Χριστούγεννα 2025 – Ανακοίνωση για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή



Λήψη αρχείου

Χριστούγεννα 2025 – Πρόγραμμα χριστουγεννιάτικης γιορτής



Λήψη αρχείου

Υποδοχή Ολυμπιακής Φλόγας

Στις 3 Δεκεμβρίου 2025 τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας είχαν την τιμή να παρακολουθήσουν έξω από τον χώρο του σχολείου την λαμπαδηδρομία της Ολυμπιακής φλόγας εν όψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων που θα πραγματοποιηθούν το 2026 στο Μιλάνο της Ιταλίας.

Οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά την αθλήτρια στίβου στο άλμα εις ύψος Τατιάνα Γκούσιν να παραδίδει την Ολυμπιακή Φλόγα στον αθλητή και ολυμπιονίκη στην άρση βαρών Γεώργιο Τζελίλη, ο οποίος με τη σειρά του συνέχισε τη διαδρομή για να ολοκληρωθεί η υποδοχής της Ολυμπιακής Φλόγας στο Άλσος της Κηφισιάς. 

OLYMPIAKH FLOGA

Τα Δέντρα μόνο δίνουν – Παρουσιάσεις των ομάδων – ομαδική εργασία

Κατά τη δεύτερη φάση του περιβαλλοντικού προγράμματος “Τα δέντρα μόνο δίνουν”, κάθε ομάδα ξεκίνησε την έρευνά της για το θέμα που επέλεξε. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και τη χρήση ενός υπολογιστή τα παιδιά αναζήτησαν και κατέγραψαν τις πληροφορίες. Όταν οι ομάδες ολοκλήρωσαν την αναζήτησή τους, προχώρησαν στην παρουσίαση των πληροφοριών στην ολομέλεια. 

1η Ομάδα: Αειθαλή και Φυλλοβόλα δέντρα

Η πρώτη ομάδα που παρουσίασε το θέμα της ήταν αυτή που ασχολήθηκε με τα Αειθαλή και Φυλλοβόλα δέντραΤα παιδιά παρουσίασαν στην ολομέλεια τα δέντρα που επέλεξαν να δείξουν για τις δύο αυτές κατηγορίες και, στη συνέχεια, όλα μαζί δημιούργησαν ένα κείμενο σχετικά με όσα άκουσαν και έμαθαν. 

2η Ομάδα: Δέντρα του Δάσους

Η δεύτερη ομάδα είχε θέμα αναζήτησης τα Δέντρα του Δάσους. Τα παιδιά της ομάδας, αναζήτησαν τα πιο σημαντικά δέντρα των ελληνικών δασών και παρουσίασαν τις πληροφορίες τους με τη βοήθεια αφισών που έφτιαξαν και  ενός power point. Η παρουσίαση ξεκίνησε με ένα video που εξηγούσε τι σημαίνει δάσος: Το δάσος

Το power point  είναι διαθέσιμο εδώ: Τα δέντρα του δάσους

3η Ομάδα: Καρποφόρα Δέντρα

Τρίτη στην σειρά ήταν η ομάδα που ενημερώθηκε και παρουσίασε για τα Καρποφόρα Δέντρα. Τα παιδιά, αφού παρουσίασαν τις σελίδες για κάθε δέντρο που επέλεξαν, θέλησαν να τις φτιάξουν μικρό βιβλιαράκι.

4η Ομάδα: Η Ελιά

 Η τέταρτη ομάδα έψαξε πληροφορίες και έφτιαξε ένα κολλάζ για ένα δέντρο που είναι πολύ σημαντικό  για την Ελλάδα: την Ελιά. Τα παιδιά της ομάδας παρουσίασαν στην ολομέλεια τα είδη ελιάς, τη χρησιμότητα της ελιάς στην υγεία μας, τον τρόπο χρήσης της ελιάς στην καθημερινότητά μας και, φυσικά, τον μύθο που συνδέεται με αυτό το δέντρο.

Για το μύθο έδειξαν ένα σχετικό βίντεο:

Η Μάχη για την Αθήνα | Αθηνά και Ποσειδώνας

Στο τέλος της παρουσίασης, έγινε επιπρόσθετη αναφορά στον τρόπο που οι άνθρωποι επεξεργάζονται την ελιά για να πάρουν το λάδι. Βοηθητικό ήταν εδώ το μικρό βιβλιαράκι που ετοίμασε η ομάδα με σύντομες πληροφορίες: 

Από την ελιά στο λάδι

5η Ομάδα: Προσφορά – Κίνδυνοι  και Τρόποι Προστασίας των Δασών.

Οι παρουσιάσεις ολοκληρώθηκαν με την τελευταία ομάδα, η οποία παρουσίασε στην ολομέλεια πληροφορίες σχετικά με την Προσφορά, τους Κινδύνους και τους Τρόπους Προστασίας των Δασών. Η παρουσίαση έγινε με τη βοήθεια αφισών κι ενός power point, που ετοίμασε η ομάδα:

ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ

Σημείωση: Το power point περιέχει ήχο (πληροφορίες με τις φωνές των παιδιών), για να τις ακούσετε θα πρέπει να κάνετε λήψη του αρχείου και να το προβάλετε. 

Στο τέλος, για την ανατροφοδότηση των παιδιών προβλήθηκαν δύο πολύ ενδιαφέρονται βίντεο της WWF, σχετικά με το πρόβλημα της φωτιάς:

 Ο Παντελής Πουαρό και το μυστήριο του καπνού 

Οι 12 άθλοι του Παντελή 

Ομαδική εργασία

Όταν οι ομάδες ολοκλήρωσαν τις παρουσιάσεις τους, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν την ομαδική εργασία:

Ένα δάσος με αειθαλή και φυλλοβόλα δέντρα

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με τη δημιουργία βιβλίου (ένα για κάθε παιδί), το οποίο θα περιλαμβάνει τις εργασίες και τα κείμενα , που έγιναν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Όταν τέθηκε στην ολομέλεια η ερώτηση:

“τι εξώφυλλο θα έχει το βιβλίο;”

η απόφαση ήταν ομόφωνη:

“μια φωτογραφία της ομαδικής εργασίας” 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δέντρα”

Στις 6 – 11 – 2025 επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της “ΔΡΩ” και λάβαμε μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δέντρα”, που είχε άμεση σύνδεση με το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα “Τα δέντρα μόνο δίνουν”. Κατά τη διάρκεια του τα παιδιά έμαθαν πληροφορίες για τα δέντρα, έψαξαν να βρούνε φύλλα δέντρων και κλαδάκια, έφτιαξαν τα δικά τους δέντρα με φυσικά υλικά. Στο τέλος έφτιαξαν και πήραν μαζί τους το δικό τους φυτολόγιο και φύτεψαν ένα σποράκι.

Ο κύριος Σπύρος μας έδωσε πληροφορίες για τα δέντρα 

Ο κ. Σπύρος μας ζήτησε να βρούμε φύλλα και κλαδάκια

Δείξαμε τους θησαυρούς μας στο κ. Σπύρο

 Μάθαμε ότι οι δακτύλιοι ενός δέντρου, μας δείχνουν την ηλικία του

Συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε τα δικά μας μικρά δέντρα

Συνεργαστήκαμε όμως για να φτιάξουμε κι ένα μεγάλο δέντρο

Πριν φύγουμε φυτέψαμε ένα σποράκι και φυσικά το ποτίσαμε 

Τα Δέντρα μόνο δίνουν

Αυτό τον καιρό στο σχολείο μας υλοποιούμε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα  τα δέντρα της ελληνικής φύσης και τίτλο “Τα δέντρα μόνο δίνουν” Αρχικά  διερευνήσαμε τις γνώσεις των παιδιών για το θέμα και στη συνέχεια, μέσα από τον καταιγισμό ιδεών, καταγράψαμε τις απόψεις, αλλά και τις απορίες τους σχετικά με τι θα ήθελαν να μάθουν για τα δέντρα. Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν  σε 5 ομάδες. Η κάθε ομάδα επέλεξε το θέμα, το οποίο θα διερευνήσει κι ύστερα, θα παρουσιάσει στην ολομέλεια. Οι ομάδες  χωρίστηκαν ως εξής:

1η Ομάδα: Αειθαλή και Φυλλοβόλα δέντρα

2η Ομάδα: Τα δέντρα των δασών

3η Ομάδα: Τα δέντρα που μας δίνουν καρπούς (Καρποφόρα) 

4η Ομάδα: Η Ελιά

5η Ομάδα: Οι κίνδυνοι και οι τρόποι προστασίας των δέντρων 

Η πρώτη μας επαφή με το θέμα έγινε μέσω του εκπαιδευτικού βιωματικού προγράμματος “Μικροσκόπια και Φυτά” από την ομάδα Κεφαλαία και Μικρά. Μέσω του προγράμματος αυτού, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τον κύκλο της ζωής των φυτών, έμαθαν τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν καθώς και τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα φυτό. Σε αυτό, βοηθητική ήταν η χρήση του μικρού ρομπότ BlueBot, το οποίο έπρεπε κάθε φορά τα παιδιά να προγραμματίσουν σύμφωνα με τις οδηγίες της ειδικού.

Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, τα παιδιά διεύρυναν τις γνώσεις τους και έγιναν μικροί επιστήμονες παρατηρώντας σε πραγματικά μικροσκόπια, φύλλα και σπόρους. Έπειτα, με παιχνίδι ρόλων αναπαρέστησαν τα ίδια την διαδικασία μέσα απ’ την οποία μεγαλώνει ένας σπόρος και γίνεται φυτό. 

Στα πλαίσια του θέματός μας, βρήκαμε ευκαιρία να ασχοληθούμε και με άλλα πεδία όπως τα Μαθηματικά, η Τέχνη, η Γλώσσα. Πάντα μέσα από παιχνίδι δουλέψαμε σημαντικές δεξιότητες, όπως η οπτική αντίληψη και διάκριση, η φαντασία και η δημιουργικότητα.

28η Οκτωβρίου 1940

Για ακόμη μια χρονιά γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 ταξιδεύοντας πίσω στον χρόνο και μαθαίνοντας το μεγάλο «ΟΧΙ» που είπαν οι Έλληνες αγωνιζόμενοι για την Ελευθερία τους.

Μια τόσο μικρή λέξη, μα τόσο μεγάλη η σημασία του.

Μέσα από παραμύθια, ιστορίες και σχετικά βίντεο συζητήσαμε τη σημασία της Ειρήνης, της φιλίας και του ενωμένου αγώνα. Τραγουδήσαμε, φτιάξαμε ελληνικές σημαιούλες, ζωγραφίσαμε το σήμα της Ειρήνης και παίξαμε σχετικά παιχνίδια. 

Μιλήσαμε, ειδικά, για την ελληνική σημαία και διαβάσαμε το κείμενο “Ασπρογάλανο Πανί” της Γαλάτειας Σουρέλη, το οποίο στη συνέχεια δραματοποιήσαμε σε μια διασκευή του. 

 

Τοποθέτηση Ψυχολόγου και Κοινωνικής Λειτουργού στο σχολείο μας

Από φέτος το σχολείο μας είναι μέλος των  Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) του 2ου ΚΕΔΑΣΥ Β’ Αθήνας. Κύριος στόχος των Σ.Δ.Ε.Υ. είναι η συνεργασία και ο συντονισμός του έργου των σχολικών μονάδων για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής ευημερίας των μαθητών/τριών.

Για το σκοπό αυτό, κάθε Παρασκευή από τις 8:30 έως τις 13:00 θα παρευρίσκονται στο σχολείο μας η Ψυχολόγος κ.  Νεφέλη Αργυροπούλου και η Κοινωνική λειτουργός κ. Βερονίκη Παπαδοπούλου.

 Οι γονείς/ κηδεμόνες, που το επιθυμούν μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο, ώστε να προγραμματίσουν συνάντηση μαζί τους. 



Λήψη αρχείου

Τι κρύβω μέσα μου…

Την εβδομάδα αυτή ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμα για τη φετινή σχολική χρονιά με τίτλο «Τι κρύβω μέσα μου». Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού μιλήσαμε για τον ΕΑΥΤΟ μας, τους ΦΙΛΟΥΣ μας, θέσαμε ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ τόσο μέσα όσο και έξω από την τάξη, και φυσικά, ήταν η τέλεια αφορμή να παίξουμε περισσότερο, με σκοπό το ΔΕΣΙΜΟ της ομάδας και την ανάπτυξη ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ μεταξύ όλων μας.

Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε από το πρόγραμμά μας να μιλήσουμε για το πολύ σημαντικό ζήτημα των ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, που πολλές φορές μπορεί να νιώσουμε αλλά δυσκολευόμαστε να εξηγήσουμε ή να μοιραστούμε με τους άλλους. Έτσι, μιλήσαμε κυρίως για την ΧΑΡΑ, την ΛΥΠΗ, τον ΦΟΒΟ, την ΑΓΑΠΗ, ενώ μέσα από διάφορες δραστηριότητες ονομάσαμε κι άλλα, όπως την ΗΡΕΜΙΑ, την ΑΗΔΙΑ, την ΕΚΠΛΗΞΗ κ.ά.

Ενδεικτικά, παρουσιάστηκαν στα παιδιά ποικίλα έργα τέχνης (βλ. Τα συναισθήματα στα έργα τέχνης), τα οποία τα παιδιά περιέγραψαν και προσπάθησαν να συνδέσουν με κάποιο συναίσθημα που γνώριζαν. 

IMG 20251010 143551 1

 ΧΑΡΑ

IMG 20251010 145313 1

ΦΟΒΟΣ-ΤΡΟΜΟΣ

IMG 20251009 150039 1

ΛΥΠΗ

Δώσαμε τόσο μεγάλη βαρύτητα στο θέμα αυτό, ώστε εντάξαμε στο πρόγραμμα μας και το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Τα χρώματα των συναισθημάτων». Στα πλαίσια του εργαστηρίου αυτού τα παιδιά δούλεψαν ως εξής:

  • Γνώρισαν τα χρώματα μέσα από το φανταστικό ταξίδι τους στη “Χώρα των χρωμάτων”.
  • Έμαθαν να χρησιμοποιούν τέμπερες και πινέλα παίζοντας με τη μίξη των χρωμάτων.
  • Ζωγράφισαν με πινέλα χαρούμενες εικόνες, όπως μπορούσαν.
  • Συνέδεσαν τα συναισθήματα με τα χρώματα, έπειτα από την ανάγνωση του βιβλίου «Το τερατάκι των χρωμάτων»

    IMG 20251018 125501

    Το τερατάκι των χρωμάτων

  • Έφτιαξαν το κείμενο «Τα χρώματα των συναισθημάτων» (βλ. ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ), το οποίο κόλλησαν πίσω από την χαρούμενη ζωγραφιά τους. Η εργασία αυτή, ύστερα, πλαστικοποιήθηκε, ώστε να χρησιμοποιηθεί ως σουπλά, και τα παιδιά την πήραν σπίτι.