“Απίστευτες” θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αρκετές από τις απαντήσεις που έδωσαν οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα της έκθεσης, στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν το φαινόμενο του καψίματος των βιβλίων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Η χιουμοριστική τους διάθεση, ωστόσο, δεν φαίνεται να τους ευνόησε και πολύ, μιας και οι βαθμολογίες δεν διαφοροποιούνται από πέρυσι.
Της Φιλομήλας Δημολαϊδου
“Τα καίμε για πλάκα”, “τι οικολόγοι είμαστε, εάν καίμε τα βιβλία”, “το κάψιμο των βιβλίων είναι εκδήλωση καρναβαλισμού (αντί κανιβαλισμού)”, “τα βιβλία είναι πληγή (αντί πηγή) γνώσεων”, “δεν πρέπει να καίμε τα βιβλία, γιατί υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς”, “αφού δεν αγαπούν οι καθηγητές τα βιβλία, γιατί να τα αγαπάμε εμείς”. Είναι μερικά μόνο από τα σχόλια υποψηφίων που διάβασαν έκπληκτοι οι βαθμολογητές του μαθήματος της έκθεσης, κατά τη διόρθωση των κειμένων. Βέβαια, δεν ήταν όλες έτσι, υπήρχαν και τεκμηριωμένες απαντήσεις στο θέμα, που έστειλε η ΚΕΕ στα εξεταστικά κέντρα την πρώτη μέρα των πανελληνίων εξετάσεων και ζητούσε από τους υποψηφίους να αιτιολογήσουν το φαινόμενο του καψίματος των σχολικών βιβλίων και να αναφερθούν στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης.
25% ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ
Παρόλη την ευκολία του θέματος, τις οδηγίες που έδωσε η ΚΕΕ στους βαθμολογητές να αποδεχτούν οιαδήποτε τεκμηριωμένη ανάπτυξη, είτε αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είτε στο βιβλίο γενικά αλλά και την ευνοϊκότερη φετινή βαθμολόγηση του μαθήματος, οι υποψήφιοι δεν τα πήγαν και τόσο καλά. Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι βαθμολογίες είναι χειρότερες από τις περσινές. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα της Θεσσαλονίκης, ένα ποσοστό της τάξης του 25% των γραπτών είναι κάτω από τη βάση, ενώ μόλις το 15% κυμαίνεται από 15 έως 20.
ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στα Μαθηματικά γενικής παιδείας η εικόνα των γραπτών είναι καλύτερη από την περσινή. Συγκεκριμένα, το 30% με 35% των υποψηφίων υπολογίζεται ότι έγραψε πάνω από 15, ενώ μόλις το 13% κάτω από τη βάση. Καλύτερες σε σχέση με πέρυσι φαίνεται ότι είναι οι επιδόσεις και στη Βιολογία γενικής παιδείας, αφού περίπου το 40% των γραπτών ξεπέρασε το 15.
Στα ίδια επίπεδα με τα περσινά εκτιμάται ότι θα κινηθεί και η Νεοελληνική Λογοτεχνία, όπως και τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, η διόρθωση των οποίων άρχισε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.
ΟΙ ΠΕΡΣΙΝΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ
Κατά την περσινή χρονιά ιδιαίτερη αίσθηση είχε προκαλέσει η μεγάλη αποτυχία στα Μαθηματικά κατεύθυνσης, η οποία έφερε τα πάνω κάτω στις βάσεις εισαγωγής. Συγκεκριμένα, το 75% των υποψηφίων της τεχνολογικής κατεύθυνσης ΙΙ είχε γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, ενώ στη θετική κατεύθυνση το ποσοστό αυτό έφτασε το 40,73%. Ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά αποτυχίας, σύμφωνα με τα στατιστικά που είχε δώσει στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, παρατηρήθηκαν στην Ιστορία γενικής παιδείας με το 54% των γραπτών να κινείται κάτω από… δέκα, ενώ αντίστοιχα στην Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης το ποσοστό αποτυχίας ήταν 48%. Ούτε η εικόνα των Αρχαίων Ελληνικών υπήρξε καλύτερη, καθώς κάτω από τη βάση έγραψε το 45% των υποψηφίων, ενώ στο μάθημα της Έκθεσης μόλις το 1,62% των γραπτών βαθμολογήθηκε με άριστα. Συνολικά, από τα περσινά στοιχεία προέκυψε αύξηση των αριστούχων σε 13 από 22 μαθήματα, ενώ την ίδια ώρα υπήρξε και αύξηση των αποτυχόντων (δηλαδή κάτω από τη βάση) σε 10 από 22 μαθήματα.
Κατά την περσινή χρονιά υπήρξε ακόμη ένα χαρακτηριστικό: οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης κέρδισαν τη μάχη της βαθμολογίας στα μαθήματα γενικής παιδείας. Εκτός από την Ιστορία, σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα γενικής παιδείας (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Φυσική, Βιολογία) οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης τα πήγαν πολύ καλύτερα στη βαθμολογική κλίμακα “10-20” από εκείνους της θεωρητικής, ενώ σε σχέση με τους υποψήφιους της τεχνολογικής ΙΙ οι βαθμολογίες τους ήταν υψηλότερες σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας.
εφημερίδα “Μακεδονία”
Αφήστε μια απάντηση