Αγαπητοί γονείς ,
Η δανειστική βιβλιοθήκη θα ξεκινήσει να λειτουργεί από αύριο 8/11/2024 . Κάθε Παρασκευή τα νήπια θα φεύγουν με ένα βιβλίο για ανάγνωση . Την Δευτέρα θα το επιστρέφουν μαζί με μια ζωγραφιά που θα κάνουν αφού διαβάσετε το βιβλίο μαζί, με ό,τι τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από το βιβλίο.
Συμβόλαιο δανειστικής βιβλιοθήκης
- Βιβλία δανείζονται οι μαθητές κάθε Παρασκευή από τη δανειστική βιβλιοθήκη.
- Κάθε Δευτέρα το επιστρέφουν .
- Για να δανειστεί κάποιος βιβλίο, πρέπει οπωσδήποτε να έχει επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
- Αν θέλει το παιδί και χωρίς να το πιέσουμε μπορεί να κάνει μια ζωγραφιά σχετική με το παραμύθι.
- Δανείζομαι σημαίνει πως το βιβλίο δεν μου ανήκει αλλά το έχω για λίγες ημέρες με την υποχρέωση να το προσέχω και να το διατηρήσω όπως ακριβώς μου παραδόθηκε. Αν ωστόσο καταστρέψω το βιβλίο που δανείστηκα έχω υποχρέωση να το αντικαταστήσω με ένα ίδιο.
Η Δανειστική Βιβλιοθήκη είναι ένας ωραίος τρόπος για να διαβάσουν τα παιδιά πολλά και διαφορετικά βιβλία χωρίς να χρειαστεί να τα αγοράσετε. Επίσης, είναι και μια καλή ευκαιρία για να περάσετε μαζί με τα παιδιά μισή ώρα (δε χρειάζεται παραπάνω), δημιουργικά, διαβάζοντάς μαζί τους το βιβλίο που θα σας φέρνουν. Έρευνες έχουν δείξει ότι η διάθεση για ανάγνωση μειώνεται σταδιακά καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν κι αυτό συνήθως οφείλεται σε έλλειψη ενδιαφέροντος, μαθησιακές δυσκολίες, προτίμηση ηλεκτρονικών παιχνιδιών και γενικά αρνητική στάση των μεγαλύτερων απέναντι στο διάβασμα.
Για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας. Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας να ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.
ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕ AYTO:
Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες .
Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων.
Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς και με τα αδερφάκια τους, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο που στέλνει το σχολείο, ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.
Συμβουλές:
Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο.
Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.
Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία.
Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας.
Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε.
Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πριν την ανάγνωση
Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)
Μετά την ανάγνωση
Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό: που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.
Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.
Και το βιβλίο έχει δικαιώματα παιδιά!!!!
Τα οφέλη της ανάγνωσης ενός βιβλίου:
Σε πρώτο επίπεδο, ενισχύεται ο δεσμός με το πρόσωπο που του διαβάζει, αναπτύσσεται η φιλαναγνωσία, η φαντασία, το χιούμορ, ο περιγραφικός και εκφραστικός του λόγος ενώ εμπλουτίζεται και το λεξιλόγιό του. Τα παιδιά ενδυναμώνονται ψυχικά και συναισθηματικά μέσα από τις περιπέτειες των ηρώων, οι οποίες, συχνά, αποτελούν προβολή πολλών δικών τους φόβων, σκέψεων και προβληματισμών ενώ ανακαλύπτουν λύσεις μέσα από μια ασφαλή οδό.
Μαθαίνουν να συγκεντρώνονται και να ακούν, γεγονός το οποίο «μεταφέρεται» και στους υπόλοιπους τομείς δραστηριοτήτων τους, αποτελώντας εφόδιο και στην υπόλοιπη σχολική τους πορεία. Επίσης, γίνεται αντιληπτός ο μηχανισμός ανάγνωσης (από αριστερά προς τα δεξιά), το παιδί κατανοεί ότι δε “διαβάζουμε” τις εικόνες αλλά ότι τα γραφήματα αντιστοιχούν σε φωνήματα. Και τέλος, το βιβλίο γίνεται φίλος που είναι πάντα εκεί για παρηγοριά, ζεστασιά και ταξίδι σε νέους κόσμους.
Η πιο ζεστή ανάμνηση της παιδικής ηλικίας είναι τα παραμύθια στην αγκαλιά της μαμάς ή του μπαμπά. Κάντε αυτό το δώρο στα παιδιά σας!
Καλές αναγνώσεις!!!