Στον Δ’ Θεματικό κύκλο και στην ενότητα: ” Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία “, ασχοληθήκαμε με το STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική και συγκεκριμένα το ” Ταξίδι της σταγόνας “. Διαβάσαμε τα βιβλία όπως … ” Πέφτει, πέφτει η σταγόνα ” του Σαμ Γκόντουιν, ” Το μπλε σύννεφο ” του Τόμι Ούνγκερερ, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, αναζητήσαμε τί γνωρίζουν τα παιδιά για το θέμα αυτό, κάναμε πειράματα με το νερό, παίξαμε επιδαπέδια παιχνίδια, επεξεργαστήκαμε το ρομποτάκι Beebot και προσπαθήσαμε να μάθουμε την λειτουργία του, παίζοντας παιχνίδια στη μοκέτα.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από το βιβλίο ” Πέφτει, πέφτει η σταγόνα “
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τον κύκλο του νερού !
https://www.youtube.com/watch?v=0F5ZQglK8OU
https://www.youtube.com/watch?v=HSGebGtBLAM
Ο Πίνακας Αναφοράς στην τάξη μας
Παίξαμε παιχνίδια με τις καρτέλες του κύκλου του νερού. Μάθαμε καινούργιες λέξεις όπως: Εξάτμιση – Συμπύκνωση – Βροχόπτωση – Συγκέντρωση.
Κάναμε πειράματα με το νερό σχετικά με το φαινόμενο της Εξάτμισης , της μετατροπής του νερού σε παγάκι, αλλά και το λιώσιμο του πάγου σε νερό και τα παιδιά ζωγράφισαν με τα χρωματιστά παγάκια αφήνοντας την φαντασία τους ελεύθερη να δημιουργήσει.
Διαβάσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου ” Από πού είσαι ποταμάκι ;” και το ζωγραφίσαμε !
Παίξαμε στη μοκέτα παιχνίδι για τον κύκλο του νερού, με κάρτες και βελάκια.
Κι άλλο παιχνίδι …
Μετά από τα παιχνίδια σχετικά με τον κύκλο του νερού στο δάπεδο, όπου τα παιδιά συμμετείχαν βιωματικά τα ίδια και με σημείο αναφοράς το σώμα τους, έπειτα προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουν οι μαθητές μας την Υπολογιστική τους σκέψη, μεταφέροντας τις προηγούμενες βιωματικές δραστηριότητες στο χαρτί.
Γνωρίσαμε στα παιδιά το φίλο μας το ρομποτάκι, το Beebot, τους εξηγήσαμε τί κάνουν τα κουμπιά που έχει πάνω και πώς λειτουργούν και τα αφήσαμε να το περιεργαστούν … Κάποια παιδιά έπαιξαν με τις καρτέλες λειτουργίας του ( εμπρός – πίσω – στροφή δεξιά – στροφή αριστερά κ.τ.λ.)
Οργανώσαμε δραστηριότητες χρησιμοποιώντας το ρομπότ Beebot, προσπαθώντας οι μαθητές να του δώσουν τις σωστές εντολές, ώστε να το κατευθύνουν στην διαδρομή του κύκλου του νερού !
Δραματοποιήσαμε τον Κύκλο του νερού !
Τέλος δώσαμε στους μαθητές μας και κάποια φύλλα εργασίας τα οποία μπήκαν μέσα στα Portfolia που δημιουργήσαμε !