ΜΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας στις 20 Μάϊου το 1ο τμήμα του νηπιαγωγείου ασχολήθηκε με αυτό το τόσο ξεχωριστό έντομο!!
Στο παρακάτω λινκ μπορείτε να ενημερωθείτε για τον λόγο που έχει καθιερωθεί η συγκεκριμένη μέρα..
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο «Ο θαυμαστός κόσμος των μελισσών» και παρατηρήσαμε πλούσιο εποπτικό υλικό από μέλισσες. Μέσα από μία σύντομη παρουσίαση μαθαίνουμε τις πρώτες βασικές πληροφορίες για τον κόσμο των μελισσών
Μάθαμε τα μέλη από τα οποία αποτελείται το σώμα μιας μέλισσας και σε τι χρησιμεύει το καθένα και πως μέσα από μια σειρά εύκολων βημάτων μπορούσε να ζωγραφίζουμε μία μέλισσα
Στη συνέχεια με τη βοήθεια οπτικοακουστικού και εποπτικού υλικού είδαμε τον κύκλο ζωής μιας μέλισσας και τις κοινωνίες που δημιουργούν
Τέλος μάθαμε τα προϊόντα που μας προσφέρει η μέλισσα…
Εργαλειοθήκη (toolkit) για περίπτωση ανάγκης
Δράση ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας (ΤΜΗΜΑ 1ο)
Τίτλος Δράσης: Εργαλειοθήκη (toolkit) για περίπτωση ανάγκης
Στόχος της δράσης είναι η ενημέρωση και οργάνωση της προστασίας των μαθητών και μαθητριών, καθώς και μελών της ευρύτερης κοινότητας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Τα τελευταία χρόνια η χώρα μας βρίσκεται είτε στο επίκεντρο είτε γειτονεύει με χώρες όπου οι φυσικές καταστροφές έχουν αυξηθεί σημαντικά. Οι μαθητές/τριες, με αφόρμηση το κουτί πρώτων βοηθειών του σχολείου, διερευνούν θέματα που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές, αναζητούν πληροφορίες και εστιάζουν στην προστασία τους. Έρχονται σε επαφή με ανθρώπους και φορείς (π.χ. την πυροσβεστική, τον ΟΑΣΠ και την Πολιτική Προστασία του δήμου), προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες και να ενημερωθούν. Σχεδιάζουν και οργανώνουν ένα toolkit με αντικείμενα χρήσιμα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής και μεταφέρουν τη νέα γνώση και στο οικείο οικογενειακό τους περιβάλλον.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ
Η αφόρμηση για τη δράση δόθηκε από τα ίδια τα παιδιά μετά τη δεύτερη άσκηση σεισμού που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας. Τα παιδιά αναρωτήθηκαν αν στο σχολείο μας υπάρχει κουτί πρώτων βοηθειών και σακίδιο έκτακτης ανάγκης όπως είχαμε ήδη παρακολουθήσει σε εκπαιδευτικό βίντεο του ΟΑΣΠ τον Νοέμβριο που πραγματοποιήσαμε την πρώτη άσκηση σεισμού.
Καλέσαμε τη σχολική νοσηλεύτρια της σχολικής μονάδας στην οποία τα παιδιά έθεσαν ερωτήσεις όπως που φυλάσσεται το κουτί πρώτων βοηθειών, ποιο είναι το περιεχόμενό του και τους λόγους για την ανάγκη ύπαρξης του κουτιού καθώς και τρόπους ανατροφοδότησής του περιεχομένου αυτού. Η σχολική νοσηλεύτρια αφού αρχικά καθοδήγησε τα παιδιά και τους έδειξε που βρίσκεται το κουτί στη συνέχεια επέστρεψε μαζί με τους μαθητές στην τάξη και απάντησε στα ερωτήματά τους.
Στη συνέχεια και με αφορμή την εκδρομή μας είδαμε και το κόκκινο σακίδιο πρώτων βοηθειών που μας προσέφερε γονέας του τμήματος , το οποίο παίρνουμε πάντα μαζί όταν βγαίνουμε εκτός σχολικής μονάδας και τι περιέχει!!
Αναρωτηθήκαμε τι είναι οι φυσικές καταστροφές και γιατί ονομάζονται έτσι. Τα παιδιά ανέφεραν περιπτώσεις όπως πλημμύρες, σεισμούς, ηφαίστεια, πυρκαγιές κτλ και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε πλούσιο εποπτικό υλικό σχετικά με τις φυσικές καταστροφές.
Με το ερώτημα <<Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς , για να προστατευτούμε στην περίπτωση μιας τέτοιας καταστροφής;>> και κατόπιν συζήτησης αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα για την πρόληψή μας σε τέτοιες έκτακτες ανάγκες Οι μαθητές/τριες αναρωτήθηκαν σε ποιους ανθρώπους και φορείς θα μπορούσαν να απευθυνθούν για να πάρουν πληροφορίες για την προστασία τους σε τέτοιες περιπτώσεις.
Σε πρώτη φάση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ενημέρωση από το φορέα ΟΑΣΠ για το έργο του οποίου οι μαθητές/ τριες είχαν ήδη ενημερωθεί. Οι υπεύθυνοι μας μίλησαν για το φαινόμενο του σεισμού και πως μπορούμε να προστατευθούμε αλλά και πως μπορεί το κουτί έκτακτης ανάγκης να μας βοηθήσει αν βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα τέτοιο περιστατικό.
Μετά την ενημέρωση μας από τον ΟΑΣΠ αποφασίσαμε να φτιάξουμε και το δικό μας κουτί εντός της τάξης ώστε να έχουμε πιο γρήγορη πρόσβαση. Ζητήθηκε από τα παιδιά να αναφέρουν όλα όσα θα χρειαστεί να βάλουμε μέσα και τα καταγράψαμε σε μία λίστα. Εκτός από τα προφανή (πχ φακό , σφυρίχτρα, τσιρότα, μπαταρίες) οι μαθητές μας αποφάσισαν να βάλουν κάποια κρακεράκια, μπουκάλια με νερό, μάσκες προστασίας, φάρμακα όπως ντεπόν και κάποιους αριθμούς έκτακτης ανάγκης και μια καρτέλα υπενθύμισης του τελευταίου ελέγχου του κουτιού προκειμένου να μην υπάρχει κάτι ληγμένο ή κατεστραμμένο.
Ζητήθηκε από τους γονείς των μαθητών (εμπλέκοντάς τους στις δράσεις ενεργούς πολιτειότητας) να φέρουν στη τάξη ο καθένας ένα από τα αντικείμενα που αναφέρονται στη λίστα μας, καθώς και το κουτί που το προσέφερε γονέας και ευχαριστούμε γι αυτό.
Οι μαθητές ζωγράφισαν το εξωτερικό του κουτιού απεικονίζοντας τον σκοπό ύπαρξης του συγκεκριμένου περιεχομένου. Μέσα στο κουτί τοποθέτησαν λίστα περιεχομένων για έλεγχο κατά διαστήματα και τη διασφάλιση ότι δεν λείπει κάτι. Αποφάσισαν σε ποιο σημείο πρέπει να τοποθετηθεί το κουτί προκειμένου να είναι προσβάσιμο σε όλους.
Παράλληλα με το κουτί, οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους χάρτινα βαλιτσάκια με φωτογραφίες όσων χρειάζονται σε έκτακτη ανάγκη καθώς και αριθμούς έκτακτης ανάγκης.
Φτιάξαμε και την αφίσα μας την οποία κρεμάσαμε για να μπορούν όλοι όσοι επισκέπτονται τη τάξη να γνωρίζουν οτι είμαστε έτοιμοι, ενημερωμένοι και καλά προετοιμασμένοι!!
Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις σεισμού και εκκένωσης της σχολικής μονάδας αλλά και ενημερωτική παρουσίαση στο σχολικό χώρο από κλιμάκιο του Πυροσβεστικού Σώματος. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους γονείς που ανταποκρίθηκαν άμεσα και για ακόμη μία φορά συνεργάστηκαν άψογα ώστε να έχουμε αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα!
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ PARADISE PARK
Το Paradise Park είναι ένα σύγχρονο Βιωματικό & Αθλητικό Πάρκο που προσφέρει την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων να ζήσουν εμπειρίες του «σήμερα» και του «χθες», μέσα από μια ποικιλία βιωματικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων.
Η σχολική μας μονάδα συμμετείχε στο βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Άθληση και Υγεία.
Ο αθλητισμός σφυρηλατεί την αγωνιστικότητα και την άμιλλα. Τα παιδιά, συμμετέχοντας σε προγράμματα αθλητικού χαρακτήρα, υπό την επίβλεψη καθηγητών Φυσικής Αγωγής, ενισχύουν σώμα και πνεύμα, εκτονώνονται και αποφορτίζονται.
Ανά τμήμα λοιπόν ξεκινήσαμε τη μέρα… και με κυκλική πορεία περάσαμε απο διάφορες αθλητικές δραστηριότητες όπως τοξοβολία, τραμπολίνο, φουσκωτά παιχνίδια, παιχνίδια περιπέτειας (Survivor) και παιχνίδια δεξιοτήτων
Φάγαμε το πρωινό μας
και ξεκινήσαμε να πάμε στις θέσεις μας…
ΤΡΕΞΑΜΕ… ΠΑΙΞΑΜΕ….ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΑΜΕ…ΑΘΛΗΘΗΚΑΜΕ…
ΜΑΝΟΥΛΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ
Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαϊου ξημερώνει
η πιο ξεχωριστή ημέρα του χρόνου….
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Τη φετινή χρονιά γιορτάζεται στις 11 Μαϊου και τα παιδάκια του α τμήματος μαζί ετοίμασαν πολλές εκπλήξεις
για τις γλυκές μανούλες τους.
Τι χρειάζεται για να φτιάξουμε μια γλυκιά και υπέροχη μανούλα;;;
Πως γράφεται η μητέρα
Μόλις έμεναν οι δυο τους μόνοι, κάθονταν στον καναπέ δίπλα δίπλα, πατέρας και κόρη, και τα έλεγαν ψιθυριστά:
-Ψουψουψού, ο ένας.
-Ψουψουψού, η άλλη.
Γιόρταζε η μητέρα κι έψαχναν να βρουν ένα δώρο, μα τι δώρο.
Κάτι που να μην το έχει σκεφτεί κανένας άλλος πριν από αυτούς.
“Αυτό είναι το μεγαλείο”, έτσι έλεγε ο μπαμπάς,
-Το κακό είναι που είσαι μικρή και δεν ξέρεις να γράφεις, της είπε.
-Να μάθω, προθυμοποιήθηκε η Φιλιώ
-Αλήθεια το λες;
-Αλήθεια.
-Φέρε ,λοιπόν ,χαρτιά ν’ άρχίσουμε. Θα σε μάθω να γράφεις τη λέξη ΜΗΤΕΡΑ
Κι άρχισαν οι πρόβες. Πρώτα έπρεπε να μάθει να γράφει το Μι. Της έπιανε το χέρι ο πατέρας και της το πήγαινε περίπατο πάνω στο χαρτί. Ζιγκ-ζαγκ. Ούτε σκάλα να ήταν το Μι. Πόσες φορές ανεβοκατέβηκε αυτή τη σκάλα η Φιλιώ, ούτε το θυμάται. Μα έκανε υπομόνη.
Αφού από ΜΙ αρχίζει η λέξη ΜΗΤΕΡΑ έπρεπε οπωσδήποτε να μάθει να το γράφει. Και να οι κόλλες και να τα γράμματα.
Κόλλες ατελείωτες με Η, με Τ, με Ρ, με Ε, με Α.
Στα κρυφά. Να μην τη πάρει μυρωδιά η μάνα της. Να είναι πραγματική έκπληξη.
Στο τέλος, μια λέξη που έμοιαζε πολύ στη λέξη ΜΗΤΕΡΑ ζωγραφίστηκε πάνω σε μια κάρτα.
Ο πατέρας ζωγράφισε δίπλα λουλούδια.
Όταν ήρθε η μέρα της γιορτής της μαμάς, στήθηκαν μπροστά της και οι δύο και η παράσταση…άρχισε .
Γιατί δεν ήταν μόνο η κάρτα που της έδωσαν, ήταν και το θέατρο που της έπαιξαν. Βέβαια!
Η μάνα άνοιξε την κάρτα και διάβασε: Μ Η Τ Ε Ρ Α
Είπε: ”Η Φιλιώ μου το έγραψε αυτό: Αν είναι δυνατόν!” και γούρλωσε τα μάτια της.
Πριν προλάβει να πει κάτι άλλο, ο πατέρας άρχισε να ρωτάει τη Φιλιώ:
-Για να γράψουμε τη λέξη ΜΗΤΕΡΑ από που πήραμε το Μι , Φιλιώ μου;
-Από το ΜΕΛΙ, απάντησε το πιτσιρίκι.
-Και ποιος μας έδωσε το Ήτα του; –Ο ΗΛΙΟΣ!
-Και ποιος μας δάνεισε το Ταφ; –Το ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
-Και από που αρπάξαμε το Έψιλον;– Από το ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
–Και ποιος μας χάρισε το Ρο; -Το ΡΟΔΟ!
-Και από που πήραμε το Άλφα; -Από την ΑΓΑΠΗ.
-Αυλαία!
Τελειώσαμε, φώναξε ο μπαμπάς και χειροκρότησε την κόρη του.
-Όχι, δεν τελειώσαμε ακόμα, είπε η μαμά συγκινημένη κι έσκυψε και φίλησε τη Φιλιώ.
ΜΑΝΟΥΛΑ Σ’ ΑΓΑΠΑΩ ΓΙΑΤΙ…..
Μία ακόμη έκπληξη για τις γλυκές μανούλες απο την κυρία Γιώτα στην ώρα των αγγλικών….
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΛΥΚΕΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΕΝΕΡΓΩ …. ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΟΥ ΒΟΗΘΩ
Θεματικός κύκλος
Φροντίζω το Περιβάλλον
Επιμέρους θεματικές ενότητες/ Υποενότητες
Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
«Για το δάσος ενεργώ …. τον πλανήτη μου βοηθώ »
- Βασικός σκοπός του προγράμματος αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό και η ανάληψη δράσης για την προστασία του. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ζητήματα των απορριμμάτων στο δάσος καθώς και των δασικών πυρκαγιών.
1ο εργαστήριο «Βόλτα στο δάσος»
Προβάλλαμε στα παιδιά το βίντεο με τίτλο «Βόλτα στο δάσος» και τους ζητήσαμε να εστιάσουν την προσοχή τους στους ήχους και τις εικόνες που ξεπροβάλλουν από αυτό.
Τι είναι το δάσος τελικά;;;
Σε ατομικό κολάζ δημιουργήσαμε το δικό μας δάσος όπως το έχουμε φανταστεί!
Ρωτήσαμε τα παιδιά αν γνωρίζουν σε ποια μέρη της χώρας μας υπάρχουν δάση και αν έχουν επισκεφθεί κάποιο από αυτά.
https://www.geogreece.gr/dasos.php
Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό είδαμε δάση στη χώρα μας αλλά και δάση σε όλο τον κόσμο.
Παρατηρήσαμε τα είδη των δέντρων και της βλάστησης που υπάρχουν σε κάθε δάσος και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές.
Φυτολόγιο 3: Δέντρα from iliana stavrou
Ζητήσαμε από τα παιδιά να εντοπίσουν μαζί με τους γονείς τους δάση στο παγκόσμιο ιστό, να επιλέξουν αυτό που θα τους εντυπωσιάσει και να το απεικονίσουν. Έπειτα με τη βοήθεια των γονέων τους συμπλήρωσαν επιπλέον πληροφορίες για τη ζωή στο δάσος αυτό και την επόμενη φορά μας τα παρουσίασαν στηντάξη
2ο Εργαστήριο “Ποιος άλλος μένει εδώ;”
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ποιος άλλος μένει εδώ;» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς
Μέσα από το παραμύθι εντοπίσαμε τα ζώα που κατοικούν σε ένα δάσος και τα καταγράψαμε.
Στη συνέχεια σε ομαδικό κολάζ ζωγραφίσαμε το δέντρο με όλους τους ενοίκους του σε ένα μεγάλο πάρτι και δώσαμε το δικό μας μήνυμα όπως μας ζητήθηκε στο τέλος της ιστορίας.
Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό παρουσιάσαμε στα παιδιά τα ζώα που συναντάμε στα ελληνικά δάση. (παρουσιάσεις δυο εξαιρετικών συναδέλφων)
https://www.slideshare.net/ilstaurou/ss-20645379
https://www.slideshare.net/ssuseraa3904/ss-85632784 (παρουσίαση της Ανθής Ζήσης)
«Μέσα στο δάσος περπατώ και εσένα συναντώ»
Ενώσαμε το όνομα του ζώου με τη σωστή εικόνα
Παιχνίδια για εμπέδωση της νέα γνώσης:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=601278
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=325e1bde405f (puzzle online)
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b1d465be4b4
3ο Εργαστήριο “Δάσος Πηγή Ζωής”
Μέσα απο πλούσιο εποπτικό υλικό ( σχεδιασμένο απο αξιόλογους συναδέλφους) μιλήσαμε για τα οφέλη του δάσους στη ζωή του πλανήτη μας (οξυγόνο, καθαρό περιβάλλον, ξυλεία, φρούτα, καρπούς, φάρμακα, σπίτι για τα ζωάκια, κ.λ.π.). Παρακολουθήσαμε τη σχετική παρουσίαση :
https://docs.google.com/presentation/d/126pm4qAecNxZBetkSY8i1W9jZN3aTbh3oRL4wUelvo8/edit#slide=id.p
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ : ΑΝΘΗ ΖΗΣΗ
Τι μας προσφέρει το Δάσος τελικά, βρε παιδιά;;;
https://www.youtube.com/watch?v=ryEmAkssI18&t=878s
Ακούσαμε ένα τραγούδι βασισμένο στο ποίημα του Γιάννη Κρόκου.. και συζητήσαμε τις εικόνες που μας δημιουργεί
Διαβάσαμε το παραμύθι «Το δέντρο που έδινε» και στη συνέχεια συζητήσαμε την ιστορία με τα παιδιά.
Δημιουργήσαμε την αφίσα μας με το
“Κώδικα σωστής συμπεριφοράς μέσα στο δάσος”
4ο Εργαστήριο « Οι φίλοι μας τα ζώα μας δείχνουν το δρόμο»
Στόχος μας ήταν οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν και κατανοήσουν τη σοβαρότητα των απειλών που αντιμετωπίζουν τα δάση όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η υποβάθμιση του εδάφους, ο αυξανόμενος αριθμός δασικών πυρκαγιών, τα απορρίμματα καθώς και η κακή διαχείριση της δασικής κληρονομιάς μας, να προτείνουν λύσεις και να αναλογιστούν την προσωπική τους ευθύνη για την καλύτερη προστασία της φυσικής μας κληρονομιάς
Παρακολουθήσαμε το βίντεο με το παραμύθι: “Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος” του Antoon Krings σε απόδοση του Φίλιππου Μανδηλαρά και καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι το δάσος για τη ζωή μας και τον πλανήτη μας.
Είδαμε από τι κινδυνεύει το δάσος στην ιστορία μας.
«Πώς βρέθηκαν τα σκουπίδια εκεί και τι κινδύνους δημιουργούν στο δάσος». «Τι μπορούμε να κάνουμε»;
“Τι έκανε το μικρό Λυκάκι;”
Ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που έγιναν και οι μικροί μας μαθητές προσπάθησαν να δώσουν απαντήσεις!!
Στη συνέχεια μία ακόμη μικρή μας φίλη, κάτοικος του δάσους ήρθε να μας πει την ιστορία της…..
Μέσα από την ιστορία της μικρής μας φίλης εντοπίσαμε τους κινδύνους που απειλούν τα δάση και για ποιους από αυτούς ευθύνεται ο άνθρωπος.
Αφού συζητήσαμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος, τις χωρίσαμε σε σε τρείς κατηγορίες:
α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε.
β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση
γ) Φυσικές αιτίες
Μιλήσαμε για το μεγαλύτερο κίνδυνο που διατρέχουν τα δάση την «Πυρκαγιά»
Πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος; εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλού οφείλονται; τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά; η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του ίδιου του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου; με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;
Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο: Aerial footage shows fires raging in parts of Brazil’s Amazon rainforest
Τι βλέπετε να έχει συμβεί στο δάσος του Αμαζονίου;
– Τι λέτε να προκάλεσε αυτές τις πυρκαγιές;
– Τι συναισθήματα σας προκάλεσε αυτό που είδατε;
– Ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες από αυτές τις μεγάλες πυρκαγιές;
Παρατηρήσαμε στον πίνακα του G. W. Backhouse φοβισμένα ζώα που προσπαθούν να ξεφύγουν από πυρκαγιά, και σχολιάσαμε τι συμβαίνει,
πώς νιώθουν τα ζώα και πώς ο καθένας μας.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΗ ΦΩΤΙΑ
ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΤΩΡΑ
Διαβάσαμε το παραμύθι
Σε ατομικά κολάζ κόψαμε και βάλαμε σε σειρά τις εικόνες από την πυρκαγιά έως την αναδάσωση.
Στη συνέχεια χωρίσαμε ένα φύλλο Α4 στα τρία, στη μία πλευρά τα παιδιά ζωγράφισαν το δάσος, στην άλλη το καμένο δάσος και στην τελευταία μικρά δεντράκια μετά την αναδάσωση. Μέσα από την παραπάνω δραστηριότητα εξηγήσαμε στους μικρούς μας μαθητές το σπουδαίο ρόλο της αναδάσωσης.
Προβάλαμε ένα σποτάκι από το εκπαιδευτικό υλικό του WWF Eλλάς «Η φωτιά σε αφορά» που παρουσιάζει τι πρέπει να κάνουμε και τι να μην κάνουμε ώστε να μειώσουμε τον κίνδυνο ξεσπάσματος πυρκαγιάς (https://contentarchive.wwf.gr/areas/forests/ifotia-se-afora)
Μάθαμε για τον ρόλο της Πυροσβεστικής στην κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών και ποιον αριθμό θα πρέπει να καλέσουμε!!
Διαβάσαμε τα παραμύθι: “Ο κόσμος καίγεται” . Το βιβλίο αυτό εξηγεί τα αίτια και τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής μέσα από την ιστορία ενός αγοριού που βοηθά τους πυροσβέστες να σβήσουν μια πυρκαγιά στο δάσος και να σώσουν τη φίλη του τη Λίλα την αλεπού. Συζητήσαμε με τα παιδιά το μήνυμα της ιστορίας και ανέφεραν τις εμπειρίες τους που σχετίζονται με το θέμα
Ο Πυροσβέστης Καπνούλης ήταν εκεί να μας συμβουλέψει… O-Kapnoylhs-symboyleyei-Pos-mporoyme-na.pdf
Για τον ρόλο της Πυροσβεστικής στην κατάσβεση των δασικών Πυρκαγιών μας μίλησε και το κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που επισκέφθηκε τη σχολική μας μονάδα..
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΜΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΦΥΣΗ ΜΑΣ ΚΑΛΟΔΕΧΕΤΑΙ
Για εμάς τους μεγάλους η πρώτη μέρα του Μάη έχει μυρωδιά αγώνα και μας θυμίζει εργατική γιορτή…σε ανάμνηση του αγώνα των εργατών στο Σικάγο το Μάιο του 1886…έναν αγώνα για καλύτερες συνθήκες εργασίας… με σύνθημα
«Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο»
Για τους μικρούς μας όμως μαθητές που οι έννοιες αυτές τώρα αναπτύσσονται και εξελίσσονται…
……………Η Πρωτομαγιά είναι η Γιορτή της Άνοιξης………
Ένα από τα πιο γνωστά έθιμα, που κρατάει από την Αρχαία Ελλάδα και σώζεται μέχρι και σήμερα, είναι το μαγιάτικο στεφάνι, μια κατασκευή με λουλούδια που γίνεται για τον ερχομό της άνοιξης. Το στεφάνι που φτιάχνεται την πρωτομαγιά κρεμιέται έξω από τα σπίτια.
Συμβολίζει την αναγέννηση της φύσης με την άνοιξη, γεγονός που θέλουμε να φέρουμε και στο σπίτι μας.
Ας φέρουμε την Άνοιξη και στο νηπιαγωγείο μας λοιπόν…. και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος…..
μέσα απο όμορφες μελωδίες και στίχους που δημιουργούν εικόνες
Κυρία εμείς πως θα φτιάξουμε στεφάνι μέσα στην τάξη…. αφού στην αυλή μας δεν έχει τόσα πολλά λουλούδια….
Εμείς θα φτιάξουμε τα δικά μας στεφάνια με λουλούδια και θα τα φορέσουμε στα κεφαλάκια μας…..
να φέρουμε την ομορφιά της Άνοιξης ο καθένας στο σπίτι του….
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων της σχολικής μονάδας
ευχόμαστε ολόψυχα
το Άγιο Φως της Αναστάσεως του Κυρίου
να φέρει ελπίδα… αισιοδοξία….. και αγάπη στις καρδιές όλων μας!!!!
Σας ευχόμαστε να περάσετε ένα όμορφο…. ήρεμο ….
και δημιουργικό Πάσχα παρέα με τα αγαπημένα σας παιδάκια!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ ΑΥΓΑ…ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
ΤοΧριστιανικό Πάσχα, ή κοινώς Πασχαλιά ή Λαμπρή, και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού ή απλώς Ανάσταση,
είναι η σπουδαιότερη γιορτή του Χριστιανισμού.
Για να δούμε όμως τι γνωρίζουμε για αυτή τη γιορτή!!!
«Τι γιορτάζουμε το Πάσχα;»
Ξεκινήσαμε με το Σάββατο του Λαζάρου…
Το Σάββατο του Λαζάρου είναι η μέρα πριν την Κυριακή των Βαΐων. Την ημέρα αυτή εορτάζεται η ανάσταση του Λαζάρου από τη Βηθανία, ένα γεγονός το οποίο περιγράφεται στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον. Το Σάββατο του Λαζάρου και η Κυριακή των Βαΐων έχουν τη μοναδική θέση στο εκκλησιαστικό έτος ως μέρες χαράς ανάμεσα στη Μεγάλη Σαρακοστή και το θρήνο της Μεγάλης Εβδομάδας.
Ο Λάζαρος ήταν ο αγαπημένος φίλος του Χριστού που ζούσε στην πόλη Βηθανία. Είχε δυο αδερφές τη Μάρθα και τη Μαρία που τον υπεραγαπούσαν. Κάποτε ο Λάζαρος αρρώστησε βαριά και οι αδερφές του έστειλαν μήνυμα στον Ιησού να πάει και να τον κάνει καλά. Ο Ιησούς όμως εσκεμμένα αργοπόρησε να πάει. Πήγε μετά από τέσσερις μέρες που ο Λάζαρος είχε πεθάνει . Ο Χριστός μάλιστα είπε στους μαθητές του «πάμε τώρα να τον ξυπνήσω». Όταν έφθασε στη Βηθανία παρηγόρησε τις αδελφές του Λάζαρου και ζήτησε να δει το τάφο του. Όταν έφθασε εκεί, δάκρυσε και διέταξε να βγάλουν την ταφόπλακα. Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: «Λάζαρε, δεῦρο ἔξω».
Αμέσως βγήκε έξω τυλιγμένος με τα σάβανα ο νεκρός μπροστά στο πλήθος που παρακολουθούσε και ο Ιησούς ζήτησε να του λύσουν τα σάβανα και να πάει σπίτι του. Αυτό το θαύμα λοιπόν γιορτάζουμε την ημέρα αυτή.
Ο Λάζαρος ήταν 30 χρονών όταν τον ανέστησε ο Χριστός μας και έζησε άλλα 30 χρόνια. Λέγεται μάλιστα ότι μετά που αναστήθηκε δεν ξαναγέλασε παρά μόνο μια φορά.
Στην Ελλάδα, το Σάββατο του Λαζάρου φτιάχνουν ειδικά ψωμάκια που μοιάζουν με σαβανωμένο άνθρωπο και ονομάζονται λαζαράκια, ενώ τα παιδιά τραγουδούν τα λαζαρικά, κάλαντα ειδικά για την ημέρα.
https://www.youtube.com/watch?v=dfcxkBe55V4&t=28s
Τα λαζαράκια είναι μικρά, αφράτα, ημίγλυκα ψωμάκια που παρασκευάζουν οι χριστιανοί το Σάββατο του Λάζαρου, τη Μεγάλη Εβδομάδα. Έχουν το σχήμα σπαργανωμένου ανθρώπου, όπως παριστάνεται ο Λάζαρος στις εικόνες, και συμβολίζουν την ανάστασή του. Είναι νηστίσιμα, δηλαδή δεν περιέχουν γαλακτοκομικά προϊόντα ή αυγά.
Ένα όμορφο έθιμο το οποίο σήμερα έχει ξεχαστεί ήταν τα «Κάλαντα του Λαζάρου». Τα Κάλαντα αυτά από τόπο σε τόπο είχαν πολλές παραλλαγές. Άλλοτε τα τραγουδούσαν μόνο κορίτσια, οι λεγόμενες «Λαζαρίνες» , ντυμένες με παραδοσιακές ενδυμασίες, που έλεγαν τα κάλαντα πηγαίνοντας από σπίτι σε σπίτι κρατώντας καλαθάκια με λουλούδια και οι άνθρωποι τους έδιναν χρήματα ή διάφορα φαγώσιμα. Άλλοτε πάλι τα τραγουδούσαν παιδιά, κυρίως αγόρια, που την παραμονή της γιορτής έφτιαχναν ένα ομοίωμα του Λάζαρου, το «Λάζαρο» και την ημέρα της γιορτής έβγαιναν στις γειτονιές και τα έλεγαν.
Διαβάσαμε το παραμύθι
«Τα πάθη και η Ανάσταση του Χριστού»
δημιουργήσαμε τη δική μας κατασκευή για τα Πάθη Του Χριστού (ιδέα απο Pinterest)
Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, οπότε τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου, δηλαδή του όρθρου της Μεγάλης Δευτέρας, και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο. Είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού. Ονομάζεται Μεγάλη από την ανάμνηση των γεγονότων που διαδραματίζονται καθ’ εκάστη των ημερών αυτής, τα οποία θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά για τη χριστιανική θρησκεία.
Οι Εβραίοι φόρεσαν ένα στεφάνι από αγκάθια στο Χριστό και του φόρτωσαν ένα ξύλινο σταυρό. Ξεκίνησαν για το Γολγοθά. Εκεί σταύρωσαν το Χριστό μαζί με δύο ληστές. Του κάρφωσαν τα χέρια και τα πόδια πάνω στο σταυρό.
Η Παναγία και ο Ιωάννης, ο μαθητής του Χριστού, ήταν εκεί και έκλαιγαν. Ο Χριστός πέθανε. Την ίδια ώρα που πέθαινε ο Χριστός έγινε σεισμός.
Κάθε χρόνο, το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης γίνεται αναπαράσταση της Σταύρωσης του Κυρίου.
Τη Μεγάλη Παρασκευή οι καμπάνες ηχούν πένθιμα. Είναι η μέρα που όλοι νηστεύουν και από λάδι και τιμητική θέση στο τραπέζι έχουν οι νερόβραστες φακές. Από το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης που τελείωσε η Σταύρωση μέχρι το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής στολίζεται ο Επιτάφιος με λογής λογής λουλούδια. Ο Χριστός άφησε την τελευταία του πνοή πάνω στο σταυρό και τη Μεγάλη Παρασκευή γίνεται η Αποκαθήλωση όπου ο ιερέας κατεβάζει το σώμα του Χριστού από το σταυρό, το τυλίγει με ένα λευκό σεντόνι και το τοποθετεί στον Επιτάφιο. Το βράδυ θα γίνει η λιτή περιφορά του Επιταφίου μέσα στην εκκλησία.
Με βάση τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας στα ελληνικά σπίτια πλάθουν κουλουράκια ή/και τσουρέκια (τη Μεγάλη Τρίτη ή τη Μεγάλη Πέμπτη), ενώ τη Μεγάλη Πέμπτη βάφουν κόκκινα αυγά. Ζυμώνουν το Λαμπρόψωμο προς τιμήν του Αναστημένου Χριστού σχηματίζοντας με ζυμάρι στην επιφάνειά του τα αρχικά γράμματα του πασχαλινού χαιρετισμού Χριστός Ανέστη βάζοντας στο κέντρο ένα κόκκινο αυγό. Τα λαϊκά έθιμα κατά τον σύγχρονο εορτασμό της Ανάστασης στην Ελλάδα, περιλαμβάνουν το άναμμα λαμπάδων και τη μεταφορά του Αγίου Φωτός στα σπίτια από την τελετουργία της Ανάστασης στις εκκλησίες, δείπνο με κύριο φαγητό τη μαγειρίτσα, το βράδυ της Ανάστασης, το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών στο σπίτι ή έξω από την Εκκλησία, το «φιλί της αγάπης» την ώρα της Ανάστασης, το σούβλισμα του αρνιού κατά την Κυριακή του Πάσχα και άλλες εκδηλώσεις.
-
Βαμμένα αυγά, λαμπάδες και τσουρέκι Μαγειρίτσα, το βράδυ της Ανάστασης Σούβλισμα αρνιού την ημέρα του Πάσχα
-

-
-
-
Στην Ελλάδα η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως γίνεται το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Κατά την διάρκεια της Λειτουργίας, στις 12 ακριβώς τα μεσάνυχτα, σβήνουν τα φώτα της εκκλησίας και ο ιερέας προβάλει στην Ωραία Πύλη, κρατώντας σε κάθε χέρι από μία δεσμίδα τριάντα τριών κεριών με το Άγιο Φως, και ψάλλοντας το «Δεύτε λάβετε Φως…». Στην συνέχεια ιερείς, ψάλτες και πιστοί βγαίνουν στο περίβολο της εκκλησίας όπου γίνεται η ανάγνωση του Ευαγγελίου της Αναστάσεως και ψάλλεται το «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασι, ζωήν χαρισάμενος».
-
Αμέσως μετά αρχίζουν να πέφτουν πυροτεχνήματα και βεγγαλικά. Μετά την Ανάσταση, οι πιστοί μεταφέρουν στο σπίτι τους το Άγιο Φως. Στην είσοδο του σπιτιού τους, κάνουν, με τον καπνό της λαμπάδας, το σχήμα του σταυρού.
Μετά ανάβουν το καντήλι και προσπαθούν να το κρατήσουν τουλάχιστον τρεις με σαράντα ημέρες. Στη συνέχεια κάθονται στο Πασχαλινό τραπέζι για να φάνε την πατροπαράδοτη μαγειρίτσα (σούπα από αρνίσια ή βοδινά εντόσθια). Τσουγκρίζουν κόκκινα αυγά και τρώνε κουλούρια και τσουρέκια. Για να φτιάξουν τις λαμπρόπιτες, βάζουν ζυμάρι μέσα σε στρογγυλό ταψί, και φτιάχνουν κάτι σαν πηγάδι μέσα στη μέση της ζύμης, το γεμίζουν με γέμιση από τυρί και αυγά και τις αλείφουν με αυγό πριν τις ψήσουν.
-
- Φτιάξαμε λοιπόν τις δικές μας λαμπάδες για να παραλάβουμε το Άγιο Φως

- και τα δικά μας καλαθάκια γεμάτα με χρωματιστά πασχαλινά αυγουλάκια και άλλες εκπλήξεις
και φυσικά τις πασχαλινές καρτούλες μας με τις ευχές μας για ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
Καρτούλες και στο μάθημα των αγγλικών με την κυρία Γιώτα
Φτιάξαμε και κοτούλες και κοτοπουλάκια
Φτιάξαμε και Πασχαλινές σακούλες και βάλαμε όλες τις κατασκευές μας
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΑΠΟ ΤΟ 1ο ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ
1o ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ MAKE A WISH
Ο Δημιουργικός Διαγωνισμός έφτασε στο τέλος του για ακόμη μία σχολική χρονιά στο πλαίσιο του προγράμματος Αστέρι της Ευχής. Μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα εκπροσωπώντας το σχολείο τους, έφτιαξαν τις δικές τους συλλογικές δημιουργίες αντλώντας έμπνευση από το αστέρι και το έργο του οργανισμού. Οι κατηγορίες όπου τα παιδιά μπορούσαν να συμμετάσχουν ήταν οι εξής: Σχεδίασε το Αστέρι σου, Δημιουργική κατασκευή, Δημιουργική γραφή – δοκίμιο, Τραγούδι.
Το δικό μας σχολείο φέτος συμμετείχε την κατηγορία Δημιουργική γραφή … με το δικό μας ποίημα…
Οι στίχοι του ποιήματος βγήκαν σιγά σιγά καθώς σκεφτόμασταν το έργο του MAKE A WISH
και όλα αυτά τα παιδάκια που ονειρεύονται να πραγματοποιηθούν οι ευχές τους…
Βρήκαμε τους στίχους … τους γράψαμε…και στη συνέχεια δώσαμε εικόνες στα όμορφα λόγια του ποιήματός μας..
Η συμμετοχή μας ολοκληρώθηκε και απεστάλη χωρίς να περιμένουμε τη διάκριση αλλά γεμάτη χαρά με την δημιουργία μας και με στόχο να ακουστεί η σημαντική βοήθεια που παρέχει ο οργανισμός !!!
Και σήμερα ένα τηλεφώνημα … ένας γνώριμος, αγαπημένος τηλεφωνικός αριθμός …. και μία φωνή ενός ατόμου απο τον οργανισμό να μας ανακοινώνει οτι η δημιουργία μας, το ποίημά μας, που γράφτηκε μέσα στην τάξη με τα παιδιά να εκφράζουν συναισθήματα και εικόνες… κέρδισε…. το 1ο βραβείο ανάμεσα σε όλα τα νηπιαγωγεία που διαγωνίστηκαν πανελλαδικά στην κατηγορία…
Μπορείτε να δείτε τους νικητές του διαγωνισμού σε κάθε κατηγορία στον παρακάτω σύνδεσμο:


































































































































































