4 Οκτώβρη- Παγκόσμια ημέρα των ζώων!!!

Σήμερα 4 Οκτωβρίου γιορτάζουν οι φίλοι μας τα ζώα! Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων αποτελεί μια ευκαιρία για να επανεξετάσουμε και να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και ειδικότερα με τα ζώα. Μια ευκαιρία να αναγνωρίσουμε όλοι και περισσότερο οι μαθητές και μαθήτριες, ως οι μελλοντικοί ενεργοί πολίτες, τη σημαντικότητα και την αξία του κόσμου των ζώων στη ζωή μας και στον πλανήτη γενικότερα. Οι μέρες αυτές καθιερώθηκαν με σκοπό να δοθεί έμφαση στην προστασία, τη φροντίδα και τη συμπόρευσή μας με τα ζώα, αναδεικνύοντας τη σχέση αλληλεξάρτησης που έχουμε μαζί τους, να επισημάνουμε την ανάγκη για δίκαιη μεταχείριση των ζώων, τη διατήρηση των φυσικών τους περιβαλλόντων και την προώθηση της βιώσιμης συμβίωσης μαζί τους.

Μιλήσαμε για τη διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων, καθώς δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι άνθρωποι. Τον Οκτώβριο του 1978, η Διεθνής Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων και άλλες οργανώσεις υπέγραψαν στο Παρίσι τo κείμενο για την  Παγκόσμια Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων.

Poster_Animals_rights.png (Έντονο)

Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

Άρθρο 2
Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.

Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου.
Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.

Άρθρο 3
Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.

Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνει στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.

Άρθρο 4
Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους.

Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.

Άρθρο 5
Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του.

Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.

Άρθρο 6
Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.

Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.

Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.

Άρθρο 8
Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κ.λπ. αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.

Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα, από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.

Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.

Άρθρο 10
Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων.

Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.

Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.

Άρθρο 12
Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί γενοκτονία, έγκλημα απέναντι στο είδος.

Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.

Άρθρο 13
Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.

Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.

Άρθρο 14
Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

https://www.youtube.com/watch?v=3VXunh-LKZU

https://www.youtube.com/watch?v=bAMp9vpt4eA

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, τραγουδήσαμε, παίξαμε, διαβάσαμε και είδαμε παραμύθια στον υπολογιστή, κάναμε ομαδική εργασία, επεξεργαστήκαμε  εικόνες που δείχνουν καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και εικόνες  που δείχνουν απαγορευτική  συμπεριφορά. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που νιώθουν τα ζώα ανάλογα με την συμπεριφορά των ανθρώπων προς αυτά. Μέσα από τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τα ζώα, τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν ηθικές αξίες όπως η συμπόνια, η δικαιοσύνη και η ευγένεια . Μαθαίνοντας πώς να φροντίζουν και να συμπεριφέρονται σωστά σε ένα ζώο,  αντιλαμβάνονται την ευθύνη και τη φροντίδα που απαιτούν οι ζωντανοί οργανισμοί και  αναπτύσσουν ευαισθησία και σεβασμό το περιβάλλον γενικότερα.
Στη συνέχεια μας επισκέφθηκε η Κα Βάσω, η μητέρα του Δημήτρη , που είναι κτηνίατρος, στα πλαίσια των αξόνων : “Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών”,  και ” Σχέσεις σχολείου – οικογένειας”, που αφορούν την  “Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία” καθώς  και του άξονα “Σχολείο και κοινότητα”  που αφορά την Διοικητική λειτουργία . Συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί, με απώτερο σκοπό την καλή επικοινωνία και συνεργασία όλων των νηπίων μας κι  εκείνη μας μίλησε για το επάγγελμά της, τους τρόπους που πρέπει να φροντίζουμε τα ζώα, τις ανάγκες τους, τα αδέσποτα ζώα και νομίζουμε πως γίναμε σοφότεροι!! Τα αγαπήσαμε περισσότερο και υποσχεθήκαμε να τα σεβόμαστε και να τα φροντίζουμε!!! Στο τέλος πήραμε και το βραβείο της συμμετοχής μας.
Απολαύστε μας:
0a4e64ba 964e 4b6d ba35 30cd4a7b470e 0aaaeceb 182d 435d b8a3 6f0caed24dac 0ab0945d 4d7b 4749 b36e fe27b6027fbb 3bbcca8b 211d 42c6 b834 03c372522f79 04c87166 fe52 45db b934 f1bcdab214cc 047cc22a 7838 4d08 a011 eabc87050c4939270949 6fa1 4830 84f5 e1cd452ca623c949d550 e36f 469c 9933 41b418a84025 cbe41531 d956 4de8 82ac 6120ddcadce9 cc0a7551 3bbe 4b00 a6e7 a349fd363c25fd5821bc 216b 497b bf52 8d2c794519638c676c3d e9b3 4567 b4de c0ade386bdd414e80513 54db 47b6 bc59 0d890c30689b73eb1a4f fab2 45f7 b56d 56e8f9d3def5463df8cd ca5d 4590 ae0c 65a2def3984d840c4a4f 065d 4faa 9329 722ccbfa75095214802a 8ab3 4dba 944e 18f145dfa92dba080b6a b3b5 42c0 a8c9 f4ad0e715bd1bb151b87 b20f 49b7 a6e9 90a1ad3b0f17be6f3bcc 4cbc 41d5 8fa3 2432dfc0930cc23461ce 40cf 45fc 9052 81df936c878defbd2226 e519 4fef 8ea6 15cf8b4855c3f2f5b5ba 607a 4705 8745 3117c95a2852

Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων.

Εγκύκλιος του YΠΑΙΘΑ  η οποία στάλθηκε προς όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας στις 3/10/2024, υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με το άρθρο 33 του νόμου 5090/2024:

Α. Όποιος εισέρχεται σε δομές παροχής υπηρεσιών υγείας, συμπεριλαμβανομένων των κινητών μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας ή προσεγγίζει κινητές μονάδες παροχής υγειονομικών υπηρεσιών άμεσης βοήθειας και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή ασθενών διαταράσσει τη λειτουργία τους, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή.

Β. Με τις ποινές της παρ. 4 τιμωρείται όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του.»



Λήψη αρχείου

Παροχή προσωπικών λογαριασμών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Αγαπητοί γονείς,
οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services). (εάν μέχρι σήμερα δεν έχουν  αποκτήσει λογαριασμό για την δυνατότητα αυτή).
Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές γίνεται από τον γονέα/κηδεμόνα .
Δημιουργία λογαριασμού μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα

  1. Η εγγραφή γίνεται από τη σελίδα  https://register.sch.gr/students.  Στην ίδια σελίδα μπορεί να φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ www.sch.gr ακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».
  2. Η εγγραφή γίνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή/τριας.  Στη σελίδα υπάρχουν σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουν ώστε η εγγραφή να είναι επιτυχής. Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
  3. Απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του μαθητή.  Οι γονείς μπορούν να βρουν τον Αριθμό μητρώου μαθητή είτε στους Ελέγχους Προόδου των μαθητών του προηγούμενου έτους (αν δεν έχει γίνει αλλαγή σχολείου), είτε στην «Βεβαίωση φοίτησης μαθητή/τριας σε σχολείο» (https://www.gov.gr/upourgeia/upourgeio-paideias-kai-threskeumaton/paideias-kai-threskeumaton/attending-school ), είτε να τους τον γνωστοποιήσει το σχολείο.
  4. Τονίζουμε στον γονέα/κηδεμόνα την αναγκαιότητα ορθής αναγραφής της διεύθυνσης email του καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  5. Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί email με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση.

 

Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού!!!

Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού σήμερα 27/9/2024 κι εμείς οργανώσαμε και υλοποιήσαμε αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις με κοινό σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή». Συγκεκριμένα υλοποιήσαμε αθλητικές δράσεις-δραστηριότητες  εντός του σχολικού χώρου,  προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Παίξαμε παραδοσιακά παιχνίδια, διοργανώσαμε εσωτερικά πρωταθλήματα , αγώνες  σκυταλοδρομίας,  διαδρομές με εμπόδια, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο που αφορούσαν τον αθλητισμό και φροντίσαμε για:

-την ενθάρρυνση της συνεργασίας και κοινωνικοποίησης,
-τη διασκέδαση των μαθητών μας  ώστε να αγαπήσουν την άσκηση και να την ενσωματώσουν στην καθημερινή ζωή τους,
– την προτεραιότητα σε θέματα υγείας και ασφάλειας που πρέπει να δίνουμε ,
– την ενθάρρυνση της κίνησης με κάθε τρόπο ,
– την καθολική συμμετοχή και τη δραστηριοποίηση ΟΛΩΝ των μαθητών μας.

Οι ενέργειες  της σημερινής ημέρας , εντάσσονται και συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας με βάση τον άξονα: “Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών”  στα πλαίσια της “Παιδαγωγικής και Μαθησιακής λειτουργίας”. Κύριος Στόχος του σχεδίου δράσης, είναι η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλοκατανόησης, αλληλοσεβασμού,  ανάπτυξης συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών/τριών και  επίλυσης συγκρούσεων και  κρίσεων στο σχολείο, καθώς ο αθλητισμός μας ενώνει!!Είναι μια διεθνής γλώσσα που μπορεί να βοηθήσει στη γεφύρωση διαφορών και στην προώθηση σημαντικών αξιών απαραίτητων για μια διαρκή ειρήνη. Ο αθλητισμός διδάσκει σημαντικά μαθήματα ζωής για την τιμή, το ήθος, την αποδοχή του διαφορετικού, τoν αλληλοσεβασμό και τη συνεργασία.

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Σελίδα 2

https://www.youtube.com/watch?v=8ce17-WhoaM&ab_channel=%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BA%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CF%82

 

https://wheelofnames.com/view/el/487-ypx/

 

 

Παίξαμε το παιχνίδι: “Το  σακουλάκι  μου κρατώ…”

  • πάνω στο κεφάλι μου και περπατώ
  • στο αυτί μου, έχοντας το κεφαλάκι μου στο πλάι γερτό
  • στην κοιλιά μου, γέρνοντας προς τα πίσω και την ισορροπία μου κρατώ
  • στο σβέρκο, σκύβοντας λιγάκι χωρίς να ζαλιστώ
  • στην παλάμη μου με το χέρι ανοικτό
  • στο γόνατο, προσπαθώντας να κάνω κουτσό

Στην τάξη παίξαμε μουσικές καρέκλες- μουσικά στεφάνια , χορέψαμε και γυμναστήκαμε  με μουσική. Στην αυλή κάναμε τρέξιμο, άλματα σε στεφάνια, παιχνίδι ισορροπίας, διαδρομές με εμπόδια, τσουβαλοδρομίες…..

H σημερινή ημέρα ήταν αφιερωμένη όχι μόνο στην άθληση αλλά και στις αξίες και τα οφέλη που αυτή φέρνει στη ζωή μας. Ο αθλητισμός δεν είναι απλώς μια σωματική άσκηση, αλλά αποτελεί ένα μέσο για να μάθουμε σημαντικά μαθήματα που θα μας συνοδεύουν σε όλη μας τη ζωή.
Αρχικά, ο αθλητισμός μας διδάσκει την αξία της συνεργασίας και της ομαδικότητας. Σε κάθε άθλημα, ακόμη κι αν είναι ατομικό, υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα από πίσω,μια κοινότητα που στηρίζει. Η συνεργασία αυτή μας μαθαίνει να μοιραζόμαστε, να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλο και να κυνηγάμε κοινούς στόχους.
Μέσα από την άθληση, μαθαίνουμε επίσης τη σημασία της προσπάθειας και της επιμονής. Στο δρόμο προς την επιτυχία, σίγουρα θα συναντήσουμε πολλές δυσκολίες και αποτυχίες. Όμως σε κάθε πτώση, πρέπει να σηκωθούμε πιο δυνατοί, να επιμείνουμε και να προχωρήσουμε μπροστά.
Επιπλέον, μας διδάσκει το σεβασμό. Σεβασμό προς τους αντιπάλους, τους κανόνες και τον εαυτό μας. Κάθε παιχνίδι έχει τους κανόνες του κι όλοι οφείλουμε να τους ακολουθούμε και να παίζουμε έντιμα. Ομοίως και στη ζωή, ο σεβασμός των κανόνων αποτελεί θεμέλιο για μια υγιή κοινωνία.
Aς μην ξεχνάμε ότι ο αθλητισμός είναι χαρά και ψυχαγωγία. Μέσα από το παιχνίδι, τις προπονήσεις και τους αγώνες νιώθουμε ζωντανοί, διασκεδάζουμε και χτίζουμε φιλίες που μπορεί να κρατήσουν για πάντα.
Η σημερινή ημέρα είναι μια υπενθύμιση ότι η άθληση πρέπει να είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, όχι μόνο για την καλή φυσική μας κατάσταση, αλλά και για την καλλιέργεια του χαρακτήρα μας.

Ο αθλητισμός για τα παιδιά είναι ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση. Τα μαθαίνει  να υπακούν στους κανόνες , να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, να ανταγωνίζονται σε υγιείς συνθήκες όπου η ήττα είναι κάτι το αμελητέο. Προσφέρει έδαφος  για κατάκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων. Είναι μια ευκαιρία να εξευμενίσουν  τον εγωκεντρισμό- που τα χαρακτηρίζει  – και να τα πάει προς την ομαδικότητα, στο  νοιάξιμο για τον άλλον.  Να μάθουν  να στηρίζουν ο ένας τον άλλον και να στηρίζονται. Να μάθουν  την αξία των κανόνων που εξυπηρετούν την καλή λειτουργία της ομάδας, τον αυτοέλεγχο, τον σεβασμό (πχ. απαγορεύεται η χρήση λεκτικής και σωματικής βίας) τη συνύπαρξη , την ανάληψη ευθύνης μέσα από το ρόλο που έχει ο καθένας μέσα στην ομάδα, την ανάπτυξη ηθικής συμπεριφοράς. Μέσα στην ομάδα δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν  πώς να εκφράσουν τα συναισθήματά τους ,να ακούσουν καλύτερα τους άλλους και να ακουστούν, ακόμα και πώς να συγκρουστούν με τρόπο εποικοδομητικό και παραγωγικό χωρίς να κατηγορούν τους άλλους. Είναι ένας χώρος που γυμνάζει σώμα και ψυχή, που το παιδί πειραματίζεται, κατακτά, χαίρεται, αποσυμπιέζεται, στενοχωριέται, συνυπάρχει, διεκδικεί και αλληλεπιδρά. Όλα αυτά και άλλα περισσότερα είναι η ζωή. Είναι ένας χώρος ζωής.

Πραγματικά σήμερα ήρθαμε πιο κοντά, ανανεώσαμε το συμβόλαιο της ομάδας μας, υποχωρήσαμε, συμβιβαστήκαμε με την ήττα μας ,χαρήκαμε τις νίκες μας, συνεργαστήκαμε, διεκδικήσαμε, πήραμε το βραβείο μας  και τελικά με σύμμαχο και τον καιρό, περάσαμε υπέροχα!!!

Απολαύστε μας!!!

0cd39bc9 53e0 4b93 8f91 d7ef9e1c33bc 2e1760a7 8911 4a69 afd0 a521eb2b3688 2e058022 a128 483f a696 195400cf738d 3fd4f559 7538 44bb 9c86 2ab0e8f02fd5 6a1040e1 a842 4c99 a75c 44911aae7e38 6c62756a ab62 456a b8df 601c0fc1c124 8a49de20 44cd 4532 a456 5c6fb7b203b3 8eb50f82 feee 4e38 8bf9 9a1a8e45c9e3 014d0346 27aa 4d22 9cbd e718013f7c29 019a449e 86ac 4946 9e3c d95115ccbbd9 28f5905a 9055 4ff8 ad20 d12b70f1cc82 29b138d2 a915 41c8 82d7 f0132a8dac96 62f30f12 4f0d 4853 b865 e9c31040089a 64bcdaeb e9ed 41a8 9e84 117647aee0a7 72c83521 f9fb 4cb5 b905 74972ef955c8 095dc1cf 5690 428d a9c0 6ee40b1448e5 0312f11f fd1a 4c6a b60a 68aa3b174b4f 674cf07a d0db 4f12 b5e2 ef6a1ab4fff1 833b2b0e 4d70 462b 8a9f 378b451c7730 3064a752 aac8 4ac3 a837 625c6a92c9e3 5062a5af 79df 4a4a 81c7 47378ed1f87b 295868f4 694d 48cf 988e 0e9f076d39c1 7268332c 1124 4163 8a09 7f2e0e031ac2 9064164d 9c04 4850 9786 62e458a02e6a a131dff7 9c16 41bc 9d2a 7fbadacf3022 ae50bbfe ba11 490f 831e 67bd43e5d61c b57b95e4 4c20 4476 8558 611775f4ed9c b8746d9a e546 494f 9f0b 9ab6330ffa53 c0ec10d1 1cfb 4b4e b3ae 0fc2eef160d8 c763b870 77a9 4486 9402 844f03d5c588 ca6a2351 b899 4c81 a1e4 f591801576a1 d44ac9d1 e0ab 4194 873e 1054e962a5dd e4ffa734 7d6c 4f4d a656 fd502eaa57c106553576 1a8b 4722 a2ad 35a193694170

Ενημέρωση για την πρώτη παιδαγωγική συνάντηση.

Αγαπητοί γονείς ,
σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη, 2-10-2024 και ώρα 6.00 μ.μ, στον αύλειο χώρο του μητρικού σχολείου (επί της οδού Κορίνθου και Καλύμνου), θα έχουμε την πρώτη συνάντηση μαζί σας προκειμένου να σας ενημερώσουμε για τον κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο του Νηπιαγωγείου, το πρόγραμμα και τους στόχους του, τις δραστηριότητες και την εφαρμογή των μεθόδων διδασκαλίας του, αλλά και να λύσουμε τυχόν απορίες σας . Η συνάντηση πραγματοποιείται , όπως προβλέπεται, σύμφωνα με την εγκύκλιο λειτουργίας των Νηπιαγωγείων ,το  Π.Δ 79/2017 και στα πλαίσια του άξονα : ” Σχέσεις σχολείου – οικογένειας” που αφορά την “Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία”.
Παρών/παρούσα, θα είναι  ο ένας εκ των δύο γονέων των νηπίων (χωρίς την παρουσία  νηπίων) .
Παρακαλούμε για την συμμετοχή σας!!!

Αγιασμός 2024-2025

Αγαπητοί γονείς,

Σας καλωσορίζουμε με χαρά στο Νηπιαγωγείο  και ευχόμαστε σε όλους μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά! Σήμερα 11/9/2024 έγινε ο καθιερωμένος αγιασμός στον αύλειο χώρο του Μητρικού σχολείου και δόθηκαν οδηγίες για θέματα που αφορούσαν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.

Αύριο  Πέμπτη 12/09/2024, το Νηπιαγωγείο θα λειτουργήσει κανονικά.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

e- mail Νηπιαγωγείου: mail@5nip-pefkis.att.sch.gr

τηλέφωνο μητρικό: 210 8029149

τηλέφωνο παραρτήματος : 210 8060020 εσωτερικό 5

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οι εικόνες χαράς, οι μάσκες και η Κεραμέως! - ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Τί θα εύχονταν οι νηπιαγωγοί να γνωρίζουν οι γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου!

                                      300+ δωρεάν Νηπιαγωγείο και εικονογραφήσεις για Παιδιά - Pixabay

Στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς,  είναι σχεδόν σίγουρο ότι κάθε νηπιαγωγός, βλέποντας τους νέους γονείς , μεταξύ άλλων θα ευχόταν να γνωρίζουν τα… ακόλουθα:

  • Δείξτε ενδιαφέρον για ο,τιδήποτε φέρνει μαζί του από το σχολείο (και φυσικά μην το πετάξετε ποτέ!). Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε τί ακριβώς είναι αυτό που κρατάτε στα χέρια σας (!!) το παιδί σίγουρα δούλεψε σκληρά και νιώθει υπερήφανο για το δημιούργημά του.
  • Μην ρωτάτε πως αποδίδουν τα υπόλοιπα παιδιά. Αν το παιδί σας τα πηγαίνει καλά σε κάτι μην ρωτάτε αν και ο φίλος του το κάνει αυτό. Πρόκειται για απόρρητο προσωπικό δεδομένο. Επίσης μην ρωτάτε αν το παιδί σας είναι το εξυπνότερο στην τάξη. Οι νηπιαγωγοί συγκρίνουν την πρόοδο του κάθε παιδιού με τον εαυτό του και όχι με τους άλλους π.χ. ζωγραφίζει ένα πρόσωπο τόσο καλά όσο το έκανε το φθινόπωρο;
  • Τα ρούχα του σχολείου να είναι ρούχα για παιχνίδι. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θέλουμε να είναι χαρούμενα και δημιουργικά, γεγονός που μερικές φορές σημαίνει και “λερωμένα”! Κανείς δεν θα σας κρίνει αν το παιδί σας δεν είναι ντυμένο για φωτογράφιση περιοδικού!
  • Τα “πολυάσχολα” νήπια συχνά περιμένουν μέχρι το τελευταίο λεπτό για να πανε στην τουαλέτα! Ζώνες και επιπλέον κουμπιά, μπορεί να είναι ωραία, αλλά δημιουργούν δυσκολίες και “ατυχήματα”.
  • Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά! Όταν στέλνετε το παιδί στο σχολείο βρώμικο, αυτό το επηρεάζει αρνητικά για δυο λόγους καταρχήν για την υγεία του και κατά δεύτερον γιατί κανένα παιδί δεν θα θέλει να παίξει μαζί του. Αν υπάρχει κάποια πιο συγκεκριμένη αδυναμία του παιδιού σχετικά με το μπάνιο, την οποία δεν μπορείτε να διαχειστείτε συζητήστε το με τις νηπιαγωγούς.
  • Αποχαιρετισμοί.
    Ένα φιλί, μια αγκαλιά και ένα “Να περάσεις μια υπέροχη μέρα!”, είναι όλα όσα χρειάζονται. Με εξαίρεση την αρχή της σχολικής χρονιάς, όπου το παιδί προσαρμόζεται, μην χρονοτριβείτε. Εάν στο παιδί σας αρέσει να γνωρίζει το πρόγραμμά του, μπορείτε να πείτε ακόμη κάτι που θα κάνετε μαζί όταν τελειώσει το σχολείο, π.χ. “Θα πάμε μαζί στο πάρκο!”. Και μην πισωγυρίζετε διότι έτσι αυξάνεται δραματικά ο στρεσογόνος παράγοντας. Είναι καλύτερα να κάνετε μια καθαρή και γρήγορη αποχώρηση ακόμη κι αν το παιδί κλαίει. Σιγά σιγά θα αντιληφθεί τί συμβαίνει και θα αποκτήσει τον έλεγχο της κατάστασης.
  • Ψείρες! Μπορεί να συμβεί στον καθένα. Μην νιώθετε άσχημα. Ενημερώστε τη νηπιαγωγό ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση.
  • Δείξτε κατανόηση και στα άλλα παιδιά όπως δείχνετε και στο δικό σας. Γνωρίζετε πως τα παιδιά περνούν δύσκολες φάσεις και οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν άγχος που μερικές φορές  τους οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις. Αν κάποιο παιδί είναι επιθετικό, έχετε την πίστη ότι οι νηπιαγωγοί θα κρατήσουν το δικό σας ασφαλές και θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να βελτιώσουν την κατάσταση.
  • Αν το δικό σας παιδί είναι επιθετικό. Μπορεί να σας φαίνεται αδιανόητο ότι το “αγγελούδι” σας μπορεί να έχει αυτή τη συμπεριφορά, αλλά έχετε πίστη στα λόγια των νηπιαγωγών και μην αμφισβητείτε τα συμβάντα. Πολλές φορές τα παιδιά αντιδρούν διαφορετικά στο σχολείο σε σχέση με το σπίτι γιατί είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες. Συνεργαστείτε!
  • Αν σας πουν ότι το παιδί σας θα είχε όφελος εάν περνούσε από μια περαιτέρω αξιολόγηση σε κάποιο τομέα των αναπτυξιακών του δεξιοτήτων, αυτό είναι κάτι που δεν λέγεται επιπόλαια.Οι νηπιαγωγοί βλέπουν το παιδί σας όχι μόνο όπως είναι τώρα αλλά όπως θα είναι στο Δημοτικό Σχολείο. Επιθυμούν να του προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια το συντομότερο δυνατό, οπότε δείξτε εμπιστοσύνη. Δεν είναι κάτι κακό, κάτι που να σας κάνει να ντρέπεστε. Πολλά παιδιά λαμβάνουν βοήθεια από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ. προκειμένου να βοηθηθούν.
  • Αν υπάρχει κάτι που απασχολεί εσάς ή το παιδί σας, πείτε το! Όχι όμως ενώπιον όλων των γονεων και των παιδιών την ώρα της αποχώρησης. Επιδιώξτε την κατ΄ιδίαν συνάντηση με τις νηπιαγωγούς και μιλήστε γι’αυτό που σας απασχολεί. Και οι νηπιαγωγοί επιθυμούν όπως κι εσείς, το παιδί σας να είναι χαρούμενο και είναι πρόθυμες να διορθώσουν τα λάθη τους.
  • Τα τυποποιημένα κρουασάν, το σοκολατούχο γάλα και τα μπισκότα δεν είναι γεύμα, είναι ένας μικρός μπουφές επιδορπίων!
  • Δώστε προσοχή στις ανακοινώσεις, που υπάρχουν στην είσοδο του σχολείου ή σε σημειώματα μέσα στην τσάντα του παιδιού. Μπορεί να περιέχουν νέα σχετικά με διάφορες δράσεις της τάξης, όπου μπορεί να ζητείται η συμμετοχή σας, κι αν δεν δώσετε προσοχή τότε τις συνέπειες τις υπομένει άθελά του το ίδιο το παιδί.
  • Συνέπεια στην ώρα. Το παιδί χάνει ένα κομμάτι από την καθημερινή ρουτίνα του σχολείου, αν συνεχώς καθυστερεί, και έρχεται σε δύσκολη θέση απέναντι στους συμμαθητές και τη νηπιαγωγό του. Ενώ στην αποχώρηση είναι δύσκολο να διαχειριστεί τους λόγους που φεύγει πάντα τελευταίο από το σχολείο.
  • Το άρρωστο παιδί πρέπει να μένει στο σπίτι του. Στο σχολείο δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει, αφού δεν θα νιώθει καλά και ταυτόχρονα ενδέχεται να προκαλέσει επιδημία.
  • Μην αποκρύπτετε σημαντικές πληροφορίες. Εμπιστευτικά μιλήστε στις νηπιαγωγούς για οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό, αλλά και ο,τιδήποτε αφορά το ιατρικό του ιστορικό, προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψουν πανω σ΄αυτές.
  • Όχι απουσίες χωρίς σοβαρό λόγο. Περιστασιακά μια μέρα εκτός σχολείου δεν είναι και σπουδαία υπόθεση. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά τότε το παιδί λαμβάνει ένα εσφαλμένο μήνυμα. Το σχολείο είναι σημαντικό και αυτό επιβεβαιώνεται με την παρουσία. Μια παρουσία που πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη.
  • Ατυχήματα συμβαίνουν. Οι νηπιαγωγοί κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να μην συμβεί το παραμικρό μέσα στη σχολική μέρα, αλλά υπάρχει η πιθανότητα να μην δουν κάτι κάποια στιγμή. Είναι αναπόφευκτο.
  • Ενισχύστε τις γνώσεις  που μεταφέρει το παιδί από το σχολείο με επιπλέον δραστηριότητες, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Έτσι το βοηθάτε να εμπεδώσει τις νέες γνώσεις και τελικά να ενισχύσει τη δυναμική της ομάδας στην τάξη.
  • Παιχνίδια από το σπίτι. Τα παιχνίδια αυτά δημιουργούν εντάσεις διοτί τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν θέλουν να τα μοιραστούν με τους άλλους, αλλά από την άλλη θέλουν να τα παρουσιάσουν σε όλους! Επίσης, κατά έναν περίεργο λόγο, πάντα τα παιχνίδια αυτά καταλήγουν σπασμένα!
  • Ακολουθήστε τους κανόνες που το παιδί έχει μάθει στο σχολείο, και αντικειμενικά ισχύουν, για να τους ακολουθήσει κι αυτό. Με το να αμφισβητείτε τη σημαντικότητά τους, το σχολείο χάνει την αξιοπιστία του και το παιδί βρίσκεται μπροστά σε διλήμματα που δυσκολεύεται να διαχειριστεί.
  • Δεν μπορούν όλα τα παιδιά να συμπαθήσουν τη δασκάλα τους αμέσως (προφανώς ούτε και εσείς!). Χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί η εμπιστοσύνη και ο αμοιβαίος σεβασμός. Υποστηρίξτε τις νηπιαγωγούς και αποφύγετε τις όποιες ενστάσεις σας μπροστά στο παιδί. Γίνεται το σωστό παράδειγμα στη δημιουργία ισορροπημένων σχέσεων.
  • Στο Νηπιαγωγείο το παιδί δε διδάσκεται γραφή και ανάγνωση Θα αναπτύξει όμως όλες τις κιναισθητικές, αντιληπτικές, μνημονικές, γλωσσικές και μεταγλωσσικές ικανότητες, που το καθιστούν έτοιμο να εκπαιδευτεί αβίαστα και αποτελεσματικά, χωρίς να δυσκολευτεί/πιεστεί/ απογοητευτεί στην εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης, ένα χρόνο αργότερα στην Α΄ Δημοτικού.                                                                                                                                                         Πηγή :mothersblog.gr