Αγαπητοί γονείς,
το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα 2024-2025 που διοργανώνει το We4all, με εμπειρία πλέον 5 ετών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση σε σχολεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό! Το παιχνίδι έχει ήδη ξεκινήσει και θα διαρκέσει μέχρι τον Μαΐο του 2025!
Ο σκοπός του παιχνιδιού; Να δώσει τη δύναμη στα παιδιά μας για να γίνουν η αλλαγή που χρειάζεται ο κόσμος μας. Πώς θα οργανωθεί το παιχνίδι?
Τα παιδιά του σχολείου μας συνεργάζονται σαν μια ομάδα και πραγματοποιούν δραστηριότητες εντός σχολείου ή και στις γειτονιές τους, οι οποίες θα κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο και για κάθε δραστηριότητα που θα ολοκληρώνουν επιτυχώς, θα μαζεύουν πόντους. Οι δράσεις που κάνουν τα παιδιά μπορεί να είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα περιβαλλοντικής ή κοινωνικής βελτίωσης που ομορφαίνει το σχολείο ή το μέρος που ζουν όπως για παράδειγμα καθαρισμός της σχολική αυλής, φυτεύσεις, συμμετοχή σε περιβαλλοντική εκπαίδευση κτλ.
Στο τέλος θα υπάρχουν 3 νικητές και θα ανταμείβονται με ένα ξεχωριστό δώρο! Ο μεγαλύτερος βέβαια νικητής θα είναι ο πλανήτης μας και η κοινωνία!
Σαν ημερομηνία εγγραφής μας στο πρωτάθλημα ορίστηκε η 17/03/24.
–Δευτέρα 15 Απριλίου 2024 πραγματοποιήσαμε δράση στο μητρικό σχολείο και το Παράρτημα στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης: «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου».Σε ενημερωτική συνάντηση που είχαμε με τους γονείς αναπτύξαμε τους στόχους του προγράμματος, ζητήσαμε την βοήθεια τους στην καλλιέργεια των φυτών και οργανώσαμε το πλάνο δράσης. Προμηθευτήκαμε αρωματικά και καλλωπιστικά φυτά. Φυτέψαμε λεβάντες, δεντρολίβανα, αρμπαρόριζα, πετούνιες και κατηφέδες στις μεγάλες ρόδες, σε γλάστρες και ζαρτινιέρες. Πήραμε τα σκαλιστηράκια μας, βγάλαμε τα φυτά από τα γλαστράκια, τα φυτέψαμε και τα ποτίσαμε και υποσχεθήκαμε να τα φροντίζουμε σαν γνήσιοι κηπουροί και φρουροί του αύλειου χώρου του σχολείου. Στο τέλος πήραμε τις τσουγκράνες μας και καθαρίσαμε την αυλή από τις πευκοβελόνες!! Πραγματικά φύγαμε χαρούμενοι, βάζοντας κι εμείς το μικρό μας λιθαράκι στην προστασία και σωτηρία του φυσικού μας περιβάλλοντος! «Ομορφαίνουμε την αυλή μας, ομορφαίνουμε τη ζωή μας».
–Η Γη είναι το σπίτι μας, μας φιλοξενεί αιώνες τώρα. Εμείς το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε ενήμεροι για τις ανάγκες της που είναι και δικές μας ανάγκες και με κάθε ευκαιρία και τρόπο να τις ικανοποιούμε.
«Κοίταξε βαθιά στη φύση και τότε, θα καταλάβεις τα πάντα καλύτερα» είχε πει ο Albert Einstein. Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα της Γης, 22η Απριλίου 2024 με μία ευχή: όλοι μαζί να προστατεύουμε το σπίτι μας, δηλαδή τον πλανήτη μας. Όλοι μαζί, βάζουμε πλώρη για ένα καλύτερο αύριο! Και συνεχίσαμε την δράση στο μητρικό σχολείο και το Παράρτημα στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης: «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου».
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/2024/04/22/pagkosmia-imera-tis-gis/
–Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του 4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα : “Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής” από τη θεματική ενότητα : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ,Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία, παρακολουθήσαμε σις 16/4/2024, ένα διαφορετικό, διαδραστικό, Εκπαιδευτικό ,επιμορφωτικό & περιβαλλοντικό πρόγραμμα , που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας δωρεάν με τίτλο : “Οι σπόροι του Αύριο: Τα παιδιά στο πλευρό της Γης!”.
Μάθαμε, ανακυκλώσαμε, συλλέξαμε αντικείμενα που ρυπαίνουν τη θάλασσα, μιλήσαμε για την Ανακύκλωση χάρτινων, γυάλινων, μεταλλικών, πλαστικών αντικειμένων και υλικών για κομποστοποίηση, συμμετείχαμε ενεργά, διασκεδάσαμε ! Το πρόγραμμα είχε σχεδιαστεί και υλοποιηθεί σε συνεργασία με την εξειδικευμένη ομάδα διεξαγωγής εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολεία “ΚΙΒΩΤΟΣ”. Με το πρόγραμμα«Οι σπόροι του αύριο, Τα παιδιά στο πλευρό της Γης», γίνεται μια προσπάθεια να ανοίξουν νέα παράθυρα γνώσης στα παιδιά και να καλλιεργηθούν οι σπόροι του αύριο συμβάλλοντας στην ολοκληρωμένη εκπαίδευσή τους σε θέματα ανακύκλωσης και περιβάλλοντος.
-Στα πλαίσια καθιέρωσης της 4ης Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επιλέξαμε την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία για την ενημέρωση των παιδιών. Το υλικό που μας παρουσιάστηκε, προέρχονταν κατά το μεγαλύτερο μέρος του από τα εγκεκριμένα από το ΙΕΠ προγράμματα της ΠΦΠΟ (Εργαστήρια Δεξιοτήτων).
Μας παρουσίασαν συνοπτικά τους βασικούς στόχους της φιλοζωίας, τους στόχους της εκπαίδευσης για τη φιλοζωία, τη σχέση ανθρώπου-ζώου διαχρονικά, τα δικαιώματα των ζώων, τα άγρια ζώα (βιοποικιλότητα), τα ζώα κτηνοτροφίας, τα ζώα συντροφιάς και όλα τα σχετικά με τα αδέσποτα. Πήραμε πολλές πληροφορίες και τις επεξεργαστήκαμε στις τάξεις μας ,προβάλλοντας και σχετικά βίντεο και παραμύθια, που μας ευαισθητοποίησαν. Με την καθιέρωση της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας, επιδιώxθηκε η προώθηση, η ευαισθητοποίηση, η ανάπτυξη της φιλοζωίας , η υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς από τους/ τις μαθητές/τριες, η ενημέρωση για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον.
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/2024/04/04/panellinia-scholiki-imera-filozoias/
-Σε συνεργασία με την we4all, τον Μη Κερδοσκοπικό Περιβαλλοντικό Οργανισμό που δραστηριοποιείται στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση των παιδιών σε σχολεία Green Future, πραγματοποιήθηκε δωρεάν εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο Νηπιαγωγείο μας στις 27 και 28/5/2024 με θέμα την ζωή της μέλισσας, στα πλαίσια του 4oυ Eργαστηρίου Δεξιοτήτων που έχει τίτλο: “Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής!!!”
Γνωρίσαμε την ανατομία της μέλισσας… Μάθαμε πως είναι ένα κοινωνικό έντομο , πως υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι εντόμων σε μια κυψέλη (κοινωνία-αποικία). Η βασίλισσα, οι εργάτριες και οι κηφήνες. Πως είναι ένα έντομο πολύ χρήσιμο για τον άνθρωπο. Πετάει από λουλούδι σε λουλούδι, μαζεύει γύρη και νέκταρ και μας χαρίζει το γλυκό της μέλι. Όταν η μέλισσα βρει τα λουλούδια που θέλει, αρχίζει να “χορεύει” γύρω από αυτά. Έτσι, ειδοποιεί τις υπόλοιπες μέλισσες να έρθουν και να τη βοηθήσουν. Οι μέλισσες ζουν πολλές μαζί, οργανωμένες σε οικογένειες μέσα σε κυψέλες.
Μάθαμε πως παράγεται και πως συλλέγεται το μέλι….Οι μέλισσες είναι καταπληκτικές τεχνίτριες. Μέσα το σπιτάκι τους που ονομάζεται κυψέλη, εργάζονται ακούραστα. Οι εργάτριες βγάζουν από το σώμα τους κερί και με αυτό φτιάχνουν τις κερήθρες τους. Σχεδιάζουν κανονικά εξάγωνα μέσα στα οποία θα αποθηκεύσουν στη συνέχεια το μέλι τους. Η σπουδαιότητα των μελισσών για το οικοσύστημα είναι τεράστια!!!! «Αν οι μέλισσες εξαφανιστούν, το ανθρώπινο είδος θα εξαφανιστεί μέσα σε τέσσερα χρόνια» φέρεται να έχει δηλώσει ο Αλβέρτος Αϊνστάιν. Σύνθημά μας : “Σώστε τις μέλισσες ..Σώστε τον πλανήτη !!”
–Με την λήξη της καλοκαιρινής γιορτής μας την Πέμπτη 23/5/2024, ακολούθησε μια προγραμματισμένη δράση από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγείου μας. Συγκεκριμένα στo πλαίσιo των στόχων του σχολείου για την προαγωγή του εθελοντισμού, του πνεύματος αλληλεγγύης, της προαγωγής και ενίσχυσης του δείκτη ευτυχίας των παιδιών, της καλλιέργειας με βιωματικό τρόπο της αξίας του ακτιβισμού και της προσφοράς, των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αλλά και της καλλιέργειας αλληλεγγύης και ευαισθητοποίησης των παιδιών, εκπονήθηκε η δράση: «Απλώνω ευτυχία – Δυναμώνω τη Φλόγα της καρδιάς».
«Η μπουγάδα της ΕΥΤΥΧΙΑΣ» απλώθηκε σε σχοινιά στον χώρο της παιδικής χαράς του σχολείου, με στόχο να συνδράμουμε κι εμείς στο να ανάψει μέσα σε όσους/ες δουν τις φανελίτσες το φως, που θα τους/τις βοηθήσει να διακρίνουν ότι η ευτυχία είναι στα απλά και καθημερινά της ζωής. Σε αυτά που βρίσκονται γύρω μας, κοντά μας. Μέσα από τις φανέλες μας δώσαμε ιδέες για το πού μπορεί να βρει κανείς την Ευτυχία και συμβάλλαμε με τον τρόπο μας στο να νιώσουν ευτυχία , τα παιδιά που περνούν δύσκολα.
Παιδιά και ενήλικες στη συνέχεια, στον κουμπαρά Αγάπης του Συλλόγου Γονέων, βάλαμε χρήματα (έρανος)σαν μια μικρή κατάθεση ψυχής, για την ενίσχυσή του Συλλόγου Γονέων με Νεοπλασματική ασθένεια ΦΛΟΓΑ https://www.floga.org.gr/
Στόχος ήταν η προσφορά μέσα από την προφορά, ο εθελοντισμός μέσα από τον εθελοντισμό! Η συνταγή επιτυχίας, απαιτούσε φαντασία, δημιουργικότητα, θέληση και πίστη ότι «μπορούμε να γίνουμε εμείς η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο» κι εμείς την είχαμε!!! Γιατί μόνο: «Όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί» ,όπως μας έμαθαν τα παιδιά μας!!! Μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα για έναν κόσμο αλληλεγγύης, συνεργασίας, κατανόησης, αλτρουισμού και αγάπης!!!
Και το μικρό μας όνειρο έγινε πραγματικότητα!!! Η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου , στις 24/5/2024 έκανε την κατάθεση ψυχής όλων μας, το ποσό των 407,20 ευρώ, σε επίσημο τραπεζικό λογαριασμό της ΦΛΟΓΑΣ συνεχίζοντας την «αλυσίδα ευτυχίας»..
Ευχαριστούμε τους εμπνευστές της δράσης, κα. Γεωργία Σολωμού από την Κύπρο και τον πραγματικά εμπνευσμένο εκπαιδευτικό κ. Μάριο Μάζαρη για την ευκαιρία συμμετοχής που μας έδωσαν, ώστε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι γεμάτοι φως, αγάπη, αλληλεγγύη και αλτρουισμό! Όταν πραγματοποιούνται οι ευχές των παιδιών με καρκίνο, εκείνα παίρνουν δύναμη, ανεβαίνει ο δείκτης ευτυχίας τους και μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις θεραπείες!!
Υλοποίηση της δράσης: «Απλώνω ευτυχία – Δυναμώνω τη Φλόγα της καρδιάς»!!!
–Στα πλαίσια του 4ου εργαστηρίου δεξιοτήτων που έχει τίτλο: “Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής!!!”, πραγματοποιήσαμε την Δευτέρα 3/6/2024, περιβαλλοντική δράση.
Συγκεκριμένα προβήκαμε στις ακόλουθες ενέργειες:
-με τα παιδιά του μητρικού σχολείου επισκεφτήκαμε το Δάσος Μορέλλα, τον μικρό αυτό πνεύμονα οξυγόνου πλησίον του μητρικού σχολείου για να τον εξερευνήσουμε, να προβούμε στον καθαρισμό του από απορρίμματα τα οποία στη συνέχεια τα παιδιά ανακύκλωσαν συμβάλλοντας σε προγράμματα ανακύκλωσης που ήδη τρέχει.
Τους δώσαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το δάσος, να το αγαπήσουν , να μάθουν τη σημασία του εθελοντισμού, όπως και το πώς να το προστατεύουν από τη φωτιά.
Η δράση αυτή καθαρισμού, ήταν ιδιαίτερα σημαντική & συμβολική, καθώς οργανώθηκε στην αρχή της αντιπυρικής περιόδου και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας σχετικά με την πρόληψη και διαχείριση των δασικών πυρκαγιών. Θέλαμε να γίνουμε πια ενεργοί πολίτες!».
– τα παιδιά του Παραρτήματος αντίστοιχα, προβήκαν σε καθαριότητα του αύλειου χώρου και του πάρκου που βρίσκεται έμπροσθεν του Παραρτήματος, στον πεζόδρομο.
Φυσικά και φορέσαμε όλοι γάντια μιας χρήσεως, για ευνόητους λόγους προστασίας.
Στον περίπατό μας είδαμε τις κακοτεχνίες που πρέπει να αποκατασταθούν για να μην είναι επικίνδυνες για όλους μας , τα σκουπίδια που όλοι κάποια στιγμή πετάξαμε ασυλλόγιστα, όλα τα εύφλεκτα υλικά (κουκουνάρια, πευκοβελόνες, κλαδάκια μικρά , αλλά και μεγάλα που κόπηκαν για το παιχνίδι μας τις απογευματινές ώρες..) ακούσαμε όμως και την φωνή των δέντρων, αφουγκραστήκαμε το συναίσθημά τους και υποσχεθήκαμε ότι δεν θα τα ξαναπονέσουμε. Είναι οι φίλοι μας το περιβάλλον, μας δίνουν την σκιά και το οξυγόνο τους , μας χαλαρώνουν όταν όλα γύρω μας πνίγουν , απορροφούν τον θόρυβο, δίνουν σπιτάκια στα ζωάκια του δάσους, κρατάνε το νερό της βροχής και μας γλυτώνουν από τις πλημμύρες….
Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες: των κουκουναριών, των κλαδιών και των σκουπιδιών. Τα συλλέξαμε και τα τοποθετήσαμε εκεί που έπρεπε: άλλα στον κάδο της ανακύκλωσης κι άλλα στοιβαγμένα κι έτοιμα να τα παραλάβει ο αυτοκίνητο του Δήμου.
–Η ανάγκη για την βελτίωση της αισθητικής του αύλειου χώρου του σχολείου μας και η αναβάθμισή του ώστε να συνδεθεί και να εξυπηρετεί την όλη εκπαιδευτική διαδικασία, είχε εντοπιστεί και τονιστεί από το προηγούμενο σχολικό έτος και ήταν ένας από τους στόχους που είχαμε θέσει για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Με την αποκλειστική βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και την προσωπική τους εργασία, ζωγραφίστηκε ένα μεγάλο κομμάτι του εξωτερικού τοίχου του σχολείου, της εξέδρας μας στο πλάι στην επαφή με το 3ο Δημοτικό σχολείο , αλλά και στον αύλειο χωμάτινο χώρο που βρίσκονται τα όργανα της παιδικής χαράς .
Οι έρευνες έχουν δείξει ότι:
-η αξιοποίηση του χώρου στην εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας συμβάλει στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη τους.
-Τα παιδιά αυτής της ηλικίας, μέσω του χώρου όπου βρίσκονται και των αλλαγών που πραγματοποιούν τα ίδια, ενδυναμώνουν, μεταξύ άλλων, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
-Το εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να λειτουργήσει ως πεδίο αγωγής και μάθησης, παρέχοντας στο παιδί ευκαιρίες να εμπλακεί σε βιωματικές καταστάσεις μάθησης, να αποκτήσει γνώσεις και εμπειρίες, να διερευνήσει, να εκφραστεί και να βιώσει ποικίλα συναισθήματα».
-Μέσα από τη συχνή παρατήρηση και αλληλεπίδραση τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν μια πιο έντονη συνειδητοποίηση της φύσης και της ανάγκης προστασίας της, διαχειρίζονται καλύτερα τον χώρο τους και καλλιεργούν μεταξύ τους σχέση ευθύνης και φροντίδας.
-Ερχόμενα σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον αποκτούν σταδιακά νέες δεξιότητες, που τους καθιστούν ικανούς να λειτουργήσουν μελλοντικά ως ενεργοί πολίτες.
Η σχολική αυλή ,αποτελεί ένα πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των παιδιών.Η φυσική εμπειρία ενισχύει την κατανόηση της σχέσης μας με το φυσικό κόσμο, ευνοεί τη συμμετοχή των παιδιών στη διαχείριση και τη φροντίδα της σχολικής αυλής και τους παρέχεται η ευκαιρία να αναλάβουν ευθύνες και να αποφασίζουν για θέματα σχετικά με το περιβάλλον.
-Προσφέρει επίσης την ευκαιρία για συνεργατική μάθηση και κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα παιδιά μπορούν να εργαστούν μαζί για τη δημιουργία και τη διατήρηση της αυλής, ενισχύοντας την αίσθηση της κοινότητας και της ευθύνης.
“Μαζί με τα παιδιά, μπορούμε να αλλάζουμε τον κόσμο”.
Βελτίωση της αισθητικής του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας!
– Ο Σύλλογος Γονέων για άλλη μια φορά άφησε το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα! Μοίρασε στα νήπια ως αποχαιρετιστήριο καλοκαιρινό δώρο, μια οικολογική χάρτινη σακούλα με χώμα, γλαστράκι και σπόρους στις 13/6/2024. Το φυτό για να μεγαλώσει χρειάζεται χώμα, νερό, αέρα και ήλιο. Αλλά τον πιο σημαντικό ρόλο, παίζει η αγάπη στο μεγάλωμα του φυτού. Να χαϊδεύουν το φυτό τους ύστερα από κάθε πότισμα. Να γίνουν οι καλύτεροι φροντιστές του. “Λουλούδια φυτεύω, τον κόσμο ομορφαίνω”
Τα παιδιά είναι γεννημένοι κηπουροί: είναι περίεργα, τους αρέσει να μαθαίνουν μέσα από την πράξη και θέλουν να λερώνονται ! Καλλιεργώντας τον κήπο το παιδί έχει την ικανοποίηση να φροντίζει κάτι δικό του για καιρό και παρατηρεί από πρώτο χέρι τον κύκλο της φύσης. Και βέβαια η κηπουρική είναι ένας ωραίος τρόπος για να αποκτήσει το παιδί περιβαλλοντική συνείδηση, εξερευνώντας τη λειτουργία της φύσης. Αν αγαπήσει τον κήπο και τα φυτά από μικρό, θα διατηρηθεί αυτό για όλη τη ζωή του.
–Συμμετοχή και συνεργασία στο πλαίσιο του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία», του Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου.
Σήμερα Πέμπτη 31/10/2024, στα πλαίσια του Άξονα: “Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας” του ΙΕΠ και ειδικότερα του Σχεδίου Δράσης: «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου. Bελτίωση σχολικών χώρων– υποδομών », με την βοήθεια του WE4AL, πραγματοποιήσαμε δράση Green Future στο Παράρτημα του Νηπιαγωγείου μας. Συμμετείχαν και οι φίλοι μας του 1ου Νηπιαγωγείου Πεύκης με τους οποίους συνεργαζόμαστε.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε με μια παρουσίαση κατάλληλα διαμορφωμένη για το επίπεδο και την ηλικία των παιδιών του Νηπιαγωγείου. Τα νήπια μπόρεσαν να εκφραστούν ελεύθερα και να θέσουν ερωτήσεις για διάφορα περιβαλλοντικά ζητήματα που τους απασχολούν. Η παρουσίαση έγινε με προτζέκτορα και κατέληξε σε φύτεμα αρωματικών φυτών (λεμονοθύμαρο, δεντρολίβανο και λεβάντα ) σε ζαρτινιέρες. Το χώμα και οι ζαρτινιέρες για την δράση , ήταν δωρεά μέλους του Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων .
Στη συνέχεια καθαρίσαμε την αυλή μας από πευκοβελόνες, φυλλαράκια και κουκουνάρια.
Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων ακόμα μια φορά, για την καθημερινή παρουσία του, την βοήθεια στην επίλυση των εκάστοτε προβλημάτων λειτουργίας του σχολείου και την άμεση ανταπόκριση στα αιτήματά μας!
Τελειώσαμε την δράση με υπόσχεση των παιδιών προς τον πλανήτη Γη να τον αγαπάνε, να τον προστατεύουν και να τον φροντίζουν. Να θυμόμαστε ότι αυτός ο πλανήτης είναι το σπίτι μας, προτού να είναι αργά και να οραματιζόμαστε την ανθρωπότητα σαν μια μεγάλη οικογένεια που θα βρίσκεται σε αρμονία με την φύση και τις υπόλοιπες μορφές ζωής.
Μετά απονεμήθηκε στα παιδιά το “βραβείο” του φρουρού της φύσης, του περιβάλλοντος και του αύλειου χώρου του σχολείου.
Σε συνέχεια της χθεσινής δράσης στο στο Παράρτημα του Νηπιαγωγείου μας, στα πλαίσια του Άξονα: “Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας” του ΙΕΠ και ειδικότερα του Σχεδίου Δράσης: «Παιδαγωγική αξιοποίηση, αναδιαμόρφωση και καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου. Bελτίωση σχολικών χώρων– υποδομών » με την βοήθεια του WE4AL , πραγματοποιήσαμε νέα δράση Green Future σήμερα Παρασκευή 1/11/2024 στο μητρικό σχολείο.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε με μια παρουσίαση κατάλληλα διαμορφωμένη για το επίπεδο και την ηλικία των παιδιών του Νηπιαγωγείου.
Πήραμε τα σκαλιστηράκια μας, βγάλαμε τα φυτά από τα γλαστράκια, τα φυτέψαμε και τα ποτίσαμε και υποσχεθήκαμε να τα φροντίζουμε σαν γνήσιοι κηπουροί και φρουροί του αύλειου χώρου του σχολείου. Να θυμόμαστε ότι αυτός ο πλανήτης είναι το σπίτι μας, προτού να είναι αργά και να οραματιζόμαστε την ανθρωπότητα σαν μια μεγάλη οικογένεια που θα βρίσκεται σε αρμονία με την φύση και τις υπόλοιπες μορφές ζωής.
Στη συνέχεια καθαρίσαμε την αυλή μας από πευκοβελόνες, φυλλαράκια και κουκουνάρια.
Βάλαμε κι εμείς το μικρό μας λιθαράκι στην προστασία και σωτηρία του φυσικού περιβάλλοντος! Μετά απονεμήθηκε στα παιδιά το “βραβείο” του φρουρού της φύσης, του περιβάλλοντος και του αύλειου χώρου του σχολείου.
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/2024/11/01/kallopismos-toy-ayleioy-choroy-toy-mitrikoy-scholeioy-toy-nipiagogeioy-mas-me-tin-voitheia-toy-we4all/
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/2024/11/12/we4all-pagkosmio-scholiko-protathlima-2/
-Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας : «Η σπορά», φυτέψαμε φακές και φασόλια με τα παιδιά σε πήλινα δοχεία και παρακολουθήσαμε την εξέλιξή τους. Είδαμε τις ρίζες, τον βλαστό ,τα φύλλα τους. τα ποτίσαμε, τα βάλαμε σε παράθυρο κοντά ώστε να τα βλέπει ο ήλιος και εκπαιδευτήκαμε στο φύτεμα και την φροντίδα τους. Τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει; Είχαμε μάθει πώς ένα φυτό για να αναπτυχθεί χρειάζεται ήλιο, νερό, χώμα, αέρα, και αγάπη.Πήραμε πήλινα δοχεία από γιαούρτι και κόψαμε βαμβάκι ώστε να καλύψουμε τον πάτο Πατήσαμε καλά με το χέρι μας το βαμβάκι και το βρέξαμε με λίγο νερό. Πήραμε φακές και φασόλια και τα σκορπίσαμε πάνω στο βρεγμένο βαμβάκι. Ύστερα ξαναποτίσαμε ώστε το βαμβάκι να έχει αρκετό νερό. Αφήσαμε τις φακές στο παράθυρο και ποτίζαμε μέρα παρά μέρα ή όταν βλέπαμε ότι το βαμβάκι δεν ήταν υγρό.
Δώσαμε τη δυνατότητα στους μικρούς μαθητές μας ,να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους φυτικούς οργανισμούς, να αντιληφθούν τα στάδια ανάπτυξης των φυτών και να κατανοήσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την εξέλιξή τους.
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/2024/11/13/fyteyoyme-fakes-kai-fasolia/
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/2024/11/20/pagkosmia-imera-gia-ta-dikaiomata-toy-paidioy-2/
1)Συγκέντρωση ειδών διατροφής για «Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει των Χριστουγέννων
2)Make-A-Wish (Κάνε μια Ευχή Ελλάδος)
3)Συγκέντρωση τροφίμων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου
-Η αναπηρία είναι μόνο θέμα του ανθρώπου που είναι ανάπηρος ή και της κοινωνίας με τη στάση της απέναντί του;
-Ένας άνθρωπος με αμαξίδιο δεν μπορεί να μπει σε ένα κτίριο επειδή δεν χρησιμοποιεί τα πόδια του ή γιατί δεν υπάρχει ράμπα;
Η αλληλεπίδραση και η αλληλοκατανόηση είναι βασικές προϋποθέσεις για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με τη διαφορετικότητα, την αναπηρία και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Η διαφορετικότητα υπάρχει παντού.
–Την Τρίτη 11/2/2025, διοργανώσαμε δράση στο Νηπιαγωγείο μας χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό υλικό από το SaferInternet4Kids και υπογραμμίσαμε τη σημασία της συνεργασίας για ένα ασφαλέστερο ψηφιακό κόσμο, ειδικά για τα παιδιά και τους νέους!
Εορτασμός της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου SID 2025#SaferInternetDay #BetterInternet #staysafeonline
-Συμμετοχή στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσηςπου οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργάνωσαν για έκτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. «Οικογένεια: εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου» , στηρίζοντας και προάγοντας τη φιλαναγνωσία εργαζόμενοι διαθεματικά και παράλληλα ενθαρρύνοντας τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.
6ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης «Οικογένεια: εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου»
-Στα πλαίσια τoυ Σχεδίoυ Δράσης που έχει αναλάβει το Νηπιαγωγείο μας και αφορά την “Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών” την Τετάρτη 12/3/2025, πήγαμε επίσκεψη στο 2ο Γυμνάσιο Πεύκης για να πούμε τα χελιδονίσματα, τα κάλαντα της Άνοιξης!
-Στις 7 Μαρτίου η αγαπημένη μας συγγραφέας Φραντζέσκα Αλεξοπούλου Πετράκη, με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας και στα πλαίσια των δράσεων -εκδηλώσεων του Νηπιαγωγείου μας με στόχο την ευαισθητοποίηση των νηπίων σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού , ήρθε και μας παρουσίασε το βιβλίο της με τίτλο ” Θέλω πάντα να γελάς” που πραγματεύεται την αξία της συνεργασίας, της φιλίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας και της αλληλεγγύης , καθώς μόνο “Όλοι μαζί , όλοι μαζί, είμαστε πιο δυνατοί”.
Παρουσίαση βιβλίου. Δράση στα πλαίσια κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού.
-Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , το 2ο Γυμνάσιο Πεύκης , το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και με σχολεία όλων των βαθμίδων από όλη τη χώρα αλλά και Δήμους, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, υλοποιήσαμε δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού σήμερα 6 Μαρτίου 2025, ώρα 10.30-11.15, στον αύλειο χώρο του μητρικού σχολείου, του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης .
-Το κτιριακό μας απασχολούσε πάντα λόγω παλαιότητας & εμφανούς ανάγκης βελτίωσης , ώστε να εξασφαλίζονται οι καλύτερες δυνατές συνθήκες διαβίωσης των νηπίων. Μετά από επίμονη έκθεση των αναγκών μας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση , ενταχτήκαμε σε Πρόγραμμα έργων αναβάθμισης. Πραγματοποιήθηκε αλλαγή των αλουμινένιων παραθύρων του κτιρίου με άλλα ενεργειακά, για εξοικονόμηση θερμότητας & αναμένονται έργα εξωραισμού του αύλειου χώρου όπως & ζητήθηκε με αποστολή Πρακτικών των Συλλόγου Διδασκόντων & Συλλόγου Γονέων.
–Κάναμε Κοινωνικές δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενσυναίσθηση των παιδιών για άτομα και ομάδες που χρειάζονται την βοήθεια μας εν όψει του Πάσχα !
1)Συγκέντρωση ειδών διατροφής για «Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει του Πάσχα.
Συγκέντρωση ειδών διατροφής για «Tο Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει του Πάσχα
-Πήραμε μέρος στην βραβευμένη εκπαιδευτική πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την αναγνώριση των συμπτωμάτων του εγκεφαλικού επεισοδίου και την ανάγκη για άμεση δράση. Στόχος της δράσης να διδάξουμε στα παιδιά νηπιακής ηλικίας (5 έως 6 ετών) πώς να βοηθήσουν κάποιον μεγαλύτερο που παθαίνει εγκεφαλικό επεισόδιο, αναγνωρίζοντας τα συμπτώματα και μαθαίνοντας πώς να καλέσουν το 112.
Τα παιδιά μας έγιναν ΧΟΠΑ ήρωες! Και φυσικά το πρώτο που μάθαμε είναι το μαγικό νούμερο που πρέπει να καλέσουμε! Το 112! Ξέρουμε πια αν χρειαστεί κάποια στιγμή η δική μας βοήθεια, αν εμφανιστεί ο κακός θρόμβος, πως θα γίνουμε ΧΟΠΑ ήρωες!
–Την Παρασκευή 11/4/2025, επισκεφθήκαμε το 2ο Γυμνάσιο Πεύκης, το όμορο 3ο Δημοτικό σχολείο Πεύκης και τα τμήματα του Παραρτήματος του 1ου Νηπιαγωγείου Πεύκης με το οποίο συνεργαζόμαστε στα πλαίσια του άξονα “Σχολείο και κοινότητα” ,για να πούμε τα Κάλαντα του Λαζάρου, να ανταλλάξουμε τις Πασχαλινές ευχές μας, γλυκίσματα (σοκολατάκια χορηγία του Συλλόγου Γονέων) , χειροτεχνίες φτιαγμένες από παιδικά χεράκια με αγάπη και να γνωριστούμε -αγαπηθούμε με τον τρόπο που εμείς γνωρίζουμε και είναι πάντα αποτελεσματικός. Στα πλαίσια τoυ Σχεδίoυ Δράσης που έχει αναλάβει το Νηπιαγωγείο μας και αφορά την “Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών” και τίτλο: ‘Εγώ κι εσύ μαζί, μία ομάδα δυνατή” και της Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας : Ομάδα αντι-bullying, επιδιώκουμε την αγαστή συνεργασία των σχολείων , την αποδοχή, την δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης, ανάπτυξης συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης.
Πασχαλινές δράσεις στα πλαίσια του άξονα “Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών”
–Στα πλαίσια καθιέρωσης της 4ης Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπαιδεύσαμε τα νήπια στη φιλοζωία και επιλέξαμε και την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία για την καλύτερη ενημέρωση των παιδιών. Το υλικό που μας παρουσιάστηκε, προέρχονταν κατά το μεγαλύτερο μέρος του από τα εγκεκριμένα από το ΙΕΠ προγράμματα της ΠΦΠΟ (Εργαστήρια Δεξιοτήτων).
Ας γίνουμε ένας κρίκος στην αλυσίδα των ανθρώπων που ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο για όλους και μάχονται για τα δικαιώματα κάθε συναισθανόμενου έμβιου πλάσματος σε αυτό τον πλανήτη.
-Κατά την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου συμμετείχαμε: 1) στη δράση “Διαβάζουμε Μαζί!” που διοργάνωσε η Κυψέλη, η σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με την ομάδα “Νηπιαγωγοί εν δράσει” του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “ Δ. Θεοτοκόπουλος” του Νομού Ηρακλείου και 2) καλέσαμε τον Νάσο, μαθητή της Β΄ Δημοτικού και πρώην μαθητή του Νηπιαγωγείου μας να μας διαβάσει το βιβλίο Το πασχαλινό αυγό του Jan Brett.
-Με αφορμή την ημέρα αυτή και στα πλαίσια τoυ Σχεδίoυ Δράσης που έχει αναλάβει το Νηπιαγωγείο μας και αφορά την “Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών” και τίτλο: ‘Εγώ κι εσύ μαζί, μία ομάδα δυνατή” και της Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας : Ομάδα αντι-bullying συνεργαστήκαμε με το 2ο Νηπιαγωγείο Πεύκης, ανταλλάξαμε απόψεις και αναπτύξαμε επιοικοδομητικό διάλογο για συνεργασία σε αυτό το ευαίσθητο θέμα . Όλοι μαζί αποφασίσαμε από κοινού, αφού αφιερώσουμε χρόνο σε δράση-συζήτηση με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού ,ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των παιδιών και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, να ανταλλάξουμε καλλιτεχνικά δημιουργήματα των παιδιών μας προιόν της καλής συνεργασίας και διάθεσης και της ανάγκης πάταξης του δυσάρεστου αυτού φαινομένου!
https://blogs.sch.gr/5nippefkis/2025/03/06/6i-martioy-panellinia-imera-kata-tis-scholikis-vias-kai-toy-ekfovismoy/
–Παγκόσμια Ημέρα των Δασών !!!Φροντίδα του κήπου μας. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δασών, φροντίσαμε τα ήδη φυτεμένα δέντρα και φυτά στη σχολική αυλή και προχωρήσαμε σε καθαρισμό από πευκοβελόνες, χαρούπια και κουκουνάρια. Απομακρύναμε αγριόχορτα και ξερά φύλλα και ποτίσαμε τους θάμνους και τα γλαστράκια μας!!! Πήραμε τα σκαλιστηράκια , ξεχορταριάσαμε βάζοντας γαντάκια , και φροντίσαμε σαν γνήσιοι κηπουροί και φρουροί ,τον αύλειο χώρο του σχολείου.
Λίγα λόγια για τα στατιστικά του Πρωταθλήματος:
- 246 συμμετοχές από σχολεία όλης της Ελλάδας και του εξωτερικού!
- Συμμετείχαν σχολεία όλων των βαθμίδων από: Αττική, Θεσσαλονίκη, Εύβοια, Κέρκυρα, Ρόδο, Μαγνησία, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Λασίθι, Ικαρία, Δράμα, Βοιωτία, Μεσσηνία, Αχαΐα, Ηλεία, Πέλλα, Έβρο, Αιτωλοακαρνανία, Ημαθία, Κορινθία, αλλά και από την Κένυα και τη Νιγηρία!
- Συνολικά υλοποιήθηκαν 590 δράσεις!
Δράσεις που μας ενέπνευσαν, μας συγκίνησαν και μας γέμισαν χαρά και αισιοδοξία!
🏆 Οι μεγάλοι νικητές του Πρωταθλήματος ανά κατηγορία:
Νηπιαγωγεία
1. 5ο Νηπιαγωγείο Πεύκης, Αττική — 45 δράσεις, 1.085 πόντοι
2. 14ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου Αιτωλοακαρνανίας — 29 δράσεις, 660 πόντοι
3. Νηπιαγωγείο Αγίου Ιστιαίας, Εύβοια — 22 δράσεις, 575 πόντοι
Δημοτικά
1. 7ο Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης, Αττική — 27 δράσεις, 750 πόντοι
2. 3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ερυθραίας, Αττική — 23 δράσεις, 525 πόντοι
3. Greenwood House School, Λάγος Νιγηρίας — 13 δράσεις, 395 πόντοι
Γυμνάσια
1.Γυμνάσιο Ώθηση Σταμάτας, Αττική — 49 δράσεις, 1.200 πόντοι
2. 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, Αττική — 28 δράσεις, 715 πόντοι
3. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ικαρίας — 13 δράσεις, 355 πόντοι
Λύκεια
1.ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου, Αττική — 67 δράσεις, 1.470 πόντοι
2. 3ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών, Πέλλα — 26 δράσεις, 675 πόντοι
3. Λύκειο Ώθηση Σταμάτας, Αττική — 21 δράσεις, 550 πόντοι
Ακολουθεί η βράβευσης και η παραλαβή των δώρων μας!
Βραβείο σχολείου και έπαινος μαθητών στο Παγκόσμιο Σχολικό Πρωτάθλημα Καλών Πράξεων 2024-2025
Συνεχίζουμε μαζί… κάνοντας τον κόσμο μας καλύτερο με κάθε καλή πράξη! 🌍❤️
