Το σχολικό έτος 2024-2025, οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης του 5ου ΔΣ Πόλεως Ρόδου έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικό πρόγραμμα “The Tipping Point” (TTP), στη δράση «Profession has no gender» σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Τράπεζας Πειραιώς «equal».
Το Profession has no Gender είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το The Tipping Point, κατά το οποίο ομάδες μαθητών και μαθητριών από δημόσια Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια ανά την Ελλάδα, έρχονται σε επαφή με μέντορες που δραστηριοποιούνται σε επαγγέλματα που είναι στερεοτυπικά συνυφασμένα με το διαφορετικό φύλο.
Σε ένα δομημένο ψηφιακό περιβάλλον, οι ομάδες μαθητών και μαθητριών, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους, «συναντούν» και συζητούν διαδικτυακά με τους/τις μέντορες, μέσα από live ομαδικές συνεδρίες. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και να λύσουν τις απορίες τους μέσα από διαδραστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις.
Οι μέντορες από την Ελλάδα και το εξωτερικό προέρχονται από πληθώρα επαγγελματικών κλάδων π.χ. γυναίκες μηχανικοί, επιστήμονες και CEOs, άνδρες νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νηπιαγωγοί, κ.ά.
Από το 2022 έως το 2024, στο πρόγραμμα συμμετείχαν συνολικά 6.753 μαθητές/τριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
https://www.youtube.com/watch?v=xcZvbxbYc-U&t=51s
Δομή του προγράμματος
Στόχοι του προγράμματος
Για το 2025, στόχος του προγράμματος είναι να διατεθεί σε 3.500 επιπλέον μαθητές και μαθήτριες, εκ των οποίων 650 φοιτούν σε δημοτικά σχολεία, προκειμένου να:
- παροτρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες να επεκτείνουν το φάσμα των επιλογών τους σχετικά με τις σπουδές και τα επαγγέλματα που μπορούν να ακολουθήσουν
- βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να ανατρέψουν τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που πιθανόν έχουν διαμορφώσει και αποτελούν τροχοπέδη στην προσωπική τους εξέλιξη
- ενδυναμώσει ώστε να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντά τους με κριτήριο τα ταλέντα και τις κλίσεις τους, και όχι στερεοτυπικές αντιλήψεις
- υποστηρίξει να φτάσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους
- εμπνεύσει, ακόμη και τον μαθητή και τη μαθήτρια στο πιο απομακρυσμένο χωριό, ώστε να επιδιώξουν τα όνειρά τους χωρίς περιορισμούς.
Αφήστε μια απάντηση