“A Child, A Land, A World” Our Etwinning project!

Το Λογότυπο και το Poster του Προγράμματός μας – Αποτελέσματα της Ψηφοφορίας 🎨🌟

Με χαρά σας ανακοινώνουμε τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας για το λογότυπο και το poster του eTwinning προγράμματός μας “A Child, A Land, A World”!

Όλες οι δημιουργίες σχεδιάστηκαν από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων από Ελλάδα, Τουρκία, Σερβία και Ρουμανία, ενώ οι γονείς συμμετείχαν ενεργά ψηφίζοντας τα αγαπημένα τους σχέδια. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για τη συνεργασία και την υποστήριξή τους!

Το επιλεγμένο λογότυπο και το poster θα αντιπροσωπεύουν το πρόγραμμά μας στις ψηφιακές πλατφόρμες και στις δραστηριότητες με τους ευρωπαϊκούς συνεργάτες μας. 🌍💚✨

Το λογότυπό μας:

Stigmiotypo othonhs 2025 11 09 191253

Η αφίσα μας:

Stigmiotypo othonhs 2025 11 09 191217

Etwinning project:”Ένα Παιδί, Ένα Χώμα, Ένας Κόσμος”

🎉✨ Το σχολείο μας μπαίνει στον υπέροχο κόσμο του eTwinning! ✨🎉

IMG 20251002 WA0003

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε τη συμμετοχή μας σε ένα νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνεργασίας με τίτλο «Bir Çocuk Bir Toprak Bir Dünya – Ένα Παιδί, Ένα Χώμα, Ένας Κόσμος» 🌍🌱.

👉 Στο πλαίσιο του έργου, τα παιδιά μας θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες της Ευρώπης, να ανταλλάξουν ιδέες και να ανακαλύψουν τη χαρά της μάθησης μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.

💡 Μέσα από το πρόγραμμα:

Τα παιδιά μας θα καλλιεργήσουν αγάπη και σεβασμό για τη φύση 🌳🌸

Θα αναπτύξουν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού 💻📲

Θα γνωρίσουν τη σημασία του να είναι “πολίτες της φύσης” 🌍💚

Θα πειραματιστούν με απλές επιστημονικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες 🔬🎨

Θα μάθουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να δημιουργούν όλοι μαζί 🤝😊

Το eTwinning φέρνει στο σχολείο μας έναν αέρα καινοτομίας, συνεργασίας και ανοιχτού ορίζοντα. Είναι ένας μοναδικός τρόπος ώστε οι μαθητές μας να μάθουν με χαρά, να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους και να αποκτήσουν πολύτιμες δεξιότητες για το μέλλον 🌟.

🙏 Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για τη στήριξη και την εμπιστοσύνη τους. Μαζί μεγαλώνουμε παιδιά με φαντασία, ευαισθησία και όραμα για έναν καλύτερο κόσμο! 💖🌍

📸 Μείνετε συντονισμένοι στο blog μας για φωτογραφίες και στιγμιότυπα από τις δράσεις του έργου!

 

Πρόγραμμα μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Η μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στην Α΄ Δημοτικού αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στη μαθητική τους πορεία. Πρόκειται για μια περίοδο γεμάτη προσδοκίες, νέες εμπειρίες αλλά και προκλήσεις, καθώς τα παιδιά καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα διαφορετικό μαθησιακό και κοινωνικό περιβάλλον.

Στο 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας υλοποιήθηκε με επιτυχία το Μάιο του 2025, ένα Πρόγραμμα Μετάβασης, με σκοπό να στηρίξει τα παιδιά σε αυτή τη διαδικασία. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό κα Εύχαρις Σταυρίδου και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Καρδίτσας κα Δήμητρα Κωτσιοπούλου. Για την ολοκλήρωσή του, συνεργάστηκαν με τους εκπαιδευτικούς του 5ου Νηπιαγωγείου και του 5ου Δημοτικού Σχολείου.

Μέσα από στοχευμένες δραστηριότητες, παιχνίδια γνωριμίας, επισκέψεις και κοινές δράσεις, οι μαθητές προετοιμάστηκαν σταδιακά ώστε να νιώσουν σιγουριά και ασφάλεια για το νέο τους ξεκίνημα.

Το πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά:

  • να γνωρίσουν το νέο σχολικό περιβάλλον,

  • να έρθουν σε επαφή με τους δασκάλους τους,

  • να καλλιεργήσουν θετικά συναισθήματα απέναντι στη νέα βαθμίδα εκπαίδευσης,

  • να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους και την προσαρμοστικότητά τους.

Η στήριξη του Διευθυντή Εκπαίδευσης Καρδίτσας, κ. Κ. Γκόλτσου, υπήρξε καθοριστική, καθώς με την ενεργό συμμετοχή του ανέδειξε τη σημασία που έχει η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων για την ομαλή μετάβαση των παιδιών.

Με τέτοιες δράσεις, τα σχολεία μας δεν είναι απλώς χώροι μάθησης, αλλά γέφυρες που ενώνουν βαθμίδες, καλλιεργούν εμπιστοσύνη και βοηθούν τα παιδιά να μεγαλώνουν με αγάπη για τη γνώση και σιγουριά για το μέλλον τους.

Με αφορμή την ολοκλήρωση και την παρουσίαση του Προγράμματος Μετάβασης σε δύο Εκπαιδευτικές Ημερίδες, ετοιμάσαμε ένα βίντεο που αποτυπώνει τις σκέψεις, τα όνειρα και τις επιθυμίες των παιδιών για το σχολείο που θα ήθελαν να έχουν.

Μέσα από τις δικές τους ιδέες, τα παιδιά μας δείχνουν πώς φαντάζονται το μέλλον τους στη νέα σχολική βαθμίδα: ένα σχολείο γεμάτο χαρά, φιλία, δημιουργία και αγάπη για τη μάθηση.

Με αυτόν τον όμορφο τρόπο, κλείνει το ταξίδι της μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, αφήνοντάς μας την πιο γλυκιά υπενθύμιση:
✨ το σχολείο που ονειρεύονται τα παιδιά είναι το σχολείο που αξίζει να δημιουργούμε όλοι μαζί.

Επίσκεψη Κύπριας συγγραφέα στο σχολείο μας

Τον Μάιο που μας πέρασε, λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στο 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας την κυρία Κυριακή Τσαγκάρη–Χατζηγεωργίου, μια Κύπρια συνταξιούχο Νηπιαγωγό που κουβαλά μέσα της ιστορία, μνήμη, παράδοση και αγάπη για τα παιδιά.
Σε ηλικία μόλις 13 ετών έζησε την εισβολή στην Κύπρο, το μαύρο καλοκαίρι του ’74. Στάθηκε μπροστά στα παιδιά και τις νηπιαγωγούς μας με γαλήνη και φως, μοιράστηκε στιγμές από την προσωπική της διαδρομή, τις ώρες του πολέμου, της προσφυγιάς, της πίστης και της υπομονής. Έδειξε φωτογραφίες από το αρχείο της και έδωσε φωνή σε αναμνήσεις που δεν πρέπει να ξεχαστούν.
Στη συνέχεια, άνοιξε την αγκαλιά της παράδοσης και αφηγήθηκε με τεχνικές δραματοποίησης ένα υπέροχο κυπριακό παραδοσιακό παραμύθι από το βιβλίο της «Τα παραμύθια της Κύπρου» (εκδόσεις Πατάκη), χαρίζοντας στα παιδιά ένα ταξίδι φαντασίας και αυθεντικής λαϊκής σοφίας.
💬 Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Κυριακή για το αποτύπωμα ψυχής που άφησε σε μικρούς και μεγάλους.
📍 Η μνήμη βρίσκει τρόπο να γίνεται μάθημα. Μέσα από τέτοιες αφηγήσεις, η Ιστορία δεν ξεχνιέται. Κι εμείς, στην καρδιά της εκπαίδευσης, οφείλουμε να τη μεταφέρουμε με αλήθεια και ανθρωπιά στις νέες γενιές.
Δεν ξεχνώ. Δεν σιωπώ. Μαθαίνω, σέβομαι και τιμώ

🎥 Το βίντεο που ετοιμάσαμε αποτυπώνει κάτι απ’ τη συγκίνηση, τη γνώση και την αγάπη που πλημμύρισε εκείνη τη μέρα την τάξη μας.

Ευχαριστήριο Μήνυμα προς την ΣΥΝ – ΕΝΩΣΙΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ

Προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών – “ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ”

Με αισθήματα βαθιάς ευγνωμοσύνης και συγκίνησης, το 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας εκφράζει τις πιο θερμές του ευχαριστίες προς την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών«ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ» για την γενναιόδωρη δωρεά εξοπλισμού προς τη σχολική μας μονάδα.

Η δωρεά περιλαμβάνει:

  • Τέσσερις (4) κλιματιστικές μονάδες,
  • Ένα (1) έγχρωμο πολυμηχάνημα,
  • Μία (1) επαγγελματική ηλεκτρική σκούπα.

Η προσφορά σας δεν αποτελεί απλώς μια παροχή υλικού εξοπλισμού – είναι μια πράξη κοινωνικής ευαισθησίας και υποστήριξης προς τη Δημόσια Εκπαίδευση, με έναν αντίκτυπο που υπερβαίνει τις υλικές ανάγκες.

Το σχολείο μας στεγάζεται σε παλαιό κτίριο, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρές ανάγκες αναβάθμισης. Η δωρεά σας καλύπτει άμεσα το πρόβλημα των υψηλών θερμοκρασιών κατά τους θερινούς μήνες. Η εγκατάσταση των κλιματιστικών αποτελεί λύση σε αυτό το χρόνιο πρόβλημα, προσφέροντας στα παιδιά μας ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον μάθησης.

Αξιοσημείωτο είναι πως το 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τις καταστροφικές πλημμύρες του «Ιανού», γεγονός που καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη ανανέωσης και ενίσχυσης των υποδομών μας. Με τη δωρεά σας, οι μικροί μας μαθητές θα απολαμβάνουν πλέον ένα υγιεινό, ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον μάθησης.

Η δωρεά αυτή δεν ωφελεί μόνο τους μαθητές, αλλά αναβαθμίζει και την εργασία του εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, διευκολύνοντας την καθημερινότητά μας και δίνοντάς μας τη δυνατότητα να επικεντρωθούμε περισσότερο στη φροντίδα και την εκπαίδευση των παιδιών.

Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ επιτελεί ένα σπουδαίο έργο, αναδεικνύοντας την κοινωνική ευθύνη των Ελλήνων Εφοπλιστών και υποστηρίζοντας έμπρακτα τα δημόσια σχολεία της χώρας. Η ενίσχυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης είναι μια επένδυση στο μέλλον των παιδιών μας και του τόπου μας, με σκοπό τη δημιουργία ίσων ευκαιριών για όλους.

Σας ευχαριστούμε ειλικρινά για την προσφορά σας και ευχόμαστε να συνεχίσετε το σημαντικό σας έργο με την ίδια αφοσίωση, αγάπη και κοινωνική ευαισθησία.

Οι Νηπιαγωγοί, οι μαθητές και οι γονείς του 5ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας

46d026f9 0792 4eef acb9 f9ce38f9e94c d77289d5 9a78 49ec b953 302f7f49744db11f0890 bb7b 4085 9d80 22d13b5763248f901b76 0eb7 4b89 8482 8366c57fcb9167d6fea9 37d7 45dc 9327 74792d3f1c8e4489fe62 9de7 43ee 997b 9e54b55c8522bb2eb5f6 fa39 4f92 ab1c a055d6031252

“Υιοθετώ το πάρκο του 5ου ΔΣ” πρόγραμμα Ενεργού Πολίτη

Πρόγραμμα “Ενεργός Πολίτης” από το 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας – Υιοθετούμε το Πάρκο μας!

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”, το 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας ανέλαβε μία ξεχωριστή δράση, με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής συνείδησης και της υπευθυνότητας των μικρών μαθητών. Υιοθετήσαμε το πάρκο του 5ου Δημοτικού Σχολείου, έναν χώρο που καθημερινά γεμίζει με παιδικά χαμόγελα και παιχνίδια, και τον μετατρέψαμε σε πεδίο εθελοντικής προσφοράς και δημιουργίας!

Με πρωταγωνιστές τα ίδια τα παιδιά, αλλά και με τη θερμή συμμετοχή γονέων, το πάρκο καθαρίστηκε από σκουπίδια, κλαδεύτηκαν θάμνοι και φροντίστηκαν οι χώροι πρασίνου. Με αγάπη προς τα ζώα και σεβασμό στο περιβάλλον, δημιουργήθηκαν μικρά σπιτάκια για τα αδέσποτα γατάκια της περιοχής, μαζί με σημεία όπου τοποθετήθηκε τροφή και νερό.

Τα παιδιά ετοίμασαν με πολλή φαντασία χειροποίητες πινακίδες με μηνύματα όπως:
«Αγαπάμε το πάρκο που παίζουμε», «Αγαπάμε τα ζώα», «Παίζουμε σε καθαρό περιβάλλον», «Σεβόμαστε τη φύση» – υπενθυμίζοντας σε όλους μας την αξία της προστασίας του δημόσιου χώρου.
Η δράση κορυφώθηκε με την τοποθέτηση ενός μεγάλου, πολύχρωμου πανό που δημιούργησαν τα παιδιά, ζωγραφίζοντας το “ιδανικό πάρκο” και γράφοντας λέξεις όπως: εθελοντισμός, χαρά, πράσινο, συνεργασία, σεβασμός.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, με βιωματικό τρόπο, την έννοια του εθελοντισμού και του ενεργού πολίτη. Να κατανοήσουν ότι όλοι μπορούμε να προσφέρουμε στο κοινό καλό, να φροντίζουμε τον χώρο που μοιραζόμαστε και να δρούμε με ευαισθησία, συνεργασία και υπευθυνότητα. Είναι εξάλλου βασικός μας στόχος, ήδη από την προσχολική ηλικία, να καλλιεργούνται αυτές οι αξίες που χτίζουν τη συνείδηση του αυριανού πολίτη.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς που στήριξαν με ενθουσιασμό αυτή την προσπάθεια, στο Δήμο Καρδίτσας για την παραχώρηση ενός πράσινου κάδου, και φυσικά στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Σχολείου για την υποστήριξή του.

Ευχαριστούμε επίσης, το μανάβικο του κυρίου Ζουλιανίτη για την παραχώρηση των καφασιών που φτιάχτηκαν τα σπιτάκια για τις γατούλες.

Και πάνω απ’ όλα, ένα τεράστιο μπράβο στα παιδιά μας, που με την αγνότητα και τον ενθουσιασμό τους, μας υπενθύμισαν πόσο όμορφος μπορεί να γίνει ο κόσμος, όταν τον φροντίζουμε όλοι μαζί!

20250514 10343720250520 082559 20250520 082606 a79fc18e 99a1 420d 873a e0a84edb19e5

1e7ffd8d 3e78 4c7b 940e 5d1cc259dfb8 61facb70 f4b0 4446 98c6 d8e9fb2036ae 0308e246 395a 4bd7 96c0 f8e56aedb50c 22075d7b 1542 4b24 8902 d6c804ab4670 c01b49b9 5171 409e 8929 348620e33ef5 1bd43457 6145 496a 9ea4 c945d1da20e5466c3d63 f1fa 4ab3 9763 3e34d1f4cdc6 50463ef3 4548 4c2e 9431 1ac6d181c668 d77c9ef6 70f4 47f1 9e08 eddc7e534e11 8d7f6702 1a44 4dd2 923e 9b8a474cfdeb db07bb22 fd87 4081 9908 708b3d87f4f7 c84104db e8a1 4588 8bad 74d6d1e343fd

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΚΕΡΑΣΙΑΣ

🌲 Αγαπώ το δάσος, είναι πηγή ζωής
Εκπαιδευτική Επίσκεψη  στο Δάσος Κερασιάς από το 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας

Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού μας προγράμματος με τίτλο «Αγαπώ το δάσος, είναι πηγή ζωής», οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια μοναδική εμπειρία μάθησης και επαφής με το φυσικό περιβάλλον. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 29 Απριλίου 2025 στο Σχολείο Δάσους Κερασιάς.

 

Η δράση αυτή αποτέλεσε φυσική συνέχεια ενός ολοκληρωμένου διδακτικού σεναρίου που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας, βασισμένο στη διδακτική προσέγγιση των 5Ε (Engage – Explore – Explain – Elaborate – Evaluate), όπως ορίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου. Μέσα από το σενάριο αυτό, τα παιδιά προετοιμάστηκαν θεωρητικά και βιωματικά για να κατανοήσουν τη σημασία του δάσους και της οικολογικής ισορροπίας.

Κατά την επίσκεψη στο Σχολείο Δάσους, τα παιδιά:

🌿 περπάτησαν στο μονοπάτι του δάσους,
🧺 απόλαυσαν πικνίκ στη φύση,
🎨 ζωγράφισαν εμπνευσμένα από το φυσικό τοπίο,
🦔 ανακάλυψαν φωλιές και ίχνη ζώων του δάσους,
🌼 μάζεψαν λουλούδια παρατηρώντας τη βιοποικιλότητα του δάσους.

Η εμπειρία ήταν γεμάτη ενθουσιασμό, ανακαλύψεις και χαρά, προσφέροντας στα παιδιά ευκαιρίες αυθεντικής βιωματικής μάθησης και ουσιαστικής σύνδεσης με τη φύση. Οι μικροί μας εξερευνητές όχι μόνο απόλαυσαν την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.

Θερμές ευχαριστίες στην ομάδα του Σχολείου Δάσους Κερασιάς για την εξαιρετική φιλοξενία και υποστήριξή τους, καθώς και στους γονείς που στήριξαν τη δράση μας.

Η περιβαλλοντική μας εκπαίδευση συνεχίζεται με στόχο να μεγαλώσουμε παιδιά που αγαπούν, σέβονται και φροντίζουν τη φύση!

Οι Νηπιαγωγοί του 5ου Νηπιαγωγείου Καρδίτσας

Τα νήπια εξερεύνησαν τον χώρο, μάζεψαν αγριολούλουδα, ζωγράφισαν, δημιούργησαν έργα με υλικά που βρήκαν στο δάσος, και έπαιξαν.

IMG 5b3caeaa0bab29f7ffcdd809a75b829c VIMG d4bf08cb20eb290a8cdc2a4497b5c6a7 V              IMG 20250507 093337          IMG 20250507 093810IMG 20250507 093903

IMG 20250507 093652        IMG 20250507 093616        IMG 20250507 093530          IMG 20250507 093731IMG 20250507 093452IMG 20250507 092950IMG 20250507 092448

 

 

Περάσαμε τέλεια , η εμπειρία ήταν υπέροχη!!!

 

Δράση για την Ενδοσχολική Βία με χρήση της “Persona Doll”

stock vector sad girl surrounded pointing fingers illustration
Η Κατερίνα, ένα κορίτσι που δεχόταν bulling στο σχολείο του, ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας. Δεν πήγε στο σχολείο της, δεν ήθελε να ξαναπάει εκεί ποτέ. Έχασε την τσάντα της απέξω, την βρήκαμε εμείς. Ρωτήσαμε αν είναι από παιδί του Νηπιαγωγείου και έπειτα εμφανίστηκε η Κατερίνα ψάχνοντας την τσάντα της. Εμείς όμως είχαμε ήδη ανοίξει την τσάντα, μήπως βρούμε στοιχεία του ιδιοκτήτη της και διαβάσαμε ένα τετράδιο που είχε μέσα και έγραφε αυτά που βιώνει στο σχολείο της (την κορόιδευαν όλοι γιατί το επίθετό της θύμιζε τη λέξη γουρούνι).
484012728 2982631461895003 565753874363341210 n483990412 2982631385228344 2319878431759883654 n483801243 2982631525228330 5898788588162106562 n
Τα παιδιά συζήτησαν μαζί της, συναισθάνθηκαν τη στεναχώρια της… ρώτησαν γιατί δεν μίλησε στους γονείς της…γιατί δεν το είπε στην κυρία της και στον Διευθυντή…ρώτησαν γιατί οι γονείς των άλλων παιδιών επιτρέπουν στα παιδιά τους να της συμπεριφέρονται έτσι…Έγραψαν ένα τραγούδι…Ετοίμασαν ζωγραφιές για να τις πάει πίσω στο σχολείο της, να τις δείξει και να μιλήσει για όλα όσα βιώνει και νιώθει.
483649517 2982631591894990 2871762577540692052 n484607904 2982631651894984 6689169223136567286 n480940633 2982632185228264 3737877694332377070 n
Εκείνη πήγε στο σχολείο της και μίλησε…και έδειξε τις ζωγραφιές των παιδιών και της ζήτησαν συγνώμη και έγιναν όλοι μια αγκαλιά.
483805970 2982631825228300 2689482007886991128 n480287014 2982632271894922 924161221369098414 n480312592 2982632425228240 7483725044828558836 n

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο από 5 ως 24 Μαρτίου για το σχ. έτος 2025-26

Οι εγγραφές ξεκινούν από τις  5 Μαρτίου στα Νηπιαγωγεία καθώς και την Α’ Δημοτικού των μαθητών που την επόμενη σχολική χρονιά, 2025 – 2026, θα εισαχθούν στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα οι εγγραφές μαθητών στο Νηπιαγωγείο και στην Α’ Δημοτικού για την σχολική χρονιά 2025-26 θα γίνουν αποκλειστικά το διάστημα από Τετάρτη 5 Μαρτίου έως και τη Δευτέρα  24 Μαρτίου 2025 μέσω της πλατφόρμας proti-eggrafi.services.gov.gr. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ποια παιδιά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο;

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133).

Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί το 2021.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017 (Α 109).

Η διαδικασία για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής

– Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

–  Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

–  Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

– τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα.
– Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
– τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
– τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
– εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

– τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:

–  Η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής,
–  Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.),
–  Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

– Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.