
Το Νηπιαγωγείο μας και φέτος συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα CODE WEEK 4All 2024 , με δραστηριότητες κωδικοποίησης που φέρουν σε επαφή παιδιά, νέους και ενήλικες από όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που τη διαχειρίζονται εθελοντές και την υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Γιατί τα παιδιά να μάθουν κωδικοποίηση; Γιατί η εκμάθηση συγγραφής κώδικα θα τα βοηθήσει να κατανοήσουν το κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω τους, να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες ώστε να ανακαλύψουν νέες ιδέες και να καινοτομήσουν.
Για τη σημασία του προγραμματισμού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της: “Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι η τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.”
Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.
Γιατί έχει σημασία η πρώιμη κωδικοποίηση:
Η εισαγωγή της κωδικοποίησης σε νεαρή ηλικία ενισχύει:
- τις γνωστικές δεξιότητες, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
- ενδυναμώνει τα παιδιά να μετατρέψουν τις ιδέες σε ψηφιακά έργα.
- τη δημιουργικότητα,
- δημιουργεί βασικές ψηφιακές δεξιότητες για τις αυριανές θέσεις εργασίας.
- ενθαρρύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία μέσω συνεργατικών έργων καθώς και τις ικανότητες ομαδικής εργασίας των παιδιών,
- προετοιμάζει τα παιδιά για ένα μέλλον με γνώμονα την τεχνολογία.
Συγκεκριμένα το Νηπιαγωγείο μας στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας : «Χρώματα, σχήματα, ουράνιο τόξο, Φθινόπωρο» που επεξεργαζόμαστε αυτή την χρονική περίοδο, πραγματοποίησε τις ακόλουθες ανοιχτές δραστηριότητες με φυσική παρουσία :
1)ΜΟΤIΒΟ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΝΤΡΕΣ . Δημιουργήσαμε και μοιράσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας που απεικονίζει συγκεκριμένα μοτίβα από κόκκινες και κίτρινες χάντρες. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν το μοτίβο και να το αναπαράγουν με χρωματιστές χάντρες που τις περνούν σε σχοινάκια. Στην αρχή ξεκινούν κάνοντας ταύτιση και στη συνέχεια αφού κατανοήσουν το μοτίβο, περνούν τις χάντρες στο σχοινάκι. Κατάφεραν να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την ενεργητική συμμετοχή.
2)ΜΟΤΙΒΟ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΝΤΡΕΣ . Δημιουργήσαμε και μοιράσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας που απεικονίζει συγκεκριμένα μοτίβα από μπλε και πράσινες χάντρες. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν το μοτίβο και να το αναπαράγουν με χρωματιστές χάντρες που τις περνούν σε σχοινάκια. Στην αρχή ξεκινούν κάνοντας ταύτιση και στη συνέχεια αφού κατανοήσουν το μοτίβο, περνούν τις χάντρες στο σχοινάκι. Κατάφεραν να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την ενεργητική συμμετοχή.
3)ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΡΙΘΜΟΣ. Επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΡΙΘΜΟΣ”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου πρέπει να χρωματίσουν ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε τον κώδικα και να καλλιεργήσουμε την ενεργητική συμμετοχή.
4)Σπάσε τον κώδικα και ζωγράφισε όπως σε καθοδηγούν οι αριθμοί. Επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “Χρωμάτισε σύμφωνα με τους αριθμούς”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας με ένα μανιτάρι κι εκείνα έπρεπε να χρωματίσουν τα στοιχεία του μανιταριού, ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε τον κώδικα και να καλλιεργήσουμε την ενεργητική συμμετοχή
5)ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΒΡΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ (3) . Δώσαμε στα παιδιά λέξεις γραμμένες στη γλώσσα του προγραμματισμού (κόκκινο και κίτρινο, μπλε και πράσινο, ουράνιο τόξο)και κλήθηκαν να “σπάσουν” τον κώδικα και να γράψουν, αλλά και να διαβάσουν τις λέξεις. Κατάφεραν να τον σπάσουν και να καλλιεργήσουν την ενεργητική συμμετοχή.
6)Φτιάξε το μοτίβο που ακολουθεί, με τα ίδια χρώματα (2) ακολουθία χρωμάτων. Δουλέψαμε φύλλα εργασίας με κύκλους διαφορετικού χρώματος που σχημάτιζαν μια κάμπια κι ένα κομπολόι , σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν το μοτίβο και να χρωματίσουν τους κύκλους ακολουθώντας τη σωστή διαδοχή των χρωμάτων.
7) Σπάω τον κώδικα και ανακαλύπτω το δέντρο με τα μήλα (συμμετρία) Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου πρέπει να χρωματίσουν ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε τον κώδικα και να αποκαλύψουμε το δέντρο της μηλιάς, με μήλα φορτωμένο…
8) “Συνέχισε το μοτίβο με τα ίδια χρώματα” (ακολουθία χρωμάτων). Δώσαμε στα παιδιά φύλλα εργασίας με σχήματα διαφορετικού χρώματος που έχουν ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν το μοτίβο και να χρωματίσουν τα σχήματα ακολουθώντας τη σωστή διαδοχή των χρωμάτων. Κατάφεραν να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την ενεργητική συμμετοχή.
9)“Φτιάξε τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”. “Make the following patterns by using the same colours”. Συγκεκριμένα επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “Φτιάξε τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να χρωματίσουν τα σχήματα κάθε σειράς σύμφωνα με τα μοτίβα.
Κατάφεραν να σπάσουν τον κώδικα και να καλλιεργήσουν την ενεργητική συμμετοχή.
10)”Φτιάξε τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλα εργασίας που απεικόνιζαν πύργους με τουβλάκια, σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν τα μοτίβα και να τα αναπαραστήσουν παίζοντας, δημιουργώντας και μαθαίνοντας τον κώδικα .
Φέτος συμμετέχουμε επίσης σε συμμαχία με τίτλο «Η κωδικοποίηση είναι παντού» ,που διοργανώνει το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων, με διοργανώτρια την συνάδερφο Μαγκιώση Άννα. Ανεβάσαμε τις δραστηριότητές μας στο παρακάτω padlet και αναμένουμε το Πιστοποιητικό Διάκρισης!
Η δράση μας, συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα CODE WEEK 4All 2024, εντάσσεται στα πλαίσια του άξονα : “Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα” που αφορά την “Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών του σχολείου” και του άξονα “Σχολείο και κοινότητα” που αφορά την “Διοικητική λειτουργία”.
Ακολουθούν τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας:















































