Μάι 26 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Σφαγή αναμένεται στη Βιολογία

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 


Ιδιαίτερα απαιτητικά ήταν χθες τα θέματα και στο μάθημα της Ιστορίας

Βαθμολογική «σφαγή» αναμένεται εφέτος στο μάθημα της Βιολογίας κατεύθυνσης, το οποίο επηρεάζει άμεσα τις Ιατρικές Σχολές. Ανάλογη είναι όμως η εικόνα και στην Ιστορία κατεύθυνσης. Τόσο στη Βιολογία όσο και στην Ιστορία τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιοι για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά, ενώ, όπως έλεγαν εκπαιδευτικοί, τα ποσοστά των αριστούχων στα δύο μαθήματα αναμένεται ότι εφέτος θα… κατρακυλήσουν. Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν χθες και στα μαθήματα της ΧημείαςΒιοχημείας και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, στα οποία τα θέματα ήταν βατά και δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη Βιολογία καταγράφονται κάθε χρόνο μεγάλα ποσοστά αριστούχων (πέρυσι έφθασαν στο 32%), καθώς πρόκειται για μάθημα που επηρεάζει τις επιστήμες Υγείας και κατ΄ επέκταση ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Εφέτος ο αριθμός των αριστούχων αναμένεται ότι θα μειωθεί σημαντικά, καθώς τα θέματα που επελέγησαν από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας ήταν και ογκώδη και δύσκολα. Πάντως σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων τονίζει ότι «τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα, παρουσίαζαν διαβάθμιση δυσκολίας, κάλυπταν επαρκές τμήμα της εξεταζόμενης ύλης και κυρίως, αρκετά από αυτά, απαιτούσαν τη κριτική σκέψη αλλά και τη συνδυαστική ικανότητα των εξεταζομένων». Σχετικά με το τρίτο θέμα που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων το οποίο κρίθηκε και το πιο απαιτητικό, η Ενωση τονίζει ότι «είναι αυτονόητο ότι οφείλουν να αξιολογηθούν ισότιμα οι διαφορετικοί τρόποι επίλυσης εφόσον είναι επαρκείς οι αιτιολογήσεις».

εφημερίδα: “Το Βήμα”

 


Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 26 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ Το χιούμορ δεν βοήθησε στην έκθεση


 

“Απίστευτες” θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αρκετές από τις απαντήσεις που έδωσαν οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα της έκθεσης, στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν το φαινόμενο του καψίματος των βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Η χιουμοριστική τους διάθεση, ωστόσο, δεν φαίνεται να τους ευνόησε και πολύ, μιας και οι βαθμολογίες δεν διαφοροποιούνται από πέρυσι.
 

Της Φιλομήλας Δημολαϊδου

“Τα καίμε για πλάκα”, “τι οικολόγοι είμαστε, εάν καίμε τα βιβλία”, “το κάψιμο των βιβλίων είναι εκδήλωση καρναβαλισμού (αντί κανιβαλισμού)”, “τα βιβλία είναι πληγή (αντί πηγή) γνώσεων”, “δεν πρέπει να καίμε τα βιβλία, γιατί υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς”, “αφού δεν αγαπούν οι καθηγητές τα βιβλία, γιατί να τα αγαπάμε εμείς”. Είναι μερικά μόνο από τα σχόλια υποψηφίων που διάβασαν έκπληκτοι οι βαθμολογητές του μαθήματος της έκθεσης, κατά τη διόρθωση των κειμένων. Βέβαια, δεν ήταν όλες έτσι, υπήρχαν και τεκμηριωμένες απαντήσεις στο θέμα, που έστειλε η ΚΕΕ στα εξεταστικά κέντρα την πρώτη μέρα των πανελληνίων εξετάσεων και ζητούσε από τους υποψηφίους να αιτιολογήσουν το φαινόμενο του καψίματος των σχολικών βιβλίων και να αναφερθούν στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης.

25% ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ

Παρόλη την ευκολία του θέματος, τις οδηγίες που έδωσε η ΚΕΕ στους βαθμολογητές να αποδεχτούν οιαδήποτε τεκμηριωμένη ανάπτυξη, είτε αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είτε στο βιβλίο γενικά αλλά και την ευνοϊκότερη φετινή βαθμολόγηση του μαθήματος, οι υποψήφιοι δεν τα πήγαν και τόσο καλά. Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι βαθμολογίες είναι χειρότερες από τις περσινές. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα της Θεσσαλονίκης, ένα ποσοστό της τάξης του 25% των γραπτών είναι κάτω από τη βάση, ενώ μόλις το 15% κυμαίνεται από 15 έως 20.

ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Στα Μαθηματικά γενικής παιδείας η εικόνα των γραπτών είναι καλύτερη από την περσινή. Συγκεκριμένα, το 30% με 35% των υποψηφίων υπολογίζεται ότι έγραψε πάνω από 15, ενώ μόλις το 13% κάτω από τη βάση. Καλύτερες σε σχέση με πέρυσι φαίνεται ότι είναι οι επιδόσεις και στη Βιολογία γενικής παιδείας, αφού περίπου το 40% των γραπτών ξεπέρασε το 15.
Στα ίδια επίπεδα με τα περσινά εκτιμάται ότι θα κινηθεί και η Νεοελληνική Λογοτεχνία, όπως και τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, η διόρθωση των οποίων άρχισε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.

ΟΙ ΠΕΡΣΙΝΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ

Κατά την περσινή χρονιά ιδιαίτερη αίσθηση είχε προκαλέσει η μεγάλη αποτυχία στα Μαθηματικά κατεύθυνσης, η οποία έφερε τα πάνω κάτω στις βάσεις εισαγωγής. Συγκεκριμένα, το 75% των υποψηφίων της τεχνολογικής κατεύθυνσης ΙΙ είχε γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, ενώ στη θετική κατεύθυνση το ποσοστό αυτό έφτασε το 40,73%. Ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά αποτυχίας, σύμφωνα με τα στατιστικά που είχε δώσει στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, παρατηρήθηκαν στην Ιστορία γενικής παιδείας με το 54% των γραπτών να κινείται κάτω από… δέκα, ενώ αντίστοιχα στην Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης το ποσοστό αποτυχίας ήταν 48%. Ούτε η εικόνα των Αρχαίων Ελληνικών υπήρξε καλύτερη, καθώς κάτω από τη βάση έγραψε το 45% των υποψηφίων, ενώ στο μάθημα της Έκθεσης μόλις το 1,62% των γραπτών βαθμολογήθηκε με άριστα. Συνολικά, από τα περσινά στοιχεία προέκυψε αύξηση των αριστούχων σε 13 από 22 μαθήματα, ενώ την ίδια ώρα υπήρξε και αύξηση των αποτυχόντων (δηλαδή κάτω από τη βάση) σε 10 από 22 μαθήματα.
Κατά την περσινή χρονιά υπήρξε ακόμη ένα χαρακτηριστικό: οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης κέρδισαν τη μάχη της βαθμολογίας στα μαθήματα γενικής παιδείας. Εκτός από την Ιστορία, σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής παιδείας (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Φυσική, Βιολογία) οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης τα πήγαν πολύ καλύτερα στη βαθμολογική κλίμακα “10-20” από εκείνους της θεωρητικής, ενώ σε σχέση με τους υποψήφιους της τεχνολογικής ΙΙ οι βαθμολογίες τους ήταν υψηλότερες σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας.
εφημερίδα “Μακεδονία”

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 08 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ύλη Φυσικής

lastscan11.jpg

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 08 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ύλη Μαθηματικών

lastscan5.jpg

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 06 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ύλη λογοτεχνίας Γ΄λυκείου

lastscan21.jpg

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 06 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ύλη Ιστορίας Β΄Λυκείου

lastscan3.jpg

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 06 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΎΛΗ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ

Εισαγωγή: σελίδες 7-11

Κείμενα: από 6 ως και κείμενο 19

Γραμματική και Συντακτικό αντίστοιχο των ενοτήτων

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 06 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΎΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ

lastscan1.jpglastscan2.jpg

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Μάι 06 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΎΛΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ, Β ΛΥΚΕΙΟΥ

lastscan.jpg

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 24 2009

Άρθρα του/της 5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Το πάρτυ αποφοίτησης του 2009

Άλλη μια χρονιά τα παιδιά που ήταν κοντά μας για τρία ολόκληρα χρόνια φεύγουν! Ανοίγουν τα φτερά τους για μια καινούργια ζωή, πιο καλή, χάρη στην προσπάθεια που έκαναν στο σχολείο.

Έτσι είπαμε να το γλεντήσουμε

δείτε εδώ και εδώ και εδώ και εδώ

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »