Δύο σχέδια δράσης εκπονεί η σχολική μονάδα κατά το σχολικό έτος 2022-23:
1) ” Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, φεύγοντας από το Εγώ βαδίζουμε στο δρόμο του Εμείς.” Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών. Στόχοι του σχεδίου δράσης είναι:-η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και-η ενίσχυση της συνεργασίας – αλληλεγγύης – εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές- δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
2) «Η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο» . Άξονας: Σχολική διαρροή – φοίτηση. Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης θα είναι η υποστήριξη της εισόδου και της προσαρμογής των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο μέσα από τη συστηματική συνολική και ολοκληρωμένη προετοιμασία τους, την ενεργό εμπλοκή των γονέων και την εξασφάλιση της συνέχειας της μάθησης και της συνεργασίας των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων.
Δύο σχέδια δράσης εκπονεί η σχολική μονάδα κατά το σχολικό έτος 2023-24:
1) Σχέδιο Δράσης: ” Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί, φεύγοντας από το Εγώ βαδίζουμε στο δρόμο του Εμείς.
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Στόχος Βελτίωσης:
Προτείνεται η συνέχιση της Δράσης ” Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών” και την παρούσα σχολική χρονιά, καθώς:-Η επιθετικότητα – εκφοβισμός είναι πολυδιάστατα κοινωνικά φαινόμενα με ανησυχητικές διαστάσεις και βλαβερές συνέπειες στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και στη διαδικασία της μάθησης. -Η άσκηση σχολικής βίας αποτελεί πρόδρομο παραβατικής συμπεριφοράς στο μέλλον και ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης είναι η πρόληψη. -Είναι σημαντικό τα παιδιά να εκφράζονται σε κλίμα διαλόγου και επικοινωνίας. – Η διαχείριση του θυμού είναι σημαντικό βήμα σε μια ειρηνική κοινωνία. -Είναι υπαρκτή η ανάγκη επαναπροσδιορισμού των σχέσεων – δεσμών των νηπίων και η εκ νέου σύναψη συμβολαίου συνεργασίας , καθώς συχνά γίνεται προβολή του Εγώ .
Στόχοι του σχεδίου δράσης :-η κατανόηση της δύναμης της ομάδας, της συνεργασίας και του διαλόγου.-η διαμόρφωση και εφαρμογή ενός οργανωμένου πλαισίου διαχείρισης των εντάσεων και των συγκρούσεων-η διεύρυνση και ενίσχυση της κουλτούρας συνεργασίας – αλληλεγγύης – εμπιστοσύνης – αλληλοϋποστήριξης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές- δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
2) Σχέδιο Δράσης: «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου»
Άξονας: “Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας”
Στόχος Βελτίωσης:
Οι λόγοι που επιβάλλουν την υλοποίηση της δράσης αφορούν τόσο τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες που αναγνωρίζουν το ρόλο του περιβάλλοντος στην αγωγή , όσο και την πεποίθηση ότι με κατάλληλη οργάνωση η σχολική αυλή μπορεί να στηρίξει τις διαδικασίες μάθησης μέσα από την εφαρμογή κατάλληλα σχεδιασμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Σκοπός του σχεδίου δράσης θα είναι η αναδιαμόρφωση – καλλωπισμός -εμπλουτισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί δημιουργικά για εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ελεύθερο παιχνίδι.
Ειδικότερα, στόχοι του σχεδίου δράσης είναι:-η ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε κοινό πεδίο δράσης & συνεργασίας για τη μελέτη – διατύπωση σχεδιαστικής πρότασης βελτίωσης του σχολικού υπαίθριου χώρου.-Ο Σχεδιασμός βιωματικών δραστηριοτήτων στον αύλειο χώρο (δενδροφύτευση, κήπος με λουλούδια….), που θα συμβάλλουν στην βελτίωση της αισθητικής και της λειτουργικότητάς του.
– Οργάνωση του αύλειου χώρου με επιδαπέδια παιδαγωγικά παιχνίδια και αγορά κατάλληλου εξοπλισμού.
-Ευαισθητοποίηση γονέων- φορέων για την αναγκαιότητα & παιδαγωγική αξία των δράσεων.
1) Σχέδιο Δράσης: ” Εγώ κι εσύ μαζί, μία ομάδα δυνατή”
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Στόχος Βελτίωσης:
Προτάθηκε η συνέχιση της Δράσης ” Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών” & την παρούσα σχολική χρονιά , καθώς οι σχέσεις των μαθητών αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο & βασική προτεραιότητα κάθε εκπαιδευτικής & διδακτικής μας πρακτικής , η δε επιθετικότητα/εκφοβισμός, είναι πολυδιάστατα κοινωνικά φαινόμενα με ανησυχητικές διαστάσεις και βλαβερές συνέπειες στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών & στη διαδικασία της μάθησης.
Στόχοι του σχεδίου δράσης :
-Δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης, ανάπτυξης συλλογικού πνεύματος, αλληλεγγύης & ενδυνάμωση της ομάδας μέσα από τη συλλογική εργασία.
-Εμπλοκή των μαθητών σε μια συνεχόμενη συναισθηματική «ανταλλαγή» σκέψεων, ιδεών, οραμάτων, δράσεων, με στόχο να αντιληφθούν & να εξοικειωθούν με την διαφορετικότητα & να την αποδεχτούν.
-Πρόληψη της σχολικής βίας, καθώς η άσκησή της αποτελεί πρόδρομο παραβατικής συμπεριφοράς στο μέλλον .
-Kατανόηση της δύναμης της ομάδας & του διαλόγου.
-Διαμόρφωση- εφαρμογή, ενός οργανωμένου πλαισίου διαχείρισης των εντάσεων – συγκρούσεων & ανάπτυξη κοινωνικών – συναισθηματικών & δεξιοτήτων ζωής.
– Διεύρυνση & ενίσχυση της κουλτούρας συνεργασίας – αλληλεγγύης – αλληλοϋποστήριξης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές & δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
-Ενδοσχολική επιμόρφωση – ευαισθητοποίηση.
2) Σχέδιο Δράσης: «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου»
Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Στόχος Βελτίωσης:
Οι λόγοι που επιβάλλουν την συνέχιση ης υλοποίησης της δράσης αφορούν τόσο τις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες που αναγνωρίζουν το ρόλο του περιβάλλοντος στην αγωγή , όσο και την πεποίθηση ότι με κατάλληλη οργάνωση η σχολική αυλή μπορεί να στηρίξει τις διαδικασίες μάθησης μέσα από την εφαρμογή κατάλληλα σχεδιασμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.Σκοπός του σχεδίου δράσης θα είναι η αναδιαμόρφωση – καλλωπισμός -εμπλουτισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί δημιουργικά για εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ελεύθερο παιχνίδι.
Ειδικότερα, στόχοι του σχεδίου δράσης είναι:-η ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας και της τοπικής αυτοδιοίκησης σε κοινό πεδίο δράσης & συνεργασίας για τη μελέτη – διατύπωση σχεδιαστικής πρότασης βελτίωσης του σχολικού υπαίθριου χώρου.-Ο Σχεδιασμός βιωματικών δραστηριοτήτων στον αύλειο χώρο (δενδροφύτευση, κήπος με λουλούδια….), που θα συμβάλλουν στην βελτίωση της αισθητικής και της λειτουργικότητάς του.
– Οργάνωση του αύλειου χώρου με επιδαπέδια παιδαγωγικά παιχνίδια και αγορά κατάλληλου εξοπλισμού.
-Ευαισθητοποίηση γονέων- φορέων για την αναγκαιότητα & παιδαγωγική αξία των δράσεων.