Τί θα εύχονταν οι νηπιαγωγοί να γνωρίζουν οι γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου!

                                      300+ δωρεάν Νηπιαγωγείο και εικονογραφήσεις για Παιδιά - Pixabay

Στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς,  είναι σχεδόν σίγουρο ότι κάθε νηπιαγωγός, βλέποντας τους νέους γονείς , μεταξύ άλλων θα ευχόταν να γνωρίζουν τα… ακόλουθα:

  • Δείξτε ενδιαφέρον για ο,τιδήποτε φέρνει μαζί του από το σχολείο (και φυσικά μην το πετάξετε ποτέ!). Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε τί ακριβώς είναι αυτό που κρατάτε στα χέρια σας (!!) το παιδί σίγουρα δούλεψε σκληρά και νιώθει υπερήφανο για το δημιούργημά του.
  • Μην ρωτάτε πως αποδίδουν τα υπόλοιπα παιδιά. Αν το παιδί σας τα πηγαίνει καλά σε κάτι μην ρωτάτε αν και ο φίλος του το κάνει αυτό. Πρόκειται για απόρρητο προσωπικό δεδομένο. Επίσης μην ρωτάτε αν το παιδί σας είναι το εξυπνότερο στην τάξη. Οι νηπιαγωγοί συγκρίνουν την πρόοδο του κάθε παιδιού με τον εαυτό του και όχι με τους άλλους π.χ. ζωγραφίζει ένα πρόσωπο τόσο καλά όσο το έκανε το φθινόπωρο;
  • Τα ρούχα του σχολείου να είναι ρούχα για παιχνίδι. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θέλουμε να είναι χαρούμενα και δημιουργικά, γεγονός που μερικές φορές σημαίνει και “λερωμένα”! Κανείς δεν θα σας κρίνει αν το παιδί σας δεν είναι ντυμένο για φωτογράφιση περιοδικού!
  • Τα “πολυάσχολα” νήπια συχνά περιμένουν μέχρι το τελευταίο λεπτό για να πανε στην τουαλέτα! Ζώνες και επιπλέον κουμπιά, μπορεί να είναι ωραία, αλλά δημιουργούν δυσκολίες και “ατυχήματα”.
  • Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά! Όταν στέλνετε το παιδί στο σχολείο βρώμικο, αυτό το επηρεάζει αρνητικά για δυο λόγους καταρχήν για την υγεία του και κατά δεύτερον γιατί κανένα παιδί δεν θα θέλει να παίξει μαζί του. Αν υπάρχει κάποια πιο συγκεκριμένη αδυναμία του παιδιού σχετικά με το μπάνιο, την οποία δεν μπορείτε να διαχειστείτε συζητήστε το με τις νηπιαγωγούς.
  • Αποχαιρετισμοί.
    Ένα φιλί, μια αγκαλιά και ένα “Να περάσεις μια υπέροχη μέρα!”, είναι όλα όσα χρειάζονται. Με εξαίρεση την αρχή της σχολικής χρονιάς, όπου το παιδί προσαρμόζεται, μην χρονοτριβείτε. Εάν στο παιδί σας αρέσει να γνωρίζει το πρόγραμμά του, μπορείτε να πείτε ακόμη κάτι που θα κάνετε μαζί όταν τελειώσει το σχολείο, π.χ. “Θα πάμε μαζί στο πάρκο!”. Και μην πισωγυρίζετε διότι έτσι αυξάνεται δραματικά ο στρεσογόνος παράγοντας. Είναι καλύτερα να κάνετε μια καθαρή και γρήγορη αποχώρηση ακόμη κι αν το παιδί κλαίει. Σιγά σιγά θα αντιληφθεί τί συμβαίνει και θα αποκτήσει τον έλεγχο της κατάστασης.
  • Ψείρες! Μπορεί να συμβεί στον καθένα. Μην νιώθετε άσχημα. Ενημερώστε τη νηπιαγωγό ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση.
  • Δείξτε κατανόηση και στα άλλα παιδιά όπως δείχνετε και στο δικό σας. Γνωρίζετε πως τα παιδιά περνούν δύσκολες φάσεις και οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν άγχος που μερικές φορές  τους οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις. Αν κάποιο παιδί είναι επιθετικό, έχετε την πίστη ότι οι νηπιαγωγοί θα κρατήσουν το δικό σας ασφαλές και θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να βελτιώσουν την κατάσταση.
  • Αν το δικό σας παιδί είναι επιθετικό. Μπορεί να σας φαίνεται αδιανόητο ότι το “αγγελούδι” σας μπορεί να έχει αυτή τη συμπεριφορά, αλλά έχετε πίστη στα λόγια των νηπιαγωγών και μην αμφισβητείτε τα συμβάντα. Πολλές φορές τα παιδιά αντιδρούν διαφορετικά στο σχολείο σε σχέση με το σπίτι γιατί είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες. Συνεργαστείτε!
  • Αν σας πουν ότι το παιδί σας θα είχε όφελος εάν περνούσε από μια περαιτέρω αξιολόγηση σε κάποιο τομέα των αναπτυξιακών του δεξιοτήτων, αυτό είναι κάτι που δεν λέγεται επιπόλαια.Οι νηπιαγωγοί βλέπουν το παιδί σας όχι μόνο όπως είναι τώρα αλλά όπως θα είναι στο Δημοτικό Σχολείο. Επιθυμούν να του προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια το συντομότερο δυνατό, οπότε δείξτε εμπιστοσύνη. Δεν είναι κάτι κακό, κάτι που να σας κάνει να ντρέπεστε. Πολλά παιδιά λαμβάνουν βοήθεια από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ. προκειμένου να βοηθηθούν.
  • Αν υπάρχει κάτι που απασχολεί εσάς ή το παιδί σας, πείτε το! Όχι όμως ενώπιον όλων των γονεων και των παιδιών την ώρα της αποχώρησης. Επιδιώξτε την κατ΄ιδίαν συνάντηση με τις νηπιαγωγούς και μιλήστε γι’αυτό που σας απασχολεί. Και οι νηπιαγωγοί επιθυμούν όπως κι εσείς, το παιδί σας να είναι χαρούμενο και είναι πρόθυμες να διορθώσουν τα λάθη τους.
  • Τα τυποποιημένα κρουασάν, το σοκολατούχο γάλα και τα μπισκότα δεν είναι γεύμα, είναι ένας μικρός μπουφές επιδορπίων!
  • Δώστε προσοχή στις ανακοινώσεις, που υπάρχουν στην είσοδο του σχολείου ή σε σημειώματα μέσα στην τσάντα του παιδιού. Μπορεί να περιέχουν νέα σχετικά με διάφορες δράσεις της τάξης, όπου μπορεί να ζητείται η συμμετοχή σας, κι αν δεν δώσετε προσοχή τότε τις συνέπειες τις υπομένει άθελά του το ίδιο το παιδί.
  • Συνέπεια στην ώρα. Το παιδί χάνει ένα κομμάτι από την καθημερινή ρουτίνα του σχολείου, αν συνεχώς καθυστερεί, και έρχεται σε δύσκολη θέση απέναντι στους συμμαθητές και τη νηπιαγωγό του. Ενώ στην αποχώρηση είναι δύσκολο να διαχειριστεί τους λόγους που φεύγει πάντα τελευταίο από το σχολείο.
  • Το άρρωστο παιδί πρέπει να μένει στο σπίτι του. Στο σχολείο δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει, αφού δεν θα νιώθει καλά και ταυτόχρονα ενδέχεται να προκαλέσει επιδημία.
  • Μην αποκρύπτετε σημαντικές πληροφορίες. Εμπιστευτικά μιλήστε στις νηπιαγωγούς για οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό, αλλά και ο,τιδήποτε αφορά το ιατρικό του ιστορικό, προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψουν πανω σ΄αυτές.
  • Όχι απουσίες χωρίς σοβαρό λόγο. Περιστασιακά μια μέρα εκτός σχολείου δεν είναι και σπουδαία υπόθεση. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά τότε το παιδί λαμβάνει ένα εσφαλμένο μήνυμα. Το σχολείο είναι σημαντικό και αυτό επιβεβαιώνεται με την παρουσία. Μια παρουσία που πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη.
  • Ατυχήματα συμβαίνουν. Οι νηπιαγωγοί κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να μην συμβεί το παραμικρό μέσα στη σχολική μέρα, αλλά υπάρχει η πιθανότητα να μην δουν κάτι κάποια στιγμή. Είναι αναπόφευκτο.
  • Ενισχύστε τις γνώσεις  που μεταφέρει το παιδί από το σχολείο με επιπλέον δραστηριότητες, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Έτσι το βοηθάτε να εμπεδώσει τις νέες γνώσεις και τελικά να ενισχύσει τη δυναμική της ομάδας στην τάξη.
  • Παιχνίδια από το σπίτι. Τα παιχνίδια αυτά δημιουργούν εντάσεις διοτί τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν θέλουν να τα μοιραστούν με τους άλλους, αλλά από την άλλη θέλουν να τα παρουσιάσουν σε όλους! Επίσης, κατά έναν περίεργο λόγο, πάντα τα παιχνίδια αυτά καταλήγουν σπασμένα!
  • Ακολουθήστε τους κανόνες που το παιδί έχει μάθει στο σχολείο, και αντικειμενικά ισχύουν, για να τους ακολουθήσει κι αυτό. Με το να αμφισβητείτε τη σημαντικότητά τους, το σχολείο χάνει την αξιοπιστία του και το παιδί βρίσκεται μπροστά σε διλήμματα που δυσκολεύεται να διαχειριστεί.
  • Δεν μπορούν όλα τα παιδιά να συμπαθήσουν τη δασκάλα τους αμέσως (προφανώς ούτε και εσείς!). Χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί η εμπιστοσύνη και ο αμοιβαίος σεβασμός. Υποστηρίξτε τις νηπιαγωγούς και αποφύγετε τις όποιες ενστάσεις σας μπροστά στο παιδί. Γίνεται το σωστό παράδειγμα στη δημιουργία ισορροπημένων σχέσεων.
  • Στο Νηπιαγωγείο το παιδί δε διδάσκεται γραφή και ανάγνωση Θα αναπτύξει όμως όλες τις κιναισθητικές, αντιληπτικές, μνημονικές, γλωσσικές και μεταγλωσσικές ικανότητες, που το καθιστούν έτοιμο να εκπαιδευτεί αβίαστα και αποτελεσματικά, χωρίς να δυσκολευτεί/πιεστεί/ απογοητευτεί στην εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης, ένα χρόνο αργότερα στην Α΄ Δημοτικού.                                                                                                                                                         Πηγή :mothersblog.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025.

Αγαπητοί γονείς ,

σας ευχόμαστε Καλό Φθινόπωρο και Καλή σχολική χρονιά!

Σας καλωσορίζουμε στο σχολείο μας και ελπίζουμε σε μια γόνιμη και καλή συνεργασία, ώστε να

ανταποκριθούμε με επιτυχία στις προκλήσεις και  αυτής της  σχολικής χρονιάς.

Ο Αγιασμός θα γίνει την  Τετάρτη 11/9/2024 και ώρα 8.30 π.μ. στον αύλειο χώρο του μητρικού

σχολείου.

Θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση για τη λειτουργία του σχολείου.

Στη συνέχεια τα παιδιά θα αποχωρήσουν με τη συνοδεία των γονέων-κηδεμόνων τους.

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, με υγεία σε μικρούς και σε μεγάλους!!!!!!!!

                                         Οι Νηπιαγωγοί του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης.

                                           

Kαλό μήνα και καλή σχολική χρονιά!!!

Μάζεψε ο Αύγουστος τη βρεγμένη πετσέτα που’ χε στρωμένη στην άμμο. Έριξε στην τσάντα το ψάθινο καπέλο του, φόρεσε τις σαγιονάρες του κι αποχαιρέτησε τη μεγάλη του αγάπη, τη θάλασσά του.
Χαμογέλασε τρυφερά στο πονηρούτσικο καβουράκι που συνέχιζε αμέριμνο να παίζει κρυφτό μαζί του , μια να μπαίνει , μια να βγαίνει στις τρύπες των βράχων.
Σφύριξε έναν τελευταίο σκοπό στα θαλασσοπούλια κι έστησε αυτί ν’ ακούσει για τελευταία φορά το σιγανό μουρμούρισμα του φλοίσβου.
Μάζεψε ένα τελευταίο κοχύλι , δυο, τρία βότσαλα χρωματιστά κι έναν μικρούλη αστερία που ξέβρασε το κύμα.
Χάιδεψε με το βλέμμα του τον θαλασσινό ορίζοντα που απλώνονταν εμπρός του και χαιρέτησε τα καραβάκια που περνούσαν και χάνονταν.
Ύστερα ανηφόρισε αφήνοντας πίσω του το ακρογιάλι που τον φιλοξένησε.
Δυο, τρεις , ζεστές στάλες βροχής έσταξαν στο ηλιοκαμένο του μέτωπο.
Σήκωσε το βλέμμα του στον ουρανό. Ένα λευκό συννεφάκι σαν να του χαμογελούσε.
-Είμαι το φθινόπωρο του ψέλλισε.
_Με το καλό να’ ρθεις! Του απάντησε ο γενναιόδωρος Αύγουστος.
Με το καλό!

Ο Σεπτέμβρης μας κλείνει το μάτι!

Καλή σχολική χρονιά!

Περιβαλλοντική δράση του Συλλόγου Γονέων του Νηπιαγωγείου μας! Αποχαιρετισμός νηπίων .

Η ώρα του αποχαιρετισμού έφτασε… Όπως και κάθε αντίο, είναι πάντα γεμάτο από ανάμικτα συναισθήματα: γλυκιά νοσταλγία για όσα γέλια και δάκρυα μοιραστήκαμε, πικρία για τη ζεστή αγκαλιά που χάνουμε, αισιοδοξία κι ελπίδα για τους νέους ορίζοντες που ανοίγονται.
Ευχή όλων μας είναι οι αξίες που προσπαθήσαμε να σας μεταδώσουμε , να μείνουν για πάντα ζωντανές και να σας συνοδεύουν σε κάθε μονοπάτι της ζωής σας.
Είστε  η ελπίδα για έναν κόσμο καλύτερο!!!
Να αγαπάτε  χωρίς όρια και να παραμείνετε καλοί άνθρωποι!!
Να ξανοιχτείτε σε πέλαγα πρωτόγνωρα με πλεούμενα το μυαλό και την καρδιά, να σκαρφαλώσετε σε απάτητες βουνοκορφές γνώσης και εμπειρίας, να έχετε πάντα φτερά ανοιχτά!
Να ονειρεύεστε και να στοχεύετε ψηλά κι αν δεν φτάσετε στο φεγγάρι , να βρεθείτε τουλάχιστον ανάμεσα στ’ αστέρια!!!
Η φαντασία να σας οδηγεί σε απίστευτες περιπέτειες.!!
Να είστε πάντα περίεργα και να αναρωτιέστε για τον κόσμο γύρω σας!

Καλή συνέχεια στο μαγικό ταξίδι της γνώσης!

 

Και ο Σύλλογος Γονέων για άλλη μια φορά άφησε το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα! Μοίρασε στα νήπια ως αποχαιρετιστήριο καλοκαιρινό δώρο, μια οικολογική χάρτινη σακούλα  με χώμα, γλαστράκι και σπόρους .  Το φυτό για να μεγαλώσει χρειάζεται χώμα, νερό, αέρα και ήλιο. Αλλά τον πιο  σημαντικό ρόλο, παίζει η αγάπη στο μεγάλωμα του φυτού. Να χαϊδεύουν το φυτό τους ύστερα από κάθε πότισμα. Να γίνουν οι καλύτεροι φροντιστές του.  “Λουλούδια φυτεύω, τον κόσμο ομορφαίνω”

Τα παιδιά είναι γεννημένοι κηπουροί: είναι περίεργα, τους αρέσει να μαθαίνουν μέσα από την πράξη και θέλουν να λερώνονται ! Καλλιεργώντας τον κήπο το παιδί έχει την ικανοποίηση να φροντίζει κάτι δικό του για καιρό και παρατηρεί από πρώτο χέρι τον κύκλο της φύσης. Και βέβαια η κηπουρική είναι ένας ωραίος τρόπος για να αποκτήσει το παιδί περιβαλλοντική συνείδηση, εξερευνώντας τη λειτουργία της φύσης. Αν αγαπήσει τον κήπο και τα φυτά από μικρό, θα διατηρηθεί αυτό για όλη τη ζωή του. Να γίνετε οι καλύτεροι κηπουροί παιδιά και να ομορφύνετε τον κόσμο μας με πολλών λογιών λουλούδια!!!

1fe1d7f6 47bd 4696 afe7 d3cd082cb9a42d7e0cba a347 45b9 953e 9421d202b2454c318f8c 1d64 4d51 aaf8 65153c55af77 68a191a5 128a 4999 9203 f9f8bacf8d34 099ca6dd 13c9 4447 9025 b6d11867fe2c1715bd50 753f 4eac befd 60243a04f9ff 4592cceb 2524 414b a65b 49c41ccf1a5509441140 68cb 4875 ac33 acd31e04dd81 31028542 87c2 46a8 a78f 5d930f8b46d6c99a599c 8c54 402c 8c97 a40095594f7f

Καλό καλοκαίρι!!!

Εθνικό Δίκτυο “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία”

 Ακολουθεί βεβαίωση συμμετοχής του σχολείου μας και των εκπαιδευτικών, στο Εθνικό Δίκτυο “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία” του  ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ για το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και την ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ & ΒΕΡΤΙΣΚΟΥ.
Μας ευχαριστούν πολύ για τη δραστήρια συμμετοχή μας και για τις εργασίες και δράσεις που μοιραστήκατε μαζί τους.
Είμαστε σίγουροι ότι όλοι μαζί κάναμε ένα βήμα (μικρό ή μεγαλύτερο) προς ένα καλύτερο και πιο αειφόρο σχολείο, προς πιο ενεργούς μαθητές – μελλοντικούς πολίτες.
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/files/2024/06/Βεβαίωση-5ο-Νηπ-Πεύκης-6.pdf
ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Συμμετοχή στο Εθνικό Δίκτυο Εκπαίδευσης για την αειφορία με τίτλο: “Διατροφή – Περιβάλλον και Υγεία”

Αγαπητά μας παιδιά

σας αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για την συμμετοχή σας σε όλες τις δράσεις του σχολείου μας αυτή την σχολική χρονιά!!!

Μια από αυτές  ήταν και η συμμετοχή μας στο Εθνικό Δίκτυο Εκπαίδευσης για την αειφορία με τίτλο: “Διατροφή – Περιβάλλον και Υγεία”, που συντόνισε  το ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας – Νεάπολης για το σχολικό έτος 2023-2024. Ακολουθεί η βεβαίωση συμμετοχής του Σχολείου μας.
Τις φετινές δράσεις και αναρτήσεις σχολείων μπορείτε να τις δείτε στο padlet ου Δικτύου:

Μετάβαση στο padlet.com



Λήψη αρχείου

Αναστολή λειτουργίας των Δημόσιων και Ιδιωτικών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών στον Δήμο Λυκόβρυσης Πεύκης, στις 12 Ιουνίου 2024, λόγω της πρόβλεψης ακραίων καιρικών φαινομένων.



Λήψη αρχείου

«Λειτουργία σχολικών μονάδων»

Σας γνωρίζουμε ότι, λόγω της διενέργειας των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024 και τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024.



Λήψη αρχείου

Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου!!

Και η δική μας Συμμετοχή και  συνεργασία  στο πλαίσιο του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία», του Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου  κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024.   
Σας παρουσιάζουμε  ένα άλμπουμ φωτογραφιών των δράσεών μας, με αναφορά στις  εργασίες που υλοποιήσαμε στο πλαίσιο του δικτύου!!!
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/files/2024/06/Ενεργός-πολίτης-στη-γειτονιά-μου-2.pdf
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/files/2024/06/Βεβαίωση-5ο-Νηπ-Πεύκης-6-1.pdf
ΒΕΒΑΙΩΣΗ 1