των γονιών μας, κανείς δεν μπορεί!
Ούτε καν η αγαπημένη μας ή ο αγαπημένος μας παιδίατρος.
Μόνο εάν είναι μπροστά ο μπαμπάς ή η μαμά.
Στη συνέχεια, ξεφυλλίσαμε ηλεκτρονικά,το βιβλίο ” Η Κίκο και το χέρι”.
Παρατηρήσαμε τις φιγούρες, κάναμε υποθέσεις, διαβάσαμε και συζητήσαμε.
https://www.enastapente.gr/el/kiko-kai-to-xeri
Ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα και τις εκφράσεις της Κικο και δικαιολογήσαμε την στάση της.
Είδαμε την διαφορά μεταξύ του καλού και του κακού αγγίγματος.
Καλό άγγιγμα :είμαστε χαρούμενοι, νιώθουμε όμορφα και άνετα.
Κακό άγγιγμα :είμαστε θυμωμένοι, νιώθουμε άβολα.
Τονίσαμε το πόσο σημαντικό είναι να εμπιστευόμαστε τους γονείς μας και ν μην κρατάμε μυστικά από αυτούς.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε το 3D animation “Το μυστικό της Νίκης”.Η Νίκη είναι ένα μικρό κοριτσάκι που δέχεται επίσκεψη από έναν μεγάλο κύριο που φαίνεται να έχει άλλες διαθέσεις από εκείνες τις απλές, τις φιλικές.
Ο “φίλος” κάποια στιγμή φανερώνει τις διαθέσεις του και προτείνει στο κοριτσάκι να το αγγίξει στο εσώρουχο, αυτό αρνείται γνωρίζοντας τον “κανόνα του εσωρούχου”
Το παιχνίδι των αγγιγμάτων είναι το παιχνίδι που ζήτησε ο “φίλος” και που ζητά να κρατήσει μυστικό.
Το Μυστικό της Νίκης είναι μία καταπληκτική προσπάθεια, ιστορία κινούμενων σχεδίων, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας “ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ” του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.
Πρόκειται για μια παραγωγή που έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την ελληνική κοινωνία και να φτάσει σε γονείς και παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα
“Ηρωίδα της ταινίας είναι η Νίκη, μία μαθήτρια δημοτικού την οποία επισκέπτεται στο σπίτι της ένας ‘φίλος’, όπως τον αποκαλούμε στην ιστορία, θέλοντας να τονίσουμε το γεγονός ότι τα περισσότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης έχουν δράστες πρόσωπα από το φιλικό περιβάλλον των γονιών”.
Ο “φίλος” φεύγει και το κοριτσάκι δέχεται την επίσκεψη μιας νεράιδας, στην οποία αφηγείται ό,τι έχει συμβεί, ενθαρρύνοντας με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά να μιλάνε για τέτοια περιστατικά”
(Η Νίκη δεν μπορεί να κοιμηθεί από όλα αυτά που έζησε και τότε εμφανίστηκε η καλή νεράιδα)
Ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας.
Τα παιδιά μου περιέγραψαν ότι η σκιά (ο φίλος δηλαδή που είχε εμφανιστεί ), έφυγε ύποπτα, πονηρά, στις μύτες των ποδιών του.
Ακούσαμε το τραγούδι της ιστορίας
https://youtu.be/-pryIypIat0?feature=shared
Και φυσικά σηκωθήκαμε από τις θέσεις μας, δημιουργήσαμε ζευγαρακια και το τραγουδήσαμε δυνατά, να ακουστεί σε όλα τα παιδιά του κόσμου.
” Να αγγίξω το χεράκι ;
– Ναι!
Να αγγίξω το μαλλάκι;
– Ναι!
Να αγγίξω την μυτούλα;
– Ναι!
Όχι, όμως το βρακάκι!!!!! ”
Επίσης, παίξαμε το παιχνίδι
«Μη μπερδευτείς».
Στεκόμαστε όλοι σε κύκλο. Η κυρία δείχνει ένα σημείο του σώματός της και λέει πως είναι κάποιο άλλο σημείο του σώματος της, π.χ. δείχνει το κεφάλι και λέει πως είναι το πόδι της! Τα παιδιά πρέπει να δείξουν στο σώμα τους το σημείο που λέει και όχι το σημείο που δείχνει, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση, το πόδι τους! Όποιος μπερδευτεί, βγαίνει από το παιχνίδι.
Ως κλείσιμο της θεματικής μας,φτιάξαμε μια ομαδική εργασία, για να θυμόμαστε αυτά που μάθαμε.
- Ομαδική εργασία με αφορμή το παραμύθι: “Η Κυρά-Καλή και η Κυρά-Κακή”_1ο τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Η γιορτή του Πολυτεχνείου
- Ζώα σε χειμερία νάρκη 2 – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Απο το σταφύλι στον μούστο και στο κρασί – 2ο τμήμα Μαρία Σμήλιου
- Μαθαίνουμε τον κύκλο μέσα από πίνακα του Kadinsky- 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Τρίγωνα μέσα από πίνακα του Kadinsky- 1ο τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- E-twinning: “Tales of Natural Disasters” (2023-2024): 1ο Τμήμα- Καραπά Χριστίνα
- Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο-1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα): Όταν η ζωγραφιά ζωντανέψει για να μας συμβουλέψει…
- Tales of Natural Disasters: Φωτιά_ Επίσκεψη Πυροσβεστικής
- 1η συνάντηση μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα
- Πείραμα με τον σεισμό_Tales of Naturla Disasters-e-twinnong-1ο τμήμα
- Προστατεύω το ζωάκι μου από τη φωτιά! (1ο Τμήμα_Καραπά Χριστίνα: E twinning “Tales of natural disasters”)
- Εθνική ετικέτα ποιότητας έργου “Tales of Natural Disasters”-1ο πρωινό Τμήμα
- Πείραμα για τη φωτιά- E-twinning: “Tales of Natural Disasters”-Καραπά Χριστίνα (1ο τμήμα)
- Ο Προμηθέας δίνει τη φωτιά στους ανθρώπους, E-twinning, “Tales of Natural Disasters” (1ο τμήμα, Καραπά Χριστίνα) βίντεο αναδιήγηση μύθου
- Παζλ για τον Ήφαιστο- e twinning, “Tales of Natural Disasters”, 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Πείραμα με το νερό_ και ο μύθος του Δευκαλίωνα- Tales of Natural Disasters_E-twinning (1ο Τμήμα_Καραπά Χριστίνα)
- “Προμήθεια εξοπλισμού STEM και ρομποτικής για την Εκπαίδευση”
- Tales of Natural Disasters-Το Ηφαίστειο: Πείραμα, ομαδική εργασία και παζλ(1ο Τμήμα, Καραπά Χριστίνα)
- Ειρήνη- Πόλεμος – 1ο και 2ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη- Παρασκευοπούλου Ζωή – Καραγιαννίδου Σοφία)
- 6 Φεβρουαρίου-Παγκόσμια ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο-ομαδική εργασία 2ου πρωινού τμήματος (Σμήλιου Μαρία)
- Christmas Cards Exchange-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- 4 Απριλίου -Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων_1ο τμήμα (Καραπά Χριστίνα, Μιμμή Αμαλία)
- Code week – 1o Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Μπερδεμένες νότες-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Απλώνω ευτυχία-Συνεργατική δράση νηπιαγωγείων για τη “Φλόγα”
- Μπόουλινγκ-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Συζητώντας για την Ειρήνη – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Ζωγραφίζω την οικογένειά μου και γράφω από πόσα μέλη αποτελείται (1ο Τμήμα_Καραπά Χριστίνα)
- Σχήματα μέσα από την Τέχνη- 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Ταρανδάκια φτιαγμένα με λωρίδες- 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Παζλ και αριθμοί – τμήμα διευρυμένου ωραρίου (Σοφία Καραγιαννίδου)
- Σε έναν κόσμο γεμάτο “χέρια”, τόλμα να πεις…. STOP! – 2ο Ολοήμερο Τμήμα (Παρασκευοπούλου Ζωή)
- Άνοιξη: Ομαδική εργασία (1ο τμήμα, Καραπά Χριστίνα)
- Ένα χωραφάκι στην τάξη μας-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Από το σπόρο στο ψωμί – 1ο Τμήμα- 1ο Ολοήμερο Τμήμα – Τ.Ε. (Χριστίνα Καραπά – Ζωγραφίδου Νόπη- Σιδέρη Κατερίνα)
- Αμυγδαλιές όπως ο Βαν Γκογκ και “Οι Αμυγδαλιές του Λευτέρη” (1ο Τμήμα-Καραπά Χριστίνα)
- Ελιά-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Μουσικοί στο Νηπιαγωγείο μας (Δράση όλων των πρωινών τμημάτων)
- 6 Μαρτίου – ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού.. Τμήμα διευρυμένου ωραρίου ( Σοφία Καραγιαννίδου)
- Γιορτή της αεροπορίας-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- 6 Μαρτίου – Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού – Ολοήμερα Τμήματα (Ζωγραφίδου Νόπη – Παρασκευοπούλου Ζωή)
- Βροχή στο ποτήρι-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Οι κλόουν στη χώρα των σχημάτων – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη – Καραγιαννίδου Σοφία)
- 8 Νοεμβρίου: Γιορτή των Αρχαγγέλων- 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Απόκριες: Ο κήπος του Μιρό και μάσκες αποκριάτικες… αλά Μιρό (1ο Τμήμα- Καραπά Χριστίνα)
- Πασχαλινές Κατασκευές – 1ο Τμήμα
- Επίσκεψη στο Noesis- Όλα τα τμήματα του Νηπιαγωγείου
- Λουλούδια με διάφορες τεχνικές – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Η περιπέτεια ενός βιβλίου- 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα ( Σμήλιου Μαρία τμήμα 2ο)
- Γιορτή της μητέρας – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Βρισκω τ’ όνομα μου και δημιουργώ…..( 2ο τμήμα Σμήλιου Μαρία)
- Παραδοσιακές φορεσιές – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Με την τέχνη οδηγό, χαρταετό δημιουργώ! (Τρία πρωινά τμήματα)
- Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Χαρταετοί: Ατομική εργασία (1ο Τμήμα: Καραπά Χριστίνα)
- Απόκριες – 2ο Ολοήμερο Τμήμα (Παρασκευοπούλου Ζωή)
- Κάνω ποίημα την εικόνα… – τμήμα διευρυμένου ωραρίου (Σοφία Καραγιαννίδου)
- Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού – 1ο & 2ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη – Παρασκευοπούλου Ζωή – Καραγιαννίδου Σοφία)
- Σταφύλι – Μούστος -Μαρμελάδα – 1ο Τμήμα -1ο Ολοήμερο Τμήμα – Τ.Ε. (Καραπά Χριστίνα -Ζωγραφίδου Νόπη- Σιδέρη Κατερίνα)
- Μέλισσες-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού – 1ο Τμήμα – 1ο Ολοήμερο Τμήμα – Τ.Ε. (Καραπά Χριστίνα – Ζωγραφίδου Νόπη- Σιδέρη Κατερίνα)
- Ο χαρταετός της Ελπίδας – Ολοήμερα Τμήματα (Ζωγραφίδου Νόπη – Παρασκευοπούλου Ζωή – Καραγιαννίδου Σοφία)
- Χριστουγεννιάτικο πάρτι – 1ο & 2ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη – Παρασκευοπούλου Ζωή – Καραγιαννίδου Σοφία)
- Τσολιάδες και ελληνοπούλες- συνεργατική δράση 1ου πρωινού και 1ου ολοήμερου τμήματος (Χριστίνα Καραπά_ Νόπη Ζωγραφίδου)
- Η ομάδα μας- 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Φθινοπωρινό Σταυρόλεξο- 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Χριστουγεννιάτικες κάρτες και προσκλήσεις (1ο τμήμα: Καραπά Χριστίνα και 1ο Ολοήμερο: Ζωγραφίδου Νόπη)
- Άγιος Δημήτριος και 28η Οκτωβρίου – 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Code Week-Ecxellence in coding skills
- Επιδαπέδια παιχνίδια στην αυλή! (Τμήμα διευρυμένου ωραρίου – Σοφία Καραγιαννίδου)
- Code Week: Την μουσική για να αρχίσω, ποιον πρέπει πρώτα να γνωρίσω;- 1ο Τμήμα και Τ.Ε. (Καραπά Χριστίνα, Σιδέρη Κατερίνα)
- Βρέχει και κρατάμε ομπρέλες- Φθινόπωρο- 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Μαθαίνω να κόβω και δημιουργώ- 1ο Τμήμα (Καραπά Χριστίνα)
- Παραδοσιακές φορεσιές-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Η γιορτή μας για την επέτειο του ΟΧΙ!
- Το αστέρι στην κορυφή – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Ενδεικτικές χριστουγεννιάτικες εργασίες και κατασκευές- 1ο Τμήμα (Χριστίνα Καραπά)
- Πόλεμος και Ειρήνη και συναισθήματα Σιδέρη Κατερίνα, Δάφνη Παπαναστασίου
- Healthy or unhealthy food? Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο μας_ψηφιακό παιχνίδι (1ο Τμήμα Καράμπελα Αθηνά, Καραπά Χριστίνα)
- Ζώα σε χειμερία νάρκη – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Πόλεμος και Ειρήνη / Κατερίνα Σιδέρη
- Χειμώνας- Ομαδική εργασία με πλαστελίνη (1ο Τμήμα: Καραπά Χριστίνα)
- Παίζουμε κουτσό; Ένα βιντεάκι με τους κανόνες του παιχνιδιού. (Τμήμα διευρυμένου ωραρίου – Σοφία Καραγιαννίδου)
- Απλώνω ευτυχία – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Το ταξίδι της πεταλούδας – 1ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη)
- Δημιουργία καλοκαιρινού σταυρόλεξου – 1ο Ολοήμερο Τμήμα ( Ζωγραφίδου Νόπη)
- Εβδομάδα Κώδικα-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- Πολυτεχνείο- 1ο Τμήμα ( Πρωινό και Ολοήμερο) & Τ.Ε. ( Χριστίνα Καραπά- Ζωγραφίδου Νόπη- Κατερίνα Σιδέρη)
- Πολύχρωμη βροχή-3ο Τμήμα (Αλεξάνδρα Κουτονίδου)
- 2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
- Παιχνίδι συνεργασίας “Το ηφαίστειο” – 1ο και 2ο Ολοήμερο Τμήμα (Ζωγραφίδου Νόπη – Παρασκευοπούλου Ζωή)
- Ένα τσαμπί σταφύλι- 1ο Τμήμα και Τ.Ε. (Καραπά Χριστίνα, Σιδέρη Κατερίνα)
- Πολικά ζώα – σουπλά διπλής όψης – τμήμα διευρυμένου ωραρίου (Σοφία Καραγιαννίδου)