-
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα σχόλια
Ιστορικό
Kατηγορίες
Μεταστοιχεία
Εδώ Πολυτεχνείο!
Η επέτειος του Πολυτεχνείου προσεγγίστηκε μέσω αφήγησης του παρακάτω παραμυθιού.
Διαβάσαμε το βιβλίο και βρήκαμε αντιστοιχίες με τον κ. Φωνακλά – Παπαδόπουλος ,η σιωπηλή πόλη που είχε επιβάλει η χούντα,τα παιδιά – οι φοιτητές πιο αντιστέκονταν,ο κόσμος που αντέδρασε (το ενδιαφέρον εδώ ήταν ότι τα παιδιά είπαν ότι ήταν οι γονείς των παιδιών που βγήκαν στον δρόμο για να διώξουν τον κ. Φωνακλά..).
Είδαμε φωτογραφίες από την βραδιά της εξέγερσης.
Παρατηρήσαμε το έργο του Γαϊτη. Τα ανθρωπάκια του. Τα παιδιά έκαναν συσχετισμούς (χωρίς να τους ζητηθεί), δηλαδή οι στρατιωτικοί που έδιωξαν την ειρήνη,τα παιδιά μέσα στο Πολυτεχνείο κτλ. Στη συνέχεια, φτιάξαμε τη σιωπηλή και την χαρούμενη πόλη και περιστέρια της Ειρήνης.
Τέλος, δημιουργήσαμε το δικό μας πλακατ με σύνθημα “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” και δημιουργήσαμε με εφημερίδα το Πολυτεχνείο (παρατηρώντας το Πολυτεχνείο, βρήκαμε τι σχήματα θα χρειαστούμε για τη δημιουργία του).
Στη γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη παίζοντας κουκλοθέατρο και συζητήσαμε σχετικά με τα κοινά που παρουσίαζε η Ντενεκεδούπολη με τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου 1973.
Κατηγορίες: Εθνικές Εορτές
Γράψτε σχόλιο
Διαδρομές
Σήμερα κάναμε διαδρομές στο χάρτη και στην κάτοψη του σχολείου με ένα μοντέλο – ανθρωπάκι και αντίστοιχα κάθε παιδί ακολουθούσε την διαδρομή.
Μετά πήραν φωτογραφίες με έπιπλα ,εντόπισαν και σχεδίασαν τα αντίστοιχα έπιπλα και χρωμάτισαν τα σχέδια τους με τα ανάλογα χρώματα
Ύστερα, παίξαμε κρυφτό
Μετά παίξαμε τα τρία κλικ ( ΖΟΟΜ in και ΖΟΟΜ out)
Φθινοπωράκι δροσερό ήρθε η ώρα σου
Φέτος το Φθινόπωρο ήρθε στην ώρα του και εμείς ξεκινήσαμε με αφορμή την αλλαγή του καιρού να μιλάμε για τις αλλαγές που βλέπουμε στο περιβάλλον μας. Μιλήσαμε για τις πρώτες βροχές, για τα κίτρινα φύλλα και για ποιο λόγο γίνεται αυτή η αλλαγή. Μιλήσαμε για τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή, καθώς και για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι “Αουτς”.
Μιλήσαμε για τον σκαντζόχοιρο και φτιάξαμε κατασκευές με σκαντζόχοιρους (από χαρτί και πηλό) και κατασκευάσαμε μια φθινοπωρινή μακέτα.
Στη συνέχεια, κάναμε μίξεις χρωμάτων για να ανακαλύψουμε το πορτοκαλί χρώμα του φθινοπώρου.
Φτιάξαμε τα φθινοπωρινά δεντράκια και μετά ένα φθινοπωρινό τοπίο.
Έπειτα παίξαμε με τα αποτυπώματα φύλλων και φτιάξαμε μόμπιλε.
Στολίσαμε το προαύλιο με αποτύπωματα από κιμωλία..
Μιλήσαμε για το μύθο της εναλλαγής των εποχών που η Περσεφόνη έφαγε σπόρους ροδιού και πήγε στον Άδη. Παίξαμε θεατρικό τον μύθο και ζωγραφίσαμε το ρόδι!
Τέλος, με αφορμή τον πίνακα του Αρτσιμπόλντο μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά και παίξαμε παιχνίδι σειροθέτησης.
Tέλος, μάθαμε το τραγούδι του φθινοπώρου.
Κατηγορίες: Παιδί και Περιβάλλον
Γράψτε σχόλιο
Το τείχος
Διαβάσαμε το βιβλίο “το τείχος” και μέσα από την ιστορία είδαμε πολλά μηνύματα σχετικά με τη διαφορετικότητα, αλλά και τα παιδιά μπήκαν στη διαδικασία να σκεφτούν τη λογική του χώρου και στη λογική της επίλυσης προβλήματος.
Μέσα στο βιβλίο αναδύεται ξαφνικά το τείχος και έτσι με τη σειρά μας έπρεπε να σκεφτούμε και να προτείνουμε έναν τρόπο να περάσουν οι κάτοικοι το τείχος.
Φτιάξαμε, λοιπόν, γέφυρες!
Έπειτα, φτιάξαμε μία ανθρώπινη γέφυρα-τούνελ.
Μια ακόμη δραστηριότητα που ενισχύει τον προσανατολισμό στον χώρο ήταν να μελετήσουμε την κάτοψη του Νηπιαγωγείου μας κσι παρατηρήσαμε τα έπιπλα στο σχολείο για να τοποθετηθούν στον χώρο.
Στη συνέχεια, θα τα σκανάρουμε και θα τα βγάλουμε σε μικρογραφία για να τα τοποθετήσουν στον χώρο.
Τέλος, κάναμε ομαδοποιήσεις ανά χρώμα. Αποστολή ήταν να βρουν κάτι καφέ, κάτι άσπρο και κάτι πράσινο..
Θέατρο σκιών!
Κατηγορίες: Γενικά
Γράψτε σχόλιο
Η επέτειος του όχι: Μία πόλη που έδιωξε τον πόλεμο
Με αφορμή την ενασχόλησή μας με την Εθνική Επέτειο του Όχι, αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε το θέμα παρατηρώντας αντικείμενα και εικόνες σχετικές με εκείνη την περίοδο.
Στη συνέχεια, εστιάσαμε στην ελληνική σημαία και μιλήσαμε για τις σημαίες που γνωρίζουμε από όλο τον κόσμο και παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης και αντιστοίχισης.
Ύστερα, φτιάξαμε τη δική μας σημαία.
Άλλη μια σχεδιασμένη δραστηριότητα ήταν η ανάγνωση του παραμυθιού “η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο”. Συζητήσαμε σχετικά με τις ενέργειες του πολέμου στην πόλη αλλά και τις ενέργειες των κατοίκων και της ίδιας της πόλης.
Στη συνέχεια, είδαμε τον χάρτη της πόλης μας. Βάλαμε τη διεύθυνση του νηπιαγωγείου μας και το βρήκαμε στον χάρτη.
Είδαμε πώς φαίνονται οι δρόμοι και φτιάξαμε τους δικούς μας.
Έπειτα, φτιάξαμε σε μία ομαδική κατασκευή την πόλη μας.
Μάθαμε το τραγούδι ” Ήταν μία πόλη” του Φ. Δελοιβοριά.
Συσχετίζοντας τα γεγονότα στο παραμύθι βρήκαμε τις ομοιότητες με τα γεγονότα του 1940 και έτσι συνεχίστηκε το ταξίδι στο παρελθόν μέσα από κάποιες αναμνήσεις που βρήκαμε σε ένα παλιό μικρό μπαούλο!
Συζητήσαμε για τα αποτελέσματα του πολέμου παρατηρώντας πραγματικά οπτικά ντοκουμέντα (π.χ. οι άνθρωποι δεν είχαν φαΐ και έπαιρναν συσσίτιο), εντοπίσαμε ένα απόκομμα εφημερίδας και συζητήσαμε για τον τρόπο που ενημερώνονταν οι άνθρωποι τότε (ραδιόφωνο, εφημερίδες). Ακούσαμε τραγούδια της σπουδαίας Σοφίας Βέμπο, είδαμε την εικόνα της και μάθαμε το Ντούτσε και χορέψαμε σε ζεύγη ” το πρωί με ξυπνάς με φιλιά”. Βρήκαμε μια φωτογραφία και ένα γράμμα από τη γυναίκα ενός στρατιώτη και καταλάβαμε πώς ένιωθαν τότε οι άνθρωποι και πώς βοηθούσαν από μακριά. Οι γυναίκες έπλεκαν με βελόνες ζεστά αξεσουάρ (κασκολ, κάλτσες, σκουφιά, γάντια) για να τα στείλουν στους αγαπημένους τους με ένα φυλαχτό (συνήθως εικόνες).
Το νήμα και οι βελόνες μάς θύμισαν το τραγούδι “Τα ραφτικά της γιαγιάς” και το τραγουδήσαμε.
Ακόμη, εστιάσαμε στη βοήθεια των γυναικών του Ερυθρού Σταυρού στους στρατιώτες του μετώπου και είδαμε εικόνες από εκείνη την περίοδο, καθώς και τους στρατιώτες στα βουνά.
Μιλήσαμε για τη στολή των Ελλήνων στρατιωτών και είδαμε τις διαφορές με εκείνων των Ιταλών και φτιάξαμε τον δικό μας στρατιώτη.
Επιπροσθέτως, κάναμε μια ομαδική κατασκευή με τη λέξη ΟΧΙ και μάθαμε τα γράμματα που την αποτελούν. Μετά σκεφτήκαμε με τα παιδιά που αλλού θα μπορούσαμε να λέμε όχι καθημερινά και γράψαμε τις προτάσεις τους σε post it, τα οποία πλαισίωσαν το μεγάλο ΟΧΙ.
Τέλος, κάναμε παρέλαση, φτιάξαμε ελληνικά σημαιάκια και προετοιμαστήκαμε για την γιορτή μας!
Χρόνια πολλά σε όλους!
Κατηγορίες: Εθνικές Εορτές
Γράψτε σχόλιο
Ζουμ!
Όπως κάθε Παρασκευή, έτσι και σήμερα, είχαμε δραστηριότητες έξω!
Αρχικά, προβλήθηκε και διαβάστηκε το βιβλίο Zoom, το οποίο είναι χωρίς λόγια και μας δίνει πληροφορίες για το zoom in & zoom out!
Στη συνέχεια, πήγαμε στον κήπο και συλλέξαμε μικρά αντικείμενα!
Τα παρατηρήσαμε στο μικροσκόπιο από πολύ κοντά!
Τέλος, φτιάξαμε μια κατασκευή με τα μικρά αντικείμενα που βρήκαμε!
Code week
Αυτή τη χρονιά συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μία δυναμική πρωτοβουλία που δίνει τη δυνατότητα σε άτομα όλων των ηλικιών να εξερευνήσουν τον προγραμματισμό, τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων. Καταρρίπτει τα εμπόδια στις ψηφιακές δεξιότητες, καθιστώντας τον προγραμματισμό πιο προσιτό και συμπεριληπτικό. Δείτε περισσότερα εδώ: https://codeweek.eu/about
Με αφορμή την outdoor education και την ενασχόλησή μας με τους χάρτες ως εργαλείο εξερεύνησης διαβάσαμε το βιβλίο “ο χάρτης όλου του κόσμου” και δημιουργήθηκε μια μοναδική αποστολή για τη μικρή μας μέλισσα. Η μελισσούλα-ρομποτ μας έπρεπε να περάσει από διάφορα μέρη του κόσμου για να φτάσει να βρει την πυξίδα και να συνεχίσει την εξερεύνησή της. Η μέλισσα μπορούσε να κάνει στάση για να πάρει λίγη τροφή από το δάσος που έχει πολλά λουλούδια και να αποφύγει το ποτάμι, την έρημο και τους πάγους, καθώς ξέρει ότι εκεί δε θα μπορεί εύκολα να επιβιώσει.
Αφού κατάφερε να ξεπεράσει τα εμπόδια ανακάλυψε την πυξίδα που τόσο καιρό έψαχνε!
Συγχαρητήρια παιδιά!!!
Κατηγορίες: Προγραμματισμός
Γράψτε σχόλιο
Φτιάχνοντας χάρτες δέντρων
Η ημέρα της εξερεύνησης έφτασε!
Αρχικά, ξεκινήσαμε το θέμα μας διαβάζοντας το βιβλίο ” Ο χάρτης όλου του κόσμου”, το οποίο προβλήθηκε μέσω του προτζέκτορα.
Συζητήσαμε για την κάτοψη και τους χάρτες και μετά μας πήρε τηλέφωνο η Διεθνής Χαρτογραφικής Εταιρεία και μας είπε ότι μας έχει αφήσει στην πόρτα μια έκπληξη. Τα μπλοκ εξερεύνησης ήταν η έκπληξη και στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους μπλοκ εξερεύνησης..
Μετά χωρίστηκαν τα παιδιά σε ζευγάρια και κάθε ζευγάρι, είχε το καρτελάκι με τα ονόματα τους. Κάθε ζευγάρι διάλεξε ένα δέντρο και το κρέμασαν σε αυτό.
Έπειτα, έφτιαξαν το χάρτη του δέντρου που επέλεξαν αλλά και εντυπώσεις που τους δημιουργήθηκαν.















































































































































