Βελτίωση της αισθητικής του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας!

Η ανάγκη για την βελτίωση της αισθητικής  του αύλειου χώρου του σχολείου μας και η αναβάθμισή του ώστε να συνδεθεί και να εξυπηρετεί την όλη εκπαιδευτική διαδικασία, είχε εντοπιστεί και τονιστεί από το προηγούμενο σχολικό έτος και ήταν ένας από τους στόχους που είχαμε θέσει για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Με την έναρξη του σχολικού έτους ξεκινήσαμε την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης. Ενημερώθηκαν τα εμπλεκόμενα μέλη(μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, σχολικό συμβούλιο, φορείς κτλ) σχετικά με το σχέδιο δράσης του άξονα : “Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας” ,τους σκοπούς και τους στόχους του και έγινε χαρτογράφηση του αύλειου χώρου. Οι δράσεις μας στηρίχθηκαν στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, αλλά και στην επιθυμία όλων των εμπλεκομένων στη σχολική κοινότητα να δημιουργήσουμε έναν χώρο που θα εμπνέει, θα ξεκουράζει , θα δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα στα νήπια και  ανάγκη ενασχόλησης με την φύση και το περιβάλλον.  Καταγράφηκαν οι ιδέες και οι  απόψεις τόσο των  γονέων κατά την συμπλήρωση ερωτηματολογίων που τους δόθηκαν, όσο και των νηπίων μέσα από τον καταιγισμό ιδεών στα πλαίσια της συζήτησης που έγινε  οι οποίες και αποτυπώθηκαν στις ζωγραφιές τους.

Ακολούθησε καταμερισμός έργου στις ομάδες και βρέθηκαν  οι πόροι και οι φορείς συνεργασίας, που ήταν η Σχολική Επιτροπή , φυτώρια της περιοχής και ο Σύλλογος Γονέων του Νηπιαγωγείου που με αμέριστο ενδιαφέρον και προσωπική εργασία, έκανε το όνειρο πραγματικότητα!!! Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα και υποσχόμαστε όλοι μαζί, πως αυτό που ξεκινήσαμε φέτος, θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί την επόμενη σχολική χρονιά με αγάπη, φαντασία, δημιουργικότητα και συλλογικότητα.

Σκοπός του σχεδίου δράσης μας  ήταν : η αναβάθμιση , εξωραϊσμός, αναδιαμόρφωση , καλλωπισμός, εμπλουτισμός , αισθητική βελτίωση του  αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καθημερινή σχολική ζωή, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί δημιουργικά  από  εκπαιδευτικούς και παιδιά για  παιδαγωγικές δραστηριότητες & ελεύθερο παιχνίδι σε πνεύμα  συνεργασίας.

Τι κάναμε?

-Συγκεντρώσαμε υλικό από το διαδίκτυο σχετικά με την οργάνωση αύλειου χώρου και δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται σε αυτόν.

-Έγινε συστηματική παρατήρηση από τα νήπια του  αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου, με προτάσεις και από τα ίδια για την βελτίωσή του.

-Ακολούθησε πρόταση συμμετοχής/προσφοράς ιδιωτών  στην διεξαγωγή της δράσης και ανταπόκριση Συγκεκριμένα προχωρήσαμε σε φύτεμα πανσέδων σε  ρόδες και  ζαρτινιέρες, με  χώμα και  πανσέδες που ήταν   ευγενική χορηγία από φυτώριο της περιοχής στο Νηπιαγωγείο, μετά την  διαμεσολάβηση της γραμματέως της Σχολικής Επιτροπής.

-Υπήρξε συνεργασία με την we4all,  ένα Μη Κερδοσκοπικό Περιβαλλοντικό Οργανισμό, που δραστηριοποιείται στην  Περιβαλλοντική εκπαίδευση των παιδιών σε σχολεία Green Future, για παρουσίαση  εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος και  φύτεμα αρωματικών φυτών (λεμονοθύμαρο, δεντρολίβανο και λεβάντα ) στις ρόδες που είχαμε βάψει και προετοιμάσει  μαζί με τα παιδιά.

Καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Παραρτήματος του Νηπιαγωγείου μας» με την βοήθεια του WE4ALL

-Πραγματοποιήθηκαν συμμετοχικές εκδηλώσεις  βελτίωσης του μαθητικού κλίματος στην αυλή, με μείωση των συγκρούσεων και καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας, σεβασμού και αλληλεγγύης  όπως:    (παρουσιάσεις παιδικών βιβλίων από συγγραφείς με πρόσκληση και των μαθητών της Α΄Δημοτικού του όμορου Δημοτικού σχολείου, bazar για την εξεύρεση οικονομικών πόρων κάλυψης των αναγκών του σχολείου, σχολική γιορτή, αποκριάτικες εκδηλώσεις…)

Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες!!!

Αποκριάτικο πάρτυ στον αύλειο χώρο:

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!!!

430400263 3731492733805766 5387182538347897497 n430086976 1087170802518394 3663981988525806068 n430057769 3861712390753321 4390884780274838042 n05474050 580b 41b9 9d0a dae863e4ac1a430109264 3011768945626347 4154798639489491593 n17ed8429 8d73 4ce9 bbc8 26319505db21

 

Επέτειος της Εθνικής Εορτής της 25ης Μαρτίου.

-Καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου μας στον αναμορφωμένο αύλειο χώρο:

1bfe677d bed4 4f18 8886 9f157b9af2803fc8e41d ec60 49ee 8d51 df56d8decf27 9c823abc fb1c 4ea7 9d05 39875f23efdd 10fe2020 4512 4c87 be49 3f890e69898e

-Συνδέσαμε το σχέδιο δράσης με το εργαστήριο Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον”.

Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής!!! 4o Eργαστήριο Δεξιοτήτων.

-Στείλαμε  ερωτηματολόγιο στους γονείς, που αποσκοπούσε στο  να  βοηθήσει να καταγράψουν  τις σκέψεις τους  για την υφιστάμενη κατάσταση της σχολικής αυλής και να κάνουν   προτάσεις βελτίωσης της και & απολογιστικό ερωτηματολόγιο επιτυχίας του σχεδίου δράσης

“Αναδιαμόρφωση και αξιοποίηση της σχολικής αυλής”. – Συμμετοχή σε έρευνα – Ερωτηματολόγιο.

“Αναδιαμόρφωση και αξιοποίηση της σχολικής αυλής”. – Συμμετοχή σε έρευνα – Ερωτηματολόγιο.

-Έγινε αποστολή πληροφοριακού  υλικού του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς στους γονείς, που προσέγγιζε το θέμα «κήπος και ελληνικό σχολείο». Αναπόφευκτα ο νους ταξιδεύει στον «κήπο της φύσης» που η θύμηση του φέρνει χρώματα, μυρωδιές, ήχους, συναισθήματα…

Κάθε σχολείο ένας κήπος!!!

Συμμετείχαμε στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης. Η 22η Απριλίου ορίστηκε ως Διεθνής Ημέρα της Γης το 2009 από τα Ηνωμένα Έθνη με στόχο την ημέρα αυτής να γίνει   ευαισθητοποίηση και  κινητοποίηση όλων μας, ανθρώπων, κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για έναν καθαρό πλανήτη, για ένα καθαρό και βιώσιμο περιβάλλον.

Παγκόσμια ημέρα της Γης. Καλλωπισμός αύλειου χώρου

– Πραγματοποιήσαμε δωρεάν περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «οι σπόροι του αύριο» με στόχο την αφύπνιση των μικρών μαθητών αναφορικά με την επιτακτική ανάγκη για την ασφάλιση της περιβαλλοντικής ισορροπίας του πλανήτη . Πραγματοποιήθηκαν  στον αύλειο χώρο στα πλαίσια της αξιοποίησής του: πρωτότυπες δράσεις, βιωματικά/διαδραστικά παιχνίδια, δόθηκαν  συμβουλές για την προστασία του πλανήτη  με σκοπό να ανοίξει ένα νέο παράθυρο γνώσης και υιοθέτησης φιλοπεριβαλλοντικών καθημερινών συνήθειών .

Οι σπόροι του Αύριο: Τα παιδιά στο πλευρό της Γης!

-Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αξιοποιήθηκε υλικό από  σεμινάρια που παρακολούθησαν στοχευμένα  οι εκπαιδευτικοί : https://blogs.sch.gr/5nippefkis/epimorfoseisekpaideytikon/

-Είδαμε σχετικά βίντεο αναδιαμόρφωσης και καλλωπισμού  του αύλειου χώρου, για να πάρουμε ιδέες.

-Μάθαμε τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει, ώστε να το φροντίζουμε σωστά.

-Πήραμε τα σκαλιστηράκια μας  και τα φτυαράκια μας ,σκάψαμε και διαμορφώσαμε το χώρο που θα φυτέψουμε.

-Βγάλαμε τα φυτά, που μας δόθηκαν από χορηγούς με φυτώρια , από τα γλαστράκια, τα φυτέψαμε και τα ποτίσαμε και υποσχεθήκαμε να τα φροντίζουμε σαν γνήσιοι κηπουροί και φρουροί του αύλειου χώρου του σχολείου.

Καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου», δράση 1η. Ενημερωτικό υλικό που επεξεργαστήκαμε με τα νήπια.

-Πήραμε τις τσουγκράνες μας και καθαρίσαμε την αυλή από τις πευκοβελόνες, βάζοντας κι εμείς το μικρό μας λιθαράκι  στην προστασία και σωτηρία του φυσικού μας περιβάλλοντος!

-Ασχοληθήκαμε με τα λουλούδια που αγοράσαμε!!!Συζητήσαμε που θα τα τοποθετήσουμε και αφού βάψαμε λάστιχα αυτοκινήτου και γλάστρες ,τα φυτέψαμε μέσα σ’ αυτά, αλλά και σε παρτέρια που είχαμε .

-Υιοθετήσαμε  θετικές περιβαλλοντικές στάσεις ώστε να γίνουν τα νήπια μελλοντικά ενεργοί πολίτες που θα συμμετέχουν σε διαδικασίες βελτίωσης & ανάληψης δράσεων προστασίας.

-Τα νήπια ενεπλάκησαν  ενεργά στα στάδια υλοποίησης του  σχεδίου δράσης, γεγονός που βοήθησε στην επιτυχία του .

-Bρήκαμε στα σκουπίδια ένα ολόκληρο σαλονάκι bamboo (πολυθρόνες, καναπές τραπεζάκι), το βάψαμε με βερνίκι, αγοράσαμε μαξιλάρια και ξεκουραζόμαστε και συνομιλούμε με τους φίλους μας όταν το χρειαζόμαστε!!!

441030201 1886368975118170 3029534048932531875 n 1441008649 757865409830739 1510480312442948867 n 1

-Το σχολικό αύλειο περιβάλλον είναι  πια ένας ζωντανός χώρος διαπαιδαγώγησης των νηπίων όπου μπορούν να ολοκληρώσουν την πνευματική & συναισθηματική τους ανάπτυξη , ψυχαγωγίας, αποτελεσματικό εργαλείο στη μαθησιακή διαδικασία, χώρος σύνδεσης κοινωνικών, πολιτιστικών & οικολογικών περιοχών της παιδικής ηλικίας, καθορίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης & οι μαθητές έχοντας πραγματικές φυσικές εμπειρίες, μαθαίνουν να συνεργάζονται & να σέβονται.

Η αυλή μας έχει χρώμα και μυρωδιές που μαγεύουν!!!

Καλλωπισμός του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου».

32ac771d ed96 40d7 839e 0a9196f0c383 2284b36e 5af1 4207 aa62 ac75ccf5d3cad6380978 e15d 479a bde4 24e02f969805 6df4146a 7738 43c2 8a2e 3a3bb7f77fff 1 26712d50 be29 45bd 9c7d 6cdb868a4747 656483a7 c22d 4ac5 9fe3 4b29f9e71ff6 befa9781 08f6 43ea 9f5f 393e55788c12 c002a529 3d87 4342 81b0 53c4a54bd3f5 e0e56cf8 36f3 4449 b7ab 42492d9acbf4 ef2bbd43 a81e 43cf a13d 95d7578b8867 745a7723 dda0 4d56 a1cf 573018cf78d917689431 781d 42cd b992 ecb366cebaf8c83f4345 5778 4f16 bdf5 929251db24bf d3eed303 df5c 45c4 9bd6 314af01a1a55a9fb5e9a 605a 4841 b058 2bed17efc674fab01004 e919 47a6 aa75 3e37ca0eb705accf22f8 7012 4e2a ad0d e83ba5392ac5b6755cc2 c840 4188 a383 63487af4458f

-Καλωσορίσαμε και τα πρώτα έντομα που έκαναν την εμφάνισή τους στον ανθόκηπό μας…..

-Ορίσαμε ομάδες υπεύθυνες για την φροντίδα και το πότισμα των λουλουδιών.

54c57d48 d3d1 48e5 9024 b7e5dcb4811d51e9339a de7f 4643 8894 74e2fa8b11ff368556128 910528190583062 423894133321564042 n369570648 1306163840037205 7021645132359305057 n398484694 241114575636652 8509167126076884508 n398290511 969109481300442 4496872738758066046 n398180008 300017126169714 7052106244292282795 n377148490 1327212291253353 5857308125060601222 n387483157 659032036375277 9130881642664160391 n

-Βάψαμε  και συντηρήσαμε  τον  υπαίθριο χώρου συγκέντρωσης των μαθητών ( καθίσματα-παγκάκια).

438154371 732683882147791 6624777894302326381 n 438158272 7553329548068556 3038060309184321408 n438171782 2780261178942018 8510308081173941321 n

Θα  συμμετάσχουμε στο 44ο Φεστιβάλ Παιδιού  του Δήμου Λυκόβρυσης- Πεύκης, κατά την  ημέρα Τοπικής Δράσης για το Περιβάλλον, στις Προφεστιβαλικές εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα  θα ασχοληθούμε με το φύτεμα αρωματικών και καλλωπιστικών φυτών και θάμνων στον υπαίθριο  αύλειο χώρο του σχολείου μας και την φροντίδα του κήπου  κατά την ημέρα εκείνη, με την προϋπόθεση ότι   ο Δήμος θα  μας προμηθεύσει το χώμα που θα χρειαστούμε και τα προαναφερθέντα φυτά.

44ο Φεστιβάλ Παιδιού του Δήμου Λυκόβρυσης- Πεύκης

-Ορίσαμε  τα παγκάκια της φιλίας . Εκεί μπορούν  να κάθονται όποια παιδιά νιώθουν  μόνα τους ώστε να ειδοποιούν με αυτόν τον τρόπο τα άλλα παιδιά να παίξουν μαζί τους ή να ξεκινήσουν μια νέα φιλία ή να συζητήσουν μαζί για όποιο θέμα τους απασχολεί. Το παγκάκι της φιλίας συμβάλει στη μείωση της κοινωνικής απομόνωσης και τη βελτίωση της ψυχικής ευημερίας των παιδιών ενώ λειτουργεί ως υπενθύμιση στα παιδιά για πράγματα όπως η επικοινωνία, η αλληλοϋποστήριξη και η έκφραση των συναισθημάτων πράγμα που οδηγεί στη μείωση του εκφοβισμού.

86f23a39 9cf4 431a b7f2 a2780cc042a2438299655 1188740125455033 5124920980904812257 n1bc4ee31 b5c4 460c 8a16 f180fd9aabe5

-Ένας ακόμα στόχος που επετεύχθη την τρέχουσα σχολική χρονιά, ήταν η βελτίωση της αισθητικής της πρόσοψης της σχολικής μονάδας , καθώς με την αποκλειστική βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και την προσωπική τους εργασία, ζωγραφίστηκε ένα μεγάλο κομμάτι του  εξωτερικού  τοίχου του σχολείου, της εξέδρας μας στο πλάι στην επαφή με το 3ο Δημοτικό σχολείο , αλλά και  στον αύλειο  χωμάτινο χώρο που βρίσκονται τα όργανα της παιδικής χαράς .

6ff10dc0 1295 4f65 b4c1 276898fe3c93c16e5533 a184 4fb9 8e15 5abcece953e1438299705 973037927448724 3404199218975723017 n436304724 427468893476961 450019207476855045 n438154371 732683882147791 6624777894302326381 n 1440886693 410535948609846 613447203183811356 n441091466 466587925846792 9070662124226132500 n445373001 1835941063574750 6683028182752494657 n441041125 757094406621528 7592088950367721586 n441081857 826642575991424 6908138881289515523 n

Βελτίωση της αισθητικής του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας!

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι:

-η  αξιοποίηση του χώρου στην εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας συμβάλει στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη τους.

-Τα παιδιά αυτής της ηλικίας, μέσω του χώρου όπου βρίσκονται και των αλλαγών που πραγματοποιούν τα ίδια, ενδυναμώνουν, μεταξύ άλλων, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

-Το εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να λειτουργήσει ως πεδίο αγωγής και μάθησης, παρέχοντας στο παιδί ευκαιρίες να εμπλακεί σε βιωματικές καταστάσεις μάθησης, να αποκτήσει γνώσεις και εμπειρίες, να διερευνήσει, να εκφραστεί και να βιώσει ποικίλα συναισθήματα».

-Μέσα από τη συχνή παρατήρηση και αλληλεπίδραση τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν μια πιο έντονη συνειδητοποίηση της φύσης και της ανάγκης προστασίας της, διαχειρίζονται καλύτερα τον χώρο τους και  καλλιεργούν μεταξύ τους σχέση ευθύνης και φροντίδας.

-Ερχόμενα σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον αποκτούν σταδιακά νέες δεξιότητες, που τους καθιστούν ικανούς να λειτουργήσουν μελλοντικά ως ενεργοί πολίτες.

Η σχολική αυλή ,αποτελεί ένα πολύτιμο εκπαιδευτικό εργαλείο για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των παιδιών.Η  φυσική εμπειρία ενισχύει την κατανόηση της σχέσης μας με το φυσικό κόσμο, ευνοεί τη συμμετοχή των παιδιών στη διαχείριση και τη φροντίδα της σχολικής αυλής και τους παρέχεται η ευκαιρία να αναλάβουν ευθύνες και να αποφασίζουν για θέματα σχετικά με το περιβάλλον.
-Προσφέρει επίσης την ευκαιρία για συνεργατική μάθηση και κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα παιδιά μπορούν να εργαστούν μαζί για τη δημιουργία και τη διατήρηση της αυλής, ενισχύοντας την αίσθηση της κοινότητας και της ευθύνης.

“Μαζί με τα  παιδιά, μπορούμε να  αλλάζουμε τον κόσμο”.

Ο αύλειος χώρος  πριν:

367384648 1483263132462215 1465867051285682389 n 367954689 1500460420741723 2096669491180606969 n368573005 360216563052054 6265898483131573720 n 370107501 667578661854658 4923145020489743941 n 370220910 1019171859373507 784781302041886028 n

Ο αύλειος χώρος τώρα:

2dc6e070 17ad 4e98 a182 3f4dad73090e85e839e4 0b74 49c5 8920 7b611e6a2933 82587997 f223 418b a4a8 33ac99d6af346ff10dc0 1295 4f65 b4c1 276898fe3c9360b84be8 b2e4 4441 b987 3204180083521a76633c e9e0 4a91 902f eeca05612bb8441093578 1399867727383290 6084130414640489965 n436304724 427468893476961 450019207476855045 n436636062 2776508629175022 4605519107942067654 n438299776 7577668335603354 7602861171637411438 n441008649 757865409830739 1510480312442948867 n441030201 1886368975118170 3029534048932531875 n441083901 7549921581754648 8587600437145646899 n441097299 418308611171782 8237318212263405616 n438299655 1188740125455033 5124920980904812257 n438299705 973037927448724 3404199218975723017 n 1440999520 1398316548230879 6086306020031110571 n441008649 757865409830739 1510480312442948867 n 1441079784 743897867899499 207909436029145441 n441097299 418308611171782 8237318212263405616 n 1444783240 1161806605168538 489454582739873345 n438299794 1667388637340512 1087048088729909389 n441041125 757094406621528 7592088950367721586 n445373001 1835941063574750 6683028182752494657 n438154371 732683882147791 6624777894302326381 n440886693 410535948609846 613447203183811356 n441091466 466587925846792 9070662124226132500 n441081857 826642575991424 6908138881289515523 n

Κατά την επόμενη σχολική χρονιά ευελπιστούμε να συνεχίσουμε το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης, καθώς:

-Δεν πραγματοποιήθηκε ο καλλωπισμός & η  βελτίωση της αισθητικής  του αύλειου χώρου του Παραρτήματος του Νηπιαγωγείου μας και η αναβάθμισή του,

– Δεν έγινε  προμήθεια απαιτούμενου εξοπλισμού(παιχνίδια εξωτερικού χώρου) και  εκ νέου δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών από το αρμόδιο τμήμα του Δήμου αν & προηγήθηκε ενημέρωση για την ενεργοποίηση & την  ανάγκη χρηματοδότησής του, στην δημιουργία μια σύγχρονης λειτουργικής αυλής που να υπερβαίνει τον παραδοσιακό ρόλο της , μέσα από συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις μας , ηλεκτρονικής αλληλογραφίας  κατ΄ επανάληψη, αλλά και μέσω του Σχολικού Συμβουλίου

-Δεν εξασφαλίστηκαν πλήρως οι οικονομικοί πόροι & η βοήθεια που περιμέναμε  για την ολοκλήρωση  του σχεδίου δράσης, παρά μόνο από  συνδρομή-συμμετοχή  του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου, μερικώς από την Σχολική Επιτροπή και από οργανώσεις μη κερδοσκοπικές  & μεμονωμένους χορηγούς.

-Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έχουμε προγραμματίσει την συνέχιση της αισθητικής βελτίωσης του αύλειου χώρου του μητρικού σχολείου-Παραρτήματος και την επόμενη Σχολική Χρονιά με την βοήθεια του Συλλόγου Γονέων που στέκεται αρωγός στις προτάσεις μας και τον Ευχαριστούμε ιδιαίτερα!!!

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη με νέες φρέσκες ιδέες  βελτίωσης της λειτουργικότητας & της αισθητικής του σχολικού υπαίθριου χώρου του Νηπιαγωγείου μας, μητρικού και Παραρτήματος, & ενίσχυσης του εξοπλισμού τους ,καθώς, όπως αναφέρεται και  στις σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες: ο  ρόλος του περιβάλλοντος στην αγωγή είναι καθοριστικός & με  κατάλληλη οργάνωση η σχολική αυλή μπορεί να στηρίξει τις διαδικασίες μάθησης με εφαρμογή κατάλληλα σχεδιασμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα έχουν  στόχο τη συνολική ανάπτυξη του παιδιού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *