Σε έναν κόσμο γεμάτο “χέρια”, τόλμα να πεις…. STOP! – 2ο Ολοήμερο Τμήμα (Παρασκευοπούλου Ζωή)

Ένα πρωινό, με αφορμή το τραγούδι “Η καλή κυρά βδομάδα” και συγκεκριμένα με τον τελευταίο στίχο του τραγουδιού,

[Τέλος, να κι η Κυριακή, μ’ ένα κόκκινο βρακί!], με τα γέλια και την “ενοχή” αυτής της λέξης, ασχοληθήκαμε με τον Κανόνα του εσώρουχου.

Αφού ρώτησα τα παιδιά πως αλλιώς λέμε αυτήν την λέξη , γιατί το φοράμε, τι μας χρειάζεται, τι καλύπτει, φτάσαμε στο ποιος ή ποια μπορεί να μας αγγίξει αυτό το συγκεκριμένο σημείο του σώματος μας. Στην αρχή, υπήρχε αμηχανία ως προς τις απαντήσεις.
Ακόμα και η κυρία ειπώθηκε από τους μαθητές ότι μπορεί να δει τον εσώρουχο μας.

Και κάπου εκεί ήρθε το ΟΧΙ.
Η γνωριμία μας, η οικειότητα μας, η φιλία μας, οι γνωστοί των γονιών μας, όσοι νομίζουμε ότι μας αγαπούν, δεν μπορούν να δουν το εσώρουχο μας και δεν μπορούν να μας αγγίξουν σε αυτό το σημείο.

Ακολούθησε μια μεγάλη συζήτηση με το δικαίωμα μας να πούμε ΟΧΙ και STOP, σε όποιον μας το ζητήσει.
Χωρίς την παρουσία των γονιών μας, κανείς δεν μπορεί!
Ούτε καν η αγαπημένη μας ή ο αγαπημένος μας παιδίατρος.
Μόνο εάν είναι μπροστά ο μπαμπάς ή η μαμά.

Στη συνέχεια, ξεφυλλίσαμε ηλεκτρονικά,το βιβλίο ” Η Κίκο και το χέρι”.

Παρατηρήσαμε τις φιγούρες, κάναμε υποθέσεις, διαβάσαμε και συζητήσαμε.

https://www.enastapente.gr/el/kiko-kai-to-xeri

Ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα και τις εκφράσεις της Κικο και δικαιολογήσαμε την στάση της.

Είδαμε την διαφορά μεταξύ του καλού και του κακού αγγίγματος.

 

Καλό άγγιγμα :είμαστε χαρούμενοι, νιώθουμε όμορφα και άνετα.

Κακό άγγιγμα :είμαστε θυμωμένοι, νιώθουμε άβολα.

Τονίσαμε το πόσο σημαντικό είναι να εμπιστευόμαστε τους γονείς μας και ν μην κρατάμε μυστικά από αυτούς.

IMG 020e6ef0fc11af331b23545e918f3748 VΈπειτα, παρακολουθήσαμε το 3D animation “Το μυστικό της Νίκης”.Η Νίκη είναι ένα μικρό κοριτσάκι που δέχεται επίσκεψη από έναν μεγάλο κύριο που φαίνεται να έχει άλλες διαθέσεις από εκείνες τις απλές, τις φιλικές.

Ο “φίλος” κάποια στιγμή φανερώνει τις διαθέσεις του και προτείνει στο κοριτσάκι να το αγγίξει στο εσώρουχο, αυτό αρνείται γνωρίζοντας τον “κανόνα του εσωρούχου”

Το παιχνίδι των αγγιγμάτων είναι το παιχνίδι που ζήτησε ο “φίλος” και που ζητά να κρατήσει μυστικό.

 

Το Μυστικό της Νίκης είναι μία καταπληκτική προσπάθεια, ιστορία κινούμενων σχεδίων, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας “ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ” του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.

 

Πρόκειται για μια παραγωγή που έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την ελληνική κοινωνία και να φτάσει σε γονείς και παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα

“Ηρωίδα της ταινίας είναι η Νίκη, μία μαθήτρια δημοτικού την οποία επισκέπτεται στο σπίτι της ένας ‘φίλος’, όπως τον αποκαλούμε στην ιστορία, θέλοντας να τονίσουμε το γεγονός ότι τα περισσότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης έχουν δράστες πρόσωπα από το φιλικό περιβάλλον των γονιών”.

 

Ο “φίλος” φεύγει και το κοριτσάκι δέχεται την επίσκεψη μιας νεράιδας, στην οποία αφηγείται ό,τι έχει συμβεί, ενθαρρύνοντας με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά να μιλάνε για τέτοια περιστατικά”

IMG fa76ab630936c12649e20ff257293984 V

(Η Νίκη δεν μπορεί να κοιμηθεί από όλα αυτά που έζησε και τότε εμφανίστηκε η καλή νεράιδα)

Ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας.

Τα παιδιά μου περιέγραψαν ότι η σκιά (ο φίλος δηλαδή που είχε εμφανιστεί ), έφυγε ύποπτα, πονηρά, στις μύτες των ποδιών του.

Ακούσαμε το τραγούδι της ιστορίας

 

https://youtu.be/-pryIypIat0?feature=shared

 

 

Και φυσικά σηκωθήκαμε από τις θέσεις μας, δημιουργήσαμε ζευγαρακια και το τραγουδήσαμε δυνατά, να ακουστεί σε όλα τα παιδιά του κόσμου.

 

” Να αγγίξω το χεράκι ;

– Ναι!

Να αγγίξω το μαλλάκι;

– Ναι!

Να αγγίξω την μυτούλα;

– Ναι!

Όχι, όμως το βρακάκι!!!!! ”

 

IMG 976af9f843eb893fc71189c154a3b435 V IMG 67d4ee51bc62e407b241816c1fb2c339 V IMG 49ec56737483e1f774f1aa76e97f607f V IMG 248ab90f91ceb637ee834eabee1d72bf V IMG 7c4c4d95b2058461998ea47f2a0ebd3d V

IMG 5eb4592cc90975f2b3830844f5963fb3 V

Επίσης, παίξαμε το παιχνίδι

«Μη μπερδευτείς».

Στεκόμαστε όλοι σε κύκλο. Η κυρία δείχνει ένα σημείο του σώματός της και λέει πως είναι κάποιο άλλο σημείο του σώματος της, π.χ. δείχνει το κεφάλι και λέει πως είναι το πόδι της! Τα παιδιά πρέπει να δείξουν στο σώμα τους το σημείο που λέει και όχι το σημείο που δείχνει, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση, το πόδι τους! Όποιος μπερδευτεί, βγαίνει από το παιχνίδι.

Ως κλείσιμο της θεματικής μας,φτιάξαμε μια ομαδική εργασία, για να θυμόμαστε αυτά που μάθαμε.

IMG 36b12a555494a5f76ea6814c7ebe2373 V