«Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου. Bελτίωση σχολικών χώρων– υποδομών». – Συμμετοχή σε έρευνα – Ερωτηματολόγιο.

Αγαπητοί γονείς,
Ακολουθεί ένα ερωτηματολόγιο που αποσκοπεί να σας βοηθήσει να καταγράψετε τις σκέψεις σας για την υφιστάμενη κατάσταση της σχολικής αυλής και να κάνετε  προτάσεις βελτίωσης της. Παρακαλούμε για την συμμετοχή σας,  καθώς δίνεται το ερωτηματολόγιο στα πλαίσια του Άξονα: “Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας” του ΙΕΠ και ειδικότερα του  Σχεδίου Δράσης: «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου. Bελτίωση σχολικών χώρων– υποδομών» που έχει αναλάβει  το σχολείο μας το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025. 

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συμμετοχή και το χρόνο σας.

Οι Νηπιαγωγοί του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf_T4U6-DS-Gdhn8ohBX8cXcHWZDDm82bhyQIWDaz8c0IfP9A/viewform

 

«Ο Καραγκιόζης επιλοχίας»

Σήμερα  Τρίτη 22/10/2024 , με αφορμή τη συζήτηση για τον πόλεμο και την ειρήνη στο πλαίσιο  της ενασχόλησής μας με τη θεματική ενότητα της 28ης Οκτωβρίου 1940, παρακολουθήσαμε την παιδική παράσταση του θεάτρου σκιών : «Ο Καραγκιόζης σαμποτέρ».

Τα παιδιά μας ταξίδεψαν και διασκέδασαν, μέσα από τις ιστορίες του Καραγκιόζη, του πιο αγαπημένου ήρωα μικρών και μεγάλων. Γνώρισαν  την τεχνική της ερμηνείας, αλλά και της κατασκευής φιγούρων και σκηνικών.

Η παράσταση ήταν εξαιρετική! Το θέατρο σκιών μας ενθουσίασε!!

Ραντεβού ξανά με τον αγαπημένο μας Καραγκιόζη σε επόμενη Παράσταση που ήδη κλείσαμε!!!

5e3567b7 d89c 41d0 820a 7f0b15827b40 8eb6bd62 efc6 402b 919f c6751671a1ba 67ab05d2 4c48 46df aa26 68de74469576 41603eb7 b44e 4cdb 8582 594441fb1a67aedf2136 b8a9 4b23 b6d9 b051afaae6bcdb52628b 6ebf 45b0 ae5f fff7e287474d4a86e9fa b504 444d be3c 52a1bea75753da806497 caf1 4fb7 b105 201ae20e046d7da4aafc 9d08 41d8 bdc9 2e84fe39ab408f738822 6b7f 4d8e 8d71 e5f1fc71d70b30c9c016 152a 479f 901e 05a0185df796957e70fd a7a8 47df a443 012f216db907dffc2753 973c 4b84 9175 08d1f6c7d6ef

Κάθε σχολείο ένας κήπος!!!

c16e5533 a184 4fb9 8e15 5abcece953e117689431 781d 42cd b992 ecb366cebaf8

Ένας μικρότερος κόσμος
Αναζητώ μιαν ακτή να μπορέσω να φράξω
με δέντρα ή καλάμια ένα μέρος
του ορίζοντα. Συμμαζεύοντας το άπειρο, να ‘χω
την αίσθηση: ή πως δεν υπάρχουνε μηχανές
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγες. ή πως δεν υπάρχουν στρατιώτες
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγοι. ή πως δεν υπάρχουνε όπλα
ή πως υπάρχουνε πολύ λίγα, στραμμένα κι αυτά προς την έξοδο
των δασών με τους λύκους. ή πως δεν υπάρχουνε έμποροι
η πως υπάρχουνε πολύ λίγοι σε απόκεντρα
σημεία της γης όπου ακόμη δεν έγιναν άμαξωτοί δρόμοι.
Το ελπίζει ο Θεός
πως τουλάχιστο μες   στους λυγμούς των ποιητών
δεν θα πάψει να υπάρχει ποτές ο παράδεισος.

Νικηφόρος Βρεττάκος

Αγαπητοί γονείς,

στα πλαίσια στα του Άξονα: “Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας” του ΙΕΠ και ειδικότερα του  Σχεδίου Δράσης που έχει αναλάβει το Νηπιαγωγείο μας και το τρέχον σχολικό έτος  με θέμα:  «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου», σας αποστέλλουμε πληροφοριακό υλικό του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς που προσεγγίζει το θέμα «κήπος και ελληνικό σχολείο». Αναπόφευκτα ο νους ταξιδεύει στον «κήπο της φύσης» που η θύμηση του φέρνει χρώματα, μυρωδιές, ήχους, συναισθήματα…

«Στον κήπο μού γελούσανε τα ρόδα,

οι μενεξέδες κάτω από πέπλους

μού έστελναν δροσοχαιρετισμούς

και πέρασα,

οι αμύριστοι στοχαστικοί πανσέδες με κοίταζαν, ασάλευτοι.

Και στάθηκα σ’ αυτούς…»

Κωστής Παλαμάς

Η σχολική αυλή αποτελεί έναν χώρο κοινωνικής συνεύρεσης, έναν χώρο άθλησης και εκπαίδευσης, έναν χώρο χαλάρωσης ή εκτόνωσης για την ξεκούραση του νου και του σώματος από την ώρα του μαθήματος μέσα στην τάξη. Προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο της κυριαρχίας του τσιμέντου στις αυλές των σχολείων και να κυριαρχήσει το πράσινο, με αποτέλεσμα η σχολική αυλή να αποτελεί παράλληλα και πνεύμονα πρασίνου για την τοπική κοινωνία, είναι αναγκαίο να επιδιώκουμε οι αυλές των σχολείων να σχεδιάζονται εξ ολοκλήρου με περιβαλλοντικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.

Τα τελευταία χρόνια ο όρος «προστασία περιβάλλοντος» έχει μπει στην πολιτική, στον χώρο εργασίας, στην καθημερινότητα, στη ζωή μας. Παρόλα αυτά, τα προβλήματα που προκαλούνται από την ανθρώπινη παρέμβαση στο περιβάλλον συνεχίζουν να συσσωρεύονται. Μία από τις βασικές αιτίες αυτού είναι η έλλειψη περιβαλλοντικής παιδείας απόκτηση της οποίας είναι μία διαδικασία δύσκολη και πολύχρονη.

Η απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης πιστεύεται ότι πρέπει να ξεκινάει από την μαθητική ηλικία τουλάχιστον. Σημαντικότερη είναι και η συμβολή του εκπαιδευτικού που με τις γνώσεις και το μεράκι του θα διατηρήσει αμέριστο το ενδιαφέρον των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και θα επιληφθεί της συνεχής ανανέωσης του κήπου με νέες Ιδέες και νέα ενδιαφέροντα, γιατί πάνω απ’ όλα ο κήπος μοιάζει με ζωντανό οργανισμό που εξελίσσεται.

Το σχολείο, με τον τρόπο που είναι κτισμένο [δομικά υλικά, υπαίθριοι χώροι, σχολικοί κήποι, θέρμανση, κ.λ.π.), συμμετέχει στη δημιουργία του περιβάλλοντος  . Η κάλυψη των σχολικών αυλών με μπετόν συνιστά μια πραγματικότητα η οποία έχει περιορίσει το φυσικό έδαφος στο ελάχιστο, με ότι αυτό συνεπάγεται. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την πυκνότητα δόμησης, το κυκλοφοριακό, τους θορύβους στα αστικά κέντρα, συνθέτουν ένα υποβαθμισμένο περιβάλλον. Η δημιουργία και συντήρηση σχολικών κήπων θα μπορούσε να αποτελέσει κομμάτι ενός γενικότερου σχεδίου μιας βιώσιμης πόλης. Ο σχολικός κήπος θα μπορούσε να αποτελέσει ένα χώρο όπου το παιδί θα είχε την ευκαιρία να οικοδομήσει βιωματικά πλήθος σημαντικών εννοιών.

Ευελπιστούμε στην συνδρομή σας προκειμένου να κάνουμε την σχολική μας αυλή έναν χώρο αντάξιο των προσδοκιών όλων μας,  όπου τα νήπια έχοντας πραγματικές φυσικές εμπειρίες, θα μαθαίνουν να συνεργάζονται , να ψυχαγωγούνται , να συμμετέχουν στην αισθητική & φυσική βελτίωση του ,  να σέβονται το φυσικό περιβάλλον &  να  υιοθετούν   θετικές περιβαλλοντικές στάσεις ώστε να γίνουν μελλοντικά ενεργοί πολίτες που θα συμμετέχουν σε διαδικασίες βελτίωσης, με ανάληψη δράσεων προστασίας

Ακολουθεί  πληροφοριακό υλικό του εκπαιδευτικού προγράμματος: «Κάθε σχολείο… ένας κήπος»:



Λήψη αρχείου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ!

Aγαπητοί γονείς ,

σας ενημερώνουμε ότι όπως προβλέπεται, την Παρασκευή 25-10-2024 θα γίνει η γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου χωρίς την παρουσία γονέων .
Τα παιδιά του Παραρτήματος, θα φιλοξενηθούν στο μητρικό σχολείο και θα παραληφθούν από τις Νηπιαγωγούς τους. Θα προσέλθουν στο νηπιαγωγείο στις 8:30 που είναι και η ώρα έναρξης της γιορτής
Την ημέρα εκείνη όλα τα νήπια  θα συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου και θα αποχωρήσουν με την λήξη αυτών στις 9.30 ακριβώς.
Στις 9.25 θα σας προσφέρουμε στο προαύλιο του Νηπιαγωγείου, ένα μικρό ενθύμιο τρυφερότητας.
Καλό θα ήταν εάν είναι εφικτό την ημέρα της γιορτής, τα παιδιά να φοράνε άσπρο μπλουζάκι ή πουκάμισο και μπλε παντελόνι (υφασμάτινο ή τζιν) τα αγόρια και μπλε φούστα τα κορίτσια και να κρατούν το σημαιάκι τους.
Τη Δευτέρα 28-10-24 το Νηπιαγωγείο θα παραμείνει κλειστό λόγω της εθνικής αργίας.

ΓΙΟΡΤΗ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ. “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;”

Με αφορμή την 13η Οκτωβρίου, Διεθνής Μέρα Μείωσης Φυσικών Καταστροφών, ξεκινήσαμε το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα: “Σεισμός – και τώρα τι κάνω”; που δουλεύουμε αυτή την περίοδο και σήμερα 18/10/2024 έγινε στο Νηπιαγωγείο μας η πρώτη άσκηση σεισμού.

Τι είναι όμως ο Σεισμός; Κάποιες φορές νοιώθουμε τη γη να κουνιέται….. Τότε γίνεται σεισμός…. Ο σεισμός γίνεται ξαφνικά και τελειώνει γρήγορα…..Με τον σεισμό μπορεί να ραγίσουν τοίχοι, να σπάσουν τζάμια, να πέσουν κάτω βαριά αντικείμενα, μπορεί να κοπεί το ρεύμα, το νερό και το τηλέφωνο. Μιλήσαμε για τον σεισμογράφο, το σεισμογράφημα και τον σεισμολόγο. Οι μικροί μαθητές μας ενημερώθηκαν για το τι είναι ο σεισμός, ποια μέτρα προστασίας πρέπει να λάβουμε πριν από το σεισμό, τι κάνουμε κατά την διάρκεια του σεισμού είτε είμαστε στην τάξη, στο σπίτι ή στο δρόμο και τι θα κάνουμε μετά από το σεισμό μέσα από εικόνες, αφίσες του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας (ΟΑΣΠ) και παιχνίδια που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ.

Γίνεται σεισμός …..τι πρέπει να κάνω.

Όταν γίνεται σεισμός και είμαι μέσα στο σπίτι, το σχολείο τη δουλειά μπαίνω κάτω από ένα γερό τραπέζι ή γραφείο και κρατάω το πόδι του. Όταν δεν υπάρχει κοντά μου τραπέζι ή γραφείο πηγαίνω στη μέση του δωματίου που βρίσκομαι γονατίζω και βάζω τα χέρια πάνω από το κεφάλι μου.  Όταν γίνεται σεισμός και είμαι έξω μένω μακριά από τα κτίρια, δέντρα και κολώνες της ΔΕΗ.  Μαθαίνω  τους τριψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ.

Δεν ξεχνώ τα τρία βήματα του σεισμού.  Παραμένω στο χώρο, σκύβω καλύπτω με τα χέρια μου τον αυχένα. Καλύπτομαι κάτω από το τραπέζι και πιάνω το πόδι του. Βγαίνω στο χώρο συνάντησης

Έτσι λοιπόν όταν άκουσαν την λέξη « ΣΕΙΣΜΟΣ» μπήκαν κάτω από τα τραπεζάκια του Νηπιαγωγείου. Τα παιδιά, ακολουθώντας τις οδηγίες των νηπιαγωγών επέδειξαν συνεργασία και φάνηκαν πραγματικά έτοιμα! Όταν δόθηκε το σύνθημα, ότι ο σεισμός τελείωσε, μπήκαν όλοι σε μια γραμμή για να βγούμε με ασφάλεια από το Νηπιαγωγείο μας και να πάμε στο σημείο καταφυγής που έχουμε ορίσει και είναι αρχικά η αυλή του σχολείου κοντά στην εξωτερική πόρτα του σχολείου.

Ασκήσεις ετοιμότητας για σεισμό θα πραγματοποιηθούν αιφνιδιαστικά καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επειδή όλοι συμμετείχαν χωρίς πανικό και με μεγάλη προσοχή, θα πάρουν στο τέλος του εργαστηρίου Δεξιοτήτων και βραβείο για την συμμετοχή τους στην  Αντισεισμική άσκηση.

Η άσκηση έγινε με επιτυχία, ενώ επισημάνθηκαν από τους εκπαιδευτικούς λεπτομέρειες που βελτιώνουν το σχέδιο εκκένωσης.

Συγχαρητήρια παιδιά!!!!!

Eίδαμε εκπαιδευτικά video για το σεισμό…….

Ο Σεισμός

https://video.link/w/Vm3pb

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

https://video.link/w/2p3pb

Ο Άνθρωπος στον σεισμό: Οδηγίες για τα παιδιά

https://video.link/w/gl3pb

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας – Οδηγίες προστασίας από σεισμό

https://video.link/w/2j3pb

Εκπαιδευτική ταινία για προστασία από σεισμούς

https://video.link/w/km3pb

Σεισμός – ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ στο σπίτι

https://video.link/w/mo3pb



Λήψη αρχείου

Και τώρα φωτογραφικό υλικό από την άσκηση σεισμού στο Παράρτημα και το μητρικό σχολείο:

00ce2586 bdaa 459b 890f 5fbc556d0aad 1e5beb4f 72f7 454b aa48 213ac3084a1e 4a552b69 3112 4b08 8f15 204e4b4ce210 6d5f4746 50c2 4cad 8332 6cf99cbb29dc 8c1243b9 d658 4e7f aeb6 12ddc32a200a 9f746b88 214a 4264 a49f cd58a2b15383 26eb58a5 1101 4cd2 a8b9 65082c75013c 58e67d40 0c15 404e 9f94 dee9c8feadfc 528ae629 3d6b 4491 8719 4ed4e2a13f89 976a65e5 1b5c 4051 b8c6 aa83212cb0ca 06193a9c f11e 42ed b53a 9fb00b578f91 41751004 aa63 41e2 8b00 eed936012f4f 72234027 6a07 4eed 9403 a752afa61753 a91436ba 8f94 4e8a b81f 2961c2e81c75d8fe54f6 5895 41a0 bbdf 95d9642a5260 1d8fe54f6 5895 41a0 bbdf 95d9642a5260d0717340 73f3 4e2e 84a1 753b097c1561fa08933b 6ca0 4dbb a7f5 9cfdbf484aaf462548521 1294369114907667 3755600079462706712 n462551882 510051631841348 9151299075127170016 n462553113 925445666283367 7486381962162433943 n462558415 1271353457617548 8411348975351220093 n462638795 1466131727405569 3121168646757505199 n462548480 1553364618899284 6889184917879329003 n 1d846e31b d177 4b35 a6ee 3c725e658835 10e9251b2 763b 4480 b40e 99466e802d251a325675 1746 4376 92cc 76a474e2046708a6926d 1f42 4f90 87df cf2bad179a4289b375ad 09d8 421f ad19 c6c90eeab7207434192d ce78 4d99 8961 80b5cf25a402aead77c5 0da2 4ce5 b976 3026ac913f8cbdc346ea efa9 4b1e a1fc 50fec76b67fce490b33e 6dd4 4795 8c0f 47384ebfb2e440d5fd13 423e 4cc2 bc21 3571d509103a1268d847 779a 44fe b24c 1e813f88b9457536c385 59b1 4851 8dce b736904d45723442655a da93 4178 a355 02bde061a7c0d2e83394 b671 4df5 95d2 46915184eb50

16 Οκτωβρίου – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Με αφορμή τη θέσπιση από τον Ο.Η.Ε. της 16ης Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής,  αφιερώσαμε  τη σημερινή  μέρα στη Διατροφή και στις διατροφικές μας συνήθειες.

Η σωστή διατροφή, ειδικά όταν συνδυάζεται με άσκηση,  χαρίζει στον άνθρωπο ενέργεια, σωστή λειτουργία της καρδιάς και όλων των οργάνων του σώματος, μειώνει τις πιθανότητες για ασθένειες και διάφορες χρόνιες παθήσεις και βοηθάει στη διατήρηση του φυσιολογικού βάρους. Όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητα και συμβάλλουν στην ανθρώπινη μακροζωία.

Πραγματοποιήσαμε λοιπόν ένα εκπαιδευτικό ταξίδι με στόχο να γνωρίσουμε τι σημαίνει υγιεινή διατροφή, αλλά και γιατί είναι τόσο σημαντική. Στόχος μας ήταν η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, θέτοντας έτσι τα θεμέλια για καλή υγεία και δυνατό σώμα.

Τα παιδιά μας αντιλήφθηκαν τη σύνδεση του φαγητού με την υγεία τους και όχι με την εικόνα τους.

Απολαύσαμε μια  δροσερή φρουτοσαλάτα φτιαγμένη με αγάπη!!! Mάθαμε πως «Η τροφή είναι το φαρμακείο και το φάρμακο είναι η τροφή μας!»

Διαβάσαμε, είπαμε σχετικά τραγούδια, συζητήσαμε, μάθαμε για τη μεσογειακή διατροφή , παίξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια, κάναμε ατομικά φύλλα εργασίας &  ομαδική εργασία και φύγαμε με τον δεκάλογο της υγιεινής διατροφής!

 

0c292c50 5a92 4ee0 afa5 263c2d418fd8 51e9bfc0 c59d 4921 8919 afde552715d1 0930a36a 098d 41a7 a506 156eed506b80d1640b64 74f4 4be1 bc7f d9467be113415af32de0 248d 4948 9ce8 ff5e201a58338b68b862 082e 4c64 8642 76bb2da6f6f18c282263 0b20 4d28 a2d7 8acf47db92a7DIATROFH 1DIATROFHe215bbe7 c515 4a3e b914 21be32ec526c2f874d0b 668f 4506 b61a a4fe6937e4a08d8a9abb 606d 4a15 ba18 d516daa0db936616d0c9 2fe2 4cb6 9db3 7e9f305c38ec539124bc 8a21 400e 8a10 f16df4d1fc85cc2e4c8e b1ea 452f a64d d08cc8536f1cdc96d785 bff8 4c73 8a48 e6390bf21e0d2ff380d2 bb72 46b5 8fdc 171ab4427da84cb08be0 99ad 470b abaa 18d9174652bc6e662953 f8a9 4ef5 aded 7bca69ea841f127f6dba b462 4ec1 b0a5 f0ff4766bd33220e3918 cadd 4e84 b710 c204e76379e6596321b7 9299 4b83 864f 1a736c76aca007111587 59e8 46b5 a1fd 79281e3208eab5d988c6 e56e 449e 80f9 06865280b1c0bf445b24 30fb 412c 9246 1e0df3870a5fcd2d9999 84ba 46cd 91a1 ce14d1e88418127f6dba b462 4ec1 b0a5 f0ff4766bd33 1372b87b1 ff14 4735 8145 9e3ca27d96e22963b482 39cc 4e88 bb05 041cc88c4a6f462538173 1754160295348288 6733819611377470665 n 1

 

Nα τρώτε υγιεινά παιδιά!!!

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ.

Αγαπητοί Γονείς και κηδεμόνες ,

Η  Ένωση Γονέων Πεύκης Λυκόβρυσης σε συνεργασία με τον  Α.Τ. Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Εθελοντισμού του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης  στο πλαίσιο της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών, εφήβων και οικογένειας παίρνουν μία σημαντική πρωτοβουλία για την υλοποίηση του προγράμματος «Σχολή Γονέων».

Ο σκοπός του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου, η ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων, η στήριξη του οικογενειακού δεσμού και η διαφύλαξη της ψυχικής υγείας των παιδιών και των γονέων. Στην διαδικασία εφαρμόζονται οι αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, η ομαδική συμβουλευτική γονέων και η μέθοδος της βιωματικής μάθησης. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών που φοιτούν στο νηπιαγωγείο και στην Α΄ Δημοτικού και σε γονείς παιδιών που φοιτούν στην Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού.

Θεματολογία των συναντήσεων είναι:

 Ομάδα Α: Γονείς των οποίων τα παιδιά τους φοιτούν στο νηπιαγωγείο και στην Α΄ Δημοτικού :

        «Αντιμετωπίζουμε μαζί τις προκλήσεις και απαιτήσεις του Δημοτικού»

 Ομάδα Β: Γονείς των οποίων τα παιδιά τους φοιτούν στην Ε΄& Στ΄ Δημοτικού :

       «Διαχειρίζοντας την προ-εφηβεία όσο πιο αποτελεσματικά μπορώ”

 Η συμμετοχή απευθύνεται στους γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν στα σχολεία του Δήμου μας και τα μαθήματα  είναι δωρεάν.

 Τόπος Συναντήσεων          : Δημοτική Βιβλιοθήκη  Πεύκης   (Αφροδίτης 4, Πεύκη   15121)

Έναρξη προγράμματος     :   17/10/2024

Διάρκεια                              :  10 συναντήσεις    

Χρόνος                                 :  Κάθε Πέμπτη     19:00-21:00

Αριθμός συμμετεχόντων :  15-20 άτομα ανά ομάδα

Συντονιστές : ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ  , Διδάκτωρ Ψυχολογίας  

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ , Ειδικός Παιδαγωγός Ψυχολόγος  

 Αίτηση συμμέτοχης      :  Ηλεκτρονικά στο email    enosi.goneon.lykpef@gmail.com

Οι  αιτήσεις θα γίνονται δεκτές μέχρι την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024 , 23:59



Λήψη αρχείου

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Το Νηπιαγωγείο μας και φέτος συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα CODE WEEK 4All   2024 ,  με δραστηριότητες κωδικοποίησης που φέρουν σε επαφή παιδιά, νέους και ενήλικες από όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που τη διαχειρίζονται εθελοντές και την υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Γιατί τα παιδιά να μάθουν κωδικοποίηση; Γιατί η εκμάθηση συγγραφής κώδικα θα τα βοηθήσει να κατανοήσουν το κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω τους, να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες ώστε να ανακαλύψουν νέες ιδέες και να καινοτομήσουν.

 Για τη σημασία του προγραμματισμού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της:  “Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι η τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.”

Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.

Γιατί έχει σημασία η πρώιμη κωδικοποίηση:

Η εισαγωγή της κωδικοποίησης σε νεαρή ηλικία ενισχύει:

  • τις γνωστικές δεξιότητες, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
  • ενδυναμώνει τα παιδιά να μετατρέψουν τις ιδέες σε ψηφιακά έργα.
  • τη δημιουργικότητα,
  • δημιουργεί βασικές ψηφιακές δεξιότητες για τις αυριανές θέσεις εργασίας.
  • ενθαρρύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία μέσω συνεργατικών έργων καθώς και τις ικανότητες ομαδικής εργασίας των παιδιών,
  •  προετοιμάζει τα παιδιά για ένα μέλλον με γνώμονα την τεχνολογία.

Συγκεκριμένα το Νηπιαγωγείο μας  στο πλαίσιο  της  θεματικής ενότητας : «Χρώματα, σχήματα, ουράνιο τόξο,  Φθινόπωρο» που επεξεργαζόμαστε  αυτή την χρονική περίοδο, πραγματοποίησε τις ακόλουθες  ανοιχτές δραστηριότητες με φυσική παρουσία :

1)ΜΟΤIΒΟ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΝΤΡΕΣ . Δημιουργήσαμε και μοιράσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας  που απεικονίζει συγκεκριμένα μοτίβα από κόκκινες και κίτρινες χάντρες. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν το μοτίβο και να το αναπαράγουν με χρωματιστές χάντρες   που τις περνούν σε σχοινάκια. Στην αρχή ξεκινούν κάνοντας ταύτιση και στη συνέχεια αφού κατανοήσουν το μοτίβο, περνούν τις χάντρες στο σχοινάκι. Κατάφεραν  να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

 

461984159 1295521401606318 2691367190011260470 n 1 461994147 887137893003375 7291913045343556873 n 1462547540 546910157743822 7259776320483022418 n 462555227 1591312931734954 3104972567511267250 n 462564212 1624796454734820 5551249758769029067 n 462568566 1221159552485042 4250389814824204178 n462639804 1010474247496014 6695860871010880855 n 462640472 1563441920936713 7745471679346937347 n

2)ΜΟΤΙΒΟ  ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΝΤΡΕΣ . Δημιουργήσαμε και μοιράσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας  που απεικονίζει συγκεκριμένα μοτίβα από μπλε και πράσινες χάντρες. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν το μοτίβο και να το αναπαράγουν με χρωματιστές χάντρες   που τις περνούν σε σχοινάκια. Στην αρχή ξεκινούν κάνοντας ταύτιση και στη συνέχεια αφού κατανοήσουν το μοτίβο, περνούν τις χάντρες στο σχοινάκι. Κατάφεραν  να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

25ef58c5 89fd 481c a84f eedd413c866f 3dc047eb b17b 4c5a a58a 61ea88faf0f3 1 8f0dc6fd 9bdb 4da0 810e 81110769485d16f43b43 daad 498c abf4 862df6041dccc9c8dbb3 6113 42da ad95 61296b7ff6d1 c60b1c49 e8e2 4978 a7c7 f9ba726c7925f94532cf 5edd 4690 b21d 46deeac57c48

3)ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΡΙΘΜΟΣ. Επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΡΙΘΜΟΣ”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου πρέπει να χρωματίσουν  ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε  τον  κώδικα και να καλλιεργήσουμε την  ενεργητική συμμετοχή.

32d7531a f6c3 48f9 a229 17c0b5cbbda7 732f0246 61f5 4b96 bc94 7210e414a413 022290a9 8c46 4082 94f9 f59cce7dd001 505948ec 3582 4d6a 8ec2 91f8e139bc6b

4)Σπάσε τον  κώδικα και ζωγράφισε όπως σε καθοδηγούν  οι αριθμοί. Επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “Χρωμάτισε σύμφωνα με τους αριθμούς”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας με ένα μανιτάρι κι εκείνα έπρεπε να χρωματίσουν τα στοιχεία του μανιταριού, ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε  τον  κώδικα και να καλλιεργήσουμε την  ενεργητική συμμετοχή

461996377 1230354441629716 7425152621725716554 n 462446066 500055172853921 8292905119738196750 n 462544697 875064317683406 6763215982191987234 n462561540 8657250614313026 1056460217553110709 n462636471 515285684648122 3079634677247967701 n

5)ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΒΡΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ (3) . Δώσαμε στα παιδιά λέξεις γραμμένες στη γλώσσα του προγραμματισμού (κόκκινο και κίτρινο, μπλε και πράσινο, ουράνιο τόξο)και κλήθηκαν  να “σπάσουν” τον κώδικα και να γράψουν, αλλά και να διαβάσουν τις λέξεις. Κατάφεραν  να τον  σπάσουν  και να καλλιεργήσουν  την  ενεργητική συμμετοχή.

462561655 537693558865682 7831840999435686112 n 462563888 1460956631204160 5562361047373359399 n 462640457 551385323944004 2206733762461469273 nΣΠΑΩ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟ 12953df4e 0300 436d bb4f 8dc99921bfc4f7ed1783 0c7e 4fc6 9aec b04a08f9e2601e8aa67c 9b34 4c35 a355 4bd43ba840416be02edd 1238 408a 91b4 fa017e3a80f5565db24b fcbc 46bf 90f2 9d5228552d43 127f5ab6e 0953 4c38 8c29 4a5709c1ee51cd10062e 7976 4c1b 8050 50c6d2558176dd542958 f750 42ae aff5 d2adbaa3830bfe9fa3d0 aed7 48ab aa40 e70f17d263fd 1

6)Φτιάξε  το μοτίβο που ακολουθεί, με τα ίδια χρώματα (2) ακολουθία χρωμάτων. Δουλέψαμε   φύλλα εργασίας με κύκλους διαφορετικού χρώματος που σχημάτιζαν μια κάμπια κι ένα κομπολόι ,  σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν το  μοτίβο και να χρωματίσουν τους κύκλους ακολουθώντας τη σωστή διαδοχή των χρωμάτων.

462555714 526384130137779 3398852312544776652 n462556446 1716462359132435 7801305810566916105 n 462564194 458834243847373 568958732543863324 n 462568025 535527135788534 7001266502096839021 n0e2de56e 1c3b 49f7 94e3 0bc7bcec155681269324 307b 4f1a 9305 dd6533e9722de5e31d91 0845 4e4f b2b3 207646375886ΜΟΤΙΒΟ ΠΡΩΙΝΟ 2 e594fb89 a360 40e7 8290 7173d63161d8

7) Σπάω τον  κώδικα και ανακαλύπτω το δέντρο με τα μήλα (συμμετρία)                                  Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου πρέπει να χρωματίσουν  ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε  τον  κώδικα και να αποκαλύψουμε το δέντρο της μηλιάς, με μήλα φορτωμένο…

ac3018df 7af3 4d16 ae95 a2ebb8694f9b ad320e1d 3ea5 43fe beca fc09c2c0a71a7c2547df c023 4ee6 8300 e2da7acd29e6 848f9af3 e485 439b ab07 2b0dcc9828d3

8) “Συνέχισε το μοτίβο με τα ίδια χρώματα” (ακολουθία χρωμάτων).                                        Δώσαμε στα παιδιά   φύλλα εργασίας με σχήματα  διαφορετικού χρώματος που έχουν  ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν το  μοτίβο και να χρωματίσουν τα σχήματα ακολουθώντας τη σωστή διαδοχή των χρωμάτων. Κατάφεραν  να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

1b030021 90e9 4682 ad01 5e02cf8fe1e5f7ec4a94 20e3 4335 92f6 cc0851d921fbff9cd54e 1529 4380 a379 0d92b8c45d5e

9)“Φτιάξε  τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”. “Make the following patterns by using the same colours”. Συγκεκριμένα επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “Φτιάξε  τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να χρωματίσουν τα σχήματα κάθε σειράς σύμφωνα με τα μοτίβα.
Κατάφεραν να σπάσουν  τον  κώδικα και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

MOTIVO1234

10)”Φτιάξε τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”.                                                           Δώσαμε στα παιδιά φύλλα εργασίας  που απεικόνιζαν πύργους με τουβλάκια, σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν τα  μοτίβα και να τα αναπαραστήσουν παίζοντας, δημιουργώντας και  μαθαίνοντας τον κώδικα .

5d8a08f0 8c99 4692 b049 e1172dd2355a394d3440 ee6d 4698 85d0 38992975c5ff a4618713 2f47 4641 abd7 0d09011ec06f5d8a08f0 8c99 4692 b049 e1172dd2355a c0e583a6 87bd 409d ae74 fee5d8e6832c43403dda a7cf 4826 9936 38dd37ea7c4b63520bb3 ce2b 4e6f ac23 546377e9452c

Φέτος συμμετέχουμε επίσης  σε συμμαχία με τίτλο  «Η κωδικοποίηση είναι παντού» ,που διοργανώνει το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων, με διοργανώτρια την  συνάδερφο Μαγκιώση Άννα.  Ανεβάσαμε τις  δραστηριότητές  μας  στο παρακάτω padlet και αναμένουμε το Πιστοποιητικό Διάκρισης!

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

 

Η δράση μας, συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα CODE WEEK 4All   2024, εντάσσεται στα πλαίσια του  άξονα : “Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα”  που αφορά  την  “Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών του σχολείου”  και του άξονα “Σχολείο και κοινότητα” που αφορά  την “Διοικητική λειτουργία”.

Ακολουθούν τα   πιστοποιητικά συμμετοχής μας:



Λήψη αρχείου

 

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας 10 Οκτωβρίου 2024 .

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί από το 1992 ως «Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας» από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Υγείας, με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τις ψυχικές ασθένειες και την κινητοποίηση της κοινωνίας για την υποστήριξη της ψυχικής υγείας, που αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.

Χωρίς ψυχική υγεία, δεν υπάρχει υγεία! Τι είναι όμως η ψυχική υγεία;

Η ψυχική υγεία αφορά το πώς σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε και χειριζόμαστε τις καταστάσεις που προκύπτουν στη ζωή μας. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι είναι φυσιολογικό να έχουμε διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις, όπως ευτυχία,  αλλά το πώς αντιδρούμε σε αυτές μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας.

Έχουμε καλή ψυχική υγεία αν:

  • Αισθανόμαστε ευτυχισμένοι:
  • Γνωρίζουμε πώς να ηρεμούμε:
  • Μοιραζόμαστε τις ανησυχίες μας
  • Είμαστε υποστηρικτικοί
  • Νιώθουμε δυνατοί

Για ποιο λόγο είναι σημαντική η ψυχική υγεία;

  • Η καλή ψυχική υγεία μας βοηθά να κάνουμε φιλίες, να μαθαίνουμε και να απολαμβάνουμε τη ζωή.
  • Όταν η ψυχική μας υγεία είναι σε καλή κατάσταση, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις πιο εύκολα και να είμαστε πιο χαρούμενοι.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει ενεργά με δράσεις που προάγουν την ψυχική υγεία και ευεξία. Μια από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, αφορούσε τη διαχείριση του φόβου. Μιλήσαμε για τους φόβους μας. Φόβος για το σκοτάδι, για τα τέρατα που έρχονται τη νύχτα στο δωμάτιό μας, για τον πόλεμο, για όσα δεν καταφέρνουμε και μας φαίνονται δύσκολα…… Για τα συναισθήματα που νιώθουμε….. Και φυσικά αναζητήσαμε τρόπους διαχείρισης των φόβων μας (παραμένουμε ψύχραιμοι, δεν μας πιάνει πανικός…) και αναφερθήκαμε σε ό,τι μας κάνει να αισθανόμαστε ασφάλεια (η αγκαλιά της μαμάς, το αρκουδάκι μας…).Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε….

Μετά από συζήτηση, κάθε παιδί ζωγράφισε τον φόβο του. Τονίσαμε ότι ο φόβος είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα, τον νιώθουν όλα τα πλάσματα και δεν είναι πάντα απαραίτητα κακός.

Όσο κι αν φαίνονται αφελείς, οι φόβοι είναι πραγματικοί για το παιδί κι ως τέτοιοι πρέπει ν’ αντιμετωπίζονται. Οι φόβοι του δεν ξεπερνιούνται αν τους αγνοήσουμε. Αντί να προσπαθούμε να του αποδείξουμε πως δεν πρέπει να φοβάται, είναι προτιμότερο να του δείξουμε ότι του συμπαραστεκόμαστε και μαζί θα αντιμετωπίσουμε ό,τι το φοβίζει.

Πως από το αυγό ξεπηδάει το κοτοπουλάκι….

Σήμερα 8/10/2024 , τα παιδιά του Παραρτήματος είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το βιωματικό πρόγραμμα “γινόμαστε μικροί πτηνοτρόφοι” ,από την ομάδα “Μικροί Γεωργοί στην πόλη”, ως προσκεκλημένοι του 1ου Νηπιαγωγείου Πεύκης, με το οποίο συνεργαζόμαστε στις δράσεις μας στα πλαίσια του άξονα “Σχολείο και κοινότητα”  που αφορά την “Διοικητική λειτουργία” .

Μάθαμε για τα πουλιά και την εκκόλαψη των αυγών. Το αυγό είναι πανάρχαιο σύμβολο της γένεσης του κόσμου, της γέννησης της ζωής.

Και οι κότες είναι πουλιά και έχουν φτερά και η αλήθεια είναι ότι μπορούν να πετάξουν, αλλά το κάνουν πολύ αδέξια

Αν και έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα τους επέτρεπαν να πετάνε όπως τα άλλα πτηνά (ελαφριά κόκαλα, θύλακες αέρα στο εσωτερικό των οστών και σάκους αέρα στους πνεύμονες) εντούτοις η ζωή τους ως οικόσιτα ζώα εδώ και χιλιάδες χρόνια περιόρισε την ικανότητά τους αυτή και τη μετέτρεψε σε ένα απλό φτερούγισμα. Οι κότες ζουν με τους ανθρώπους, σε κοτέτσια, σε χώρους περιορισμένους και έτσι δεν έμαθαν ποτέ να χρησιμοποιούν τα φτερά τους για… υπερατλαντικές πτήσεις!

Δεν ζουν μόνο οι κότες όμως στο κοτέτσι αλλά και ο κόκορας! Μπορεί να μην γεννάει αυγά αλλά ο ρόλος του είναι πολύ σημαντικός!

• ελέγχει εάν όλες οι κότες ξύπνησαν το πρωί (ωστόσο, με την έγερσή του, δεν ξυπνούν μόνο αυτές!

• τις προσκαλεί για φαγητό

• αποτρέπει τις συγκρούσεις

• καλεί τις όρνιθες στη φωλιά

• τις προστατεύει από πιθανές επιθέσεις μικρών θηρευτών

Ο κόκορας χρειάζεται  για την αναπαραγωγή νεοσσών

 

Μάθαμε πολλά για τον κύκλο ζωής  της κότας!!!!Απολαύστε μας:

45d4a8ab 9ca2 400f b6cf 9721f931ec82 859fc925 cad3 4bc5 8665 43d40996b4e4 09820f5d 88f7 4ec7 8f9e 774cece92c67 56514102 c226 4cfb b730 cf7ef31e6e50ed50c787 e32f 4c9f b869 b15a7c28a8251002d661 5147 4f36 af88 140e02a6e479

Και φυσικά θαυμάσαμε τα κοτοπουλάκια που βγήκαν από τα αυγά!!Υπήρχε κι ένα μαυρούλικο ανάμεσα στα άλλα.

7e647451 246c 462b ac16 18f6a32ef6928bf8e335 7942 4b60 8762 a07e47d6e2af649bce57 4f13 44b4 a767 1a7ae7afc9c87771f8d1 c3c6 4d42 b593 2661a07144b0574492d1 a6ac 4e08 b368 c413a07f1dbba6780190 3f5a 493b a900 d8b53500b13bb476c19a d650 43fb bcf5 3f721e7b939a462568104 1722051408637838 9215148597680440776 n462576082 1881158279321123 2008162729819757322 n