Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Το Νηπιαγωγείο μας και φέτος συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα CODE WEEK 4All   2024 ,  με δραστηριότητες κωδικοποίησης που φέρουν σε επαφή παιδιά, νέους και ενήλικες από όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που τη διαχειρίζονται εθελοντές και την υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Γιατί τα παιδιά να μάθουν κωδικοποίηση; Γιατί η εκμάθηση συγγραφής κώδικα θα τα βοηθήσει να κατανοήσουν το κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω τους, να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες ώστε να ανακαλύψουν νέες ιδέες και να καινοτομήσουν.

 Για τη σημασία του προγραμματισμού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα της:  “Η εκμάθηση προγραμματισμού ενισχύει τη δημιουργικότητα, διδάσκει στους ανθρώπους να συνεργάζονται πέρα από τα φυσικά και γεωγραφικά όρια αλλά και να επικοινωνούν σε μια παγκόσμια γλώσσα. Αποδεικνύει ότι η τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.”

Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.

Γιατί έχει σημασία η πρώιμη κωδικοποίηση:

Η εισαγωγή της κωδικοποίησης σε νεαρή ηλικία ενισχύει:

  • τις γνωστικές δεξιότητες, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
  • ενδυναμώνει τα παιδιά να μετατρέψουν τις ιδέες σε ψηφιακά έργα.
  • τη δημιουργικότητα,
  • δημιουργεί βασικές ψηφιακές δεξιότητες για τις αυριανές θέσεις εργασίας.
  • ενθαρρύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία μέσω συνεργατικών έργων καθώς και τις ικανότητες ομαδικής εργασίας των παιδιών,
  •  προετοιμάζει τα παιδιά για ένα μέλλον με γνώμονα την τεχνολογία.

Συγκεκριμένα το Νηπιαγωγείο μας  στο πλαίσιο  της  θεματικής ενότητας : «Χρώματα, σχήματα, ουράνιο τόξο,  Φθινόπωρο» που επεξεργαζόμαστε  αυτή την χρονική περίοδο, πραγματοποίησε τις ακόλουθες  ανοιχτές δραστηριότητες με φυσική παρουσία :

1)ΜΟΤIΒΟ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΝΤΡΕΣ . Δημιουργήσαμε και μοιράσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας  που απεικονίζει συγκεκριμένα μοτίβα από κόκκινες και κίτρινες χάντρες. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν το μοτίβο και να το αναπαράγουν με χρωματιστές χάντρες   που τις περνούν σε σχοινάκια. Στην αρχή ξεκινούν κάνοντας ταύτιση και στη συνέχεια αφού κατανοήσουν το μοτίβο, περνούν τις χάντρες στο σχοινάκι. Κατάφεραν  να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

 

461984159 1295521401606318 2691367190011260470 n 1 461994147 887137893003375 7291913045343556873 n 1462547540 546910157743822 7259776320483022418 n 462555227 1591312931734954 3104972567511267250 n 462564212 1624796454734820 5551249758769029067 n 462568566 1221159552485042 4250389814824204178 n462639804 1010474247496014 6695860871010880855 n 462640472 1563441920936713 7745471679346937347 n

2)ΜΟΤΙΒΟ  ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΝΤΡΕΣ . Δημιουργήσαμε και μοιράσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας  που απεικονίζει συγκεκριμένα μοτίβα από μπλε και πράσινες χάντρες. Τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν το μοτίβο και να το αναπαράγουν με χρωματιστές χάντρες   που τις περνούν σε σχοινάκια. Στην αρχή ξεκινούν κάνοντας ταύτιση και στη συνέχεια αφού κατανοήσουν το μοτίβο, περνούν τις χάντρες στο σχοινάκι. Κατάφεραν  να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

25ef58c5 89fd 481c a84f eedd413c866f 3dc047eb b17b 4c5a a58a 61ea88faf0f3 1 8f0dc6fd 9bdb 4da0 810e 81110769485d16f43b43 daad 498c abf4 862df6041dccc9c8dbb3 6113 42da ad95 61296b7ff6d1 c60b1c49 e8e2 4978 a7c7 f9ba726c7925f94532cf 5edd 4690 b21d 46deeac57c48

3)ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΡΙΘΜΟΣ. Επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΚΑΘΕ ΑΡΙΘΜΟΣ”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου πρέπει να χρωματίσουν  ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε  τον  κώδικα και να καλλιεργήσουμε την  ενεργητική συμμετοχή.

32d7531a f6c3 48f9 a229 17c0b5cbbda7 732f0246 61f5 4b96 bc94 7210e414a413 022290a9 8c46 4082 94f9 f59cce7dd001 505948ec 3582 4d6a 8ec2 91f8e139bc6b

4)Σπάσε τον  κώδικα και ζωγράφισε όπως σε καθοδηγούν  οι αριθμοί. Επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “Χρωμάτισε σύμφωνα με τους αριθμούς”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας με ένα μανιτάρι κι εκείνα έπρεπε να χρωματίσουν τα στοιχεία του μανιταριού, ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε  τον  κώδικα και να καλλιεργήσουμε την  ενεργητική συμμετοχή

461996377 1230354441629716 7425152621725716554 n 462446066 500055172853921 8292905119738196750 n 462544697 875064317683406 6763215982191987234 n462561540 8657250614313026 1056460217553110709 n462636471 515285684648122 3079634677247967701 n

5)ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΒΡΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ (3) . Δώσαμε στα παιδιά λέξεις γραμμένες στη γλώσσα του προγραμματισμού (κόκκινο και κίτρινο, μπλε και πράσινο, ουράνιο τόξο)και κλήθηκαν  να “σπάσουν” τον κώδικα και να γράψουν, αλλά και να διαβάσουν τις λέξεις. Κατάφεραν  να τον  σπάσουν  και να καλλιεργήσουν  την  ενεργητική συμμετοχή.

462561655 537693558865682 7831840999435686112 n 462563888 1460956631204160 5562361047373359399 n 462640457 551385323944004 2206733762461469273 nΣΠΑΩ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟ 12953df4e 0300 436d bb4f 8dc99921bfc4f7ed1783 0c7e 4fc6 9aec b04a08f9e2601e8aa67c 9b34 4c35 a355 4bd43ba840416be02edd 1238 408a 91b4 fa017e3a80f5565db24b fcbc 46bf 90f2 9d5228552d43 127f5ab6e 0953 4c38 8c29 4a5709c1ee51cd10062e 7976 4c1b 8050 50c6d2558176dd542958 f750 42ae aff5 d2adbaa3830bfe9fa3d0 aed7 48ab aa40 e70f17d263fd 1

6)Φτιάξε  το μοτίβο που ακολουθεί, με τα ίδια χρώματα (2) ακολουθία χρωμάτων. Δουλέψαμε   φύλλα εργασίας με κύκλους διαφορετικού χρώματος που σχημάτιζαν μια κάμπια κι ένα κομπολόι ,  σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν το  μοτίβο και να χρωματίσουν τους κύκλους ακολουθώντας τη σωστή διαδοχή των χρωμάτων.

462555714 526384130137779 3398852312544776652 n462556446 1716462359132435 7801305810566916105 n 462564194 458834243847373 568958732543863324 n 462568025 535527135788534 7001266502096839021 n0e2de56e 1c3b 49f7 94e3 0bc7bcec155681269324 307b 4f1a 9305 dd6533e9722de5e31d91 0845 4e4f b2b3 207646375886ΜΟΤΙΒΟ ΠΡΩΙΝΟ 2 e594fb89 a360 40e7 8290 7173d63161d8

7) Σπάω τον  κώδικα και ανακαλύπτω το δέντρο με τα μήλα (συμμετρία)                                  Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας όπου πρέπει να χρωματίσουν  ανάλογα με τον αριθμό και το χρώμα που αυτός αντιπροσωπεύει. Καταφέραμε να σπάσουμε  τον  κώδικα και να αποκαλύψουμε το δέντρο της μηλιάς, με μήλα φορτωμένο…

ac3018df 7af3 4d16 ae95 a2ebb8694f9b ad320e1d 3ea5 43fe beca fc09c2c0a71a7c2547df c023 4ee6 8300 e2da7acd29e6 848f9af3 e485 439b ab07 2b0dcc9828d3

8) “Συνέχισε το μοτίβο με τα ίδια χρώματα” (ακολουθία χρωμάτων).                                        Δώσαμε στα παιδιά   φύλλα εργασίας με σχήματα  διαφορετικού χρώματος που έχουν  ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν το  μοτίβο και να χρωματίσουν τα σχήματα ακολουθώντας τη σωστή διαδοχή των χρωμάτων. Κατάφεραν  να το εντοπίσουν και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

1b030021 90e9 4682 ad01 5e02cf8fe1e5f7ec4a94 20e3 4335 92f6 cc0851d921fbff9cd54e 1529 4380 a379 0d92b8c45d5e

9)“Φτιάξε  τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”. “Make the following patterns by using the same colours”. Συγκεκριμένα επιλέξαμε ανοιχτή δραστηριότητα με φυσική παρουσία και τίτλο: “Φτιάξε  τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”. Δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να χρωματίσουν τα σχήματα κάθε σειράς σύμφωνα με τα μοτίβα.
Κατάφεραν να σπάσουν  τον  κώδικα και να καλλιεργήσουν την  ενεργητική συμμετοχή.

MOTIVO1234

10)”Φτιάξε τα μοτίβα που ακολουθούν με τα ίδια χρώματα”.                                                           Δώσαμε στα παιδιά φύλλα εργασίας  που απεικόνιζαν πύργους με τουβλάκια, σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν τα  μοτίβα και να τα αναπαραστήσουν παίζοντας, δημιουργώντας και  μαθαίνοντας τον κώδικα .

5d8a08f0 8c99 4692 b049 e1172dd2355a394d3440 ee6d 4698 85d0 38992975c5ff a4618713 2f47 4641 abd7 0d09011ec06f5d8a08f0 8c99 4692 b049 e1172dd2355a c0e583a6 87bd 409d ae74 fee5d8e6832c43403dda a7cf 4826 9936 38dd37ea7c4b63520bb3 ce2b 4e6f ac23 546377e9452c

Φέτος συμμετέχουμε επίσης  σε συμμαχία με τίτλο  «Η κωδικοποίηση είναι παντού» ,που διοργανώνει το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων, με διοργανώτρια την  συνάδερφο Μαγκιώση Άννα.  Ανεβάσαμε τις  δραστηριότητές  μας  στο παρακάτω padlet και αναμένουμε το Πιστοποιητικό Διάκρισης!

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

Μετάβαση στο padlet.com

 

Η δράση μας, συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα CODE WEEK 4All   2024, εντάσσεται στα πλαίσια του  άξονα : “Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα”  που αφορά  την  “Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών του σχολείου”  και του άξονα “Σχολείο και κοινότητα” που αφορά  την “Διοικητική λειτουργία”.

Ακολουθούν τα   πιστοποιητικά συμμετοχής μας:



Λήψη αρχείου

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *