Συναισθήματα

Τα συναισθήματα αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι στη ζωή όλων μας μικρών και μεγάλων. Τα παιδιά  της προσχολικής ηλικίας σε καθημερινές καταστάσεις βιώνουν διαφορά συναισθήματα τα οποία διακρίνονται σε ευχάριστα και δυσάρεστα. Σύμφωνα με τον Piaget τα παιδιά αυτής της ηλικίας βρίσκονται στο εγωκεντρικό στάδιο δηλαδή δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν πως νιώθουν  οι άλλοι .

Στα παιδιά τονίζουνε ότι όλα τα συναισθήματα είναι αποδεκτά αρκεί να τα εκφράζουμε με όμορφο τρόπο χωρίς να πληγώνουν του άλλους.

Αφορμή για να μιλήσουμε για τα συναισθήματα στάθηκε το παραμύθι  «Η παλέτα των συναισθημάτων».

Η ηρωίδα του παραμυθιού μας η «Συναισθηματικούλα»  συχνά έκλαιγε χωρίς να ξέρει το γιατί. Ώσπου μια μέρα ένας ζωγράφος της έδειξε πως όλοι μέσα μας έχουμε πολλά συναισθήματα και της έμαθα πώς να τα ξεχωρίζει με την βοήθεια των χρωμάτων.

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι στα παιδία, μέσα από ερωτήσεις προτρέπουμε τα παιδιά να διηγηθούν την ιστορία

517

Στη συνέχεια χωρίσαμε τα συναισθήματα σε ευχάριστα και δυσάρεστα και τα συμβολίσαμε με χρώμα

8 9

 

Με την βοήθεια των καρτών αλλά και του παραμυθιού τα νήπια ανέφεραν διάφορες καταστάσεις που τα κάνουν και νιώθουν χαρά ,λύπη, φόβο, θυμό, κ.τ.λ.

 

2

2 3

Στη συνέχεια παίξαμε αγαλματάκια- αγαλματάκια και κάναμε με το πρόσωπο μας την έκφραση από κάποιο συναίσθημα  που μας έλεγε η κυριά.

https://www.youtube.com/watch?v=raLgPddrnnM

 

 

Η  ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ  ΧΕΛΩΝΑΣ

Ένα συναίσθημα που τα παιδία είναι δύσκολο να τιθασεύσουν είναι ο θυμός.

Η συγκεκριμένη τεχνική ανήκει στην ψυχολογική κατεύθυνση του γνωστικού συμπεριφορισμού και συμβάλλει σημαντικά και στη διαχείριση της επιθετικότητας του παιδιού.

 

Παρουσιάζουμε στα παιδιά τις 2 εικόνες . Το μικρό χελωνάκι κάθε φορά που πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια, που το πείραζαν και το χτυπούσαν.  Μια μέρα συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλεψε να κρύβεται στο καβούκι του κάθε φορά που θυμώνει, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας και όλα βελτιώθηκαν: σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να του αρέσει το σχολείο».

 

χελώναχελώνα1

Στο τέλος  όλοι μαζί κάναμε την τεχνική της χελώνας και ακούσαμε  το νησί των συναισθημάτων του Μάνου Χατζιδάκι.

1