ΤΑ ΖΩΑ ΞΥΠΝΑΝΕ ΑΠΟ ΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ
Με τον ερχομό της άνοιξης, τα ζωάκια που βρίσκονταν σε χειμερία νάρκη στο «Δάσος της Χαράς», την τάξη μας, σε φωλίτσες όλο το Χειμώνα άρχισαν σιγά σιγά να ξυπνούν από τον χειμωνιάτικο ύπνο τους. Αναρωτηθήκαμε όλοι μαζί: Άραγε υπάρχει τώρα τροφή για αυτά στη φύση;
Για να το ανακαλύψουμε, βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και ξεκινήσαμε μια μικρή εξερεύνηση. Τα παιδιά παρατήρησαν τη φύση γύρω τους και μάζεψαν χορταράκια, κλαδάκια και λουλουδάκια, σκεπτόμενα ότι αυτά μπορεί να αποτελούν τροφή για τα ζωάκια που ξύπνησαν.
Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φύση, παρατήρησαν τις αλλαγές της εποχής και φρόντισαν με αγάπη τα ζωάκια του δάσους μας.
Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Στην τάξη μας γνωρίσαμε την Κυρά Σαρακοστή!
Όλοι μαζί φτιάξαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή με απλά υλικά: αλεύρι και νερό. Ζυμώσαμε, παίξαμε με το ζυμαράκι και δημιουργήσαμε τη μορφή της με πολλή χαρά!
Η Κυρά Σαρακοστή έχει επτά ποδαράκια και κάθε εβδομάδα κόβουμε ένα, μετρώντας έτσι τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα. Μια όμορφη παράδοση που μας βοηθά να περιμένουμε το Πάσχα με χαρά!
ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Την περίοδο της Αποκριάς τη γιορτάσαμε στην τάξη μας με ένα χαρούμενο αποκριάτικο πάρτι.
Τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο ντυμένα μασκαράδες, γεμίζοντας την τάξη με χρώματα, φαντασία και πολλά χαμόγελα. Ετοιμάσαμε έναν όμορφο μπουφέ, ακούσαμε μουσική και χορέψαμε όλοι μαζί σε αποκριάτικους ρυθμούς.
Φυσικά δεν έλειψε και το παραδοσιακό γαϊτανάκι, όπου τα παιδιά χόρεψαν γύρω από τις πολύχρωμες κορδέλες, διασκεδάζοντας και γνωρίζοντας ένα όμορφο έθιμο της Αποκριάς.
Ήταν μια μέρα γεμάτη κέφι, παιχνίδι και γιορτινή διάθεση, που θα θυμόμαστε όλοι με χαρά!
TΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ
Τσικνοπέμπτη σήμερα στο νηπιαγωγείο μας και το γιορτάσαμε με χαρά!
Χορέψαμε, γελάσαμε και παίξαμε με πολύχρωμες σερπαντίνες που πετούσαν στον αέρα.
Με φαντασία και δημιουργικότητα φτιάξαμε τα δικά μας καπελάκια που έγιναν… μικρές ψησταριές!
Μια αποκριάτικη μέρα γεμάτη παιχνίδι, γέλια και όμορφες δημιουργίες!
Ευχαριστήρια ανακοίνωση για παραλαβή δωρεάς στο σχολείο μας!
Στο 5ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας σήμερα χαμογελάμε λίγο πιο πλατιά… γιατί κάποιοι άνθρωποι φρόντισαν να κάνουν την καθημερινότητά μας πιο όμορφη και πιο ουσιαστική. 💛
Ευχαριστούμε από καρδιάς την ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ και τους κ.κ. Αθανάσιο και Μαρίνα Μαρτίνου για τη γενναιόδωρη προσφορά τους προς το σχολείο μας: μία διαδραστική οθόνη αφής και δεκαπέντε κρεβατάκια ήρθαν να προστεθούν στην τάξη μας, γεμίζοντάς την με νέες δυνατότητες, φροντίδα και χαμόγελα.
Η διαδραστική οθόνη ανοίγει ένα παράθυρο σε έναν κόσμο γνώσης και δημιουργίας, όπου τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας, ανακαλύπτοντας και συμμετέχοντας ενεργά. Τα νέα κρεβατάκια, από την άλλη, προσφέρουν κάτι εξίσου πολύτιμο: ξεκούραση, ηρεμία και μια αίσθηση ασφάλειας μέσα στη σχολική μας αγκαλιά.
Τέτοιες πράξεις δεν είναι απλώς δωρεές. Είναι μηνύματα εμπιστοσύνης, αγάπης και στήριξης προς τη δημόσια εκπαίδευση και τα παιδιά μας. Είναι μικροί σπόροι που φυτεύονται σήμερα και θα ανθίσουν στο μέλλον.
Σας ευχαριστούμε που γίνεστε μέρος της καθημερινότητάς μας και συμβάλλετε στο να χτίζουμε ένα σχολείο γεμάτο φως, φροντίδα και ευκαιρίες για κάθε παιδί.
Οι εκπαιδευτικοί του 5ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Καρδίτσας
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ- “ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑΣ”
Τον μήνα Φεβρουάριο συνεχίσαμε το ταξίδι μας στον μαγικό κόσμο των Φυσικών Επιστημών μέσα από μια όμορφη ιστοριούλα: «Το όνειρο της κυρίας Ζαχαρούλας». Η μικρή μας ηρωίδα ονειρευόταν να γίνει ψηλή και χρωματιστή, να μεγαλώσει και να μοιάζει με ένα όμορφο βουνό που φτάνει μέχρι τον ουρανό! Τα παιδιά, γεμάτα περιέργεια, αποφάσισαν να τη βοηθήσουν να γίνει ψηλή και χρωματιστή πραγματοποιώντας ένα μικρό αλλά εντυπωσιακό πείραμα.
Για το πείραμά μας χρησιμοποιήσαμε απλά υλικά:
-
σόδα μαγειρικής
-
ξύδι
-
χρώματα ζαχαροπλαστικής
-
μικρά ποτηράκια ή δοχεία
Τα παιδιά πρόσθεσαν λίγη σόδα στο δοχείο και έριξαν μερικές σταγόνες χρώματος ζαχαροπλαστικής. Έπειτα, με μεγάλο ενθουσιασμό, πρόσθεσαν ξύδι και παρατήρησαν τι συνέβη. Αμέσως δημιουργήθηκε ένας αφρός που «φούσκωσε» και άρχισε να ανεβαίνει, σαν να μεγάλωνε η κυρία Ζαχαρούλα! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν βλέποντας τη χημική αντίδραση που δημιουργείται όταν αναμειγνύεται η σόδα με το ξύδι. Μέσα από το πείραμα ανακαλύψαμε ότι όταν αυτά τα δύο υλικά συναντιούνται, δημιουργείται ένα αέριο που προκαλεί τον αφρό και δίνει την αίσθηση ότι το μείγμα «μεγαλώνει».
Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας τα παιδιά:
- πειραματίστηκαν με υλικά
- έκαναν υποθέσεις και προβλέψεις
- παρατήρησαν προσεκτικά τις αλλαγές
- κατέγραψαν όσα είδαν σε φύλλο παρατήρησης
Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργήσαμε τη σκέψη των μικρών «επιστημόνων» και ενισχύσαμε την παρατηρητικότητα και την έκφρασή τους.
Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τα παιδιά να γνωρίσουν βασικές έννοιες των Φυσικών Επιστημών μέσα από το παιχνίδι, την ιστορία και τον πειραματισμό. Γιατί στο νηπιαγωγείο μας η μάθηση γίνεται πιο όμορφη όταν συνοδεύεται από φαντασία, ανακαλύψεις και… λίγη μαγεία!
Οι μικροί μας επιστήμονες συνεχίζουν να εξερευνούν τον κόσμο γύρω τους με περιέργεια και χαμόγελο!
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ- ΤΗΞΗ ΚΑΙ ΠΗΞΗ.
ΤΗΞΗ ΚΑΙ ΠΗΞΗ
Τον μήνα Φεβρουάριο στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των Φυσικών Επιστημών , γνωρίσαμε τις έννοιες της τήξης και της πήξης μέσα από ένα απλό αλλά πολύ ενδιαφέρον πείραμα με πάγο.
Αρχικά συζητήσαμε με τα παιδιά τι σημαίνει ότι ένα υλικό παγώνει και τι σημαίνει ότι λιώνει. Παρατηρήσαμε παγάκια και τα παιδιά διατύπωσαν τις δικές τους υποθέσεις για το ποιο υλικό θα βοηθήσει τον πάγο να λιώσει πιο γρήγορα.
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε τρία διαφορετικά υγρά:
-
διάλυμα νερού με αλάτι,
-
διάλυμα νερού με ζάχαρη,
-
και σκέτο νερό.
Ρίξαμε κάθε υγρό πάνω σε διαφορετικό παγάκι και παρατηρήσαμε τι συμβαίνει. Τα παιδιά κατέγραψαν τις παρατηρήσεις τους σε φύλλο παρατήρησης, σημειώνοντας ποιο παγάκι άρχισε να λιώνει πιο γρήγορα και ποιες αλλαγές είδαν.
Μέσα από τη διαδικασία της παρατήρησης, της δοκιμής και της συζήτησης, καταλήξαμε σε συμπεράσματα: ανακαλύψαμε ότι ορισμένα υλικά μπορούν να βοηθήσουν τον πάγο να λιώσει πιο γρήγορα από άλλα. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές επιστημονικές διαδικασίες όπως η διατύπωση υποθέσεων, το πείραμα και η εξαγωγή συμπερασμάτων.
Η δραστηριότητα ενθουσίασε τα παιδιά και μας έδειξε πως η μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες μπορεί να γίνει μέσα από το παιχνίδι, την ανακάλυψη και τη συνεργασία.
Υποβολή αιτήσεων για εισαγωγή στο 5ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Καρδίτσας Σχολικό έτος 2026–2027
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Υποβολή αιτήσεων για εισαγωγή στο 5ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Καρδίτσας
Σχολικό έτος 2026–2027
Ενημερώνουμε τους γονείς και κηδεμόνες ότι ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2026–2027.
Η εισαγωγή των μαθητών στα Πειραματικά Σχολεία πραγματοποιείται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Η δημόσια κλήρωση για την εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία, καθώς και για την απόδοση του τυχαίου Αριθμού Προτεραιότητας που χρησιμοποιείται για την επίλυση ισοβαθμιών στα Πρότυπα Σχολεία, Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία και Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία, θα πραγματοποιηθεί την:
Παρασκευή 24 Απριλίου 2026
Οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για το 5ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Καρδίτσας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και είναι προσβάσιμη μέσω του συνδέσμου:
https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/ps-peis-es
Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των αιτήσεων έως και την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2026 και ώρα 13:00.
Για την υποβολή της αίτησης απαιτούνται:
-
σύνδεση με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet του γονέα/κηδεμόνα
-
Υπεύθυνη Δήλωση του άλλου γονέα ότι συναινεί στην υποβολή της αίτησης
-
επισύναψη τυχόν δικαιολογητικών ειδικών κατηγοριών, εφόσον υπάρχουν
Με την ίδια αίτηση ο γονέας/κηδεμόνας μπορεί να δηλώσει και άλλα σχολεία, σύμφωνα με τις επιλογές που προβλέπονται από το Υπουργείο Παιδείας.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο 5ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Καρδίτσας.
Η Προϊσταμένη
του 5ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Καρδίτσας,
Σταυρίδου Εύχαρις
ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ ΚΑΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Στο πλαίσιο της θεματικής μας για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, συνδυάσαμε τη γνώση με το παιχνίδι και τη ρομποτική χρησιμοποιώντας το ρομποτάκι Bee-Bot.
Στον κάναβο τοποθετήσαμε καρτελίτσες με διάφορα ζωάκια του δάσους και τις φωλιές τους. Τα παιδιά προγραμμάτισαν το Bee-Bot ώστε να κινηθεί στο σωστό μονοπάτι και να οδηγήσει κάθε ζωάκι στη φωλίτσα του για να κοιμηθεί τον χειμώνα.
Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά εξασκήθηκαν στον προσανατολισμό στον χώρο, στην ακολουθία εντολών και στη συνεργασία, ενώ παράλληλα έμαθαν περισσότερα για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Η μάθηση έγινε με τρόπο δημιουργικό, συνδυάζοντας τη γνώση με την τεχνολογία και το παιχνίδι.






























































































































